بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: دادسرای عمومی و انقلاب این شهر برای پروژه‌های عمرانی و تامین نقدینگی شرکت پدیده شاندیز ممنوعیتی ایجاد نکرده و ممنوعیت‌ها فقط مربوط به منع تبلیغات، خرید و فروش و تعطیلی دفاتر این شرکت است.
کد خبر : ۱۴۴۷۱۸
«غلامعلی صادقی»روز گذشتهدر حاشیه گردهمایی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی خراسان رضوی در مشهد، گفت: به شرکت پدیده تاکید شده است که باید پروژه‌هایش ادامه یابد چرا که جز پایان دادن به پروژه‌های عمرانی راه دیگری برای پاسخگویی به سهامدارانش، ندارد.

وی گفت: دو شرکت تبرک و پردیسبان چون در ابتدای کارشان بود تصمیم دستگاه قضایی بر این شد که کل فعالیت آنها اعم از تبلیغات و خرید و فروش متوقف شود و دفاتر این دو شرکت نیز جمع آوری گردید.

وی اظهارداشت: این دو شرکت مکلف شده‌اند پولی را که از مردم گرفته‌اند مسترد کنند البته اگر با کسانی که به این دو شرکت پول داده و به اصطلاح سهام خریده‌اند به توافق رسیدند دستگاه قضایی دیگر ورودی به این پرونده ندارد اما تصریح می‌شود که آنچه تحت عنوان سهام این دو شرکت فروخته شده قانونی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در همین راستا به شرکت تبرک مهلت داده شد اما این شرکت به صورت جدی اقدام عملی انجام نداد و به همین خاطر چند روز پیش مدیر عامل آن بازداشت شد.

صادقی افزود: پس از بازداشت مدیر عامل شرکت تبرک افراد مختلف به ویژه از صنف کمپوت سازان واسطه شدند و تقاضا کردند که دادسرا مهلت جدید به وی بدهد تا یا پول مردم را پرداخت کند و یا با آنها به توافق برسد که در همین راستا دادسرا چند روزی به وی مهلت داد که به تعهد خود عمل کند اما اگر کوتاهی کرد اقدامات تعقیبی خود را تشدید می‌کنیم.

وی گفت: مسوولان شرکت پردیسبان نیز دیروز به دادسرا آمده و اعلام کردند که ظرف چند روز آینده وجوهی را که از مردم گرفته اند مسترد می‌کنند و یا با طلبکاران خود به توافق می‌رسند و دادسرا نیز آخرین مهلت را به مسوولان این شرکت داد اما در این مورد هم اگر اقدام خاصی انجام نشود دادسرا اقدامات تعقیبی خود را تشدید خواهد کرد.

وی در باره موسسه مالی اعتباری میزان نیز گفت: ستادی در استانداری خراسان رضوی تعیین شده که این ستاد در جهت کنترل و گذر از بحران ناشی از مشکلات این موسسه تصمیماتی اخذ و به هیات مدیره میزان ابلاغ کرده است.

صادقیافزود: این تعاونی، مبالغی نیز در اختیار بانک مرکزی داشت که بخشی از این مبالغ اعاده شده و بخش دیگر نیز طی اقساطی برای پاسخگویی به ارباب رجوع بر می‌گردد ولی عامل مهم در کنترل این وضعیت اقدامات هیات مدیره این موسسه است که باید خود وارد کار شود و رفتارهایش را با ارباب رجوع اصلاح کند.

صادقی گفت: هیات مدیره میزان باید جدی تر و بهتر از گذشته برای پاسخگویی و تامین نقدینگی و تبدیل سرمایه خود به وجه نقد به خصوص در روزهای پایان سال عمل کند.

وی افزود: دستگاه قضایی بر اساس تدبیر ستاد تشکیل شده در استانداری خراسان رضوی تاکنون ورود خاصی در این قضیه نداشته و مسوولان میزان نیز مهلت‌هایی گرفته‌اند که مشکل را حل کنند اما مثل هر پرونده دیگر اگر اقدامات خاصی را انجام ندهند دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

گفتنی است؛ از اواسط آذر ماه امسال زمزمه‌هایی در زمینه وقوع تخلفات در شرکت‌های پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان در محافل خبری و عمومی مطرح شد.

