بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
ظرفیت انتقال فرآورده های نفتی خط لوله ورسک - ساری به مبادی مصرف با تبدیل ١١٠ کیلومتر از این خط لوله به بیش از دو برابر کنونی افزایش می یابد.
کد خبر : ۱۴۴۸۰۵

به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،مدیر مهندسی و طرحهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفتاظهار داشت: بتازگی طرحی در شرکت ملی پالایش و پخش تصویب شده است که با اجرای آن، بخشی ( ١١٠ کیلومتر) از خط ١٢ اینچ ورسک -ساری به ١٦ اینچ تغییر کلاس داده می شود.

سید ابوالقاسم موسوی، تصریح کرد: با این افزایش قطر در خط لوله یاد شده، ظرفیت انتقال فرآورده از ٥٠ هزار بشکه به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: همچنین یک تلمبه خانه برای تکمیل پروژه افزایش ظرفیت خط نیز در مغانک ساخته خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه قرار است بزودی مشاور طرح (تغییر کلاس خط لوله و تلمبه خانه)مشخص شود، تصریح کرد: این پروژه از زمان آغاز فعالیت اجرایی در مدت زمان ٢٤ ماه تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش شانا، هم اکنون عملیات انتقال فرآورده تولیدی پالایشگاه تهران و مورد نیاز استان مازندران بوسیله خط لوله ١٢/١٦ اینچ ری/ساری با عبور از مناطق سخت گذر کوهستانی و جنگلی مازندران از طریق فشار شکن ورسک، مرکز انتقال نفت مرگاو، فشار شکن لاجیم و تأسیسات انتهایی ساری با ظرفیت انتقال ٥٠ هزار بشکه (معادل حدود ٨ میلیون لیتر) در روز حمل و به منطقه پخش ساری تحویل می شود.

با تبدیل سایز بخشی از این خط لوله از ١٢ به ١٦، ظرفیت جابه جایی فرآورده به حدود دو نیم و برابر افزایش می یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر