بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر : ۱۴۴۷۷۸
مبالغي از سپردههاي ميزان در بانک مرکزي براي پاسخگويي به مشتريان اعاده شد

مهدي عسکري - «در مهلت باقي مانده، پديده، پرديسبان و تبرک بايد به تعهدات مالي خود در مقابل سهامداران عمل کنند. ارباب رجوعهاي «ميزان» نيز از نحوه تعامل و برخورد برخي عوامل اين موسسه گلايه دارند که اين رويه بايد اصلاح شود اما شايعات وجود بحران در ديگر موسسات مالي و اعتباري مشهد بياساس است.»

به گزارش خراسان، دادستان عمومي و انقلاب مشهد در حاشيه گردهمايي دادستانها و رؤساي حوزههاي قضايي خراسان رضوي، در پاسخ به سوال خراسان درباره آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده شرکتهاي «پديده، پرديسبان، تبرک و موسسه مالي و اعتباري ميزان»، گفت: تصميم تعطيلي تبليغات شرکتهاي پديده، پرديسبان و تبرک به طور مستقل از جانب دادسرا اخذ شده است، ضمن اينکه پديده شانديز براي ادامه پروژههاي عمراني و تامين نقدينگي ممنوعيتي ندارد و تاکيد ما نيز ادامه فعاليتهاي اين شرکت است.

صادقي ادامه داد: اين شرکت براي پاسخگويي به سهامداران خود راهي به جز ادامه دادن و به اتمام رساندن پروژههايش ندارد. وي افزود: اما در مورد پرديسبان و تبرک، هم تبليغات و هم خريد و فروش سهام به طور کامل متوقف شده است، ضمن اينکه اين دو شرکت مکلف شدهاند پول سهامداران خود را مسترد کنند.وي ادامه داد: به اين ۲ شرکت براي پرداخت وجوهات سهامداران يا توافق با آنها مهلت داده شده است و چنانچه در پايان مهلت مقرر اين اتفاق حاصل نشود، اقدامات عملي ديگر درباره اين دو شرکت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تشديد برخوردها در صورت توافق نکردن با سهامداران

وي با بيان اينکه در مدت زمان دستگيري مديرعامل تبرک افراد مختلفي از صنف کمپوت سازي مشهد براي آزادي مديرعامل تبرک واسطه شدند، اظهار داشت: فعلا مديرعامل تبرک آزاد است و چند روز از مهلت وي براي پرداخت پول سهامداران يا توافق با آنها گذشته است، اما اگر زمينه براي توافق فراهم نشد، اقدامات تعقيبي درباره اين شرکت تشديد خواهد شد.

پرديسبان چند روز مهلت گرفته

وي درباره شرکت پرديسبان نيز گفت: چهارشنبه هفته اي که گذشت مسئولان اين شرکت با حضور در دادسرا مهلت چند روزه ديگري براي پرداخت بدهيهاي خود درخواست کردند و فعلا مدت زمان مذکور در حال سپري شدن است.