این زمزمه‌هاطی دی ماه به اوج خود رسید و منجر به واکنش بسیاری از سهامداران این سه شرکت به خصوص پدیده شاندیز شد که با نگرانی به دنبال فروش سهام خود و پس گرفتن پولشان بودند.

گفته می‌شود تغییر غیرقانونی کاربری اراضی از کشاورزی به تجاری و نپرداختن سهم دولت، فروش سهام شرکت‌های سهامی خاص به صورت سهامی عام و رشد حبابی، غیر واقعی قیمت سهام از عواملی است که موجب ورود و برخورد دستگاه قضایی با این شرکت‌ها به خصوص شرکت پدیده شاندیز شده است.

همچنین شایعه پرداخت وام‌های کلان توسط موسسه مالی اعتباری میزان به شرکت پدیده شاندیز موجب نگرانی صاحبان حساب در این موسسه شد و آنها نیز برای خالی کردن حساب‌ها یا بستن آنها به این موسسه هجوم آوردند که تبعاتی در پی داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
درمشهد هتلهای نزدیک حرم وضعیت خوبی دارند اما هتلهایی که کمی فاصله دارند بااینکه هتلهای خوبی هستند اغلب سال خالی اند چه برسد به هتلهای دوردست برجهای تجاری در بهترین نقاط تجاری مانند سلمان در خیابان راهنمایی مجد و... خالی اند حالا قراراست کدام آدم با کدام عقل برود در دوردستها تجاری بخرد پدیده فقط بازی تبلیغات بودوبس
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
پدیده پول ندارد بدهد نه الان نه هفت ماه دیگه پروژش هم صد مدل صاحاب ومدعی دارد واگر خریدار داشته باشد معلوم نیست به کی چقدر خواهد رسید این قصه سر دراز دارد
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
پروژه پدیده را هرکه ذره ای از اقتصاد فهم داشته باشد بطور کامل رد میکند بدون تبلیغات مفت نمی ارزد برای همین پول ندارد ونخواهد داشت که بپردازد اول پول سهامداران سوز میشود بعد کارمندان وکارگران وبعد مزدوران
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
پروژه کیش هم در بدترین نقطه جزیره وبدون استفاده از مکان یابی مناسب طراحی شده وبا عجله شروع به اجرا شد تا بهره برداری تبلیغاتی شود وفقط اتلاف سرمایه است وبس
علی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
خوب شد برای تبرک وپردیسبان علاج ‌واقعه قبل از وقوع شد وگرنه پول مردم دربیابان حیف ومیل میشد با پروژه های کذایی وغیر اقتصادی وتبلیغاتی
مهران
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
مجیز گویانی که پول میگرفتن وقربون صدقه میرفتن خیلی کم شدن ودارن منقرض میشن چون پدیده پولشون رو نداده مردم الان یا منتقدند یا دارن بخاطر خورده شدن مالشان جوری پیام میگذارند که قابل انتشار نیست
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
این حسین از کی پول میگیره ؟؟؟ سهام دار که نیست !!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
این حسین کیست که ..... حسین بنده خدایی است که از خدا پول وروزی فراوان میگیرد ونیازی به پولهای ..... ندارد . نهضت مال سازی دراین مملکت از بانکها ونهادها وشرکت های ... شروع شد وبه بدترین شکل آن که پدیده بود تبدیل شد واقتصاد ایران را به روکود تاریخی فرو برد این حسین فقط به واسطه سابقه طولانی خود در تعریف پروژه های معماری به وظیفه خود به دفاع از اقتصاد این مملکت داغون شده میپردازد
سعید
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
بابا وظیفه شناس..ناجی اقتصاد..اصلاح الگوی مصرف..مسیولیت پذیر..سابقه دار در تعریف پرو|ه های معماری..آلبالوو..شافتالو..پامادوررر
hadi
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
دوستان وقتی اطاعی ازموضوعی ندارند پیام نگذارند
حسین درفرابورس سهم زیادی دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
مردم خیلی سهام از پدیده خریدند امیدوارم بدون مشکل برگرده بشون ولی خیلی بعید میدونم
امیدوارم پدیده بتونه پروژه هاشو بفروشه و پول مردمو بده
در خواست من از پدیده سرعت بخشیدن به پرو ژه اشه
و برگردوندن پول مردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
به عنوان کسی که از 4 سال پیش مخالف سهام پدیده بود امیدوارم مردم به پولشون برسن و انشا ا... پروژه افتتاح بشه. من این وسط مقصر اصلی رو دادستان و مقامات قضایی میدونم که خیلی دیر وارد عمل شدن و عملا با این حرکتشون نشون دادند به هیچ نهاد و ارگان و شخص معتبر و مسولی نمیشه اطمینان کرد. استاندار بالغ بر چند بار به پروژه میاد ازش تعریف و تمجید میکنه وزیر خارجه وقت، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، معاون شهردار، نمایندگان مجلس و ..... از این طرف دیگه صدا و سیما نیز گوش مردم رو با تبلیغات پدیده کر میکنه خوب به نظر شما اینها نمیتونه به نوعی قانونی بودن پروژه رو نشون بده؟ به نظر من تمام کسانی که مستقیم و غیر مستقیم باعث شدند مردم سرمایشون بلوکه بشه مسولند خصوصا دادستان محترم که بعد از 4 سال تازه یادشون افتاده که کار پروژه قانونی نیست.
امید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
مگر نگفته بودن که پدیده کلاهبردار بوده،چیکار کرده که دادستان مشهد دیگه نمیگه کلاهبردار بوده،تحقیق کنید، تا برای سهامداراش روشن بشه و مردم جدیدی سهام نخرند،ممنون بورس نیوز روشنگر.
پدرام
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
7 ماه دیگه ما هستیم، شما هستید، اولا اون دوستی که میگه پروژه کیش در بدترین نقطه کیش احداث شده بگم، احتمالا شما مدت ها است کیش تشریف نیاوردید ...الان در آن منطقه که به منطقه کشتی یونانی معروف است ، چند پارک و کار های عمرانی اساسی انجام شده است و تا سال آینده این منطقه جزو بهترین سایت های گردشگری جزیره خواهد شد ، نزدیک پروژه کیش ، موزه ، پارک آبی ، هتل ترنج که در نوع خودش بینظیر می باشد، هتل ترنج سویت های خودش را در وسط آب ، دیزاین جزایر مالدیو انجام داده است ، ارزش افزوده زمین های خریداری شده در این منطقه سر به فلک است ،لطفا قبل از هر چیزی مطالعه بفرمایید و بعد اطلاع رسانی بفرمایید
پهلوان از هیچ شروع کرده و به این نقطه رسیده ، و با خیال راحت بگم ، ایشان از این حجمه خارج خواهد شد ، ایشان اگر قصد کلاهبرداری داشت حتما راه های بیشتری در دسترس بوده .
یا حق
ناشناس
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
بله از صفر شروع کرده زمین ها رو مفت خریده خوب دیگه معلوم چی میشه دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
روز اول گفتن مشكل زمين خواري و ... دارد حالا كه ديدن تهمتي بيش نبود از جهات ديگه ميكوبن. اونايي كه پديده رو ميكوبن يكبار برن پروژه رو ببينن همين . بعد اون موقع نظرشونو بدن.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
سلام ان شاء الله شهریورماه 94 که پارک آبی 53هزار مترمربعی پدیده افتتاح شد همه دوستان رو میبینم که برای تجربه هم که شده یه دفعه تشریف میارند اونجا. احتمالا خانواده دادستان و وزیر وزراء و قضات وغیره که از اسمشان معذوریم رو هم در این پارک آبی خواهیم دید.به امید دیدار
داریوش
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
خوشم مياد که دشمنان پدیده از اینکه مسایل پدیده به خوبی حل شده از حسادت به پرت وپلا گویی افتادن .
