بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
پس از رسانه ای شدن موضوع ارائه تسهیلات سه موسسه اعتباری به شرکت پدیده شاندیز در روزهای اخیر شاهد مراجعات مکرر سپرده گذاران و بروز تنش هایی در برخی از شعب این موسسات بوده ایم.
کد خبر : ۱۴۳۳۹۸
به گزارش خبرآنلاین، نگرانی سپرده گذاران با آگاهی از مبالغ تسهیلات اعطایی توسط این موسسات به شرکت پدیده شاندیز بیشتر شده و منجر به درگیری هایی در برخی شعب استان های شرقی کشور از جمله استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد شد. تا آنجا که برخی مؤسسات برای پرداخت سپرده ها به سپرده گذاران، مجبور به صدور چک هایی با سررسید ۲ و ۳ ماه آینده شده اند.
مشکلات به وجود آمده برای یکی از این موسسات باعث ایجاد ترس در سپرده گذاران موسسات نامرتبط با پدیده شاندیز شده و شعب موسسات دیگر را که هیچ ارتباطی با شرکت پدیده شاندیز نداشته و در حال طی مراحل قانونی اخد مجوز هستند درگیر کرده است.
براساس این گزارش، صورت های مالی شرکت "ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز" در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ نشان می دهد که سه موسسه مالی و اعتباری میزان، عسکریه و اعتماد ایرانیان (ادغام شده) تسهیلات مالی قابل توجهی را به این شرکت ارائه کرده اند.
روابط عمومی یکی از این موسسات با انتشار اطلاعیه ای به نقل از رئیس هیئت مدیره خود، شایعات در مورد ورشکستگی این موسسه را کذب خوانده و اظهار داشته است: «در چند روز گذشته مشاهده شده است که برخی افراد شایعاتی را متوجه برخی از موسسات مالی و اعتباری معتبر نموده اند. در حالیکه این که شایعات کاملا بی اساس و کذب محض است.»
در این اطلاعیه با اشاره به پرداخت تسهیلات از سوی چند بانک و موسسه به پروژه های پدیده خاطر نشان شده است: «تسهیلات اعطایی مؤسسه میزان به پدیده همچون سایرین با اخذ وثایق و تضمینات، چند برابر وجوه پرداختی انجام شده است و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، در صورتیکه نیاز باشد مبالغ پرداختی از محل تضامین و در اسرع وقت تسویه خواهد شد.»
نکته قابل تامل در این ماجرا این است که موسسه میزان که بخشی از منابع خود را به عنوان تسهیلات به شرکت پدیده شاندیز اعطا کرده در حال طی مراحل اخذ مجوز بوده و مشکلات به وجود آمده هیچ تاثیری در روند بررسی های بانک مرکزی و صدور مجوز نخواهد داشت.
رئیس کل بانک مرکزی نیز روز دوشنبه در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «در حال حاضر مسئله صدور مجوز برای مؤسسه میزان مطرح است که در صورت ارائه اسناد و مدارک لازم به بانک مرکزی و مطابقت آن با ضوابط بانک مرکزی این مجوز صادر خواهد شد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ادغام این مؤسسه با مؤسسات یا بانک های دیگر مطرح است نیز گفت: خیر، چنین موضوعی مطرح نیست.»
حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این همایش ضمن تاکید بر مشخص شدن وضعیت موسسات فاقد مجوز تا پایان سال جاری اظهار داشت ۶ موسسه در حال طی مراحل پایانی دریاف مجوز هستند
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
مسئولین اگر خیلی نگرانند ابتدا همان بدهکاران بانکیو که پرداخت معوقه دارند و معرفی کنند مردم ببینند بعدا به بقیه شرکت ها،به قول معروف میگن تو اول برادریتو ثابت کن....
