بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
عضو گروه دوستی مجلس های ایران و آلمان و نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به افزایش صادرات آلمان به ایران گفت: ما علاقمندیم کشور آلمان را به عنوان یک کشور دوست محسوب کنیم.
کد خبر : ۱۴۴۶۸۷

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر ناصری صبح پنجشنبه در نشست با گروه دوستی ایران و آلمان با فعالان اقتصادی مازندران گفت:علاقمندیم آلمان در همه زمینه ها نسبت به گسترش روابط با سیاست های مستقل خودش با ایران ادامه دهد.

محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این جلسه با اعلام اینکه آلمان جزو مهمترین کشورها در صادرات تکنولوژی در سطح جهان است، تصریح کرد: علاقمندیم از این تکنولوژی ها در استان مازندران استفاده کنیم.

وی به افزایش ۳۰ درصدی صادرات آلمان به ایران بعد از توافقات موقت هسته ای اشاره کرد و گفت: این آمار نشان دهنده آمادگی بالای آلمان برای گسترش روابط و ارتباط بین فعالان اقتصادی دو کشور است.

همچنین محمدپور از آمادگی استان برای استفاده از توان آموزشی آلمان برای آموزش مراکز صنعتی استان خبر داد و گفت: ما در استان مازندران کارخانه ها و صنایع مهمی داریم که در کشور و خاورمیانه دارای رتبه های برتر هستند و آنها از تکنولوژی آلمان استفاده می کنند.

در این نشست اعضای گروه دوستی آلمان و ایران، تحولات ایجاد شده در روند مذاکرات هسته ای را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کردند که این موضوع به نتیجه برسد، هر چند که الان برای پیش بینی زود است.

همچنین با اعلام اینکه اگر مذاکرات به نتیجه برسد، آلمان آمادگی دارد که روابطش را بسیار بیشتر از قبل با ایران گسترش دهد و نزدیکی بیشتری دو کشور با هم داشته باشند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
صلوات