بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر : ۱۴۳۲۹۷
«غلامعلی خوشرو» سفیر ایران در سازمان ملل شد
فرارو-غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سوئیس به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.

غلامعلی خوشرو سفیر کنونی ایران در سوئیس (برن) به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این حمید ابوطالبی را برای تصدی این سمت معرفی کرد که آمریکایی‌ها اقدام به صدور ویزا برای وی نکردند.

وزارت خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انتخاب خوشرو توضیحاتی راجع به ماجرای عدم صدور ویزا برای ابوطالبی گزینه پیشین ایران داده است.

در این بیانیه امده است: «جمهوری اسلامی ایران همچنان مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده معرفی شده قبلی اعلام می‌دارد و پیگیری رویه‌های غیر حقوقی دولت میزبان از طریق ساز و کارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید برای حفظ منافع ملی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه های بین المللی فرصت سازی کرد تا حداکثر منافع ملی تامین گردد و حضور موثر و فعال ایران در سازمان ملل بویژه با توجه به شرایط بحرانی منطقه ای و بین المللی بیش از پیش ضرورت د ارد.»

غلامعلی خوشرو در سالهای اولیه پس از انقلاب ( 1361) دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه را به منظور تربیت دیپلمات های متعدد و متخصص تاسیس کرد و به مدت هشت سال ریاست این مرکز دیپلماسی را به عهده داشت. وی سپس به مدت هفت سال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بوده است.

خوشرو در دولت‌های هفتم و هشتم معاون وزیر امور خارجه در امور آموزش و پژوهش و سفیر در کشور استرالیا بوده است.

وی همچنین در سالهای 84 – 1380 همزمان با اوج گیری مناقشات هسته ای معاونت حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت و در مذاکرات هسته ای و طراحی نحوه تعامل با طرف های مذاکراتی نقش فعال داشت.

خوشرو در سالهای اخیر به عنوان تحلیلگر و پژوهشگر در جلسات متعدد بین‌المللی شرکت کرده است و مقالات و سخنرانی های زیادی ارائه کرده است.

وی در این سالها بیشتر بر حوزه های فکری و نظری نظیر لزوم و لوازم گفت‌وگو ، اجتناب از افراطی گری و خشونت، نقش مردم سالاری دینی در بیداری اسلامی و احیاء تمدن نوین اسلام تمرکز داشته است.

وی دانش آموخته جامعه شناسی در دانشگاه تهران ، دانشگاه تربیت مدرس و مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک می باشد.

خوشرو سالها به تدریس در دانشگاه های مختلف کشور نظیر دانشکده روابط بین الملل ، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم پرداخته است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
سلام: اینها در موضوع ابوطالبی کوتاه امدند شاید امریکا هم در موضوعی کوتاه امد خدارا چه دیدی.