حسن
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
اين موسسه بر اساس كدام قانون وام بقيه مشتري ها رو عقب انداخته وبه پديده وام داده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
یا نکن با فیل بانان دوستی یا خانه ای بساز در خور فیل
از دست این موسسات مالی اعتباری خخخخخ
پدیده شاندیز اصل پول و سود موسسه رو تا ریال اخرش پرداخت میکنه نگران نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
از بورس چه خبر؟
ofside
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
همه ی زورتو بزن بورس نیوز تو می تونی
محمد
United States of America
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
میزان وارد فرابورس میشود
هاشم
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
معلومه كه هر رو از بر تشخيص نميدهد اصلا معني ورشكسته را اين موسسه ميفهمه كه ميگويد ورشكسته نيست سهامش چقدر ارزش داره؟ كي مياد توي پزيره نويسي براش پول بريزه؟
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
از اینکه پیگیر پدیده هستید ممنونم ولی اگر واقعیت میخواهید بدانید چرا هر ملکی که پدیده میخرد یک مشکلی دارد پدیده تهران مجوز تجاری ندارد نهایتا بعد از چندبار اخطارو پلمپ فعلا به کارخود ادامه میدهد :- آقای قالیباف :-) پدیده کیش زمینهای خریداری شده تجاوز به جاده کمربندی جهان و تجاوز به حریم دریا :-آقای عامری:-) دقیقا یاد اسرائیل می افتم فقط فکرتان را مشغول پدیده نشاندیز نکنید از آن مهمتر پدیده کیش است که آنقدرتخلف دارد که جبران تمام ضررهای پدیده را میکند کافیست کمی دقت و کنجکاوی وتحقیق کنید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
آخه چرادروغ تحویل مردم میدی بورس نیوز و از بی اطلاعیشون سو استفاده میکنی؟یکی نیست بگه موسسه اعتماد که تبدیل به بانک قوامین شد و مطالباتش صفر شد و همچنین مگه سیصد میلیارد برای یک موسسه پولیه که بخواد زمین بزنش یا به اوج برسونش.اینقدر با افکار مردم بازی نکنید.این مردم همینطوری زخم دیده هستن
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
همه چی آرومه - باور کنید آرومه - قسم میخورم آرومه - من چقدر خوشحالم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
بورس نیوز فقط یک هدف داری و اون هم اینکه سر مردم گرم کنی تا از سقوط سهامهاشون تو بورس ورشکستتون یادشون بره.پدیده همیشه سربلنده و خودت میدونی قویتر از این حرفها و شایعات سازی های شما پروژهایش را یکی بعد از دیگری افتتاح خواهد کرد.
امیر از مشهد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
بورس نیوز،،،تو که اینقدر حرف میزنی،همون مدارکی که پدیده حتی از یک موسسه اعتباری وام گرفته،یا بدهکار هست رو همین جا نشون بده و از ما جایزه دریافت کن.(راستی چه خبر از سقوط بورس به کانال 64 هزار واحدی؟؟؟و چه خبر از خاموش کردن تابلو بورس در چند روز گذشته؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
آقا بعد از 3 ماه پولم تو بورس نصف شده، یه کاری بکنید این چه وضعیه، بورس نیوز چرا پوشش نمیدی وقایع رو .بابا یکی به داد ما برسه با این بورس. مگر تو پدیده نیوزی که چسبیدی به پدیده ، اسمتو عوض کن
علي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
حق سه تاشونه كه آبرشون رو ببرين اينها كلي مشتري دارن كه ميتونوستن به مشتريهاي موسسه وام بدن تا الان دچار مشكل نشوند براي خودشيريني واعمال نفوذ وام به پديده دادن اينقدر در مديريت ضعيفن كه تحصيلات بالاي فوق ليسانس كه استراتژي بحران بدونه ندارن موسسه مثل ساختمان بدون فونداسيون با مغز اومد پايين
عادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
امیدوارم اینترنت اربین برودتاشاهد این همه شایعه سازی های هدف دارنباشیم