بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
در گفتگو با تحلیلگر شرکت کارگزاری آتی ساز بازار عنوان شد:

حاکمیت صفویان در بورس را پایان دهید !

افت شدید قیمت سهام شرکت های بورسی در چند ماه اخیر منجر به جذابیت قیمت های کنونی شده است به گونه ای که علیرغم کاهش قیمت نفت و همچنین عدم اصلاح نرخ سودهای سپرده های بانکی، اقبال سرمایه گذاری در بازار سهام را شاهد می باشیم.
کد خبر : ۱۴۳۴۳۵
نویسنده :
محمدآموخته
افت شدید قیمت سهام شرکت های بورسی در چند ماه اخیر منجر به جذابیت قیمت های کنونی شده است به گونه ای که علیرغم کاهش قیمت نفت و همچنین عدم اصلاح نرخ سودهای سپرده های بانکی، اقبال سرمایه گذاری در بازار سهام را شاهد می باشیم.

تحلیلگر شرکت کارگزاری آتی ساز بازار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه سرمایه گذارانی که در ریزش های اخیر بازار سهام در حالت نقد شوندگی قرار داشته اند، اکنون خواستار ورود مجدد به بازار سهام می باشند، اظهار داشت: تحلیلگران بزرگ بازار سرمایه، پول های هوشمند را در زمانی که فعالین بازار سهام با ناامیدی از بازار خارج می شوند را تزریق می نمایند و با کسب سوددهی حداقل 30 درصد پرتفوی خود را به افراد غیر حرفه ای بازار سهام می فروشند و از بازار خارج می شوند.

محمدمهدی جمشیدیان در ادامه مشکل بازار سهام را کمبود نقدینگی دانست و افزود: میزان پول جدیدی که اکنون به بازار سهام تزریق شده است با ماندگاری در بازار فوق و عدم سرازیر شدن به سوی منابع بانکی، اوراق مشارکت و همچنین بازار خودرو، می تواند در افزایش حجم معاملات و همچنین رشد قیمت سهام شرک های بورسی حائز اهمیت واقع شود زیرا در غیر این صورت بازار سهام مجدداً با ریزش های پی در پی در حالت رکود قرار خواهد گرفت.

وی از جمله عوامل مؤثر در خروج پول هوشمند را ریزش مجدد قیمت نفت و گزارش منفی از مذاکرات هسته ای اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر سرمایه گذاران ریسک پذیر وارد بازار سهام شده اند و سرمایه گذاران ریسک گریز همچنان نظاره گر می باشند زیرا اگر بازار سهام در سه روز پیاپی در حالت تقاضا قرار گیرد از نظر تکنیکالی و بنیادی اعلام سیگنال خرید می باشد و عکس آن نیز سیگنال خروج است.

جمشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه معاملات امروز بازار سهام از اهمیت ویژه برخوردار می باشد، گفت: روز جاری سومین روز معاملات مثبت بازار سهام است و اگر صف های خرید واگذار شوند منجر به ریزش های شدید و ایجاد روندی نزولی بیش از پیش خواهد شد.

صفویان در بورس

این کارشناس بازار سهام، مشکلات بازار سهام را ایجاد همزمان صف های خرید و یا فروش به طور همزمان برای تمامی سهام شرکت های بورسی دانست و افزود: بایستی از سوی سازمان بورس تدابیری لحاظ گردد که امکان صف نشینی در حالت خرید و یا فروش برداشته شود و به حاکمیت صفویان پایان دهد که از جمله راهکار آن برداشتن دامنه نوسان همچون بازار توافقی است زیرا اگر در شرایط کنونی سهام یک شرکت بورسی با 10 روز ایجاد صف خرید و بدون حجم مبنا شکل گیرد بسیاری از افراد تحلیل مثبتی از شرکت مذکور را مدنظر قرار می دهند در حالیکه اتفاق خاصی در آن شرکت که منجر به ایجاد تشکیل صف خرید شود وجود ندارد.

