بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر : ۱۴۴۹۴۲

یک فعال بازار سرمایه عوامل افت بورس را تشریح کرد و سال 1394 را در صورت رفع ابهامات،سال رویایی برای بازار سرمایه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از ایسنا، جمالی، مدیرعامل تامین سرمایه آرمان، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:بازار سرمایه بعد از کش و قوس هایی که در یکسال اخیر و تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی و سیاسی مانند تحریم، کاهش قیمت نفت،افزایش نرخ دلار و بهره مالکانه معادن داشت، افت کرد و به جایی رسید که عموم کارشناسان معتقدند که قیمت سهام شرکتها به قیمت های ارزنده ای رسیده است.

وی افزود: بنابراین بخشی از ابهامات بازار سرمایه برطرف شده و برخی همچون تکلیف شرکتهای پالایشگاهی، نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی، عدد دقیق بهره مالکانه معادن،تصویب نشدن بودجه 94 در مجلس و پرونده هسته ای با وجود خوش بینی های موجود همچنان نامعلوم است.

جمالی ادامه داد: بنابراین برطرف نشدن برخی ابهامات در کنار نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز سهامداران به تامین منابع مالی و نیز پایان سال مالی کارگزاران و تسویه اعتباری شرایطی را برای بازار سرمایه به وجود آورده و موجب افت قیمت‌ها و کاهش تقاضا شده است.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان سال 1394 را سال رویایی بازار سرمایه دانست و عنوان کرد: اعمال بخشی از سیاست‌های اقتصادی در داخل کشور و مشخص شدن مذاکرات هسته‌ای در کنار تعیین تکلیف بودجه و احتمال کاهش نیافتن قیمت نفت می تواند موجب افزایش قیمت ها در بورس شود.

جمالی در مورد علت روند منفی بورس با وجود کاهش حجم مبنا و برگزاری جسله وزیران اقتصادی با مسئولان بازار سرمایه، با بیان اینکه مسائل سیاسی و اقتصادی در تصمیمات فعالان بازار سرمایه اثرگذار است،گفت: در حال حاضر ابهاماتی نظیر سود بالای بانکی اجازه نمی دهد تا بورس رشد کند علاوه بر اینکه بازار سرمایه به نقطه ای رسیده است که با اظهار نظر یک مقام مسئول، سمت و سوی خود را تغییر نمی دهد.

وی یادآور شد:در شرایط فعلی پیشنهادات لازم برای بهبود شرایط به مجلس و دولت ارائه شده و باید منتظر ماند و دید که خروجی آن چه خواهد بود. البته دولت و مجلس متوجه دغدغه فعالان بازار سرمایه و آثار تصمیمات بر این بازار شده اند به طوری که در 2 ماه اخیر تصمیمات بهتری در این خصوص گرفته شده است که امیدواریم این تصمیمات تکمیل تر شده تا رشد سرمایه گذاری در کشور را شاهد باشیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرین حسابرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۴
قابل پیش بینی نیست حتی توسط رییس فطانت
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
جناب مدیر سال 94 از نظر سود رویایی است یا از نظر ضرر.
دارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
به قسمت عنابی بدنش خندیده . عموم شرکتها سود ابرازی را نصف اعلام کرده اند . سیمانی ، معدنی ، فولاد ، پتروشیمی و..... با این گشاد بازی چطور انتظار رشد قیمت دارد ؟؟؟
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
بله رویایی خواهد بود اما نه در جهت مثبت.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
این آقایان پارسال هم همین حرفها را گفتن و مردم را تو بورس بد بخت کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
اگر مذاکرات به توافق برسه بورس حداقل دو سال عالی میشه یعنی تا 96 خوش می گذره .

به نظرم به توافق هم می رسن چون خبرهایی پخش شده که اختلاف های فنی خیلی کم شده در مورد تحریم هه هم در حال نزدیک شدن هستند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
بدترین سال را در پیش داریم . کسری بوجه شدید و جبران آن از گرفتن مالیات از شرکتها و شکستن کمر شرکتها از مالیات تا اینکه کمر دولت نشکند . شاید روند مثبت باشد سال 95 سال خوبی باشد نه سال94؟