حسن
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
وقتی که مشهد تنها شهر توریستی مملکت شود مسلم است که همه سرمایه داران بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
تو ایران چندین شهر تاریخی که قابلیت تبدیل شدن به مراکز مهم توریستی را دارند . نادیده گرفته میشوند و همه سرمایه ها به سوی یک شهر میرود باید منتظر چندین پرونده عجیب در یک شهر باشیم . ( همه جای ایران سرای من است ؟ ) مسولین یه نگاهی به استانهایی که سفر میکنند داشته باشند تفاوت را احساس میکنند.
علي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مرثیه ای برای اشتغال؛
بیکاری بیش از 10 هزار نفر با متوقف شدن پروژه پدیده
تاریخ:1393/12/09 ساعت:12:01
یادداشت
سکه پدیده دو رو داشت. پدیده سرمایه مردم را جمع کرده بود برای مجموعه ای از پروژه های عظیم در بخش گردشگری. سوال اینجاست که وقتی این سرمایه ها به صاحبانش تحویل شود این پروژه ها چه سرنوشتی خواهند داشت؟
این روزها وقتی از پدیده سخن گفته می شود، همه به سهامداران این پروژه می اندیشند که باید به حق و حقوقشان توجه شود.
دادستان مشهد که اولین نفری بود که پا در این پرونده گذاشت، در اولین مصاحبه هایش با شهامت اعلام کرد: دغدغه مهم دستگاه قضایی این است که مردم و سهامداران متضرر نشوند و مدیران شرکت پدیده باید حسن نیت خود را در قبال پرداخت پول مردم نشان دهند و با یک سیاست گذاری مناسب به فروشندگان سهام پاسخ دهند.
استاندار خراسان رضوی هم در جهت رفع دغدغه سهامداران پدیده در نشست خبری اش به مناسبت دهه فجر گفت: هدف اصلی که دنبال می کنیم، حفظ سرمایه های مردم است و هیچ جای نگرانی از این بابت برای سرمایه های مردم وجود ندارد زیرا تمام تلاش ما این بوده که حقوق و سرمایه های مردم حفظ شود.
حتی سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشسته خبری ماهانه اش به دغدغه های سهامداران اشاره کرد و گفت: این اقداماتی که مقامات اجرایی و قضایی انجام داده‌اند، در جهت از بین نرفتن سرمایه مردم و جلوگیری از ورود سرمایه‌های جدید با تبلیغات کاذب بود تا مردم در آینده با مشکل مواجه نشوند.
نمایندگان مجلس هم همه از دغدغه های سهامداران پدیده گفته اند.
اما سکه پدیده دو رو داشت. پدیده سرمایه مردم را جمع کرده بود برای مجموعه ای از پروژه های عظیم در بخش گردشگری. سوال اینجاست که وقتی این سرمایه ها به صاحبانش تحویل شود این پروژه ها چه سرنوشتی خواهند داشت؟
واقعیت جامعه ماست که سرمایه های سرگردان فراوانی در دست مردم قرار دارد که قرار دادن این سرمایه ها در مسیر صحیح دغدغه بسیاری از مدیران کشور است. پدیده این سرمایه ها را به روشی که قبلا نیز در استان خراسان رضوی تجربه شده بود، گردهم آورد و با تبلیغات گسترده و برندسازی تجاری و ایجاد جوی از اعتماد توانست رقمی که از سوی مدیرعامل مجموعه 1200 میلیارد تومان اعلام شده را جمع کند و چند پروژه بزرگ را در کشور آغاز کند که مهمترین آنها در شهر رویایی پدیده شاندیز نمود پیدا کرده است. به گفته کارشناسان گردشگری این پروژه با 8 کاربری متنوع بزرگترین پروژه در حال احداث گردشگری در کشور است. پروژه ای که باعث اشتغال قریب به 12 هزار نفر شد.
با دعوتهای مکرر مقام قضایی برای رجوع مردم جهت فروش سهامشان به شرکت، به گفته مدیران پدیده 54 هزار نفر از 120 هزار سهامدار پدیده سهامشان را به شرکت پس دادند. این به معنای ان است که پدیده می بایست 2500 میلیارد تومان پول نقد بابت قیمت روز سهام این افراد را طی یک بازه 45 روزه فراهم می کرد و به سهامدارانی می داد که طی 5 سال با تبلیغات فراوان برای پروژه هایش جذب کرده بود. اما آیا پدیده این پول را داشت این شرکت در اطلاعیه ای که در تاریخ 22 بهمن ماه 93 منتشر کرد، صریحا اعلام نمود: هجمه رسانه ای برروی فعالیت های اقتصادی شرکت ، موجب هجوم سهامداران برای فروش سهام خود گردید که مسلما اگر این هجمه برروی هر بانکی اتفاق می افتاد نه تنها آن بانک امکان پاسخگویی به همه را نداشت بلکه حتما با مشکلات جدی مواجه می گردید زیرا مبالغ دریافتی صرف کسب درآمد و سود آوری و سرمایه گذاری شده است فلذا منابع لازم برای عودت وجه مردم را در دسترس نخواهد داشت. حال که این هجمه به شرکتی که تمام منابع دریافتی را صرف ساخت وساز نموده صورت گرفته است حتما با مشکلات جدی مواجه خواهد شد زیرا اولویت برای شرکت ما اتمام پروژه و بهره برداری کامل از آن است چراکه اتمام پروژه مساوی با سودآوری حداکثری و خلق ارزش افزوده است . پر واضح است در صورت اصرار سهامداران به برگشت وجوه خود، شرکت را در اتمام پروژه های در حال اجرا ناکام نموده و موجب تعطیلی پروژه ها میگردد
درخواست مکرر پدیده از سهامداران برای انصراف از فروش سهام و جلسات مکرر آنها با مدیران دولتی و قضایی برای صدور اجازه فروش سهام یا گرفتن تسهیلات نشان می داد اگر مدیران کشوری و استانی تدبیری برای پدیده نیاندیشند قطعا پروژه ها متوقف خواهد شد.
زمان گذشت و کار به انجا رسید که کارگاه های فعال پروژه که در 3 شیفت کارگران و مهندسان در آن مشغول فعالیت بودند یکی یکی تعطیل شد. تعطیل شدن کارگاه هابه معنای بیکاری شدن کارگران، مهندسان و پرسنل شاغل در پروژه بود و حال از ان 12 هزار نفری که در شاندیز مشغول کار در پروژه بودند و 4 هزار نفری که در کیش کار عمرانی می کردند تنها اندکی مانده اند.
نگاهی به آرشیو رسانه ها نشان می دهد که در سال های اخیر وزرا و استانداران و مدیران کل برای افتتاح کارگاه ها و کارخانه هایی که 20 تا 50 نفر اشتغال ایجاد می کردند کیلومترها می پیمودند و از کارآفرینی به عنوان ارزش یاد می کردند. اما حالا همه در قبال بیش از 10 هزار نفری که با تعطیلی پروژه پدیده، بیکار شده اند سکوت کرده اند. به نظر جای برگزاری مراسم سوگواری در این روزها چوانان جشنهای افتتاحیه خالی ا
ست تا در آن برای اشتغال جوانان مرثیه بخوانند.
سعید ورودی مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در گفتگو با خبرنگار ما از بیکار شدن بیش از 4 هزار نفر شاغل در کارگاه اصلی و همین تعداد در کارگاه های موازی در کارخانجات و صنایع استان خبر می دهد.
وی افزود: با نبودن نقدینگی پیمانکاران به تدریج ترک کار کرده اند و کارگاه ها حالت نیمه فعال به خود گرفته است.
وی از تعدیل نیروی گسترده در پیمانکاران بزرگی همچون عمران سوله تهران، شرکت کابل مغان، فرآورده های سیمان شرق و .... خبر داد و گفت: شرکت های زیادی با متوقف شدن کار پدیده مجبور شدند تعدیل نیرو کنند.
ورودی در مورد پروژه شهر افسانه ای کیش نیز گفت: از آن پروژه هم 2 هزار نفر نیرو تعدیل شده اند اما کارگاه همچنان فعال است.
