بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر : ۱۴۳۴۸۱

در 9 ماهه امسال از حدود 6800 میلیاردی که دولت از محل مالیات بر درآمد به‌دست آورده بیش از چهار هزار میلیارد تومان را از مالیات دریافتی از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی کسب کرده است.به گزارش ایسنا، در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شد تا حدود 10 هزار و 140 میلیارد تومان از درآمدهای دولت را مالیات بر درآمد تشکیل دهد که عملکرد 9 ماهه بودجه نشان می‌دهد، حدود 6857 میلیارد تومان از این منابع محقق شده است.

این در حالی است که تا پایان آذرماه از 3547میلیارد تومان مصوب برای مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی، بیش از 2100 میلیارد تومان و از 2787 میلیارد تومان پیش‌بینی شده برای مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی نیز 2300 میلیارد تومان محقق شده است.مالیات دریافتی از کارکنان در هر دو بخش عمومی و خصوصی در سال جاری نسبت به 9 ماهه سال گذشته و سال 1391 با افزایش همراه بوده است به‌گونه‌ای که مجموع مالیات پرداختی کارکنان بخش عمومی در سال جاری 33.8 درصد و کارکنان بخش خصوصی نیز 15.4 درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنین بخش دیگر از درآمد مالیاتی دولت از محل درآمدها را مالیات مشاغل تشکیل می‌دهد که در 9 ماهه سال سهم 2100 میلیارد تومانی از عملکرد 6857میلیارد تومانی این بخش را به خود اختصاص داده است.بنا بر این گزارش، مالیات بر مستغلات حدود 340میلیارد تومان و مالیات متفرقه بر درآمد نیز بالغ بر سه میلیارد تومان از درآمدهای دولت از محل مالیات بر درآمد را از فروردین تا آذرماه سال 1393 تشکیل داده‌اند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جعفر p
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
طبق قانون مالیاتهای مستقیم کسانی که مالیاتشان را زودتر از مهلت قانونی پرداخت میکنند مشمول 5% جایزه خوش حسابی هستند . چرا این جایزه به حقوق بگیران که قبل از دریافت حقوق مالیاتشان را پرداخت میکنند تعلق نمیگیرد .لطفا مسئولین بررسی و اقدام فرمایند
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
دولت هم فقط زورش به کارمندان میرسه.عمراً بتونه از مشاغل درست مالیات بگیره.در صورتیکه درآمدشون چندین برابر کارمندان هست.