بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر : ۱۴۴۹۱۷
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامحسن نتاج با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات پولی، اظهارداشت: ساختار و ترازنامه و سایر صورت‌های مالی بانک مهر اقتصاد براساس قانون عملیات بانکداری بدون ربا و اصلاح اساسنامه و حقوق صاحبان سهام توسط بانک مرکزی بررسی و تصویب شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اساسنامه‌ نمونه‌‌ای را بانک مرکزی تدوین کرده و بانک‌ها باید اساسنامه خود را با آن تطبیق دهند، در همین راستا اساسنامه جدید بانک مهر اقتصاد تدوین و به بانک مرکزی ارائه شد که در هفتم بهمن ماه به تایید شورای پول و اعتبار رسید و در 18 بهمن ماه ابلاغ شد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: بانک مهر اقتصاد چهارم اسفند به عنوان شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکت‌ها با سرمایه 1200 میلیارد تومان به ثبت رسید و امیدواریم با اخذ مجوز از بانک مرکزی بتواند سهم خود را تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند. وی با بیان اینکه باید 51 درصد از سهام بانک مهر اقتصاد در بورس عرضه شود، گفت: برای عرضه سهام هماهنگی لازم در حال انجام است و طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، کسانی می‌توانند سهام بانک را خریداری کنند که جزو صاحبان فعلی سهام نباشند.

 نتاج با بیان اینکه عرضه سهام در اوایل سال آینده در فرابورس انجام خواهد شد، افزود: سهامی که عرضه خواهد شد، به ارزش ذاتی نزدیک است و به عبارت دیگر سهام را با کف قیمت عرضه می‌کنیم؛ بنابراین نگرانی چندانی بابت فروش سهام در بازار نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه میزان از سرمایه 1200 میلیارد تومان بانک مهر اقتصاد را شرکت تشکیل می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه یکی از مولفه‌های ارائه مجوز فعالیت به بانک مهر اقتصاد، رعایت نسبت‌های قانونی بود، هم‌اکنون سهم بنگاه و شرکت از سرمایه بانک همان نسبت 40 درصد تعیین شده است. مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اضافه کرد: به نظر می‌رسد رویکرد جدید بانک مرکزی کاهش نسبت تعیین شده برای بنگاه‌داری بانک‌هاست و این اتفاق نظر در مسئولان اقتصادی به‌وجود آمده که باید نگاه بازار سرمایه به بازار پول کاهش یابد.

وی در خصوص اتصال بانک به شبکه شتاب اظهارداشت: زیرساخت‌های لازم در بانک مهر اقتصاد برای این کار فراهم شده و هر زمان که بانک مرکزی به ما مجوز دهد، عملیاتی خواهد شد. نتاج در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش نرخ تورم و ایجاد فاصله زیاد بین نرخ تورم و نرخ سود سپرده، به نظر شما نرخ سود نباید کاهش یابد؟گفت: قطعا باید نرخ سود بانکی کاهش یابد اما در صورتی که نرخ تورم در سطوح پایین تثبیت شود، البته به هیچ وجه نرخ سود خود به خود کاهش نخواهد یافت و سیاست‌گذاران پولی در این باره اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای کاهش نرخ سود بانکی، پس از کاهش نرخ تورم باید نرخ سود سپرده کاهش یابد و پس از آن نرخ سود تسهیلات؛ این روند باید در یک فرایند حداقل سه ماه انجام شود. مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا جابه‌جایی مدیران بانکی در روز‌های پایانی سال، مشکلاتی برای ارائه خدمات بانک‌ها ایجاد نخواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک‌ها جزو نهادهای بزرگ هستند، جابجایی مسئولان نمی‌تواند تغییرات جدی را در روند فعالیت آنها ایجاد کند،البته بهتر است این اقدام با پیش‌بینی‌پذیری قبلی انجام شود تا افراد بهتر بتوانند تصمیم‌گیری کنند. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
ببخشید طبق کدام قانون سهامداران فعلی بانک نمیتوانند سهام جدید خریداری کنند لطفا اگر اینکار قانونیست قانون انرا ذکر کنید واگر نیست چرا باید اینطور عمل کنید
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
انشاء الله کسی پیدا شود و تکلیف سهامداران حقیقی بانک را که در 5 سال گذشته حقوقشان پایمال شده است را روشن کند متاسفانه بانک مرکزی کاری در این خصوص انجام نداد مستنداتش موجود می باشد
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
چطور موقع افزایش سرمایه میگن سهام دار نیستین یونیت خریدین به شما افزایش سرمایه تعلق نمی گیره ولی موقع خرید سهام میگن سهام دار هستین
ارزشی برای حقوق مردم قایل نیستن نه دولت نه بانک ها