بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار منتشر شد:

بررسی روند چند پارامتر طی بهمن ماه امسال

گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی بهمن ماه امسال توسط شرکت بورس منتشر شده که در گزارش مذکور حجم و ارزش معاملات طی بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن مقایسه شده است.
کد خبر : ۱۴۴۶۸۰
نویسنده :
جمشیدی
گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی بهمن ماه امسال توسط شرکت بورس منتشر شده که در گزارش مذکور حجم و ارزش معاملات طی بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن مقایسه شده و برخی از پارامترها همچون تعداد نمادهای متوقف و بازگشایی شده، روند نماگرهای بازار سرمایه و دفعات معاملات مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس گزارش بورس نیوز، معاملات ماه گذشته بازار سهام طی 20 روز کاری انجام پذیرفت و طی آن 951 هزار دفعه معامله به ثبت رسید. شاخص کل بورس نیز طی این مدت از 65 هزار و 565 واحد به 64 هزار و 720 رسید که نسبت به دی ماه امسال با کاهش یک درصدی همراه بوده است.

علاوه بر این، حجم معاملات سهام نیز طی بهمن ماه امسال با کاهش هشت درصدی نسبت به ماه قبل از آن 11 هزار و 836 میلیون سهم اعلام شد و ارزش معاملات با افت 25 درصدی طی دوره مورد بررسی مبلغ 22 هزار و 895 میلیارد ریال محاسبه می شود.

همچنین ارزش بازار طی معاملات بهمن ماه نسبت به دی ماه حدود دو درصد کاهش یافته است.

براساس معاملات خرد و بلوک، ارزش سهام خریداری شده توسط اشخاص حقوقی حدود 10 هزار و 803 میلیارد ریال محاسبه می شود که این رقم معادل 45 درصد از کل خریدها می باشد و در مقابل آن مبالغ حاصل از فروش سهام توسط همین گروه از سهامداران 10 هزار و 187 میلیارد ریال معادل 43 درصد از کل فروش ها ارزشگذاری شده است. برهمین اساس، خالص سرمایه گذاری اشخاص حقوقی به میزان 616 میلیارد ریال می باشد. این در حالی است که میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب 54 و 56 درصد از ارزش خرید و فروش محاسبه می شود.

روزهای معاملاتی

براساس اطلاعات موجود، 13 روز از 20 روز معاملاتی بهمن ماه امسال با روند صعودی شاخص کل همراه بوده که این تعداد طی دی ماه امسال 8 روز معاملاتی اعلام شده بود.

نماگرهای بازار

نماگرهای بازار نیز طی بهمن ماه امسال همچون دی ماه با کاهش مواجه شده و تنها ارزش اسمی افزایش یافته است.

بررسی روند چند پارامتر طی بهمن ماه امسال

توقف و بازگشایی نمادها

در مجموع طی بهمن ماه نماد معاملاتی 94 شرکت فعال بورسی مورد بازگشایی قرار گرفت و 89 نماد نیز متوقف شده است.

روند معاملات نرمال به تفکیک حقیقی و حقوقی

بررسی روند معاملات نرمال طی بهمن ماه امسال بیانگر این است که ارزش خرید سهامداران حقیقی کمتر از فروش آنها بوده است.

بررسی روند چند پارامتر طی بهمن ماه امسال
اشتراک گذاری :
ارسال نظر