بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر : ۱۴۳۴۱۸

عصر بانک؛ آخرین دیدار جام شانزدهم را دو تیم استرالیا و کره جنوبی از ساعت 12:30 به وقت تهران در ورزشگاهStadium Australiaو به قضاوت علیرضا فغانی از ایران آغاز کردن دو در پایان این دیدار نزدیک و نفسگیر این تیم استرالیا بود که با برتری 2-1 در وقت های اضافه برای نخستین بار جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد.


گل ماسیمو لونگو در دقیقه 45 استرالیا را پیش انداخت و بازی تا دقایق پایانی هم به سود تیم میزبان بود اما سون هیونگ‌مین در دقیقه 1+90 کار را به تساوی کشاند تا بازی به وقت‌های اضافه برود. در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه اول هم ترویسی بار دیگر دروازه چشم بادامی‌ها را باز کرد.


تاج‌گذاری استرالیا در آسیا/ حسرت کره جنوبی 59 ساله شد +عکس

بازی دو تیم با تمام فراز و فرودهایی که داشت در پایان 90 دقیقه وقت معمول با برتری یک بر صفر استرالیا خاتمه یافت. در حالی که کره‌جنوبی نیمه اول را بهتر از حریف بازی کرده بود و چندین موقعیت خوب را ایجاد کرد اما این استرالیا بود که در دقیقه 45 روی ضربه لونگو به گل رسید.

در نیمه دوم تیم کره جنوبی فشار را بیشتر کرد و در مقابل استرالیا در ضد حملات خطرناک ظاهر شده بود. در 15 دقیقه پایانی بازی کره‌ای‌ها خسته و ناامیدانه به کار خود ادامه دادند و توان آنچنانی برای نفوذ به محوطه جریمه حریف نداشتند با این حال در دقیقه 92 بود که سونگ هیون مین، بازیکن تیم لورکوزن آلمان با نفوذ به درون محوطه جریمه از گوشه چپ با ضربه‌ای دقیق کار را به تساوی کشاند.

با شروع وقت اضافه اول این تیم استرالیا بود که با حمایت هوادارانش فشار را بر مدافعان حریف زیاد کرد و در دقیقه 1 + 105 توانست با نفوذ یوریچ و دفع ناقص دروازه‌بان کره توسط ترویسی به گل دوم رسید. این بازیکن در ریباند به موقع خود را به توپ رساند و دروازه کره را باز کرد.

تاج‌گذاری استرالیا در آسیا/ حسرت کره جنوبی 59 ساله شد +عکس

در وقت اضافه دوم نیز این تیم استرالیا بود که بهتر بازی کرد و کره توان لازم را برای جبران نتیجه برای دومین بار نداشت تا در نهایت این بازی با حساب 2 بر یک به سود استرالیا خاتمه یابد و این تیم جام قهرمانی را مقابل هوادارانش بالای سر ببرد.

با این نتیجه حسرت کره‌جنوبی برای قهرمانی 59 ساله شد. این تیم سال 1960 قهرمان آسیا شده بود و برای پایان دادن به این طلسم باید چهار سال دیگر صبر کند.

تاج‌گذاری استرالیا در آسیا/ حسرت کره جنوبی 59 ساله شد +عکس

علیرضا فغانی به کمک رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی قضاوت بازی را به عهده داشتند و علی دایی هم از تماشاگران ویژه مسابقه فینال بود.


گفتنی است؛ استرالیا و کره‌جنوبی در مرحله گروهی و در سومین هفته بازی‌های گروه A نیز به مصاف هم رفته بودند که کره‌جنوبی با نتیجه یک بر صفر پیروز شده بود.


درصد گردش توپ در نقاط زمین


تاج‌گذاری استرالیا در آسیا/ جام در سرزمین کانگوروها ماند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یاعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
ایران هم کره رابرده وهم استرالیارا.
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
پس ما اولیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
پس بریم کاپ قرمانی رو ازشون بگیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
جالب است.. قهرمان آسیا ... استرالیا!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
دوستان یک اتفاق جالب استرلیا از قاره اقیانوسیه قهرمان قاره آسیا شد
حالا اگه یکی از ما پرسید پس : ایران ،ژاپن، کره جنوبی،تو کدو قاره بازی میکنند که نتوانستند قهرمان بشند ما باید جه بگوییم؟