به نظر می رسد برخورد با پدیده در صورتیکه تخلفی کرده باشد با توجه به اینکه بیش از 150 کارگاه و کارخانه در راستای فعالیت پدیده و به سفارش این شرکت فعالیت می کردند و خود نیز برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده بود،
می توانست به گونه ای باشد که باعث بیکاری این تعداد نیرو نشود.
ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اینباره می گوید: ما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که در برخورد با مسایل اقتصادی، باید به شکل حساب شده و منطقی رفتار کنیم تا بیش از برخورد با آن شرکت، تبعات و عوارض سنگینی بر اقتصاد کشور متحمل نشود.
حجت الاسلام محمد رجایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبری اقتصاد ایران با بیان اینکه راهکار برخورد با پدیده آنچه اتفاق افتاده، نبود، گفت: پرونده باید به دور از جنجال های رسانه ای رسیدگی می شد.
وی تصریح کرد: این روش که برخورد شد جو سنگین روانی ایجاد کرده و به طور حتم تبعات و عوارض منفی آن بیشتر است.
رجایی ادامه داد: فرض را بر این می گیریم که پدیده معادل سهام هایی که فروخته دارایی و املاک داشته باشد اما همین که به شکل ضربتی همه سهامداران جهت فروش سهام خود و دریافت پول به پدیده هجوم بیاورند این شرکت با مشکلات جدی می شود .
وی تصریح کرد: ای کاش پرونده پدیده به دور از این جنجال های رسانه ای رسیدگی می شد چرا که همین جنجال های رسانه ای سبب ایجاد مشکلات مصنوعی شده و فضای روانی در میان سهام داران و عموم مردم ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : گاهی اوقات برخی اقدامات می تواند صدمات جبران ناپذیر باشد و بازگشت و جلب اعتماد عمومی امری دشوار خواهد شد.
بهمن آرمان رئیس اسبق اداره مطالعات اقتصادی بورس تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبری اقتصاد ایران)اکوسنتر( ضمن تحلیل ابعاد مختلف پرونده پدیده اظهار کرد: در ایران هر گاه تشکیلات اقتصادی بزرگی سرمایه گذاری کلان می کند با موانعی روبرو و مواجه می شود که قدری تامل برانگیز است.
آرمان افزود: باید این موضوع تبیین شود که در کشوری که با رشد اقتصادی منفی و یا بسیار اندک مواجه هست باید برای حضور سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.
رئیس اسبق اداره مطالعات اقتصادی بورس تهران تصریح کرد: برای مثال در پدیده تعداد بیشماری از افراد در بخش های مختلف مشغول به فعالیت هستند، اساسا چنین شرکت هایی منشا اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری هستند لذا توجه به آن و برخورد صحیح امری ضروری محسوب می شود.
آرمان تاکید کرد: آنچه باید انجام شود فراهم کردن زمینه آمادگی و حضور پدیده در بورس است تا از طریق بورس اقدام به انتشار اوراق سهام و مشارکت کند و ایجاد فضای آرام در این شرایط بیشتر کمک می کند.
باید دید مدیران دولتی و قضایی چه برنامه ای دارند تا همان گونه که دغدغه سهامداران را کم کنند دغدغه شاغلان در پروژه های پدیده را کم کنند.
مدیرعامل ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با جسارت می گوید: اگر مدیران استان حمایت کنند و به ما اجازه بدهند که اعتماد مجدد مردم و سهامدارانمان را جلب کنیم و یا از موسسات مالی و بانکها تسهیلات بگیریم و یا سریعتر وارد فرابورس شویم، بنا داریم تا سریعتر کارگاه ها را فعال کنیم و علاوه بر نیروهای قبلی برای 10 هزار نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کنیم.
سعید ورودی تاکید کرد: مدیران استان قطعا دغدغه اشتغال جوانان را دارند و تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.
