بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
در گفتگو با یک کارشناس بازار سهام عنوان شد.

زیان 58 درصدی فعالین بازار سهام نسبت به نرخ سود سپرده های بانک

در حال حاضر میانگین نرخ سود سپرده های بانکی در حدود 25 درصد سالیانه می باشد که این امر منجر به کاهش نقدینگی موجود در بازار سهام شده است.
کد خبر : ۱۴۴۹۵۰
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر میانگین نرخ سود سپرده های بانکی در حدود 25 درصد سالیانه می باشد که این امر منجر به کاهش نقدینگی موجود در بازار سهام شده است.

یک کارشناس بازار سهام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه شاخص بازدهی قیمت در اولین روز نشان از ریزش 28 هزار واحدی ارزش کل سهام شرکت های بورسی را نمایان کرد، اظهار داشت: در حال حاضر، نرخ سودسپرده های بانکی به طور میانگین در حدود 25 درصد سالیانه است و در مقابل بازار سهام نیز با توجه به شاخص قیمت (ارزشی وزنی) که 27 هزار واحد را نشان می دهد حکایت از ضرر 53 درصدی سرمایه فعالین بازار سهام نسبت به فرصت های دیگر سرمایه گذاری از جمله بانک است.

احسان خاتونی داریان روند مثبت بازار سهام طی معاملات روز گذشته را به دلیل ریزش بازار طی چند وقت اخیر دانست و گفت: اکنون کاهش پی بر ای سهام شرکت های بورسی منجر به عدم تمایل فروش سهام از سوی سهامداران گردیده و فعالین بازار با توجه به اخبار امیدوار کننده از مذاکرات هسته ای همچنان منتظر حصول توافق و رشد حداقل30 درصدی سهام های خود می باشند.

وی پیش بینی بودجه برآوردی صنایع پتروشیمی بر خلاف صنایع خودرویی و فولادی را بسیار خوش بینانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شرکت های پتروشیمی نرخ خوراک گازی مجتمع های تولیدی خود را 8 سنت لحاظ کرده اند در حالیکه هنوز نرخ های برآورد شده تصویب نگردیده.

خاتونی داریان در خصوص احتمال توافق مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها به صورت مرحله ای، خاطر نشان کرد: وضعیت بنیادی شرکت های بورسی با لغو مرحله ای تحریم ها تنها بر اساس جو روانی منجر به ایجاد روندی صعودی در سهام شرکت ها خواهد شد و عامل مهم تداوم روندی مثبت در بازار مبتنی بر وضعیت بنیادی شرکت ها است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
سلام بورس نیوز .
بورس رانتی بورسی که دستکاری میشود با کار 3.5 ساعت و حجم مبنا دلخواه و 5 و 4 درصدی ، کجای این بورس است ، هر زمان قانون دار شد آن هم قانون جهانی باید سرمایه خود را به بورس برد نه این بورسی که درست کردند برای بدبختی و فریز سرمایه یک مشت حقیقی .
مهران
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
آفرین
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
دولت محافظه کار از ترس فرار سرمایه به بازارهای دیگر نرخ سود را بالا نگاه داشته و البته با این کار رکود دامن زده می شود با این نگاه دولت نمی توان به بازار خوشبین بود
شهرام بردبار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
این دولت فقط شعار میدهد پارسال هنوز قضیه هسته ای حل نشده بود رئیس جمهور گفت تموم شد کاری که بقیه نکردند ما تمام کردیم وپایه های تحریمو لرزوندیم ...کجا پایه ها لرزید حتی لق هم نشد،که محکمتر شد در مورد بورس هم ،همش حرف حرف وحرف ....همش میگویید سهام به کف رسیده،کدوم کف ،مگه کف اقیانوسه