بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
شاخص بورس در معاملات روز جاری با رشدی 18 درصدی رو به رو شد، رشدی که به علت وزن و ارزش بالایی که سهام شرکت های فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری که بر بازار سرمایه و شاخص بورس دارند رخ داد.
کد خبر : ۱۴۵۰۰۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.12.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 57 واحد افزایش به رقم 47469 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 99 واحد افت عدد 123725 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 18 واحد رشد به رقم 27857 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 47 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 17 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.50 واحد افت به رقم 719 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "وگردش" با 0.37 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1598 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 820 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری با رشدی 18 درصدی رو به رو شد، رشدی که به علت وزن و ارزش بالایی که سهام شرکت های فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشوری که بر بازار سرمایه و شاخص بورس دارند رخ داد.

بنابر گزارش بورس نیوز، اهالی تالار معتقدند افزایش حجم معاملات در سهام شرکت های مذکور و نیز دو شرکت ایران خودرو و ملی مس که روندی نزولی داشتند به علت خریدهایی بود که مسئولین صندوق پاداش سهامداری برای صندوق مذکور در روز جاری انجام دادند چراکه بر طبق پرتفوی اعلامی این صندوق از سوی شرکت بورس قرار بود که این سهام خریداری شوند.

به عبارت ساده تر سینگال احتمال رشد قیمت سهام مذکور پیشتر از سوی مدیران بورسی صادر شده بود که علیرغم این موضوع اما اهالی بازار در معاملات روز جاری چندان اعتنایی به سهام شرکت های مذکور نکردند چراکه به اعتقاد آنها اگرچه پی بر ای اغلب این شرکت ها پایین است و از ریسک کمی برخوردار هستند اما موضوع مهم عدم وجود آینده ای روشن در سهام همین شرکت هایی است که در حال حاضر از مشکلاتی چون کمبود نقدینگی، فروش محصولات و یا تأثیرپذیری از قیمت های جهانی رنج می برند و شاید یکی از دلایل پایین بودن پی بر ای نیز همین موضوع باشد.

در خصوص این صندوق در خبری جداگانه مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

اما صرفاً جهت اطلاع بازار امروز

بانک صادرات: باورش سخت است اما در معاملات امروز خبری از حقوقی فروشنده نبود برخی از اهالی تالار خبر از اتمام فروش های حقوقی مورد نظر می دهند و برخی دیگر نیز معتقدند حقوقی عرضه کننده "وبصادر" به روش شیر فلکه ای امروز مراعات حال دوستان صندوق پاداش سهامداری را کرده اند. هرچند که امروز بعید است صندوق مذکور فعالیتی در این سهم انجام داده باشد البته گفته می شود برخی خریدهای این صندوق در این نماد دیروز انجام گرفته است.

"وپترو": دیروز جلسه ای در شرکت ملی صنایع پتروشیمی بین سهامداران کربن ایران و مدیران این شرکت برگزار شده که به نوعی شفاف سازی برای فروش زمین شرکت بوده، در اینکه طی برگزاری این جلسه چه صحبت هایی رد و بدل شده و نتیجه آن چه شده هنوز خبری در دست نیست اما نتیجه هرچه بوده ماحصل آن صف خرید بیش از چهار میلیونی "شکربن" و نیز صف خرید "وپترو" شده است. اما در اینکه "وپترو" می تواند به تبع رشد سودآوری شرکت های زیرمجموعه خود برای سال 94 تعدیل سودی را اعلام نماید شکی نیست اما اینکه مجدداً زمین "شکربن" باعث تشکیل صف خرید در سهام این شرکت شده موضوعی است که باید به جد آن را پیگیری کرد چراکه این برای چندمین بار است که طی سال های گذشته تا به امروز مدیران کربن از آن به عنوان حربه ای برای رشد قیمت سهامشان استفاده می کنند و اگر این بار هم پس رشد قیمت سهم مجدداً شاهد بی نتیجه بودن فروش زمین و یا ارایه بهانه هایی از قبیل نبود خریدار و یا گیر کردن مصوبه فروش پیش سهامدار عمده باشیم باید مسئولین با شک بر دستکاری قیمتی این موضوع را در مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

"ونفت": امروز شاهد تغییرات مثبت قیمتی بر روی سهام این شرکت بودیم، اهالی تالار از احتمال نهایی شدن فروش پروژه قشم این شرکت در روز جاری خبر می دادند که هنوز بطور رسمی از سوی مقامی مسئول در این شرکت اعلام نشده است اما فعلاً که در حد شایعه تأثیر خود را بر قیمت سهام گذاشت حال باید دید واکنش مدیران این شرکت به خبر مذکور چگونه خواهد بود.

