بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر : ۱۴۴۰۴۳

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اعلام اينکه امسال آخرين سال توليد و نيز شماره گذاري وانت پيکان است به شهروندان توصيه کرد به هيچ عنوان خودروي وانت پيکان را براي سال 94 پيش خريد نکرده و از سوي ديگر خودرو سازها نيز اين خودرو را پيش فروش نکنند؛ اين خودرو در سال 94 شماره گذاري نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "اسکندر مومني" صبح امروز در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران ضمن تبريک حماسه آفريني ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن و تجديد عهد با آرمان هاي مقام معظم رهبري، اظهارداشت: در سال 57 کليه وسايل نقليه موتوري اعم از خودرو و موتورسيکلت يک ميليون و 500 هزار دستگاه بود اما اکنون شماره گذاري وسايلنقليه اعم از خودرو و موتوراز 28 ميليون عبور کرده؛ تعداد کل خودروهاي شماره گذاري شده اکنون به مرز 18 ميليون (17 ميليون و 900 هزار) رسيده است.

وي افزود:ابتداي پيروزي انقلاب 3 درصد مردم وسيله نقليه داشتند اما امسال اين آمار به 36 درصدرسيده است.

شماره گذاري بيش از يک ميليون خودروي نو از ابتداي امسال تاکنون

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: از ابتداي امسال تاکنون، يک ميليون و 104 هزار و 410 خودرو نو شماره گذاري شد که در مقايسه با سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

مومني همچنين به شماره گذاري 81 هزار و 124 خودرو وارداتي و افزايش 53 درصدي آن اشاره کرد و گفت: طي اين مدت 456 هزار و 107 دستگاه موتورسيکلت شماره گذاري شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 75 درصد افزايش داشته است.

به گفته وي،تاکنون 208 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شدند.

کاهش 1013 نفري کشته هاي تصادفات رانندگي در سال جاري

اين مقام ارشد انتظامي به کاهش5/6 درصدي کشته هاي تصادفات رانندگي در سال جاري طبق آمار پزشکي قانوني اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته 1013 نفر در تصادفات رانندگي کمتر کشته شدند .

رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينکه استان هاي مرکزي، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، مازندران و فارس بيشترين کاهش کشته ها را نسبت به سال گذشته داشتند، گفت: استان هاي سيستان وبلوچستان ، خوزستان ، ايلام، تهران شرق و کهگيلويه و بويراحمد بيشترين کشته هاي سوانح رانندگي را طي اين مدت به خود اختصاص دادند.

مومني تصريح کرد:همچنين خراسان رضوي، فارس و اصفهان بيشترين فراواني را در کل کشته ها به خود اختصاص داده اند.

تلفن همراه ؛ مهمترين علت تصادفات در دنيا

وي، کاهش سوانح و حوادث رانندگي براي چندمين سال پي در پي را حاصل رعايت قانون و همکاري رسانه ها، مردم و دستگاه هاي متولي در اين امر دانست و با اشاره به افزايش آمار کشته هاي جهاني تصادفات، گفت: در سال 2014 آمارکشته هاي تصادفات رانندگي از يک ميليون و 270 هزار کشتهبه يک ميليونو 300 هزار کشته رسيده است؛سازمان ملل در آخرين جلسه خود پيش بيني کرد در صورت افزايش اين رونددر سال 2030 تعداد کشته ها به دو برابر مي رسد.

مومني، مهمترين علت تصادفاتدر دنيا را استفاده از تلفن همراه و ارسال و دريافت پيامک عنوان کرد و گفت: تلفن همراه و ارسال پيامک مشکل جهاني در خصوص تصادفات جاده اي عنوان شده که از مواد مخدر و الکل پيشي گرفته است.