و در پایان جای یک سوال باقی می ماند: با توجه به گفته وزیر کار که هزینه ایجاد هر شغل را بین 20 تا 70 میلیون تومان اعلام کرده است، آیا نمی توان به احترام این 30 هزار شغل ایجاد شده در پدیده یا به عبارتی 600 تا 2100 میلیارد تومان سرمایه که نه متعلق به سهامداران است و نه از آن پدیده بلکه به همه آحاد مردم این سرزمین تعلق دارد، برای این مشکلات تدبیری منطقی اندیشید؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
یکی این حسین و علی رو بگیره. خیلی دلشون پره. یعنی واقعا دلشون برا سهامدار سوخته یا تهش رو در بیاری مثلا 10 متر مغازه تو مشهد دارن. واقعا که آینده مملکت چی میشه با این طرز فکرا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
حاج محسن دوستت داریم ... حاج محسن دوستت داریم ... امیر کبیر زمان دوستت داریم .... سردار سازندگی دوستت داریم ... پاتیناژ دوستت داریم ! ... بزگترین خیابان سنگ فرش جهان دوستت داریم ...! صدا نمی یاد ؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
هایپر دوستت داریم....! ببخشید این جمله جا افتاده بود ...!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
۷ ماه دیگه بگو پدرام دقیقا کجایی تا مردمی که پولشون پرداخت نشده سراغتو بگیرن ... معلومه که ۷ ماه دیگه ما هستیم ولی امثال تو ازشون خبری نیست امثال شماها اگر اعتقادی داشتن که پدیده پول میده سهام مردم گرفتار رو میخریدن
مهران
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
امثال پدرام زیاد اومدن گفتن بزودی چنین وچنان میشود وخبرهای خوبو .... ولی هرچی گذشت اوضاع بدتر شد خوش بحال اونهایی که حرف اینها رو گوش ندادن و زود فروختن
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
تو همین سایت صداقت نامی اومد وکلی حرف وتوجیه پروژه تحویل مردم داد وگفت ۳۰ بهمن پهلوان پول همرو میده وجواب محکم به منتقدان و.... ولی بعد از قضیه کاغذ ۷ ماهه رفت وبرنگشت امثال اینها وپدرا م و .... زیاد میان و میرن ومیگن ما هستیم وشماهم هستین ولله ۷ ماه دیگه شما نیستین
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
پدیده اون زمانی که دنیا دستش بود وصدا وسیما رو قرق کرده بود پروژش خریدار نداشت ومردم سهامشو به قصد گرونتر فروختن وسود کردن میخریدن نه به قصد پروژه خریدن حالا که همه سازمانها علیه مالکیت وتغییر کاربری اراضی ادعا دارند و کلی مدعی وطلبکار و .... وعدم توجیه چطور قرار است به هزاران میلیارد پول نقد تبدیل شود اونم ظرف ۷ ماه ... ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
یه نگاهی به چند پیام اول بکنین...!! حسین اقا و علی اقا حتی اسامیسون هم عوض نکردن دون نفرن حالا که پدیده وضعیتش داره بهتر میشه دارن دوباره هم جوسازی های کهنه قدیم رو رو میکنن... دوست عزیزی که بحث فاصله تا شهر رو مطرح کردین احتمالا شما در مشهد تشریف ندارید هنوز پروژه تمام نشده اخرهفته ها جاده شاندیز ترافیک بوجود میاد و در هایپر مارکت پدیده جای سوزن انداختن نیست...
اون موقعی که همه اخبار کذب ودشایعه پراکنی برعلیه پدیده میکردن پدیده در بهترین حالت از اون بحران گذر کرد دیگه الان که با مصاحبه دادستان همه چی روشنتر شده با نظرات شما دوستان مطمئنا پدیده زیرو رو نخواهد شد!!!!!
جلیل
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
قابل توجه دوستانی که نگرانه اقتصاد کشور هستند,مطمعن باشید اگر پول من توسط پدیده خرده بشه به اقتصاد هیچ ضرری نمیرسه چون دولت یا صندوقی تعهد باز پرداخت به من رو نداره,ولی اختلاس بانکی,گمرکی و دولتیه که اقتصاد رو به باد میده ,پس لطفا شما برو جایی دیگه نگرانیتو داد بزن.