وی خواستار سرمایه گذاری افراد غیر حرفه ای بازار سهام در خرید صندوق های سرمایه گذاری شد و خاطر نشان کرد: اکنون صنایع وابسته به نفت به دلیل کاهش های شدید قیمت نفت منجر به عدم اقبال گردیده و از سویی دیگر نیز گروه های معدنی، پتروشیمی و فلزات اساسی نیز به دلیل مشکلات ناشی از نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی و فلزات نیز به دلیل رکود در صنعت ساختمان، بازار خود را از دست داده اند و در نهایت با تعدیل های منفی پی در پی مواجه می شوند.

جمشیدیان ادامه داد: صنعت لیزینگ در یکسال اخیر برخلاف سایر صنایع موجود در بازار سهام به واسطه کاهش قدرت نقدینگی مردم و استفاده از تسهیلات لیزینگی با بازدهی مثبت قیمتی همراه بوده است.

وی در شرایط کنونی بازار سهام، سرمایه گذاری در صنایعی که کالاهای نهایی آن شرکت با تقاضای کم حساسیتی مواجه است را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پیش بینی می شود صنعت غذایی و گروه شوینده به واسطه استفاده اجباری افراد جامعه با کاهش فروش مواجه نشوند، به گونه ای که شرکت هایی از جمله "غبشهر" و "غمارگ" علیرغم کاهش حدود 30 درصدی هزینه خرید مواد اولیه، اما شرکت در فروش محصولات با کاهش تقاضا مواجه نگردد.

تحلیلگر شرکت کارگزاری آتی ساز بازار، اوضاع کنونی بانکی ها را نامناسب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نرخ سود سپرده های بانکی در حدود 25 درصد است که بانک ها بایستی با ارایه تسهیلات و یا سرمایه گذاری در صنایع مختلف، اقدام به پوشش هزینه های خود نمایند که در این شرایط با سه حالت مواجه خواهند شد:

بانک منابع جذب شده را وام می دهد

با درصد کمی خطا می توان نتیجه این کار را فقط اضافه شدن معوقات بانک در اثر عدم بازپرداخت این وام از سوی وام گیرنده به بانک بیان کرد زیرا کاری که سود آن پوشش نرخ سود وام های بانکی را داده و سودی نیز برای صاحب کار بماند، فعلاً وجود خارجی ندارد.

بانک منابع جذب شده را سرمایه گذاری می کند

نقدینگی در ملک، بورس و طلا بهترین حالت که بازدهی منفی را کسب نکرده باشد اما به دلیل قفل شدن سرمایه، امکان نقدشوندگی را نیز ندارد زیرا آمار بازدهی تمامی حوزه های سرمایه گذاری در یکسال اخیر منفی گزارش شده است.

بانک منابع جذب شده خود را با نرخ بالاتر به دیگر بانک ها وام داده است

این روش در راستای ایجاد نقدینگی در دو حالت قبل می باشد با این تفاوت که این بار پول با معوق شدن یا بلوکه شدن، دامن دو بانک یا مؤسسه اعتباری دیگر را نیز می گیرد، زیرا بانک ها در صورت کسری تراز با جریمه 34 درصد از سوی بانک مرکزی مواجه می شوند و بانک ها نیز برای جلوگیری از جریمه شدن از یکدیگر وام دریافت می نمایند.

