بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر : ۱۴۴۶۱۹
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم که قبل از پایان مهلت تعیین شده برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، مذاکراتی که در این باره صورت می گیرد به امضای توافق نامه منجر خواهد شد.
روسیه ابراز اطمینان کرد که مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران به انعقاد توافق نامه منجر خواهد شد.
به گزارش جماران، از صحبت های مذاکره کننده هسته ای اصلی روسیه که در گفت و گوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران در چارچوب گروه پنج به علاوه یک ( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) شرکت می کند، چنین استنباط می شود که مسکو در خصوص انعقاد توافق نامه درباره مسئله هسته ای ایران پیش از پایان مهلت سی ام ژوئن اطمینان دارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد : ما بیش از هر زمان دیگری اطمینان داریم که قبل از پایان مهلت تعیین شده برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، مذاکراتی که در این باره صورت می گیرد به امضای توافق نامه منجر خواهد شد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه که اصلی ترین مذاکره کننده این کشور در گروه پنج به علاوه یک است، افزود : ما از این که می بینیم هر دیداری که در رابطه با برنامه هسته ای ایران برگزار می شود با پیشرفت های جدید همراه است، خوشحال هستیم .
سرگئی ریابکوف این مطالب را کمی پس از نشست هایی که روز یکشنبه و دوشنبه در ژنو سوئیس با حضور جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کنندگان دیگر کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک برگزار شد، بیان کرد.
مقامات آمریکا و ایران روز دوشنبه از حصول پیشرفت در مذاکرات خود در ژنو درباره برنامه هسته ای ایران خبر دادند هر چند هنوز هیچ چیز برای انعقاد یک توافق بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران قطعی نشده است.
این توافق نامه باید پیش از سی و یکم ماه مارس منعقد شود و پس از آن جزئیات فنی مربوط به آن پیش از سی ام ژوئن نهایی شوند.
ایران و قدرت های بزرگ تلاش می کنند در خصوص مسئله هسته ای تهران به راه حلی مسالمت آمیز دست پیدا کنند که به جمهوری اسلامی ایران اجازه پیگیری فعالیت های هسته ای غیرنظامی را بدهد اما در عین حال این کشور را از دست یافتن به بمب اتمی بازدارد. برای قدرت های غربی دستیابی ایران به سلاح هسته غیر قابل قبول است.
به نوشته ریانوستی، اگر تا مهلت تعیین شده توافق نامه ای درباره برنامه هسته ای ایران میان این کشور و قدرتهای بزرگ امضا شود، تحریم های بین المللی که بر ضد ایران تصویب شده و اقتصاد این کشور را در تنگنا قرار داده است به تدریج برداشته خواهند شد این در حالی است که دولت ایران تاکید می کند که توافق نامه درباره برنامه هسته ای این کشور نباید دو مرحله ای باشد و تحریم های اعمال شده بر ضد این کشور نیز باید به یکباره برداشته شوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
توافق حتمیه ولی در تیر ماه .
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
تمام این مذاکرات برای بیرون کشیدن اطلاعات از برنامه هسته ای است که دریابند این رزیم تا چه حد در برنامه هسته ای پیشرفت کرده فقط همین هیچ توافقی در اخر سر در کار نیست
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
خدا کنه همین طور باشه.ما که از ضرر خسته شدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
حرف این روس ها رو نمیشه باور کرد امتحانشونو چند بار تا حالا تو این قضیه پس دادن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
قرار طی مدت ده سال ایران راستی آزمایی بشه زیرنظرآژانس آمریکا هم در این مدت ده سال در صورت گزارش مثبت آژانس تحریم ها را مر حله به مرحله برداره بعدااز این ده سال تعداد سانتریفیوژها ی ایران6500تابشه یعنی این تعدادی که الان هست.اختلاف سربرداشتن تحریم هاست.ایران میگه یکجا .آمریکا میگه درده سال تدریجی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳
فروردین !!!!
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
بازم روسا نظر دادن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
برجد و اباد هر چه روس مغلطه بازه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
دروغ میگوید هیچ توافقی در کار نیست این مذاکرات هم فقط برای بیرون کشیدن اطلاعات هسته ای ایران هست و تا همین الان هم برنامه هسته ای ایران را تا 10 سال عقب انداخته اند
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
موقع قاجار انگلیس به قراردادش عمل نکرد و سلاح به ایران نرسوند و نتیجش ترکمانچای شد
چرا اینجور شد چون ما سلاح سازی نداشتیم
حالا هم از شیرمرغ تا جون آدمی زاد مثل سوخت ، شکر، لباس و ... را آقازاده های معتدل دارن وارد میکنن و نتیجش تراز سنگین منفی کشور و بی کار شدن کارگران و...
آقایون ، ما به اشتغال زایی برای تولید و قوانینی بواقعی رای محدود کردن مصارف خارجی هستیم ، ولی قرارداد میبندیم برای تولید نفت و فروش یامفت آن به خارج و خرید فراوری شده همان نفت که چیزی جز تهی شدن دارایی های مملکت نیست
کاش یه مقدار تبمون برای سود جویی میخوابید و همت میکردیم ولی افسوس وقتی متوجه میشویم که دریا کثیف و جنگل هم آتیش گرفته
ماها عادت به نون و عرق کار نداریم ، اینه بدبختی ما
متين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
توافق از نيمه دوم ارديبهشت ماه به بعد
هوشیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
شاه و امام با همه اختلافاتی که با هم داشتن . ولی تو یک زمینه حرفشون مشترک بود و اینکه می گفتند هیچ وقت به کمونیستها اعتماد نکنید آنها همیشه خطرناکند . الان روسیه و اکراین خودشون با هم کنار اومدن و حالا میخان از ایران بعنوان پله خودشون استفاده کنند. دولتمردان ما هوشیار باشن گول هیچکدام . شرق و غرب را نخورن