اجراي طرح نوروزياز اسفند ماه طي دو مرحله

رئيس پليس راهور ناجا از اجراي طرح نوروزي طي دو مرحله خبرداد و گفت: مرحله اول اين طرحاز اسفندماه همزمان با خريد هاي نوروزي شهروندان آغازو مرحله ديگر آن،همزمان با تعطيلات نوروزي اجرا مي شود؛ در اسفندماه با توجه به افزايش خريدهاي نوروزي در سفرهاي درون شهري ونيز ترافيک حاصل از آن، تمهيدات خاصي اتخاذ شده که مي توان به افزايش گشت هاي پليس راهور در اين رابطه اشاره کرد.

افزايش ساعت کار مراکز شماره گذاري خودرو در اسفندماه

اين مقام ارشد انتظامي از افزايش ساعت کار مراکز شماره گذاري خودرو در اسفندماه خبرداد و گفت: در دهه اول اسفند ساعت کار اين مراکز از ساعت 7 صبح تا 5 بعداز ظهر، در دهه دوم از 7 صبح تا 7 بعد از ظهر و دهه سوم اسفنداز 7 صبح تا 10 شب است.

وانت پيکان در سال 94 شماره گذاري نخواهد شد

سردار مومني با اعلام اينکه امسال آخرين سال توليد و نيز شماره گذاري وانت پيکان است به شهروندان توصيه کرد به هيچ عنوان خودروي وانت پيکان را براي سال 94 پيش خريد نکرده و از سوي ديگر خودرو سازها نيز اين خودرو را پيش فروش نکنند؛ اين خودرو درسال 94 شماره گذاري نخواهد شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
دروغی که هر ساله از زبان مسئولین کشور بدون هیچ گونه ترسی تکرار میشود
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
سلام: سردار مردانه روی حرفت باش.....
هوشیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
روش خوبی برای فروش وانت بارهاییکه رو دستشان مانده است....
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
یادمه یه زمانی گفتن از سال 90 پراید شماره نمی شه ( اصلا ریو اومده بود جای پراید ) اما به آقایون مزه داد ریو آمد ... ریو رفت ... باز هم پراید تولید شد حتی سری آخر هم گفتن از 92 شماره نمی شه . اما چی شد؟؟؟؟؟؟ اون موقع که پیکان از رده خارج شد گفتن وانت پیکان فرق داره و آلایندگیش کمتره !!!! الان هم تا کارخونه نخواد نمی تونن شماره نکنن . این پلیس خیلی ادعاش میشه لطفا ماشین ها و موتورهای متخلف رو جریمه کنه کافیه خودم شاهد بودم سر چهار راه موتور سه ترکه اومد بدون کلاه ، افسر پلیس جلوش بود بوق زد افسر رفت کنار و خیلی راحت از چراغ قرمز رد شد
ناشناس
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
عزیزم وقتی کارخونه ماشین میفروش به مردم خب پلیس هم نمیتونه شمارش نکنه . پلیس به فکر مردمه که پول دادن بابت ماشین حالا نتونن شمارهش کنن باید بذارنش گوشه حیاط . تقصیر پلیس نیست
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
ماشین خیلی بدیه نه ترمز داره نه فرمون . 2 بار از پشت به ماشین من زدن هردوبارش وانت پیکان بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
سالهاست نخواهدشد،شماره گذاری نمی کنیم ووو گفتید و به فعل نیامد. یکبار شده بعد ار قطعیت و انجام یافتن، بگویید:شد،شماره گذاری تگردید،بگویید!؟
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
وانت پراید عالیه خوش دست و نرم ترمز abs , ایربگ و فرمون عالی اتاق راحت موتور با مصرف واقعی صدی 6 خودم تست کردم حرف نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
وانت جدید ایران خودرو هم که موتور و سیستم تعلیق و شاسی اش پیکان است !؟!؟!؟
مشکل راهنمایی و رانندگی و محیط زیست با بدنه خودروهاست ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
سلام خدمت شما سردارواقعاشماره گذاری نمی شودماکشاورزان برثبت پیکان وانت اقدام نکنیم ممنون متشکر