بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
با پیگیری مداوم مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و احتمال کسب نتیجه قطعی از این مذاکرات این سایت خبری نیز اقدام به برگزاری نظرسنجی با عنوان زیر کرده است.
کد خبر : ۱۴۴۵۰۶
نویسنده :
جمشیدی
توافق جامع هسته ای مهمترین پدیده سیاسی کشور در شرایط کنونی است که به دلیل آثار مثبت حائز اهمیتی که می تواند در وضعیت اقتصادی کشور و در نهایت بازار سرمایه اعمال کند، مورد توجه اغلب سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار داشته و در پی انتشار گاه و بی گاه اخبار مثبت و منفی پیرامون این موضوع تبعات آن به وضوح در روند معاملات بورس مشاهده می شود، هرچند که به نظر می رسد در حال حاضر سهامداران بیشترین توجه خود را به اخبار منفی منتشر شده معطوف کرده اند و نسبت به کوچکترین خبر منفی واکنش سریع و هیجانی از خود نشان می دهند؛ حال آنکه اخبار مثبت اثر چندانی را بر بازار اعمال نمی کند.

براساس گزارش بورس نیوز، با پیگیری مداوم مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و احتمال کسب نتیجه قطعی از این مذاکرات این سایت خبری نیز اقدام به برگزاری نظرسنجی با عنوان زیر کرده است.

برابری کفه ترازوی آراء بورس بازان پیرامون یک پدیده سیاسی مهم

براساس اطلاعات موجود، بیش از هفت هزار و 400 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که حدود 48 درصد به گزینه اول رأی دادند و مابقی یعنی حدود 52 درصد از آراء احتمال انجام توافق هسته ای تا پایان فروردین ماه سال 94 را اندک دانستند. براین اساس می توان گفت شرکت کنندگان با انحراف اندکی نسبت به نتایج احتمالی مذاکرات برآورد یکسانی داشته اند.

نتیجه مذاکرات به انتخابات ریاست جمهوری اسراییل گره خورده است!

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سبد گردانی سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: دستیابی به توافق هسته ای موضوع سیاسی است که به نظر می رسد به اوضاع کشورهای خارجی و اتفاقاتی که در آنها رخ می دهد نیز بستگی دارد. به گونه ای که وضعیت سیاسی کشورهای عراق، سوریه و یمن در کنار بحران کشورهای اوکراین و روسیه می تواند بر نتایج احتمال مذاکرات هسته ای تأثیرگذار باشد.

مصطفی صفاری افزود: به نظر می رسد نتیجه مذاکرات سیاسی کشورمان تا حدودی نیز به نتایج برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور اسرائیل طی 26 اسفند ماه جاری وابسته باشد. به گونه ای که می توان گفت در صورت موفقیت جمهوری خواهان در این انتخابات، روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 با مشکل مواجه می شود و در مقابل آن در صورت موفقیت دموکرات ها احتمال توافق هسته ای بیش از پیش تقویت خواهد شد. براین اساس به نظر می رسد تا مشخص شدن نتایج این انتخابات می بایست به انتظار نشست.

وی در خاتمه پیرامون تبعات مثبت و منفی اخبار منتشر شده از نشست سیاسی کشورمان بر وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه دوره مذاکرات سیاسی کشور به دفعات تمدید شده و بارها امیدهای سرمایه گذاران و سهامداران برای دستیابی به توافق نهایی به بار ننشسته است، به نظر می رسد بازار سرمایه در شرایط کنونی نسبت به وضعیت سیاسی کشور خنثی شده و هیچ واکنش خاصی را به اخبار منتشر شده نشان نمی دهد؛ به عبارت دیگر اعتماد و اطمینان سهامداران نسبت به این موضوع از میان رفته است. از این رو می توان گفت تنها شوک اقتصادی و بهبود وضعیت کلان کشور می تواند موجب حرکت بازار سرمایه در مسیر رشد و شکوفایی شود و بار دیگر روزنه های امید برای ایجاد رونق نسبی در این بازار را به وجود آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
جناب کار شناس بسیار کار پسندیده ای ولی سهام برقی که خود رقیب اول نفت است رانفورماتیکی ها کارتون ساز ها وهزران و ...دیگر که نیاز عمده ای به واردات ندارند بغیر از این است که عده ای از خدا بی خبر اطلاعات را یک ماه زود تر به افراد مرد نظر شان میدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
اخه عزیز جون وقتی عراقچی میگوید پیشرفتی در مذاکرات نداشته ایم انهم بعد از 12 سال بنده و دیگران چطور میتوانیم جو مثبت را بر منفی غلبه دهیم دیگر کلا نامید هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
به مذاکرات نباید دلخوش بود.زمانی این کشور پیشرفت میکنه که به حرف رهبری گوش داد.
وقتی گفت من خوشبین نیستم و تحریمها برداشته نمیشه و باید به داخل تکیه کرد و به تولید بها داد اگه مسئولین گوش میدادن قطعا بدونید وضعیت بورس اینطوری نبود.آخرش یقین بدونید حرف رهبری به وقوع میپیونده و مذاکرات هیچ نتیجه ای نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
همانور که گفتید نقش اسراییل در مذاکرات بسیار است اما ما چرا اینهمه به پروپاچه اسراییل پیچیدیم که امروز دچار مشکل شویم؟این سوال کلیدی برای حل تمامی مشکلات اقتصادی سیاسی ایران میباشد که باید در مورد ان تامل بسیار شود والا همین اش و همین کاسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
لطفا یکی معاملات امروز ختراکو باطل کنه. انصاف نیست
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
بورس نیوز همینجوری حساب می کنی که اوضاع بورس خرابه 4% فرق دو گزینست چه جوری برابری در نظر گرفتی که اگر درصدی حساب کنیم 8% بیشتر به گزینه اندک رای دادن. کفه های ترازوت رو عوض کن زیادی سمت 48% غش کردی!!!!!!!!!!!
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
توافق حتمیه اما نه در فروردین بلکه تیرماه. به اظهارات رسانه ای مقامات دو کشور توجه نکنید. اینا بخشی از بازی سیاسته. اگه ایران و آمریکا خیلی زود به تواتفق میرسیدن برای هر دو کشور در سطح بین المللی عواقب سیاسی به بار می آورد. پس امیدوار باشید.