سعید
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
اگه تمام صحبت های معاون اول قوه قضاییه ،رییس دادگستری کل، وزیر دادگستری و اظهارات جدید دادستان مشهد رو کنار هم قرار دهیم به روشنی مشخص میشود پدیده مشکل جدی ندارد و با وارد بورس شدنش در سال اینده همه چیز ختم میشود اگر غیر از این بود مثل مدیرعامل تبرک تابحال ده مرتبه مدیرعامل و هیت مدیره پدیده راهی زندان شده بودن...
اما مهم اینجاست که هنوز یه عده که دایه ی مهربانتر از مادر شده اند!! با جوسازی و نوشتن نظرات بی محتوا قصد برهم زدن ارامش نسبی حاکم بر وضعیت سهامدارا رو دارن که البته نوع اخبار بورس نیوز هم مزید برعلت شده .. اما دوستانی مثل حسین اقا که همیشه از کلمات سخیفی مثل مزدوزان!!! و ... استفاده میکنند باید بدونن علا قم میل باطنی انها پدیده همچنان به فعالیت مفید و ماثرش ادامه خواهد داد و مردم هم با پدیده اند.
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
دوست عزیز ما سهامدارهای تبرک حداقل به اصل پولمون میرسیم چون پولها سر جاشه ولی شما چی. حالا خوشحال باشید که مدیر عاملتون زندان نرفته
علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
روی پول پدیده در ۷ ماه دیگه حساب باز نکنید که مانند اینبار دچار شک نشوید تمام سایتها از آه وناله کسانی که حواله های ۴۵ روزه شون پاس نشده پر شده نرید برنامه ریزی کنید یا خدای نکرده چک بکشید .... فریب این تحلیل گران بیسواد روهم نخورید که توی توهم وتخیل فروش بیابانهای تجاری شده هستند
حسین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
به منتقدان میگفتند بروید پروژه را ببینید تا دچار غرور وافتخار شوید بدون غرض ورزی به عنوان یک کارشناس میگویم اگر درک درستی از تعریف پروژه معماری با توجیه داشته باشید فقط آه وافسوس نصیبتان میشود حیف اینهمه سرمایه ... متاسفانه پروژه به نقطه غیر قابل برگشت رسیده و تحت هر شرایطی باید تکمیل شود اما چگونه سرمایه گذاری پیدا میشود که چنین ریسکی کند وعلاوه بر هزارن میلیارد طلب مرد هزارن میلیارد هم خرج تکمیل آن می کند
مهران
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
نیازی به این همه تحلیل وشعار و جدال نیست یک ماهش گذشت تا شش ماه دیگه معلوم میشود پهلوان راستگوست یا دروغگو وکلاهبردار ولی خواهشا اگر این بار پول مردم گرفتار رو نداد نیاین شعار ندین که دیگه جایی نداره
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
اوضاعم خیلی خرابه .....
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
حسین و علی معلومه کی هستن .... سهام ندارن همش نطق میکنن ... ما بدبخت شدیم به شما ربطی نداره ... اگه داره بیاین حضوری حلش میکنم
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
فتنه سهام فروشی اقتصاد مشهد را نابود کرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
نظر يك كارشناس بيطرف ؛
در پروژه ها سه عامل تاثير گذار است
پول زمين ، هزينه ساخت ، قيمت فروش . اين سه عامل بايد همواره تابعي از هم باشند يعني قيمت يك پروژه مساوي است با قيمت زمين بعلاوه هزينه ساخت كه با احتصاب ضريب تورم بايد تناسب داشته باشد .
در صورتيكه در پروژه پديده مقدار زيادي پول توسط دلالان از گردونه خارج شده و هزينه تبليغات هم به ان اضافه ميشود .
حالا راهي كه وجود دارد دو راه است . يا قيمت پروژه بسيار بيشتر قيمت گذاري شود كه به تبع ان تمام قيمتهاي منطقه گران ميشود كه اختلال در نظام اقتصادي است . و يا اينكه كساني كه ازين راه يكشبه بثروتمند شده اند پول مازاد را عودت دهند كه كاري بسيار سخت است .