بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر : ۱۴۳۴۶۴

 تصاویری ناب از ورود امام خمینی به میهن
اخبار>اجتماعی-عباس عکاس مشهور ایرانی که از اعضا برجسته آژانس عکس مگنوم به حساب می‌آید یکی دیگر از عکاسانی است که عکس های زیادی از رهبر کبیر انقلاب در روزهای منتهی به انقلاب و پس از آن گرفت.
عباس عطار که در جهان با نام عباس یا عباس مگنوم شهرت دارد بین سال‌های 1357 تا 1359 از پشت دوربین عکاسی‌اش به انقلاب اسلامی ایران نگریست و لحظات به‌یادماندنی انقلاب اسلامی را به ثبت رساند و به گفته خودش، برای تاریخ، عکس گرفت.
وی که دانش آموخته رشته مطبوعات و ارتباطات در انگلستان است، در سال‌ 1361 پس از آنکه عکس‌هایش از انقلاب ایران وی را به شهرت رساند، به آژانس عکس «مگنوم» پیوست؛ یکی از معتبرترین آژانس های عکس جهان که توسط عکاس مشهور فرانسوی «هنری کارتیه برسون» به همراه «رابرت کاپا» و تعدادی از عکاسان جنگ تشکیل شده بود و برجسته ترین عکاسان جهان عکس های وقایع مهم سیاسی و اجتماعی دنیا را در آن عرضه می کردند.

عباس بعدها در سفر به ایران مجموعه عکس های خود از حوادث انقلاب را در کتابی با عنوان «روزشمار ایران 2002-1971» منتشر کرد که علاوه بر عکس‌ها، یادداشت‌های روزانه وی را نیز شامل می شد.

در سالگرد ورود رهبر کبیرانقلاب به میهن و انقلاب اسلامی نگاهی می اندازیم به عکس های این عکاس شهیر از ورود امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد، حضور در بهشت زهرا، مدرسه رفاه و تشکیل دولت موقت.

















منبع: فرارو

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
تو زمستون انگور ازکجا گیرآوردن والا
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
امام خمینی ما حالمون خوب اما شما باور نکن ....
امیر
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
مقایسه شرایط اون زمان ایران با کشور های منطقه و خلیج فارس و همچنین مقایسه شرایط امنیت خاورمیانه در آن زمان و حال گویای خیلی واقعیت هاست .
حسین
ROMANIA
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
امام خمینی باشرافت ساده زیست که جز رضای خدا چیزی نخواست.
مرحبا به چنبن انسان تکی که در تمام قرون کم نظیر بود. اگر الان ایشون بودن شک نکنید وضع بهتر بود چون بسیار مردم دوست بود و بسیار جسور
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
نفر اول سمت راست عکس آخر آقای صادق خلخالی هست که حاکم شرع اون موقع بود با سرعت عمل بسیار زیاد بطوری که به تنهایی محاکمه میکرد رای صادر میکرد و بلافاصله اجرا می کرد. بسیاری از دستگیر شدگان رژیم سابق از جمله هویدا و جعفریان و نصیری را محاکمه و اعدام کردند
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
بسمه تعالی
یاد اون روزا بخیر یاد یک رنگی و یک دلی و صمیمی و برادرانه و خواهرانه بخیر چه روزای با صفای بود.....ولی الآن چی اکثر سیاسی کار وسیاکار شدند.....
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
دررررررررررررررود بر امام خوبیها.......بیانگذار مقدس ترین نظام تاریخ هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
داوم روند کاهشی بهای نفت و انتشار اخبار منفی سیاسی و اقتصادی طی ماه های اخیر موجب تغییر نگرش سهامداران نسبت به پتانسیل های بورس و افت قابل توجه ارزش سهام شرکت ها شده بود. این در حالی است که در پی اصلاح قیمتی اکثر نمادها که در برخی از آنها با شتاب بیشتری رخداده، تداوم روند منفی در کلیت بازار سرمایه انتظار نمی رود.

مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک کارآفرینان برتر با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در صورت عدم رخداد اتفاق منفی در حوزه اقتصادی و سیاسی پیش بینی می شود که سهامداران شاهد عدم تداوم روند کاهشی قیمت ها و افزایش ارزش سهام باشند که البته به طور قطع این امر به معنای رشد و رونق بورس همچون گذشته تلقی نمی شود.

چراکه بازار سرمایه روند نزولی طولانی را طی ماه های گذشته پشت سر گذاشته و جهت حرکت در مسیر صعودی نیازمند برگشت تدریجی اعتماد به بازار سرمایه و ورود منابع پولی است.

افشین عزیزیان کاهش عرضه سهام و فروش های هیجانی سهامداران را نکته مثبت معاملات روزهای اخیر بورس برشمرد و گفت: به نظر می رسد سهامداران به تدریج به سمت رفتارهای منطقی روی آورده اند و از رفتارهای هیجانی دوری می کنند که این امر خود نویدبخش بهبود اوضاع بورس است.

وی به صنایعی همچون پتروشیمی و معدنی اشاره کرد و در خصوص تأثیرپذیری مجموعه های فعال در آن از تصمیمات جدید مجلس گفت: قیمت گذاری نرخ خوراک مصرفی واحدهای پتروشیمی در حالی از سوی مجلس به دولت واگذار شده که این امر بیانگر احتمال کاهش قیمت گاز طبیعی به کمتر از 13 سنت نیست، چراکه پیشنهاد افزایش قابل توجه خوراک مصرفی شرکت های پتروشیمی از سوی دولت و وزارت نفت به مجلس داده شده بود و اکنون نیز با واگذاری اختیارات قیمت گذاری به دولت نمی توان انتظار کاهش قیمت گاز طبیعی را داشت.

