بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مستطيل شيشه اي تالار

استاد بزرگ بازارهای گیج

اولین روز از معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که علیرغم خوش بینی اهالی تالار به روند معاملات این روز، اما شاخص بورس با افتی 43 واحدی همچنان در مدار 27 هزار واحدی باقی ماند و دیگر شاخص ها نیز روندی نزولی به خود گرفتند.
کد خبر : ۱۴۴۷۸۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.12.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 100 واحد کاهش به رقم 47339 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 26 واحد کاهش عدد 124268 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 43 واحد افت به رقم 27838 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 22 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رمپنا" با 19 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افت به رقم 715 واحد رسید.

در این شرایط امروز "میدکو" با 0.2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 0.84 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 575 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1381 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که علیرغم خوش بینی اهالی تالار به روند معاملات این روز، اما شاخص بورس با افتی 43 واحدی همچنان در مدار 27 هزار واحدی باقی ماند و دیگر شاخص ها نیز روندی نزولی به خود گرفتند.

بنابر گزارش بورس نیوز، امروز اکثر گروه های بورسی به جز یک گروه با روندی نزولی و افت قیمت سهام مواجه شدند، اما گروه ساختمانی بورس در معاملات روز جاری روند دیگری داشت، روندی که طی سال 93 بارها در این گروه دیده شد، اهالی تالار اصلی ترین علت اقبال بازار به سهام گروه ساختمانی را پایین بودن پی بر ای آنها و جذابیت بالای قیمت آنها عنوان می کنند. با توجه به سود پیش بینی شده و قیمت فعلی سهام اغلب شرکت های این گروه می توان گروه مذکور را به عنوان یکی از کم ریسک ترین های بازار سرمایه نام برد اما تنها نکته ای که باید در ارتباط با گروه مذکور به آن توجه داشت شرایط فعلی و دورنمای آتی بازار مسکن و ساخت و ساز در سال آینده است لذا به نظر می رسد این شرکت ها برای نوسانی کوتاه مدت جذاب باشند و نمی توان از آنها با دید بلندمدت توقع زیادی داشت. کلاً این گروه استاد بزرگ بازارهای گیج است.

در نماد "سمگا" مجدداً شاهد فعال شدن سهامداران حقیقی پس از یک دوره افت قیمت سهام هستیم و همچنان شائبه های مربوط به این شرکت به قوت خود باقی است.

در گروه لیزینگی که انصافاً گزارشات پیش بینی سود سال 94 آنها جزء بهترین گزارشات بود روند متعادل و نزولی قابل مشاهده است اما حجم معاملات نسبتاً بد نیست.

اهالی تالار از شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت سود "ولغدر" خبر می دهند که با توجه به گزارشات دیگر شرکت های لیزینگی، این شایعه می تواند به واقعیت نزدیک تر باشد.

"وپترو": با اعلام گزارش شرکت لاستکی سهند و افزایش 27 درصدی سود این شرکت در سال 94 باید منتظر اعلام تأثیرات تعدیل سود شرکت های زیرمجموعه "وپترو" بر سودآوری این شرکت باشیم.

در گروه خودرویی نه روند معاملات چنگی به دل زد و نه حجم معاملات و فقط سهام "خکمک" بود که امروز توانست حرکت قابل توجهی را از خود برجای گذارد. این گروه علیرغم روندی که دارند اما در تیم جدید سازمان بورس نمایندگان زیادی دارند.

در گروه حمل و نقلی ها نیز پس از یک رشد کوتاه مدت دو روزه در نماد "حسینا" مجدداً امروز شاهد تشکیل صف فروش بر سهام این شرکت بودیم که بر روند کل گروه نیز تأثیرگذار بود و اغلب نمادهای فعال را با صف فروش همراه کرد. ظاهراً رشد دو روزه قیمت سهام "حسینا" به علت تحرکات سرمایه ای عده ای خوش ذوق و نوسان گیر بوده که اغلب آنها نیز همان روز اول بعد از صف خرید با سهم خداحافظی کردند.

