بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر : ۱۴۴۸۸۴
آفتاب: بروجردی همچنین تاکید نمود ایران از دستاوردهای هسته ای خود عقب نشینی نمی کند و افزود هر قدر هم که زمان ببرد ولی باید رفع تحریم ها از ایران تنها در یک مرحله صورت گیرد.
رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی علاء الدین بروجردی در مصاحبه ویژه با شبکه خبری "العالم" گفت: تا کنون توافق نهائی حاصل نشده ولی می توان گفت که امریکایی ها واقع بین تر شده اند و ادبیاتشان نسبت به گذشته عاقلانه تر و منطقی تر می باشد.
بروجردی گفت روزهای مهمی جهت اتخاذ تصمیات خوب پیش رو داریم و مذاکرات در آستانه توافق نهائی قرار دارد و در همین حین هشدار داد مجلس ایران در صورت عدم پایبندی و وفاء طرف غربی به تعهدات خود تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد و اشاره نمود غرب مجلس ایران و قاطعیت آن را در گذشته آزموده است.
او دست یابی به توافق هسته ای در تاریخ 13 مارس جاری را بعید ندانست و تاکید کرد چنانچه مذاکرات به شکست انجامد ایران نیز از تعهدات خود عقب نشینی خواهد کرد و اظهار داشت که ایران نباید به هیچ وجه فعالیت رآکتورهای هسته ای خود اعم از تاسیسات اراک و فوردو را که با اتکا بر تجربه کارشناسان داخلی خود بدست آورده را متوقف نخواهد کرد.
بروجردی در ادامه اشاره کرد که بسیاری از گره های فنی در مذاکرات حل شده و طرف آمریکایی واقع بین تر شده اند؛ همانطور که سیاست جمهوری اسلامی ایران جهت تحقق توافق در سریع ترین زمان ممکن نرم تر شده است و اضافه نمود که تمام شرایط برای دست یابی به توافق نهائی فراهم شده است.
وی توضیح داد رفع تحریم ها در یک شب ممکن نخواهد بود و ممکن است چند ماه به طول انجامد، ولی باید تصمیم برای آن به یکباره اتخاذ شود و در ضمن توافق نهائی گنجانده شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
انشالله که به نفع مردم تمام شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
قاطعیت این مجلس کلا ستودنی بود...!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
انشالله توافقی در کار نیست.طبق فرموده حضرت اقا .ما به امریکا خوش بین نیستیم.ما توافق نمیخایم.ما تا نابودی کاخ سفید و تلاویو میجنگیم .لبیک یا خامنه ای
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
سیاست انگلیس برای اسارت گشورهای جهان سوم را بارها مشاهده کردهایم و باز هم مشاهده می کنیم مثل به مرگ گرفتن و به تب راضی کردن جلو گیری از توانمند شدن کشور و فروش محصولات خود در مقابل ان خیلی جالب است به ما اجازه خواهند دادتا کالاهای اروپایی را خرید نموده در مقابل کشور بایستی از توانمندی خود استفاده ننماید و به این سیاست برد برد می گویند ایا دوستان به این سیاست باخت در مقابل دبل برد نمی گویند بایستی به دولت مردهای ما افرین گفت