جمشیدیان در نتیجه گیری از سه حالت فوق اظهار داشت: با توجه به شرایط فوق اگر 20 درصد از مردم با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، خواهان باز پس گیری سپرده های خود از نزد بانک ها شوند این امر می تواند منجر به اعلام ورشکستگی بانک ها گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر علیرغم ارایه حالت های منفی از بانک ها می توان به این نکته توجه کرد که اکنون قیمت سهام گروه بانکی فاصله زیادی با ارزش دارایی های خود دارند و می توان سرمایه گذاری در بانک ها را نیز در الویت قرار داد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
لاریجانی رییس مجلس مذاکرات شکست خواهد خورد و این خواست اوباما هست
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اوباما می‌خواهد مذاکرات با شکست مواجه شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
امروز یک شنبه ست
فردا بازار درست میشه
گویا بازار ما به تعطیلی بازارهای غرب واکنشش بیشتره تا به تعطیلات خودمون
هه هه هه هه
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
مشكل حجم مبنا رو خيليها نمي فهمن، نمي تونن بر دارن حجم مبنا رو. مي ترسن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
یک شنبه ها همیشه یه کم بازار افت میکنه. این میتونه پولبک در روند صعودی یا همان بوسه خداحافظی باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
قطعا کسانی که امروز فروشنده بودن پشیمان خواهند شد.
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
نگفتم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
باز ساز مخالف بازار کوک شد و با شروع دهه فجر بجای اینکه شاهد رونق بازار باشیم بازار مجددا نزولی شد.
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
دهه فجر!!!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کسایی که به هر راهی دارن روزی تو میگرن گمونم یادشون رفته همه یک روزی میمیرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
فکر میکنید امسال هم مثل سالهای قبل از دولت روحانی, 22 بهمن جشن هسته ای داشته باشیم؟ چقدر دلت ملت واسه جشن هسته ای تنگ شده!!!! ..... کجایی احمدی نژاد داش فرمون رو کشتند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
طرف رفت نون بربری بخره صبح دید صف نیست برگشت، حکایت بورسم همین شده الان، چون امروز از صف خریدا خبری نبوده دوباره همه دارن گیج میزنن.تحلیل مرده تو بازار
بسم الله الرحمن الرحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
سلام این چه تیتری است که انتخاب کردید دوره صفویه یکی از بهترین دوره های ایران اسلامی بوده است. و به کوری چشم د شمنان حکومت از ان متقین است.
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
آی کیو منظور از صفویان همین ملتی هست که به صف نشینی عادت کرده اند
ناشناس
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
چرا صف نشینان نباشه صفویان باشه
سرشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
صحبت های این اقای کارشناس بازار متاسفانه یکی به نعل و یکی به میخ بود. تکلیف را روشن نکرد که بالاخره ورود به بازار خوبه یا بده. همه تحلیل ها شده اما و اگر . اگر توافق بشه بازار میره بالا اگه نفت بیاد پایین بازار ....
Ski
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
وقتی‌ دولت با کمک بورس تهران واسه ۸ روز شاخص سازی می‌کنه و مردم فکر می‌کنن دیگه بورس داره بالا میره، خوب حقشون هست ضرر کنن، آخه مگه چه اتفاقی‌ در اقتصاد افتاده که بورس بالا بره؟ اگه بورس واسه ۲ ماه پشت هم بالا رفت بدون دخالت دولت یا بورس انوقت بخرین، نه الان، مسئولین باید شاخص بورس بالا ببرن، چونکه ساله دیگه در بودجه اومده ۱۶ هزار میلیارد تومان باید سهام بفروشن واسه تأمین مالی بودجه ۱۳۹۴

موفق باشین
پارسا
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
فردا روز انفجار سهمه!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
سلسله صفویان که مال قدیم بود ربطی به بورس نداره چرا الکی به اونا گیر میدی آخه؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
بعضی ها اصول معامله شون بر اساس حضور صفویان هستش یعنی میگردن ببینن که تو کدوم سهم یکی از صفویان حضور دارن درجا میرن پشتش جا میگیرن فرقی هم نداره که کدوم پاذشاه شون باشه سلطان حسین بی عرضه هم که باشه بازم میرن پشتش!!!! به تعداد هم کاری ندارن 70 میلیون صف تقاضاست طرف میره به عنوان تقاضای 7000001 جا میگیره آخه به چه امیدی؟ این دامنه واقعا باید برداشته بشه حداقل اگه میترسید کمکم زیاد کنین بد بردارین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
میشه از ایشون سوال کرد که منظورتون از سرمایه گذار حرفه ایه کیه؟؟ چه تعریفی داره؟؟
خود نویسنده واقعا فکر میکنه حرفه ایه؟؟
اگه اینطور فکر میکنه لطفا کارنامه بازدهی یک ساله اش را درج کنه... اینطوری که هر بینوایی هزار تا ادعا داره.
آخه این شعارها و مقاله ها واقعا ارزشی هم داره!
لبی
UNITED STATES
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
سلام... عزیزم تا سامانیان هستش صفویان حاکمیتشون در بورس پایان نخواهد یافت...!!!