بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
بانک آمریکایی مریل لینچ

بازار طلا به دوران ثبات رسیده است

تحلیلگران بانک آمریکایی مریل لینچ تاکید کردند که بازار طلا در شرایط کنونی به ثبات رسیده و به نظر طی سال جاری میلادی با ثبات بیشتری روبرو خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۴۷۶۲
به گزارش بنکر (Banker) به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، به نظر می رسد قیمت طلا پس از دو سال کاهش متوالی در سال 2015 میلادی به ثبات نسبی رسیده است.
بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بانک مریل لینچ امیدوارند که سال 2015 میلادی دوران ثبات قیمت طلا باشد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مریل لینچ، افزایش تقاضا در بازارهای نوظهور و عدم فروش ذخایر طلا از سوی سرمایه گذاران تاثیر زیادی در افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته داشته است.
نگرانی ها نسبت به حباب های قیمتی، کاهش نوسانات و اصلاح قیمت طلا موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران به بازار طلا بازگردند.
به گزارش سایت طلا، بانک مریل لینچ می افزاید؛ به نظر می رسد تنها عامل مهمی که می تواند در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلا باشد و قیمت این فلز زرد را تحت فشار زیادی قرار دهد، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.
در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را طی ماه های آینده افزایش دهد این مساله موجب تقویت ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر