بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر : ۱۴۳۳۷۰
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت پروژه پدیده شاندیز گفت: تقریبا هر موردی که شورای عالی شهرسازی و معماری به آن وارد شده ، در کشور تبدیل به یک جریان قابل پیگیری شده است.

به گزارش ایسنا وی افزود: در سال گذشته به مورد پدیده شاندیز وارد شدیم و اولین گزارش را در آن مقطع ارائه کردیم.

حناچی با بیان این‌که این گزارش به روند شکل گیری این پروژه، تخلفات احتمالی و برخوردهایی که به موقع باید اتفاق می افتاد پرداخته تصریح کرد:‌ متاسفانه حمایت های بیجایی از این پروژه صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که این پروژه بزرگترین قرارداد تبلیغاتی را با صدا و سیما بسته است گفت: در آخر یک مصوبه درباره ساخت و ساز برج در این پروژه مطرح شد که عملا متوقف شود اما این اتفاق نیفتاد و روند با تخلف از مصوبه شورای عالی ادامه پیدا کرد.

حناچی در ادامه گفت: ‌در مورد حق و حقوق دولت و تبدیل زمین های کشاورزی به اراضی قابل ساخت و دیگر مسایل پدیده ی شاندیز موضوع در کمیسیون اصل مجلس90 هم مطرح شد ،در نهایت مشخص شد دارایی های شاندیز اگر جمع زده شود اختلاف قابل تاملی با ارزش سهام فروش رفته دارد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ما در این مرحله نمی خواستیم این پروژه را متوقف کنیم تصریح کرد: اگر این پروژه می خواست مسیر قانونی اش را طی کند باید به کارگروه استان می آمد و بعد در شورای برنامه ریزی استان مصوبه می گرفت و نهایتا در شورای عالی شهرسازی و معماری تایید می شد.

وی در ادامه گفت:‌ اما دقیقا عکس این مسیر در این پروژه طی شده و قبل از آن که اساسا مجوزی گرفته شود کار عملیاتی ساخت و سازش آغاز شده است.

حناچی با بیان این‌که قبل از گرفتن هر مصوبه‌ای پروانه ساخت گرفته شده است گفت:‌ برای این روند تبلیغات وسیعی صورت گرفته است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ اسنادی وجود دارد که دستگاه های اجرایی اعتراضات خودشان را اعلام کرده اند .

وی تاکید کرد: پدیده شاندیز پروژه ای است که با سرمایه های مردم، تبلیغات و سفته بازی پیش رفته است و به مخیله مردم هم خطور نمی کرد که پروژه ای با این میزان تبلیغات در صدا و سیما مسیر صحیح قانونی را طی نکرده باشد.

حناچی با بیان این‌که موضوع را به صورت مداوم دنبال کردیم و از مکاتبه با وزیر ارشاد و آقای ضرغامی تا کمیسیون اصل 90 پیش رفته ایم گفت: این کمیسیون سوالات مشخصی را مطرح کرد و ما در شورای عالی شهرسازی و معماری این سوالات را پاسخ دادیم و مشخص شده که این پروژه بر مبنای تخلفات وسیعی شکل گرفته است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
همه کاره استان استانداراست وقضیه رو حل کرده،شما جوش نزنید لطفا.
استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران استان گفت: مشکلات پدیده در شورای سرمایه گذاری استان طرح شده و برای آن چاره اندیشی شده است.
به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران(اکوسنتر)، علیرضا رشیدیان در نشست خبری خود که در آستانه دهه فجر در ساختمان استانداری برگزار می شد اظهار داشت: ما به هیچ عنوان به دنبال تعطیل کردن پدیده نیستیم بلکه می‌خواهیم کار و فعالیت این مجموعه در چهارچوب قانون ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: هيچ هدفي در مورد تعطيل شدن ساخت و ساز و کار پديده نداريم. تمام تلاش بر اين است که کار شرکت پديده در چارچوب قانون دنبال شود و براي همين هم تمام تصميماتي که گرفته شده و به پديده ابلاغ شده. در همين راستاست تا اشکالاتي که در حوزه هاي مختلف مسير کار اجرايي پديده طي اين چند سال بوده است، با پيگيري هايي که درحوزه هاي تملک، دريافت مجوزهاي مربوطه و پروانه هاي ساخت و ساز انجام مي دهند، در چارچوب قانون قرار گيرد و دنبال شود.
نماینده عالی دولت در استان افزود: نگاه بر اين است که اين کار در چارچوب قانون انجام شود. بخش هايي از کار را انجام داده و اميدواريم قدم هاي جدي براي انجام بقيه بخش ها بردارند و اين پي گيري هادر چارچوب پايبندي دولت به قانون است.
وي ابراز اميدواري کرد با حرکتي که مديران پديده آغاز کرده اند، مسائل ديگري که در حوزه قانوني آنان وجود دارد را نيز دنبال کنند و بتوانند مسائل خود را حل کنند.
رشیدیان ابراز امیدواری کرد: شرکت پدیده وارد بورس شود تا هم ارزش‌گذاری سهام آن و هم جذب سرمایه این مجموعه به صورت شفاف و صحیح صورت بگیرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: مديران پديده در شوراي سرمايه گذاري استان خواسته شده اند و به آنها شفاف اعلام شد و بنابراين است که اين شرکت وارد بورس شود و از طريق بورس، هم ارزش گذاري سهامش به صورت شفاف صورت گيرد و هم جذب سرمايه جديد از آن ناحيه صورت گيرد و هدف اصلي که دنبال مي کنيم، حفظ سرمايه هاي مردم است و هيچ جاي نگراني از اين بابت براي سرمايه هاي مردم وجود ندارد.
وي گفت: تمام تلاش ما اين بوده که حقوق و سرمايه هاي مردم حفظ شود و با پيگيري هايي که از اين شرکت صورت گرفته بنابراين بوده که خدشه اي به سرمايه هاي مردم وارد نشود.
وي ادامه داد: در اين رابطه هماهنگي لازم بين دستگاه هاي اجرايي و قوه قضاييه وجود داشته و اميدواريم با تمکين به قانون توسط اين دوستان و شفاف سازي مسائل مالي شان، هم اشتغال، هم سرمايه گذاري و هم سرمايه هاي مردم به صورت شفاف و قانوني، مراقبت و حفظ شود.
BalatarinCloobGoogle PlusFacebookTwitterLinkedin

نظرات

جواد خواجه اى شنبه 11 بهمن 1393 - 12:03
0 3 پاسخ به این نظر
من قبل از هر چيز موگويم سهم و نفعى در پروژه پديده ندارم ! حالا چرا وقت خود را صرف مسله اى مى كنم كه برايم هيگونه نفعى ندارد ! دليلش اينست كه ما در سالهاى اخير با اكثر پروژه هاى موفق داخلى برخورد غير منصفانه داشته ايم ! طبيعى است كه مسولان بخش حصوصى نه فقط در ايران كه هر كجاى دنيا براى پيشبرد كارشلن او تمامى امكانات استفاده كنند ! اين بر عهده دستگاههاى دولتى و نظارتى است كه بر كار آنها نظارت نمايند ! نه اينكه سالها چشم ها را ببندند و بعد از هزينه ميلياردها تومان و انجام كار اقتصادى در سطحى بالا و اشتغال زايى تازه از خواب بيدار شوند و متوجه شوند كه واى پديده اى هست كه چنين و چنان كرده و از ما هم اجازه نگرفته ! موضوع پديده بكنار ما يكى از بدترين كشور در قسمت فعاليت بخش خصوصى هستيم !
جواد
UNITED KINGDOM
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
به فرض كه گفته هاي ايشان صحيح بوده و بدون مجوز پروژه اي با ابعاد بيش از يك ميليون مترمربع احداث گرديد است. حال چه بايد كرد؟
آيا مي توان آن را تخريب كرد؟
آيا مي توان آن را متوقف كرد و اگر اين كار را انجام دهيم تا كي؟
به نظر من ادارات و وزارتخانه هايي كه بابت اين پروژه طلبكار هستند، مبلغ مورد نظر خود را اعلام كنند تا با كمال ميل آن را پرداخت كنيم و شر خود را از سر اين پروژه كم نمايند، انشاالله.
سید عماد
ROMANIA
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
بورس نیوز چرا صحبت های استاندار خراسان رضوی رو نمیزاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیدی با غرض خبر میزاری؟
حیا هم خوب چیزیه!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
تا بحال مسئولین خواب بودند؟!
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
نه بابا!!!!
خخخخخخخخ
برم زودتر سهاممو بفروشم بدم حناچي تا حناش يكم رنگ بده!!!
اين خبرا ديگه قديمي شده،دهه فجر پروژه هاي پديده يكي يكي داره افتتاح ميشه،بشين و حنا دختري در مزرعه پديده رو ببين...خخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
باز از جناح رقیب شما به یکی مجوز دادن اون مادر مرده هم برا پیشرفت مملکت کاری کنه هزار اتهام بی سرو ته بهش بزنید واقعا" متاسفم برای شما که خودتونو ازهمه دنیا هم عاقل تر میدونید.
شاوانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
پدیده اعجوبه ایست برای خود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
16 بهمن بزرگترين خيابان سنگ فرش جهان در شهر رويايي پديده شانديز افتتاح ميگردد. ساعت 18. منتظر همه دوستاران پيشرفت ايران اسلامي هستيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
این شرکت هیچ سرمایه ای نداشته همش وام بوده یا پول از مردم گرفته
چرا این فرصت به من داده نمیشه منم میتونم از موسسات وام بگیرم و از مردم بدون سرمایه بهترشو بسازم
منم میخام
چرا دزد فقط یکی
حامد
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۱
کی جلوتو گرفته؟؟عرضه داشته باش بکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
من منتظرم یا چنین فرصت هایی که بشه بدون یک ریال پول این چنین شرکت هایی راه انداخت
یا به شدت برخورد بشه امیدوارم از دونه دونه ی این جرم ها گذشت نشه و حتی اعدام