برخوردهاي ميزان با ارباب رجوع اصلاح شود

صادقي در خصوص آخرين وضعيت موسسه مالي و اعتباري ميزان نيز بيان کرد: ستادي در استانداري تشکيل شده که براي کنترل اين بحران تصميماتي اخذ کرده که به هيئت مديره اين موسسه ابلاغ شده است، ضمن اينکه ميزان، مبالغي نزد بانک مرکزي داشت که بخشي از آن براي پاسخگويي به ارباب رجوع اعاده شده و بخش ديگري نيز در حال بازگشت است. وي با بيان اينکه هيئت مديره اين موسسه بايد مراقبت کند تا وضعيت مذکور به طور کامل کنترل شود، افزود: گلايههايي از سوي ارباب رجوع درباره رفتار نامناسب برخي پرسنل اين موسسه وجود داشته است که اين رفتارها نيز بايد اصلاح شود، ضمن اينکه بر اساس تدبير استانداري ورود خاصي به اين ماجرا نداشتهايم اما اگر در زمان و مهلتي که گرفتهاند اقدامات خاصي انجام ندهند ورود دستگاه قضا اجتنابناپذير است. وي گفت: برخلاف شايعات موجود در شهر، هيچ کدام از موسسات مالي و اعتباري ديگر دچار مشکل نشدهاند و همچنان به کار خود ادامه ميدهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
خیالتون راحت شد 10 هزار نفر از کارگران پدیدرو بیکار کردید خدا جای حق نیشسته
جهت اطلاع حسین و علی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
تصميم تعطيلي تبليغات شرکتهاي پديده، پرديسبان و تبرک به طور مستقل از جانب دادسرا اخذ شده است، ضمن اينکه پديده شانديز براي ادامه پروژههاي عمراني و تامين نقدينگي ممنوعيتي ندارد و تاکيد ما نيز ادامه فعاليتهاي اين شرکت است.
ارائه سهام به متقاضیان 6 ماه بعد از واریز پول و درخواست کتبی.
داریوش
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
تا وقتی مردم طمع کار باشند این موسسات هم مثل قارج رشد می کنند امروز میزان با سود بالا فردا یک موسسه دیگر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
همه موسسات اعتباري ومالي نقشي مهم در تضعيف پول وايجاد تورم اقتصادي واضمحلال اقتصاد ايران دارند بهتر است از بانكهاي معتب دولتي ومعتبر خصوصي مانند بانك ملت بانك صادرات و... خصوصيمان حمايت كنيم. شركتهاي ساختماني در تهران و مشهد دهها تپه را نابود كرده اند كه بسياري از اين تپه ها باستاني هستند وانها نقش اصلي در نابودي تمدن اثار باستاني اثار باستاني مربوط به همه ادوار تاريخي ايران وميراث فرهنگي ملت مظلوم ايران را ايفا مي كنند بايد از شركتهاي توليدي واقعي مانند تبرك در مشهد حمايت كنيم نه ازشركتهاي ضد ملي وغير توليدي زمين خوار وتراكم فروش كه مضراتشان براي هويت مليمان واقتصادمان بيشتر از بودن انها است .
داریوش
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
دیدید که حسودان پدیده هر کاری کردیدنتوانستيد عظمت پدیده را زیر سوال ببرند . ( پدیده به کار خود ادامه میدهد . )
بی نظر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
ببین دوست عزیز حسادت در کار نیست
مطمئنم سهام نداری برو حال و روز اون بندگان خدایی رو ببین که یک بخش بزرگ از سرمایشونو بند کردن و الانم از استرس شب و روز ندارن که نهایتا پولشون چی میشه خوب نتیجه قیمت گذاری شکمی سهام و خوشحالی بدون فکر و طمع سهامداران آخرش اینه ضمنا آزاد بودن مدیران ارشد پدیده هم اگر کمی فکر کنی میبینی اصلا خوشحالی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
دادستان محترم اول هر مشکل و مسیله ایی انکار کنید و بعد از خود مبرا کنید و به گردن دیگران بیاندازید بعد دادو قال که کی بود کی بود من نبودم و .... تا ماجرا و فساد بعدی که قبلی ها را تحت الشعاع قرار دهد خیلی شیکه کارتون ایول دارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
سلام وقتي کگفته براي تامين نقدينکگي ممنوعيتي نداره يعني دفاتر باز ميشه براي فروش سهام
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
سهام فروشی در مشهد مانند یک بیماری صعب الاعلاج اقتصاد این شهر را نابود کرد
محمود
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
پس چی شد اون صحبتها راجع به تخلفات پدیده و زمین خواری؟
دیدید که هیچ مشکلی نداشت. کاش راه بهتری واسه مقابله با دلالان پدیده اتخاذ میشد تا اینهمه کارگر بیکار و اینهمه سرمایه مردم بلوکه نمیشد. اونایی که سهامشون رو به پدیده فروختند متضرر میشوند و اگه اینکار را کردید هنوز واسه انصراف دیر نشده. من که سهاممو نگه داشتم و پشت سر شرکت هستم.
سعید
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
اقتصاد این شهر و کشور سالهاست که بیمار است اما مثل اینکه شما تازه دارین ازش استفاده ابزاری میکنین
سعید
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
ماشاا... بعضی دوستان نظرات تخریبیشون رو دائما تو تمام خبرها کپی میکنن
حسین
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
واضح است فتنه سهام فروشی به پایان راه نزدیک است ولی بعضی ها سختشان است قبول کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
هرکس سهام پدیده خریده بخاطر طمع خریده وقابل دلسوزی نیست
حامد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
پهلوان جان خدا قوت بهت بده
مينا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
چشم حسوداي پديده كور
پهلوان واقعا پهلواني خسته نباشي
حسنی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
آقای دادستان آیادرست که تأخیر بازپرداخت وامها را ۳۶درصد بگیرید واز آن طرف سود ۵ ماهه سپردهها را حذف کنید ازنفرین مردم توماه رمضان و شبهای قدر بترسید با اعصاب و روح وروان مردم اینجوری بازی نکنید