بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
در بررسی بازدهی یک ماهه اخیر صندوق های سرمایه گذاری مشترک:

برابری تحقق بازدهی مثبت و منفی توسط صندوق ها

همواره سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک توسط کارشناسان بازار سرمایه توصیه شده است. این میزان بازدهی مثبت توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک زرین پارسیان با فعالیت 137 روزه و درصد دارایی های نقدی 33.3 درصدی رقم خورده است.
کد خبر : ۱۴۴۸۱۷
نویسنده :
جمشیدی
صندوق های سرمایه گذاری مشترک از جمله نهادهای مالی هستند که رسالت اصلی آنها جذب نقدینگی های خرد سهامداران حقیقی ناآشنا به بورس و سرمایه گذاری در سهام شرکت ها به منظور دستیابی به بازدهی قابل قبول با استفاده از تحلیل و کار کارشناسی افرادی آگاه به حوزه بازار سرمایه است. علاوه بر این، همواره سرمایه گذاری در بورس از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک توسط کارشناسان بازار سرمایه توصیه شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، طی یک ماه اخیر 86 صندوق سرمایه گذاری مشترک و سه صندوق مختلط در بازار سرمایه فعالیت کرده اند که 48 صندوق بازدهی مثبت محقق کردند و از میان آنها بیشترین بازدهی مثبت کسب شده حدود چهار درصد یعنی بیش از بازدهی مثبت بورس طی این مدت بوده است. این میزان بازدهی مثبت توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک زرین پارسیان با فعالیت 137 روزه و درصد دارایی های نقدی 33.3 درصدی رقم خورده است.

براساس اطلاعات موجود، صرف نظر از صندوق سرمایه گذاری مشترک زرین پارسیان که عمر فعالیت آن کمتر از یکسال محاسبه می شود، صندوق های تدبیرگران فردا، سهم آشنا، بانک تجارت و خوارزمی از جمله صندوق هایی هستند که طی یک ماهه اخیر بازدهی مثبت بیش از سه درصدی کسب کرده اند.

برابری تحقق بازدهی مثبت و منفی توسط صندوق ها

علاوه بر این، 12 صندوق همچون معین بهگزین، نیکوکاری رفاه کودک، بانک ملت، صبا، نقش جهان، پارسیان، امین آوید، گنجینه رفاه، مشترک آرمان، پیشرو، گنجینه مهر و رشد سامان بازدهی های بیش از یک درصدی را به دست آورده اند.

برابری تحقق بازدهی مثبت و منفی توسط صندوق ها

سه صندوق همچون البرز، توسعه ملی و یکم آبان بازدهی مثبت یک درصدی محقق ساختند و 20 صندوق سرمایه گذاری مشترک نیز بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی به دست آوردند. همچنین سرمایه گذاری های یک ماهه اخیر سه صندوق ذوب آهن، فام و بانک ملی ایران بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت.

این در حالی است که 36 صندوق سرمایه گذاری مشترک طی فعالیت یک ماه اخیر خود بازدهی منفی محقق ساختند و از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند.

در این میان صندوق سرمایه گذاری دماسنج و بازار گردانی نوین پیشرو در جایگاه های نخست جدول کم بازده ترین ها قرار گرفتند.

برابری تحقق بازدهی مثبت و منفی توسط صندوق ها

در پایان این گزارش می افزاید، 11 صندوق بازدهی منفی دو تا چهار درصدی محقق کردند، دو صندوق نیز بازدهی منفی دو درصدی به دست آوردند و مابقی نیز بازدهی منفی کمتر از دو درصدی طی یک ماه اخیر به ثبت رسانیدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
ETF ها كه همگي بازدهي منفي داشته اند بخصوص آساس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
صندوقها هام فقط جيب خودشون رو پر ميكنند به فكر سرمايه گذار نيستند