چطور من برای کارگاهم وام هم بهم نمیدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
خخخخخ
واقعاً
پس من چی،البته فکر میکنم علت اینکه جلوی پدیده را گرفتند همین مسئله هست شرکت های دیگه هم مدعی کار به شکل پدیده شدند و همین مسئله موجب نابودی پدیده شده
این که پدید ه پروژه مشهد را تمام میکنه شکی نیست ولی کیش خیلی بعیده
البته اونم ابهام داره. پدیده باید تلاش کنه وارد فرابورس بشه که بعید هست بخاطر این همه جرم امکانشو بهش بدهند. کسایی که تا الان پول در پدیده گذاشته اند از نظر دولت آدم های با ریسک بالا هستند و اگر فردا کل دفاتر پدیده بخصوص دفاتر مشهد پلمب بشه قوه قضاییه میتونه بگه ما این همه اخطار دادیم چرا بر نداشتی
به نظر من وقتی جلوی تبلیغات پدیده را گرفتند یعنی پایان دوره پدیده و تا چند ماه دیگه اثری ازش نمیمونه بجز سهام دارایی که جلو قوه قضاییه منتظر پولشون هستند که حرفی هم نمیتونند بزنند چون پول خودشونه دوست دارند بدهند به پهلوان بخوره
ofside
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
این خبرم ما میزاریم حالشو ببر
استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران استان گفت: با اقداماتی که مدیران پدیده انجام داده اند بخشی از مشکلات این شرکت حل شده و بخشی دیگر هم در دست اقدام است.
قضیه تغییر کاربری هم کلا کنسله چون دو بار تو دادگاه رای قطعی صادر شده و طبق قانون قابل بازگشت نیست.
رفتی گشتی یه چیزی سرهم کردی دیگه برو برو بورس نیوز حرص بخور بترک کور شو دور شو .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
شمایی که این چنین طرز فکری داری ادم خیلی حسود و بخیل و کوتاه فکری هستی
از حسادت نمیرییییییی
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کار بورس نیوز خنده داره .... تمام خبرهایی که نکات مثبتی درباره پدیده رو بیان میکنه رو نمی نویسه در عوض خبرها و مصاحبه های مغرضانه رو خوب تیتر میکنه عزیز من شما و تمام کسانی که روی حسادت و بغض درمورد پدیده اظهار نظر میکنن به نیت و خواستتون نمی رسید
اقای معاون زیاد به خودتون سخت نگیرید شما رو یادشون رفته بود انشا... واسه پروژه های بعدی از شما اجازه می گیرن.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
جناب حناچی اگه غیرقانونی بود پس شما تاحالا چکار می کردید؟ از تخریب دولت قبل و پدیده دست بردارید ...
کمبود بودجه رو با بهانه تراشی های بی مورد و پرونده سازی برای گرفتن جریمه جبران نکنید
جواد بجنورد
UNITED STATES
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
نمیدونم چه نفعی برات داره واسه تخریب پدیده
ولی میخوام فردا روزی رو ببینم که پدیده فرابورسی شده و جلوش دلاخم میشید.
پدیده همچنان ماندگار
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
باشه منتظر بودیم شما اعلام کنی بورس نیوز بگی پدیده فاقد مجوز
متشکر از اعلام خبرت
خداحافظ
بازم خبر ای خوب بهمون بده
خدا خیرت بده از این همه اطلاع رسانی دقیق شما
ما اگر شما رو نداشتیم باید چیکار میکردیم

باتشکر فراوان از بورس نیوز
امیر علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
انشا الله مسولین همین طوری حمایت کنند چند صد سال اینده به کشور های عربی میرسم چه برسد به اروپا