انتظار میرود شاسی بلندهایی مانند قاجار رنو، اچ آر وی هوندا، سی ایکس تری مزدا و سوزوکی ویتارا به همراه مینی ون بی ام و سریز ۲ گرن تورر تحسین عمومی را برانگیزند.
اوپل – ووکس هال که زیرمجموعه اروپایی جنرال موتور است هم امیدوار است خودروی کارل ویوا جای خالی که با خروج اروپایی شورولت تا پایان امسال به وجود میآید را پر کند.
خودروهای که خرید آنها در بضاعت هر کسی نیست اما مطمئنا تحسین و هیجان بازدیدکنندگان را برمیانگیزند، فراری ۴۸۸ GTB جدید، نسل دوم آئودی R8، مک لارن P1 GTR و ۶۷۵LT و ولکان استون مارتین خواهند بود.
در این نمایشگاه بوگاتی جدیدترین مدل ویرون به نام لافینال را نمایش خواهد داد که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و آخرین ویرون ساخت بوگاتی است و لامبورگینی سوپرولوس را نمایش میدهد که هنوز اطلاعات چندانی در مورد آن منتشر نکرده است.
مرسدس بنز هم لیموزین ضدگلوله یک میلیون دلاری مرسدس مایباخ پولمان را رونمایی خواهد کرد که انتظار میرود پس از آغاز فروش در تابستان جاری مورد استفاده روسای دولتها و بانکداران قرار بگیرد.
خودروسازان دیگری که حجم تولید پایینی دارند هم مدلهایی را برای نمایش تدارک دیدهاند. برند سوئدی کوئنیگزگ مدل آر اس جدید آگرا و همچنین مدل رگِرا را معرفی خواهد کرد.خودروساز لوتوس هم مدل اورا ۴۰۰ را در این نمایشگاه به نمایش میگذارد.
تحلیلگران اظهار میکنند این نمایشگاه بیشتر از اینکه به فناوری جدید بپردازد در جست و جوی مدلهای پرفروش خواهد بود بویژه که اروپا اکنون احیای کندی را سپری میکند.
فروش خودرو در اروپا اگرچه سال گذشته نخستین رشد فروش از زمان آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۹ را تجربه کرد اما انتظار نمیرود در سال ۲۰۱۵ رشد قویتری داشته باشد. فروش بازار خودروی اروپای غربی سال گذشته ۴.۸ درصد رشد کرد و به ۱۲.۱ میلیون دستگاه رسید.
محبوبیت شاسی بلندهای سودآور ممکن است کمک کند اندکی از ضعف این بازار کاسته شود. رسیدن سطح فروش به پیش از دوران بحران اقتصادی بعید است بزودی اتفاق بیافتد.
به گزارش ایسنا، ثبت خودرو در اتحادیه اروپا سال گذشته ۵.۶ درصد رشد کرد و به ۱۲.۵ میلیون دستگاه رسید اما از رکورد حدود ۱۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۷ پایینتر مانده است. با وجود اینکه صنعت خودرو به مدت ۱۷ ماه متوالی رشد فروش را تجربه کرده اما بیکاری بالا و رشد ضعیف همچنان تهدیدی برای بازار خودروفروشان است.