بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر : ۱۴۳۲۱۸
فارس: «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق سیطره نیروهای کُرد بر شهر «عین العرب» (کوبانی) سوریه یک پیروزی برای ملت کردستان و به طور عموم برای بشریت به مقابل توحش تروریسم به شمار می‌آید.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «السومریه نیوز»، کردها به ایستادگی مقابل وحشی‌ترین سازمان تروریستی و شکست دادن آن افتخار می‌کنند.

وی افزود: خبر آزادی شهر کوبانی مردم کردستان و همه آزادگان را خشنود کرد. ما نیز اقدام مبارزان پیشمرگه و کمک آنها به برادران و خواهران کوبانی را تقدیر می‌کنیم و دست‌ها و چشمهایشان را می‌بوسیم.
بارزانی همچنین به نیابت از ملت کردستان از ائتلاف بین‌المللی [مبارزه با داعش] به دلیل پشتیبانی هوایی نبرد با داعش در کوبانی و دولت ترکیه به دلیل همکاری برای اعزام نیروهای پیشمرگه به سوریه تقدیر کرد.

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: در دست نداشتن کنترل یک روستا، یا شهر یا محله به معنای شکست نیست بلکه شکست واقعی، نداشتن اراده و روحیه مقاومت و پایداری است. کوبانی سقوط نکرد زیرا اراده‌اش در هم نشکست و مقاومت را ادامه داد.

تکفیری‌های داعش، در 6 نوامبر 2014 به شهر کوبانی حمله کردند و بر بیش از 50 درصد آن سیطره یافتند. به همین دلیل نیز شمار زیادی از مردم این شهر آواره شدند اما در نهایت نیروهای پیشمرگه و ائتلاف آمریکایی ضد داعش وارد عمل شدند و این شهر را آزاد کردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
منظورد همون ائتلافی که سلاحهاش به جای اینکه به دست مردم کوبانی برسد اشتباهی فرود میومد در قسمت تحت تسلط داعش.
ناشناس
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
چند دفعه آزاد میکنند این کوبانی را ؟ ما طی دوماه گذشته چند بار گفتند آزاد شد
فرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
خدا رو شکر که کوبانی آزاد شد . کردها مردمی هستن از نژاد وتبار ایرانی . چیزی که مشخصه اینه که درد ورنج این مردم خیلی از اقوام درون ایران رو که ریشه در این آب وخاک دارن نگران کرده بوده وبه چشم میشد دید که چگونه اخبار رودنبال میکردن. شادی کوبانی شادی ایران وغم کوبانی غم اقوام ایرانی.
یک ایرانی عاشق ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
پس برادرمان قاسم سلیمانی کاری نکرد براتون?من خودم کرد هستم.خاک برسر ت و لعنت بر مسعود بارزانی کدو که روزی که داعش استارت کار رو زد اگر کردها از شمال حمله میکردن و ادعای استقلال نمیکرد.و به شیعیان جنوب کمک میکرد مثل تنگه مرصاد تمام داعش رو نیست نابود میکردن.ولی حیف یک احمق شده مسعول کردها در عراق.
شاهو
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
داداش مطمئنی تو یک کرد(کرد واقعی) هستی!؟
درود بر شرف مسعود بارزانی و همه پیشمرگ های کرد که اجازه سقوط کوبانی رو ندادن و در مقابل وحشی های داعشی تسلیم نشدن
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
درود بر پیشمرگه های کرد و لعنت بر مسعود بارزانی کدو.ای کاش این کدو به خانه سرکوچه(آمریکا) اعتماد نمیکیرد که براش امنیت بیاره و با همبستگی با همسایه هاش به دنبال امنیت میبود.امنیت کردستان عراق چون همسایمونه برای امنیت ما خیلی مهمه و همچنین امنیت ما برای اونها.لعنت بر کدو.
محمد
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
برادر عزیز که فکر میکنی کرد هستی و نیستی. ایران هیچ کمکی به کوبانی نکرد بلکه در مناطق تحت کنترل حزب اتحاد میهنی کردستان کمک کرد و البته گروههای میلیشیای شیعیان رو هم برای استخوان لای زخم به بعضی مناطق مثل سعدیه آورد. کوبانی بدون کمک ائتلاف با خطر سقوط مواجه بود و یادت باشه از 26 تن اسلحه ای که برای کردها فرستاده شد یک محموله به مناطق تحت تسلط داعش رسید. لطفا از طرف کردها بلغور نفرما. با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
سردار سلیمانی و نفراتش برای همه مردم عراق و سوریه کرد و غیر کرد با کمک های تسلیحاتی و مستشاری و نیرویی اش شناخته شده و مشخص است اگر بارزانی هم تشکر نکند مردم عراق و سوریه قلبا و جانا تشکر می کنند .
خندان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
چرا از دولت ترکیه تشکر کرد که داعش رو تجهیز میکرد و میفرستاد کردها و سوری ها رو بکشند ؟!
مطمئنی این یارو بقول شما کرده یا بقول ما مسلمانه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کردها خودشان می دانند کی به انها خدمت می کند و کی به ظاهر خدمت و موذیانه از پشت خنجر میزند بارزانی در قلب ملت کرد قرار دارد وخود را فدای کرد کرده تو برو بیلی به مال خودت بزن ... شماها چقدر دوست دارید به دیگران خدمت کنید ای رابین هود