بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان عنوان شد:

سقف نرخ دلار 4000 تومان است / وابستگی شدید بازار سرمایه نسبت به مذاکرات هسته ای

در حال حاضر بازار سرمایه شدیداً وابسته به خبرهای مثبت سیاسی است و با کوچکترین روزنه امید، افرادی که تاکنون سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به تعویق انداخته بودند تصمیم ورود به بازار سهام را می گیرند.
کد خبر : ۱۴۳۴۲۵
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر بازار سرمایه شدیداً وابسته به خبرهای مثبت سیاسی است و با کوچکترین روزنه امید، افرادی که تاکنون سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به تعویق انداخته بودند تصمیم ورود به بازار سهام را می گیرند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه اکنون دشمنان ایران نیز وادار به اغراق از نتایج مثبتی از مذاکرات هسته ای شده اند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای، اواخر هفته جاری در راستای ادامه روند مذاکرات عازم مونیخ خواهد شد که این امر منجر به امیدواری و ایجاد روندی صعودی در شرایط کنونی بازار سهام شده است.

حمیدرضا مهرآور در ادامه افزود: نرخ جهانی نفت در آخرین روز معاملاتی خود با افزایش هشت درصدی مواجه گردیده که این امر، فشارهای ناشی از کاهش های پی در پی قیمت نفت را برطرف کرده است.

وی در خصوص مدت زمان تداوم کنونی بازار سهام که در روندی صعودی قرار گرفته است، یادآور شد: انتشار اخباری امیدوار کننده از نتایج آتی مذاکرات هسته ای می تواند زمینه ساز ایجاد بازاری مثبت تا هفته آینده را نیز به همراه داشته باشد.

مهرآور سرمایه گذاری در بازار سهام با لغو تحریم ها را سودمند ارزیابی کرد و در این باره افزود: با حصول توافق نامه هسته ای، سرمایه گذاری در صنایعی از جمله خودرو، بانکداری و همچنین شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی نیز با بازدهی قابل قبولی مواجه خواهند بود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری حداقل نرخ دلار آزاد 3 هزار و 400 تومان و حداکثر 4 هزار تومان خواهد بود، خاطر نشان کرد: در صورت عدم توافق هسته ای و کاهش مجدد قیمت نفت، تنها راهکار دولت در پوشش کسری بودجه، افزایش نرخ دلار می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مش رجب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
غیب گفنی
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
این مذاکرات تا سالها ادامه خواهد داشت و توافقی در کار نیست .

بورس هم انقدر در این مدت افت داشته که دیگه عدم توافق تاثیری نخواهد داشت .


ضمنا عدم توافق باعث رشد شدید قیمت ارز می شود که باعث تاثیر مثبت بر گروه های پالایشی - پتروشیمی - تجهیزات - سیمان - معدنی - فلزی می شود و عملا باعث تعدیل مثبت در این گروه ها میشود و چشم انداز بخش عمده ای از بورس را اتفاقا مناسب خواهد شد .


دوستان رشد بورس در سال های 90 تا 91 در دوران احمدی نژاد رو هم فراموش نکنند که با هر تحریم تازه و رشد قیمت دلار - رکورد شکنی در بورس را هر روز می دیدیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
بازار رو به مثبت نوسان گيران جاماندند
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
خبری از منبع اگاه دیروز میگفتید نشد؟سال داره تحویل میشه
یکی از همین مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
تنها چیزی که محرک اصلی بازار سرمایه است خود دولتیها هستند که هم پولش را دارند و هم آدمهایش را و هم دلایلش را وگرنه الان 10 ساله این بازی گفتگو و مذاکرات و دلخوشی نتایج آن برای مردم تکراری شده .
در واقع ثروت کشور از طریق سیاستهای دولتیها با ایجاد همین خبرهای تنش زا به جیب افراد خاصی میرود و اینوسط آدمهای عادی نقش پر کردن کیسه آدمهای غیر عادی را دارند .
به نظر من تو این شرایط زرنگ بودن و دم به تله ندادن از اوجب واجباته ، الانم بازار بورس داره نوسان گیری میکنه یعنی قیمت یه کمی میره بالا تا آدمای ساده جوگیر بشوند و گول بخورند بیان سهام اونایی که باید سهامشونو بفروشند را بخرند ، اونوقت با کله میاد پایین تا سری بعدی خبرهای مثبت سیاسی !
من همیشه پولم را به شکل سرمایه ای با قدرت نقد شوندگی بالا نگاه میدارم و هیچگاه جوگیر یا اسیر تبلیغات نمیشم ، ممکنه سود زیادی نکرده باشم ولی سودم هم از سود بانکی بیشتر بوده و هم به هیچ وجه تاکنون ضرر نکردم و همین کافیمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
ىكى از همين مردم لطفا ياد ما هم بده با پولمان چه كار كنيم
محمد
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
یکی از همین مردم، خودتی؟!!!
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
مثبت بازار فقط و فقط فرصت خروجه دوستان گول نخورید.گزارش شرکتها نشان از رکود و بحران و سقوط شرکتهاست بهترین بازار سکه و دلاره.حتی گول بهره بانکی هم نخورید.فعلا قندی ها و سیمانیها و آهن و فولاد و دارو ..به وضوح بیانگر شروع بحرانه.نگین کسی نبود بما بگه