بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر : ۱۴۳۲۴۲
به گزارش گروه ترجمه ایمنا، مامور سابق سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا در دادگاهی در آمریکا مجرم شناخته شد.

اسوشیتدپرس ضمن انتشارگزارش مربوط به این دادگاه،نوشت: «جفری استرلینگ» درحالیبه موجب قانونجاسوسی آمریکامجرم شناخته شد که یکی از مهم ترین اتهامات وی، افشای اطلاعات مربوط به تلاش سیا برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران به منظور ایجاد خلل در برنامه هسته‌ای این کشور است.

براساس این گزارش، استرلینگ برنامه سری سیا برای خرابکاری در تجهیزات اتمی ایران رادر اختیار«جیمز ریزن»، خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز قرار داده بود که این خبرنگار نیز از آنها در کتاب خود با عنوان «حکومت جنگ» که در سال 2006 منتشر شد، استفاده کرده بود.
گفتنی است، استرلینگ توانسته بودتوسط یک دانشمند روس با اسم رمز "مرلین"، جزییات برنامه خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را افشا کند.

ماموریت این دانشمند روسآن بودهتا با نزدیک‌شدن به تیم ‌ایران در آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی، اطلاعات نادرست و مخرب را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند. اما این عامل سیا موفق به نزدیک‌شدن به تیم دیپلمات‌های ایرانی در «وین» نشده و سرانجام مجبورمی شودتا نقشه‌ها و اطلاعاتی مد نظر خود رادر بهمن ماه سال 1378به صندوق پستی هیات ایرانی اندازد.

نکته قابل توجه آن است که استرلینگ پنجمین آمریکایمحسوب می شودکه در طول تاریخ بهاتهام افشای اسناد محرمانه دفاعی آمریکا گناهکار شناخته می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر