بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
از سوی بورس نیوز و به نمایندگی از جامعه سهامداران صورت پذیرفت:

تشکر ویژه از علی طیب نیا ؛ رییس سازمان بورس و تیم اقتصادی دولت

نشست این هفته فعالان بازار سرمایه با مسئولان ارشد اقتصادی در حالی برگزار شد که استقبال زیادی از آن صورت گرفت و طی آن بحث ها و موضوعات مهمی مطرح شد تا این جلسه در زمره بهترین و پربارترین نشست ها قرار گیرد.
کد خبر : ۱۴۴۶۲۱
نویسنده :
کیوان فر
نشست این هفته فعالان بازار سرمایه با مسئولان ارشد اقتصادی در حالی برگزار شد که استقبال زیادی از آن صورت گرفت و طی آن بحث ها و موضوعات مهمی مطرح شد تا این جلسه در زمره بهترین و پربارترین نشست ها قرار گیرد.

به گزارش بورس نیوز، طی حدود 10 سال گذشته چنین جلسه پرباری که با حضور وزرای اقتصاد، نفت، صنعت، معدن و تجارت به همراه تنی چند از نمایندگان مجلس، مدیران ارشد سازمان بورس و شرکت های بورس، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی و با حضور بیش از 100 نفر از فعالان و مدیران ارشد کارگزاری ها و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه برگزار شود دیده نشده بود. این نشست از معدود جلساتی بود که فعالان بازار بدون واسطه و به دور از هرگونه سانسور رو در روی مسئولان ارشد اقتصادی کشور قرار گرفتند تا مشکلات و گلایه های خود را به گوش آنها برسانند.

این حضور پررنگ مسئولان و مقامات ارشد دولتی نشان از آن داشت که بازار سرمایه برای مسئولان کشور حائز اهمیت است.

از این رو شاید بتوان گفت این اقدام تیم اقتصادی دولت یازدهم و در رأس آنها وزیر اقتصاد برای پیگیری و رفع مشکلات موجود و هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه جزء معدود اقداماتی بود که در دولت های قبل برای بازار سرمایه انجام گرفته بود که این موضوع نشان از حساسیت بازار سرمایه و اتفاقات آن برای وزارت اقتصاد دارد ضمن آنکه انتظار می رود تداوم اینگونه اقدامات در آینده بتواند بار بیشتری را از دوش بازار سرمایه کشور بردارد.

از سویی دیگر اهالی بازار سرمایه نیز که مدت ها بر این باور بودند که در نگاه دولتمردان به دست فراموشی سپرده شده اند و هیچ مسئولی آنها را ندیده و صدای آنها را نمی شنود، با این اقدام وزارت اقتصاد و سازمان بورس اعتماد به نفس و قوت قلبی دوباره به دست آوردند که ناشی از دیده شدن و شنیده شدن صدای آنها بود.

از سوی دیگر چنین برنامه هایی گرچه ممکن است بر روند شاخص و قیمت سهام شرکت ها تأثیر مشخص و معنی داری اعمال نکند، اما در عمل با افزایش اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران به این بازار، می تواند در بلندمدت نتایج مطلوبی را برای بازار سرمایه و فعالان آن در پی داشته باشد.

در مجموع اقدامات چند وقت اخیر با پیگیری وزیر اقتصاد و دستور رییس سازمان بورس به اجرا درآمده  و تغییراتی در بازار سرمایه همچون کاهش حجم مبنا، رونمایی شاخص های متنوع از جمله شاخص قیمتی که مطالبه سهامداران و سرمایه گذاران بوده، نشان داد که مسئولین برای بازار سرمایه برنامه ها و اهدافی دارند که تحقق آنها می تواند بازار را به سمت پویایی و تعالی بیشتر سوق دهد.

البته چنین نشست هایی اگرچه بسیار مثبت است، اما نیازمند تداوم بوده و تکرار آن می تواند تأثیرات بیشتر و بهتری را به همراه داشته باشید، نکته ای که علی طیب نیا نیز طی این نشست به آن اشاره کرد و قول مساعد برای برگزاری جلسه ای دیگر با فعالان بازار سرمایه در آینده ای نزدیک داد.