علاوه بر این، در حال حاضر اکثر مجموعه های پتروشیمی در پی تداوم کاهش بهای نفت با چالش افت درآمدهای فروش مواجه گردیده اند و صعود دوباره قیمت نفت به محدوده 60 دلار می تواند به سودآوری این واحدها کمک شایان توجهی کند که با توجه به واکنش روند قیمت جهانی نفت در سطوح حمایتی 45 دلار انتظار می رود تا در آینده شاهد برگشت قیمت ها به روند افزایشی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به تصویب کاهش پنح درصدی بهره مالکانه شرکت های معدنی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: اگرچه دولتمردان در هزینه حق انتفاع از معادن برای دو مجموعه "کگل" و "کچاد" تخفیف در نظر گرفته اند، اما افت شدید قیمت های جهانی فلزات اساسی و سنگ آهن مهمترین عامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری آنها است و رشد قیمتی در بازارهای جهانی می تواند موجب بهبود اوضاع این مجموعه ها شود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری کارآفرینان برتر روند آتی بورس را منوط به کسب نتیجه مثبت از مذاکرات سیاسی دانست و در این خصوص افزود: اکثر فعالان بازار سرمایه بر این باورند که بهبود وضعیت اقتصادی کشور به گشایش روابط بین المللی و دستیابی به توافق جامع هسته ای وابسته است. برهمین اساس به نظر می رسد نزدیک شدن به زمان مذاکرات نهایی و انتشار اخبار مثبت در این حوزه موجب اقبال سهامداران به بازار سرمایه و حرکت در مسیر صعودی می شود.

برهمین اساس همراه با پیش بینی روند رو به رشد بازار سرمایه با شیب ملایم در ماه های آتی، بهبود وضعیت سیاسی موجب تقویت هرچه بیشتر این روند خواهد شد.
بازگشت به ابتدای صفحه ارسال به دوستان نسخه چاپی
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious
Cloob Digg
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
جزئیات بیشتر از مصوبات اخیر کمیته ثبات بازار سرمایه / پیگیـری ها ادامه دارد
تصمیم گیری جهت رفع ابهام روابط مالی میان پالایشی ها و پالایش و پخش
گزارش جدید "اخابر" را اینجا بخوانید
تحریم روسیه با "سرود" چه کرد؟
عملکرد "غچین" در شش ماهه ابتدایی..
تعدیل منفی 50 درصدی در این نماد دارویی
عملکرد "خوساز" در نه ماهه ابتدایی سال...
پیشنهاد تقسیم سود بیش از 55 تومانی/ارزش روز دارایی ها 360 تومان به ازای هر سهم
چرا "رکیش" تعدیل منفی داد؟
تعدیل منفی دور از انتظار "کچینی" در گزارش 9ماهه
نیازمندیها
اعتبار خرید سهام
فعالان بازار سرمایه به منظور دریافت خدمات و تسهیلات (تخفیف کارمزد و اعطای اعتبار) می توانند بروی فرم ذیل کلیک کنند و آن را تکمیل نمایند.
سازمان آگهی ها بورس نیوز
در این بخش می توانید آگهی استخدام ، خرید و فروش سهام کارگزاری ، نیاز به خرید ساختمان اداری ، اطلاعیه عرضه سهام و پیامک تبلیغاتی و ... را درخواست نمایید . 22382538 داخلی 103
تقاضای نمایندگی شهرستان
متقاضی محترم نمایندگی جهت دریافت نمایندگی بورس نیوز در شهرستان ها فرم پیوست در لینک را تکمیل فرمایید.
مزايا عضويت در باشگاه بورس نيوز
از مزايای عضويت در باشگاه مشتريان بورس نيوز مطلع شوید
رضا ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
با عرض سلام خدمت همه
یک نکته . توجه داشته باشیم که تمام تصمیمات امام در بازه زمانی وجود ایشان بی نظیر بوده اما برخی از آن ها مختص همان زمان بوده و در زمان دیگر چون امروز باید با توجه به شرایط حاضر تصمیم گرفت .
روحش شاد . موفق و پیروز باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
امام خمینی با چهره ای دوست داشتنی و کاریزماتیک که نشاندهنده بی غل و غش بودن و خالص بودن در راه خداست. ابر مردی که براحتی دلهای مشتاقان خود را تصاحب میکرد و دیگر تکرار نخواهد شد.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
سلام:ایکاش حجت خدا بیاید وتکلیف این دنیای وانفسا را روشن کند.وثروت اندوزان وخیانتکاران را رسواکند.دورود برخمینی وسلام بر خامنه ای حیدر زمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
از شما ممنونم بورس نیوز حال هوای منا به کجا بردی الان که دارم با خودم یاد اون روزها میکنم به خودم میبالم که سعادتی ما داشتیم که اون روزها را از نزدیک میدیدیم مدرسه علوی نیروی هوایی در 19 بهمن حمله گاردی ها به پادگان چکش وای خدایا چه شبی بود اون شب سرباز بود که از بالای دیوارهای پادگان زخمی و تیر خورده و مجروح به پایین میپریدن تا از دست گاردی ها در امان باشند تازه صبح که شد مردم فهمیدن چه خبره ریختن تو تسلیحات چهارصد دستگاه رفتن کمک نیروی هوایی من هیچوقت اون شب را از ذهنم نمیتونم خارج کنم بازم ممنونم که ما را به حل وهوای اون روزها بردی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
روحت شاد ای مرد بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ بشریت ایجاد کردی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
او فقط تکیه بر خدا داشت و در برابر فساد مسئولان لحظه ایی درنگ نمی کرد و با قاطعیت عمل می کرد