بنابر این گزارش در مجموع در بازار امروز خبری نبود اما آن چیزی که سبب نگرانی اهالی تالار شده ارزش معاملات بورس است چراکه امروز در بورس سرمایه گذاران شاهد ارزش معامله 57 میلیارد تومانی بودند که سه میلیارد آن نیز مربوط به بلوک "فارس" بود. متأسفانه ارزش معاملات امروز بورس از یک فروشگاه زنجیره ای نیز کمتر بود که این موضوع سبب نگرانی نسبت به آینده بازار سرمایه می شود اما هنوز برای قضاوت زود است و شاید برای پیش بینی روند سال آتی بهتر باشد تا رسیدن نیمه دوم ماه جاری و معاملات بورس در آن زمان صبر کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
بورس نیوز جان چی شد بازم تشکر میکنی؟دوستان امروز تو کارگزاری بودم یکی از تحلیلگران باسابقه بورسی میگفت شرایط بورس به دلیل عدم حمایت دولت به این روز افتاده تو این شرایط که بورس از عدم اعتماد رنج میبره و کسی حاضر نیست ریسک کنه دولت هم پول نداره تزریق کنه و نتیجه میشه یک سال و چند ماه ضرر و تنها شوک مثبت به بازار توافق هسه ای هستش و میگفت اوضاع از این بدتر هم خواهد شد و ریزش به زیر 60 هزار واحد هم خواهیم داشت مگر اینکه دولت حمایت کنه و خبرای توافق بیاد وگر نه روند طبیعی همین رو نشون میده دوستان گول این جلسات دولتی ها رو نخورید همش برای دور کم کردن التهاب هستش ولی به نظرم هر موقع جلسه میزارن اوضاع بدتر میشه چون مردم بهشون اعتماد ندارند
مهدی
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
ربطی به توافق نداره . دولت کافی جلوی رانت واردات بی سابقه و حمایت از پورشه سواران رو بگیره و این سود بانکی رو کاهش بده اونوقت دوباره صنایع رشد میکنن و به سوداوری میرسن ...
متاسفانه این دولت در حق سرمایه گذاران داخلی جفا کرده و آنچنان رکبی به سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی زده که تا دهه های اینده ازش یاد خواهند کرد .
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
ارزش معاملات بورس جهموری اسلامی ایران برابر قیمت یه خونه متوسط تو خیابان فرشته تهران تبریک به مسولان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
ادم داره کم کم شک میکنه نکنه خبریه ما نمیدونیم.
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
خبرهای خوبی در راه است به قول حاج محمود
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
یک مقام آمریکایی در مصاحبه خودش گفته در مذاکرات هسته ای پیشرفت قابل توجهی رخ داده. نماینده روسیه هم در 5+1 گفته احتمال دستیابی به توافق خیلی بیشتر از شکستشه. با توجه به این که رفتار سهامدارا در بورس به مذاکرات هسته ای گره خورده این اخبار امیدوار کننده می تونه براشون مفید باشه. من که خیلی امیدوارم و تا حدی مطمئن. هرچند هنوز سهامی نخریدم. اما بزودی وارد بازر می شم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
بلوک صادرات رو فراموش کردید....
علی شاه
GERMANY
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
((اما هنوز برای قضاوت زود است))

بله هنوز زود است - در این 14 ماه هنوز چیزی معلوم نشده ، 14 ماه دیگه هم صبر کنید تا بهتون بگیم چطور پولتون یک دهم میشه.

هنوز یاد اون 200 تا مصاحبه های هر روزتونم که یه عده بیسواد به اسم کارشناس میگفتن بازار تا پایان سال با رشد 40 درصدی و شیب ملایم مثبت خواهد بود.

چقدر احمق بودم
خداوندا ! صبرم عطا کن ، دردم دوا کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
مذاکرات مذاکرات مذاکرات
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
تا آخر ماه بازار خرابه فقط توافق که احتمالش ضعیف است این پیش بینی رو نقض میکند...
یعقوب
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
توافق احتمالش بسیار بالاست. به نظر من 100%
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
بورس مثل آدمی شده که داره نفسای آخر را میزنه نمودونم امیدی به برگشتش هست یا باید فقط منتظر ازبین رفتن اون و سرمایه هامون بود.
خدایا خودت چاره کن با چه رویی به اطرافیام بگم که پنجاه درصد سرمایه ام را تو این بازار از دست دادم.
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
فک کنم دیگه وقتش رسیده که اعضا و جوارحش رو اهدا کنیم. امیدی به برگشتش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
بورس نیوز ی گروه خوب هم هست که تو این بازار نا امیدی به سهامدارا اومید میده اونم تو نمیتونی ببینی.
کیومرث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
ما که 14 ماهه صبر کردیم این یه هفته هم روش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
حمایت!!!!!!
در چنین شرایطی قرار است دولت قدری از سهام خود را بفروشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
جلوی روند رو هیچکس نمیتونه بگیره بورس همینه همیشه مثبت نیست چقدر بالا و پایین داره این بورس