بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
در نشست خبری روز جاری تشریح شد:

اهداف همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 94

همايش دورنمای اقتصاد ایران در سال 94 با محوریت تأثیر نتایج مذاکرات هسته ای بر آینده اقتصاد ایران، چشم انداز بازار پول و سرمایه، بررسی بازار طلا و ارز و نیز رکود یا رونق بازار مسکن دوشنبه 4 اسفند ماه 1394 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.
کد خبر : ۱۴۳۲۲۸
نویسنده :
کیوان فر
همايش دورنمای اقتصاد ایران در سال 94 با محوریت تأثیر نتایج مذاکرات هسته ای بر آینده اقتصاد ایران، چشم انداز بازار پول و سرمایه، بررسی بازار طلا و ارز و نیز رکود یا رونق بازار مسکن دوشنبه 4 اسفند ماه 1394 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، امیررضا حسنی عضو هیأت مدیره و مدیر عامل موسسه مطالعات و پژوهش های اقتصاد ایرانیان طی روز جاری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برای تصمیم گیری فعالان اقتصادی در سال ۱۳۹۴ داشتن اطلاعات از ابعاد شش گانه موثر بر اقتصاد ایران، که شاملآینده مذاکرات هسته ای ایران،سقوط جهانی قیمت نفت،رسیدن به رشد اقتصادی مد نظر در افق ۱۴۰۴، تأثیرات بودجه انقباضی،کاستن از شتاب تورموکاهش بیکاری، ضروری است. اطلاع از تصمیمات مقامات ارشد و تصمیم ساز، به منظور هدایت صحیح سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در سال آتی در عرصه کسب و کار ضرورتی انکار ناپذیر است. برخی از این اهداف در تعارض با یکدیگر، چالشی جدی برای دولتمردان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 94 برای بررسی چگونگی رسیدن به این اهداف توسط دولت، در کنار دغدغه های فعالان اقتصادی به منظور نحوه برون رفت از چالش های موجود در سال آینده و چگونگی نحوه مدیریت سبدهای سرمایه گذاران برگزار می شود.

وی افزود: بعد از رشد چشمگیر شاخص بورس اوراق بهادار تهران شاهد ریزش فرسایشی آن بودیم، سیاست های دولت در ارتباط با صنایع حاضر در بورس نیازمند بازنگری جدی است، که این باز نگری در گرو گشایش در مولفه های کلان اقتصادی است که می توان از مهمترین عوامل این بخش به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره نمود. چراکه نتایج حاصل از این مذاکرات با سرنوشت بازارهای مالی در سال۱۳۹۴گره خورده است.

وی همچنین گفت: از سویی رشد اقتصادی نیازمند توجه به بازارهای سرمایه و اجرای سیاستهای تشویقی و انبساطی است، که در مقابل بودجه انقباضی و سیاست های کنترل تورم قرار دارد. تحقق این اهداف در کنار هم با ابهاماتی همراه است. چشم انداز قیمت ارز در سال۱۳۹۴همچنان زیر سایه اعداد بودجه دولت و آینده مذاکرات هسته ای قرار دارد. خروج از رکود در بازار مسکن نیز به عنوان یک پناهگاه امن برای حفظ سرمایه یکی از دغدغه های فعالین این بازار می باشد، این بازار تحت تاثیر سیاست های عمرانی دولت در بودجه، نحوه اجرایی وام های مسکن قراردارد که بررسی تمامی این ابعاد و بازارها محورهای همایش دور نمای اقتصاد ایران در سال 94 می باشند.

وی در اعلام سخنرانان و تحلیلگران حاضر در این همایش عنوان کرد: محمدرضا پور ابراهیمی و بهروز خدا رحمی از سخنرانان این همایش خواهند بود. ترسیم دورنمای ارز و طلا و اینکه آیا این دو محصول می توانند کالای سرمایه ای محسوب شوند یا خیر، در پنلی با حضور حجت الاسلام مصباحی مقدم،محمد کشتی آرای و سید کمال سید علی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. حسین عبده تبریزی نیز به عنوان یکی از صاحبنظران و تحلیگران بخش مسکن در این پنل به ابهامات و چالش های پیش روی فعالان این صنعت پاسخ خواهد گفت .

در ادامه، حسنی اهداف همایش را به شرح ذیل اعلام کرد.

  • ترسیم دورنمای سرمایه گذاری
  • استفاده بهینه وصحیح از منابع موجود
  • ایجاد محیطی مناسب به منظور تبادل نظر علمی وتخصصی
  • رشد و ارتقاء دانش و سطح آگاهی فعالان اقتصادی
  • ارایه تحلیل های جامع از شرایط اقتصادی حال و اینده
  • شناخت روش های مؤثر جلب مشارکت سرمایه گذاران درامر توسعه پایدار
  • ارائه راهکارهای مدیریت ریسک در سرمایه گذاری
  • بررسی دیدگاه ها و تحلیل رفتار بازار
  • ارایه راهکارهای علمی جهت استفاده از فرصت ها
  • افزایش توانمندی نیروی انسانی
  • هدایت سرمایه های سرگردان
  • نظامند کردن فرآیند تصمیم گیری
  • تحلیل و تشریح اقتصاد جهانی

در خاتمه، حسنی مدیران و کارشناسان بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، بازار بورس، کارگزاری ها، لیزینگ ها، بیمه، صنایع، بازرگانان، مشاوران مالی، فعالان اقتصادی و استادان و دانشجویان گرایش های مالی و اقتصادی را مخاطبان اصلی این همایش دانست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
بودجه عمراني دولت با رشد خوبي نسبت به سال قبل مشخص شد

نقل از سخنگوي كميسون مجلس :
"جمعا 41 هزار میلیارد تومان می‌شود، افزود: بنابراین 41 هزار میلیارد تومان برای بودجه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است و این در حالیست که "عملکرد بودجه عمرانی در سال 93، 30 هزار میلیارد تومان بوده است،"