در همین راستا بورس نیوز به نمایندگی از جامعه سهامداری و تمامی سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه از این اقدام ارزشمند تیم اقتصادی دولت و در رأس آنها شخص وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس صمیمانه تشکر می کند و امیدوار است که روند در پیش گرفته شده با سرعت بیشتری تداوم یافته و در آینده شاهد اجرای برنامه های جدید و اثرگذار دیگری از سوی مسئولین اقتصادی کشور باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
آقای بورس نیوز بارها گفتم قیمتهای کنونی جذابیت خرید نداره وخواب سرمایه داره اگه نزارید بازار اصلاح بشه سال بعد هم بازار خرابه واحیانا اگه توافق نشه یه ریزش وحشتناک خواهیم داشت .
پسر خاله
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
قیمتا کجا جذاب نیست میخوای دیگه سهامارا مفتی توضیع کنن.اگه بازار رونق داشت همین شما ها برای این سهما با چند برابر قیمت کنونی سرو دست میشکسید اما حالا که خبری نیست هی میگید قیمتا جذاب نیست.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
همه سهم ها حبابی نیستند.به جز تجهیزاتی ها و چند تا سهم دیگه.اونا هم که قیمتشون بالا هست اثری برروی شاخص ندارند.شرکتهای پتروشیمی و فلزی که مهم هستن همه در کف قیمت هستند.
رضا
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
با تشکر از شما امیر آقا کاش بقیه فعالان بازار سرمایه درک درست شمارا داشتند و رونق بازار به معنی بی جهت بالا رفتن قیمتها ی سهم بدون توجه به تغییرات سود و برنامه های /اتی شرکت نیست
ناشناس
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
با تشکر از رضا حالا که سهاما دارن هر روز با کله و باجهت سقوط می کنن نابغه :)))))
متشکر
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
ما همه متشکریم از همه اقایون خصوصا از بقیه شون . خیلی متشکرم تشکر می کنم ... با تشکر !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
مسئولین متشکریم
مسئولین متشکریم

فقط کاش که این سهما هم بفهمن که باید برن بالا نه پایین

سهم برو بالا
برو بالا
نرو پایین
لهمون کردی !!

بفهم
همه چی روبراه داره میشه
اون روزی که میگفتن میگفتن توافق بود بدو بدو میرفتی بالا. حالا که هر روز یه خبر + میاد سر میخوری میری پایین !

بفهم
که الان همه شرایط چه اقتصادی چه سیاسی نسبت به پارسال بهتر شده

جون مادرت بفهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
یه لوح تقدیر بزرگ هم براشون می خریدید.متاسفم براتون.در این مملکت تنها چیزی که وجود ندارد ترس از خداست.در عرض یک سال نیمی از سرما یه ما از دست رفته است.روزی 2% سرمایه ما اب می رود.به راحتی با معامله بلوکی همه چیز رو عادی جلوه می دهند.واقعا از خدا نمی ترسید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
آمار تورم دروغ محضه!!!
آیا بانکها بیش از تورم (2 برابر)به مردم سود میدن؟؟؟
آیا دوس دارن ضرر کنند؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
در این 1سال و چند ماه کم از این نشت و همایش و جلسه ها گذاشتن؟؟!! بازار امروز رو دیدی؟؟!!!تشکر؟؟!! کدوم اهالی بازار رو میگی؟؟!! سفته بازها و ذانت خوارها ؟!!! تشکر برای چی؟؟!! برای اینکه شاخص 1 روز 200 واحد صعودی میشه بعد تا 3 روز بعد 500 واحد منفی می خوره؟؟!!!! دقیقا این تشکر برای چیه؟؟!!!!! برای ضرر های هنگفتی که مردم از سال پیش تا الان دچارش شدن و یا به کل سرمایه ها دود شده؟؟!! تشکر برای چی؟؟!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
بطوری که پیدا است نوسان گیران ظرف چند روز گذشته ازصف خارج شده اند وسهام داران واقعی قیمت خرید وفروش را گذاشته اند از اختلاف قیمت ها کاملا پیدا است بجز چند سهم اندک از جمله بمپنا که سامدر عمده بقیمت بالا می فروشد وبقیمت پایین جمع میکند بعد از عرضه اولیه این اتفاق پیش امده قوه قضاییه بورس می تواند صحت وسقم مسله را بررسی نماید وخداوند متعال من که بخداوند واگذار کرده ام سکته همسرم وناراحتی عصبی پسر م موعد ازدواج او می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
احسان
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
بورس نیوز
حاصل این نشست چی بود ؟
حاصل کم کردن کردن حجم مبنا جز سقوط بیشتر و زودتر این سهمها چی بوده ؟

اعتماد ؟

لطفا از طرف ما از اینها تشکر نکن که راضی نیستم

دلمون خوش بود شما حرف حساب میزنی که ظاهرا شما هم شدی بلندگوی آقایون
یه نگاهی به بازار بنداز
فولاد 187 و تاپیکو 207
تو عمرت سابقه داشته ؟
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
با سلام لطفا بگيد براي چه سرمايهاي مردم نابود شده انوقت شما تشكر هم ميكنيد . شما وقتي سرمايه گذار تمام سرمايه اش از دست رفته با اين تشكرها به مردم سهامدار خرد خيانت ميكنيد . اين اقايان چه مجلسي و چه دولتي به اين بورس جفا ميكنند شما تشكر ميكنيد . اين كارها را ميكنيد و توقع بازار خوب را داريد پس من فكر كنم دست شما هم با انها در يك كاسه است اخه كدوم ادم عاقلي با از دست رفتن سرمايه مادي و معنوي تشكر هم ميكند اقايان بورس نيوز لطفا حيا كرده و خود را مقابل سهامداران نگذاريد. درود بر دكتر احمدي نژاد .
مسعود
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
آفرین
علی اکبر
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
در هر صورت با اخباری که الان هست و مذاکراتی که گفته میشه به بن بست خورده خدا عاقبت مارو بخیر کنه.
فقط دوستان دلتون به این خوش باشه که چند روز قبل عید مثل سالای قبل مثبت میشه بازار دو سه روز هم بعد عید بقیه اش با خداست.
من به عنوان یه سهامدار خرد امسال بدترین سالی بود که تجربه کردم تو زندگیم ولی دوستان میگن همه چی خوبه
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
بله بازار سرمایه برا دولت خیلی پول ساز بوده میشه گفت بهترین راه برای کسب درامد شده .چه با سرمایه های ملت کردند حالا دارند برا خودشون گردو میشکنند .
امجدی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
بورس نیوز جان از آقای دکتر فطانت بابت اعلام شاخص های قیمت در سایت سازمان صمیمانه تشکر و قدردانی کنید اقدام بجا و مناسبی بود شخصا بعنوان یک فعال بازار بسیار استفاده بردم و میبرم از این شاخص های قیمت که واقعی هستند ولی یک خواهش هم از آقای فطانت مطرح کنید آنهم اینکه بساط این بلوکزنی ها را خواهشا و تمنائا برچینند آقا اگه بلوکی حقوقیها میخوان بزنن تو نماد پهارم بزنن مثلا تو وبملت میخوان بلوک رد و بدل کنن چرا تو وبلمت1 میزنن که تو شاخص تاثیر داره؟ خب برن تو نماد وبملت4 بزنن که تاثیری رو شاخص ایجاد نکنه آقا بلوکزنی = شاخص سازی و دستکاری در شاخص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
نمره این دولت از ۲۰ رقم ۲ میباشد،مگر اینکه دردوسال باقیمانده واقعا تدبیر کنید،تدبیر برای رونق تولید وگردش پول،رکود از تورم بدتره،بیکاری وناامیدی ایجاد میکنه،با سیاستهای عهد بوق همه پولارو به بانکها کشوندید وسرمایه داری ومفتخوری را رواج داده اید بعد مدعی هستید،تورم را مهار کرده اید،وقتی درآمد نیست،مهارتورم مصنوعی فقط به نفع سرمایه داره که میخوره ومیخوابه ومیگرده وبشکن میزنه سود ۲۵٪ میگیره،بانک بی هنر هم باسودمرکب و۱۰٪ بالاتر پولو میده به تولید کننده بدخت ومجبور ونتیجه تعدیل منفی وورشکستگی وواردات وبیکاری ومشکلاتی که دوره شما که تموم بشه کوه پیکر شده،اما کیسه های فرصت طلبان پر،درسیاست هم که پایه های تحریمو مرتب می لرزونید ولی از عجایبه که این پایه ها استوارتر می شوند،شاید شما قلقلکشون میدید.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
بورس نيوز تشکر واسه چي دقيقا؟؟؟
منم ديروز رفتم مهموني کلي حرف زديم و خنديديم ميتوني الان از منم تشکر کني....
والللللله بقرعان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
واقعا اقدامات خوبی کردند توی این مدت، جای تشکر داشت
خورشیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
عجب !!!
علی آقا جباری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
بورس نیوز تو قلبت پاکه دعا کن ما بیچاره نشیم هممون بیچاره شدیم قربونت برم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
مسئولین متشکریم
مسئولین متشکریم

فقط کاش که این سهما هم بفهمن که باید برن بالا نه پایین

سهم برو بالا
برو بالا
نرو پایین
لهمون کردی !!

بفهم
همه چی روبراه داره میشه
اون روزی که میگفتن میگفتن توافق بود بدو بدو میرفتی بالا. حالا که هر روز یه خبر + میاد سر میخوری میری پایین !

بفهم
که الان همه شرایط چه اقتصادی چه سیاسی نسبت به پارسال بهتر شده

جون مادرت بفهم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
سلام بورس نیوز
این چند روزه نشان داد که بورس به حرفهای این وزیر اهمیتی نمیدهد با حجم مبنا بازی کردند شاخص جدید دادند ولی سودی ندارد خبر دار هستم نقدینگی به طرف ملک در حرکت است بورس هم تا قانون جهانی در آن حاکم نباشد همین است البته بورس 3.5 ساعته بورس نیست آن هم با این قانون ساختگی حجم مبنا و یا 5درصد تازه حجم مبنا را روی هر سهمی دوست دارند اجرا کردند چه بی چاره سهامداران خرد که با آنها بازی میکنند .
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
بورس نیوز جان نظرات که منتشر کردی چرا حذفشون کردی غیر قابل انتشار شدن !!!!!!!!!!!!! باشه انتقاد نمیکنیم درود بر طیب نیا مدبر و حکیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
الن موسساتی همچون کوثر و مهر اقتصاد سود روز شمار 10% را فقط بصورت نمادین دارن و در کنار آن به حسابهای سابق همچنان سود روزشمار 23-24% میدن و حسابی که امروز افتتاح کنید در ص.رتیکه چندرغاز (1-2 میلیون) ته حساب بمونه سود روزشمار 22% میدن و به این شکل آقایان رئیس و وزیر اقتصاد را دور میزنند که اعتقادی به دستوری بودن نرخ سود ندارند.
حالا حی بشینن بخشنامه صادر کنند اونقدر بخشنامه صادر کنند که .......
کوروش
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
با این سود بالا چه کسی در بورس سرمایه می گزارد ؟آبا این مسئولین که نشست می گزارند این موضوع را نمی دانند؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
چه تشکری خود این اقا از مسببان اصلی حال وروز امروز بورس هستند تازه بزودی بحمد الله نتیجه سیاستهای غلط افزایش سود بانکی را با مژده ورشکستگی بانکها به گوشتان میرسانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
آقایون بچه هم میداند که افراد زیر نیازی به یارانه ندارند:
1- مسافرت به کشورهای خارجی سالی یکبار.
2- سوار شدن بر ماشینهای بالای 100 میلیون یا بالاتر
3- صاحب ملک 500 میلیون و به بالا بودن
4- صاحب چند مغازه بودن
5-داشتن سپرده بالای 100 میلیون نزد بانکها و موسسات (با 24% سود میشه ماهی 2 میلیون سود)
6- دادن مالیاتهای بالا که در راستای چرخش مالی بالا و درآمد بالا میباشد.
7-کارخانه داران-مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و سفرا و دولتی ها و رئسای شعبات بانک و.......
به راحتی میشه انجام داد فقط جرات شروع میخواهد.
روزی 100 نفر هم اگه بتونید حذف کنید باید شر.ع کنید.
بورس سالم(در خواب)
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
بله شما کاملا درست می گید
ولی این دولتی ها این کاره نیستن
هزاران بار این کامنتت باید تکرار بشه
تا شاید ، شاید قدمی برداشته بشه
داریوش
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
چند برابر این یارانه دارن از جیب مردم برداشت می کنند شما نگران آن عده پول دار که یارانه می گیرن نباش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
نتایج جلسه کاملا در بازار امروز مشخص و هویداست!!!!!
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
معني اينكه از چه كسي تشكر كنيم را فهميديم در اين مملكت همه چي بر عكس ....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
اینا هر وقت در مورد بازار حرف زدند ، نشست گذاشتند ، تیتر اول روزنامه شدند بازار داغون شده ، دروغ میگم این هفته رو ببینید ، حتی تو روز مذاکرات هم منفی بودیم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
روحانی مچکریم
امین پایند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
ای بل به نشت پس واسه این امروز شاخص 473 تا منفی شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
آقایون بچه هم میداند که افراد زیر نیازی به یارانه ندارند:
1- مسافرت به کشورهای خارجی سالی یکبار.
2- سوار شدن بر ماشینهای بالای 100 میلیون یا بالاتر
3- صاحب ملک 500 میلیون و به بالا بودن
4- صاحب چند مغازه بودن
5-داشتن سپرده بالای 100 میلیون نزد بانکها و موسسات (با 24% سود میشه ماهی 2 میلیون سود)
6- دادن مالیاتهای بالا که در راستای چرخش مالی بالا و درآمد بالا میباشد.
7-اگه پولهایی را که با چراغ سبز آقایون از بیت المال دزدیده شد را پس بگیرید یارانه همه را 2 برابر میتونید افزایش بدبد و کسری هم نداشته باشی!
8-من خودم نیاز مالی ندارم ولی وقتی فساد مالی تو مملکت و اختلاسها را میبینم،انگیزه ای برای انصراف از دریافته یارانه ندارم و خواهم گرفت.
9-کارخانه داران-مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و سفرا و دولتی ها و رئسای شعبات بانک و.......
به راحتی میشه انجام داد فقط جرات شروع میخواهد.
روزی 100 نفر هم اگه بتونید حذف کنید باید شروع کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
بورس نیوز چرا سانسور می کنی ؟
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
این بازار به این زودی ها بر نمیگرده و درست نمیشه ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
بازار اسفند منفي تر هم خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
بازم دم احمدی نژاد گرم.
هر چی گند زد اما بورس یه رشد خوبی داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
الن موسساتی همچون کوثر و مهر اقتصاد سود روز شمار 10% را فقط بصورت نمادین دارن و در کنار آن به حسابهای سابق همچنان سود روزشمار 23-24% میدن و حسابی که امروز افتتاح کنید در ص.رتیکه چندرغاز (1-2 میلیون) ته حساب بمونه سود روزشمار 22% میدن و به این شکل آقایان رئیس و وزیر اقتصاد را دور میزنند که اعتقادی به دستوری بودن نرخ سود ندارند.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
دولت محترم سلام، لطفا بفرمایید ازتدبیرتان درکجا استفاده کرده اید،تدبیر چیه ،چه شکلیه؟! یه گوششو به ما نشون بدید،این تدبیر که میگید چه گلی به سر مردم زده.
سهامدار چشم براه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
این جلسه در زمره بهترین و پربارترین نشست ها قرار گرفت .???!! با این وجود دوستان مهندس و معمار و شاخصان عزیز و دوست داشتنی امروز به برکت نشست پر بار و علمی و قشنگ و صمیمی شاخص توانست 474 واحد افت کنه . این دستاورد عظیم رو به تمامی دوستان و افتخار آفرینان تبرک و شاد باش عرض میکنم . ( طوری نوشتم کسی بهش بر نخور ه )
یه چند تا دیگه نشست و همایش و سمینار و صبحونه کاری برگزار بشه تمامی مشکلات حله .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
بعللله تشکر می کنیم از شما جناب وزیر که به اعتراف خودتون در بورس دخالت کردید تا حباب شکل نگیره البته فکر نکنید تو این بورس فقط حباب مثبت شکل می گیره ها حباب منفی شکل گرفت شما اصلا کاری نکن بشین تماشا کن ما بابت این کار هم تشکر می کنیم تو این چند وقت هم هر وقت مصاحبه کردید در حمایت از بورس شاخص به شدت نزولی شد ما باز هم تشکر می کنیم اصلا سرمایه ما نابود هم بشه ما سهامداران ادم های قدر شناسی هستیم باز هم تشکر می کنیم بورس نیوز جون از شما هم بابت چاپ این مطلب تشکر می کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
چرا ازاین ملت تشکر نمیکنید که هر روز سرمایشون توبورس اب میشه !!!
افسوس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
جناب طیب نیا : مطالب بالا را بخوانید و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار بدهید ،
رحيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
با سلام وخسته نباشيد با تمام إيمان و اعتقادي كه به شما زحمتكشان و دلسوزان سهامداران خرد دارم ولي بايد بمردم حق بديد من قبلا دو سه بار تذكر دادم و حالا نوبت شماست زير مجموعه بأنك صنعت و معدن شيران واتي ولصنم و صنعت بايد اشاره كنم در مورد واتي دويست تومان ذخيره از شيران و صد تومان ذخيره خود و اتي از سال قبل و حدود صد تومان فقط از شيران منتهي ٣٠/٩/٩٣ در حقيقت ٤٠٠ تومان سود و ذخيره محقق شده داره و سهم در ٤٠٠ تومان معامله ميشه p/e يك ايا جاي سوْال در مود اين مجموعه نيست؟ با تشكر و تقديم احترامات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
اره اینا هم میدونن دل امثال شما ها با همین نشست خوش میشه وبه به چه چه میکنید میگن نشست که هزینه نداره بزار دلشونو خوش کنیم متاسفانه سینه شونو سپر میکنن کلاه شونو بالاتر میزارن انگار نه انگار که اتفاقی افتاده ا
ایلیا
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
واقعا تشکر می کنیم .
گل زدید دمتون گرم .
به همت آقایون شاخص 474 واحد سقوط کرد.

اگر ما بخواهیم این آقایون جلسه نذارن کی رو باید ببینیم.

همه سهامداران حاضرن یه پولی بابت حق الجلسه بگذار نشده بدن .
ایلیا
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
دو سوم سرمایه مون به باد رفته این آقا که هیچ اگر همه جمع بشن تازه بتونن پول از دست رفته رو جبران کنند. بعد که میخواهیم سود کنیم دوباره روز از نو روزی از نو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
بازار بورس به چه دلیلی ریزش کرد، کماکان برای من علامت سؤال است. مطرح کردن اینکه قیمت سهام حبابی است، و یا شرکتها ضرر می دهند، پس چگونه بورس می تواند مثبت باشد، نشان از بی اطلاعی گوینده از اصل مطلب بازار بورس دارد. بازار بورس برای خود بازار مستقلی است و می باید بطور آزاد فعالیت داشته و دولتی نباشد. دوخول ناآزموده نابلدان موجب ریزش بوده و کماکان باعث عدم رشد بازار است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
باید حبابش تخلیه بشه شاید چند سال طول میکشه با شیب ملایم.
شیب ملایم!
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
سعی کنید به جای جوسازی به نفع وزیر اقتصاد واقعیت ها را انعکاس دهید.دولت اراده کرده به سهامدار ضرر بزند تا تورم مهار شود و به مهار تورم افتخار میکند.پس با این جلسات اتفاق خاصی نمی افتد.فقط مردم را در ضرر منتظر میگذارد و زمان را سپری میکند.
پوريا
ROMANIA
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
این روزها آخرین روزهایی که حداقل به قول بعضی ها مردم با یک وعده غذا دارند سر میکنند مطمئن باشید درچند ماه آینده با این مذاکرات به جایی برسیم که نون هم گیرمون نیاد.

روزی که دوباره تحریم های جدید بگذارند دوباره نوسانات دلار بازهم شروع میشه و بدبختی تازه شروع میشه.

تنها نکته مثبت اینکه با رشد دلار بورس هم رشد میکنه مثل دوران احمدی نژاد.
علیر ضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
با توجه به ابنکه قیمت نفت به نصف کاهش پیدا کرده نباید منتظر خوب شدن بازار سهام باشیم چون قیمت خیلی از صنایع از جمله پتروشیمی ها و فولاد از ان متاثر می شوند و برای صادرات با مشگل مواجه می شوند مگر بتوانند با کشورهای دیگر رقابت کنند که با توجه به بالا بودن هزینه تولید در کشورما بعید به نظر مبرسد
جود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
تو همه دنیا بین تورم و رکود, تورم رو انتخاب میکنن چون رکود اقتصادو فلج میکنه تو کشور عزیز ما همه چی بر عکسه رکودو انتخاب کردیم و به پایین بودن تورم افتخار میکنیم و جایزه ویژه هم میدیم, بابا میذاشتین تورم همون 40 میموند در عوض مردم مردم کسب و کار داشتن دیگه بابا, حالا این تشکر ویژه از کجا در اومد نمیدونم!!!!!!!!
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
دو حالت داره یا واقعآ اوضاع خرابه توافق کشکه و فقط تو تریبونها الکی میگن و یا اگه توافقی شده دارن سهمار مفت جمع میکنن که بعد توافق برداشت کنن البته شایعاتی برای ورود سرمایه گذار خارجی هم شده شایدم میخان مفتش کنن دو دستی تقدیم سرمایه گذارهای شرق و غرب و خون رنگینها کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
گزارش اقتصادنیوز از بازار سیاه وام وام‌ فوری با سود 60 درصد! جمعه، هشتم اسفند 1393 - 03:23 عصر
شرکت‌های تامین سرمایه با شرایط خاصی به دارندگان ملک وام می‌دهند. سود وام این آگهی‌ها سالانه حدود دو تاسه برابر سود بانکی می‌شود.
سمیرا ابراهیمی: صدای زن از پشت گوشی تلفن،‌ این کلمات را پشت سر هم بیان می‌کند:

-به اندازه 50 درصد از ارزش ملک، وام به شما تعلق می گیرد. اقساط به صورت ماهانه چهار درصد و شش ماهه 18 درصد است.

-اگر ملک در شهرستان باشد هم می‌تواند،‌ وام تعلق می گیرد؟

- خیر

تلفن را قطع می کند.


به گزارش اقتصادنیوز در صفحه آگهی‌های تامین سرمایه نیازمندی‌های روزنامه‌های مختلف،‌ آگهی‌های متعدد تامین سرمایه وجود دارد که با کلمه‌هایی شبیه پراخت فوری سرمایه،‌ پرداخت سرمایه فقط در دو روز،‌ تامین سرمایه فوری کنار هم چیده شده‌اند.

در بطن این آگهی‌ها چه می‌گذرد؟

شرکت‌های تامین سرمایه با رهن یا تملیک ملک،‌ بین 30 تا 60 درصد ارزش ملک را به صورت وام به مالک می‌دهند.

به گفته پاسخگویان این شرکت‌ها، این وام‌ها کاملا شخصی است و به هیچ بانک و موسسه اعتباری تعلق ندارد.

هرچند تعداد معدودی از این شرکت‌ها می‌گویند اقامه برگشت محضری به متقاضی وام می‌دهند،‌ اما عمده آنها معتقدند باید اعتماد میان طرفین حاکم باشد و نیازی به اقامه برگشت محضری وجود ندارد یا می‌توان به جای تملیک،‌ از شرایط رهنی و البته با میزان وام پایین‌تر استفاده کرد. از نظر برخی همین موضوع باعث افزایش ریسک در دریافت وام از این شرکت‌ها شده است.

یکی اپراتورهای این شرکت‌های تامین سرمایه می‌گوید: تامین سرمایه از طرف مجامع فولادی سراسر کشور انجام می‌شود.

آن طور که اپراتوری دیگر می‌گوید سودی که این شرکت‌ها از متقاضیان می‌گیرند،‌ بین 3.5 تا پنج درصد در ماه است که البته به زمان بازگشت پول هم بستگی دارد. یعنی هرچقدر زمان بازگشت پول،‌ کمتر باشد،‌ درصد سود هم پایین‌تر است.

این در حالیست که از نگاه کارشناسان اقتصادی مهمترین عامل به وجود آمدن این نوع تامین نقدینگی به علت بوروکراسی‌های طولانی بانک‌ها است.

محمد وطن پور، کارشناس بازار پول درباره این آگهی‌های تامین سرمایه به اقتصادنیوز عنوان کرد: سود وام‌هایی که این بنگاه‌های تامین سرمایه می‌گویند دو روزه و با سود 3.5 تاپنج درصد روزانه می‌دهند،‌ در سال حدود 42 تا 60 درصد می‌شود. که البته شاید در ماه سود چشم‌گیری نباشد، اما‌ هیچ بنگاه تولیدی و بخش مولدی در اقتصاد ما وجود ندارد که بتواند سالانه بیش از 42 درصد سود را تامین کند و خودش هم هزینه‌هایش را بپردازد و سود ببرد. مگر این که بخواهد این پول را وارد بخش سوداگرانه مثل بازار ارز و طلا کند و از سودآوری آن مطمئن باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: بر اساس قانون رسمی کشور، هر قرض‌دهنده رسمی حقوقی و هر قرض‌گیرنده باید از بانک مرکزی مجوز گرفته باشد،‌ اما این موسسات مجوز بانک مرکزی را ندارند، زیرا این سرعت عمل و این نرخ،‌ تحت قانون بانک مرکزی نیست.

وطن‌پور اظهار کرد: بازار پول بعد از انقلاب اسلامی دچار تحولاتی شد که اگر این تحولات را به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار ندهیم، نمی‌توانیم تحلیل واقعی بدهیم. اولین اتفاقی که در این حوزه افتاد،‌ ملی شدن بانک‌ها بود. وقتی شما 37 بانک دولتی و خصوصی بعد از انقلاب را ملی اعلام می‌کنید و نه دولتی،‌ محدودیت‌هایی در کارایی نظام بانکی اتفاق می‌افتد که این محدودیت‌ها تا سال 79 که اولین بانک خصوصی در کشور تاسیس می‌شود،‌ وجود داشت.

او افزود: دومین اتفاق در نظام بانکی،‌ تصویب قانون نظام بانکی بدون ربا بود که تصویب شد بانک‌ها به شیوه اسلامی و بر اساس قواعد شریعت عمل کنند. این اتفاقات باعث شد قفلی بر نظام پولی کشور برای ورود به بخش واقعی اقتصاد زده شود. این کار یعنی به صاحب پول این اجازه داده می‌شود که برای تامین نیاز پول در کنار بانک‌ها،‌ بازار غیرمتشکل پولی را پدید بیاورد.

این کارشناس مسائل پولی گفت: اگرچه در شریعت همواره ‌نزول حرام شده است اما در دنیای واقعی افراد زیادی برای رفع نیاز های مشروع خود دست به دامن بازار غیررسمی پول شدند. این اتفاق تا سال 85 ادامه پیدا کرد تا این که قانون دیگری بازار غیر متشکل پولی را ساماندهی کرد. طبق این قانون شرکت‌های تامین مالی و لیزینگ‌ها می‌توانند در قالب موسسات قرض‌الحسنه فعالیت کنند،‌ اما بانک نیستند و این موضوع هم ظاهرا دست بخش واقعی اقتصاد را باز نکرد که در سریع‌ترین حالت و در کمترین ریسک به سودی برسد که بتواند در بخش‌های واقعی اقتصاد صرف کند.

وطن‌پور خاطرنشان کرد: کوتاه کردن بوروکراسی مهمترین راهی است که با اجرای آن می‌توان بازار سیاه پول را جمع کرد. اگر تجربه گرفتن یک وام دو میلیون تومانی از یک بانک دولتی را داشته باشید،‌ متوجه می‌شوید هزینه فرصتی که صرف گرفتن وام می‌کنید،‌ بیش از دو میلیون تومان است.

سخنان این کارشناس اقتصادی در حالی مطرح می‌شود که مراجعه به آگهی‌های تامین سرمایه مالی نشان می‌دهد بازار سیاه وام‌های بانکی در کشور هنوز متقاضیانی دارد.
شهروند
UNITED STATES
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
خیلی جالبه 92 پست غیر قابل انتشار . یعنی 63 ٪ در مجموع از نظر دوستان گلم قابل انتشار نیست . چون به غیر دوستانی نظر محبت آمیزشان منتشر شده 63 درصد نظرشان فوق العاده محبت آمیز و گرم و صمیمی بوده که بورس نیوز معذور بوده از انتشار آن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
ماهم تشکر ویزه از ایشان می کنیم که دلشان بخارجی ها سوخته وقیمت سهام را مهندسی معکوس نمده اند برای جذاب نودن برای خارجی ها