بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر : ۱۴۴۸۷۱

جمعی از سهامداران و سپرده گذاران موسسه اعتباری میزان روز یکشنبه با حضور در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در میدان جانباز مشهد خواستار پاسخگویی مسوولان موسسه میزان به مطالباتشان شدند.


این گروه خواستار رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مسوولان بوده و می گویند که عدم پرداخت سود سپرده ها و همچنین برگشت ندادن سپرده هایشان باعث شده تا معضلات و چالشهایی برایشان ایجاد شود.

برخی از این افراد نیز مدعی شدند موسسه میزان چکهای صادره از سوی سپرده گذاران را، از مردم می گیرد و به جای آن حواله می دهد اما در مراجعه برای نقد نمودن این حواله ها نتیجه ای نمی گیرند.

یکی از این سپرده گذاران که خود را 'مسعود مهریار' معرفی کرد گفت: هم اکنون نه قوه قضاییه، نه استانداری و نه سرپرستی شعب میزان هیچکدام پاسخگوی مردم نیستند.

یکی از دست اندرکاران موسسه میزان نیز گفت: دستگاههای خودپرداز موسسه را به دلیل شلوغ نشدن و عدم تجمع سپرده گذاران جمع کرده ایم.

او گفت: موسسه میزان اکنون چند برابر سپرده مردم سرمایه و اعتبار دارد ولی با هجوم یکباره سپرده گذاران برای بازپس گیری سپرده ها نمی تواند پاسخگوی مردم باشد.

این در حالی است که رییس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان دیروز نهم اسفند ماه در جمع خبرنگاران گفت: هیچ حقی از هیچیک از سهامداران و سپرده گذاران این موسسه ضایع نخواهد شد لذا تلاش می شود با اقدامات در دست انجام و تامین نقدینگی لازم معضل تا پایان امسال فروکش کند.

'غفور حلمی' گفت: موسسه اعتباری میزان هیچگاه زیانده نبوده و با اقدامات و برنامه هایی که در دست دارد سال آینده با قوت و گستره بیشتری در حوزه نظام پولی و بانکی کشور به فعالیت ادامه می دهد.

او ادامه داد: اقدامت لازم برای ورود این موسسه به فرابورس و تشکیل شرکت سهامی عام انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان سال مجوز رسمی را دریافت کند.

رییس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان همچنین گفت: طی 40 روز گذشته با وجود تبعات ناشی از جو روانی شایعات، موسسه میزان بدون وقفه به مشتریان خود مشغول ارائه خدمت بوده و حتی در هفته نخست که حجم مراجعات گسترده بود از ابتدای صبح تا ساعت 19 فعال بوده است.

حلمی گفت: تعدادی از فرصت طلبان که اقدام به شایعه پراکنی کرده بودند نیز با همکاری مقام قضایی توسط نیروی انتظامی باعنوان اخلالگر اقتصادی دستگیر شده اند که از این تعداد پنج نفر در مشهد و یک نفر در گناباد بود و به زودی دادگاه آنان تشکیل می شود.

او گفت: موسسه میزان در پرداخت سود سپرده گذاران هم مشکلی ندارد چنانکه تراز مالی آن در این سالها هیچگاه منفی نبوده است.

موسسه میزان کمتر از دو ماه پیش در پی پخش یک شایعه، با حجم گسترده مراجعان در مقابل شعب خود مواجه شد.

موسسه مالی و اعتباری میزان با 700 هزار سپرده گذار، چهار هزار سهامدار، هزار و 200 کارمند و 110 شعبه از 14 سال گذشته تاکنون در سطح کشور فعالیت می کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
تو مشهد چه خبره!!هر چی شرکت مسءله دار اونجان یا هر شرکتی اونجا مسءله دار میشن!!!
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
کل مطالبات و املاک و دارایی میزان را اعلام کنند تا با توجه به بدهی پدیده که مردم را نگران کرده است ،ببینیم آیا آقایان وابسته به میزان که میگویند چند برابر طلب مردم دارایی موسسه میباشد راست میگویند یا نه اینکه پولها را بر باد داده اند
محسن نظری
GERMANY
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
مردم عادت کردن نتیجه اشتباهات خود را به گردن دیگران بیاندازند بارها بانک مرکزی در خصوص این موسسات هشدار داد ولی کو گوش شنوا الان که به مشکل میخورند زمین و زمان میشود مقصر...
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
شکایت از موسسه میزان به هیچ جا نمیرسه. خودتون رو خسته نکنید.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
آقا چه دلش خوشه انگار بورس شده منبع نون دونی شرکت ها و موسسات منابع ندارند سریع افزایش سرمایه بزنند و پول بی دردسر جمع کنند . انگار با این وضعیت فرا بورس هم بیاد کسی سهامشو می خره.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
مشکلی نداره.فقط پول نمیتونه بده . آخه برادر من چه پاسخگویی تا ساعت 7 شب انجام دادن؟؟؟؟؟؟
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
از قول بانک مرکزی 2 ماه پیش تو روزنامه خراسان نوشته بود موسسه میزان و 4 موسسه دیگر را نامبرده بود که جزو موسسه های غیر مجاز نیست،
حالا بانک مرکزی هم داره کاراشو راه میندازه،دادستان مشهد هم دیروز اشاره به پرداخت پول از طرف بانک مرکزی کرده بود ،امروز هم استاندار خراسان شمالی حمایت 75 میلیارد تومانی بانک مرکزی رو تایید کرده بود، فقط اینا میخوان موسسات کوچک و غیر تاثیر گذار در سیستم پولی کشور باشن، برای همین هم این مسایل تا چند ماه ادامه دارد، تا مردم از موسسات دیگه هم پول خود را به بانکهای دولتی ببرند،الان اونها هم سود 22 درصد سالانه میدهن که قبلا از این خبرها نبود ،کار با برنامه ریزی قبلی میباشد، البته مشکل میزان به پدیده هم مربوط میباشد،