"وبانک": با تشکیل صف خرید بیش از شش میلیون سهمی بر این نماد ابتدا فکر کردیم موضوع افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت مجدداً در مسیر اقدام قرار گرفته اما پس از کمی پیگیری متوجه شدیم که نظر صندوق سپاس با نظر اهالی تالار یکی شده و باعث صف خرید سهام این شرکت شده است.

بانک ملت و تجارت: این دو شرکت نیز امروز حال عجیبی داشتند، چند وقتی بود که حسرت حجم معاملات "وبصادر" را می خوردند اما امروز به مدد صندوق پاداش سهامداری این دو شرکت نیز خریدار قابل توجه به خود دیدند.

پالایشی ها: امروز معاون وزیر نفت خبر از ارسال ابلاغیه وزارت نفت به شرکت های پالایشی طی روز جاری داد که با این اقدام نماد تمامی آنها آماده بازگشایی می شوند، در خصوص این موضوع خیلی حرف داریم اما فعلاً می گوییم که خوش به سعادت پالایشی ها، در روزهای منفی که سرمایه مردم آب شد غایب بودند حالا هم که با استقبال بی نظیر در روز بازگشایی از سوی نقدینگی آماده شده مواجه می شوند. شاید بپرسید کدام نقدینگی؟ توی بازار که نقدینگی وجود ندارد هرچی بوده یا آب شده یا در رفته!

تا قبل از اینکه من بگویم با کدام نقدینگی شما فرصت دارید تا حدس بزنید.

راستی داشت یادمان می رفت از مذاکرات هسته ای برایتان بگویم. ظاهراً تا به اینجای کار بد پیش نرفته و امیدها نسبت به حصول توافق بیشتر شده هرچند که روند بازار این را نمی گوید اما شاید یکبار هم که شده ضرب المثل معروف بورسی ها بخواهد اتفاق بیافتد.

همانی که می گوید "اتفاق زمانی می افتد که کسی انتظارش را ندارد."


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
با نمک شدی خبریه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
شما هر چه میخواهید بگویید. ولی دستهایی وجود دارد که اصلا نمیخواهد بورس را صعودی ببیند.
به خدا قسم سهام برخی شرکتها اینقدر پایین آمده که حتی ارزش مفت خریدن را هم ندارد!!! ولی...
کاشف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
میبینم که چه حرصی داری میخوری بورس نیوز جان دارن پالایشگاهی ها با تعدیل مثبت باز میشند؟؟؟!!!!!
روحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
بالاخره بورس نیوز هم به این نتیجه رسید که پالایشگاهیها تعدیل مثبت دارند. خدا را شکر. پس بهتر است دیگر درباره ی این صنعت با اهمیت بد نویسید.
رمضانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
تسلیت ویژه به بورس نیوز برای بازگشایی با تعدیل مثبت پالایشگاهیها.
سامان
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
حالا لازم نیست کنایه بزنی.ما فقط منظورمون این بود که سایت معتبر نباید فقط از یک نوع کارشناسی استفاده کنه..امیدواریم از خرید پالایشیا سود کافی ببری.نوش جان!!
رحمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
اونایی که میخوان بخرن نقد شدن ، شما زیاد خودت رو اذیت نکن بورس نیوز جان!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
میبینم که بالاخره درباره ی پالایشگاهیها یه مطلب خوب و واقعی نوشتی؟؟!!!! احسنت. البته این رو هم بگم کسی که بخواد بخره الان تو این مدت نقد شده. شما نگران مباش؟؟!!!
هادی بشارتی
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
با سلام
بسیار جالب و مفید بود از زحمات شما تشکر و قدردانی می کنم. موید باشید
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
باز شدن پالایشی ها باعث افزایش حجم معاملات بازار میشود و نقدینگی بازار بالا خواهد رفت و حداقل بازار لیدر پیدا خواهد کرد و مثل این یک سال بازار بی لیدر نخواهد بود
علی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
شتران . به نظر من اصلا هم خبر خوبی نیست . شاخص کل باید حد اقل ۷۵۰۰۰ رو رد کنه تا پالا یشیها بتونن اوج بگیرن و صعود کنند و سود خوبی داشته باشند. اللخصوص شتران که شاه پالایشیهاست و قدرتمند ترین و بی نظیر ترین سهام بورسی . باید حد اقل حد اقل ۲۰هزارتومان بازشه . نه اینکه از فردا با همون قیمت ۱۱۵۹تومن حدا اکثر ۱۵۰۰ تومن بازشه ! این بسیار برای این سهام پالایشی افت داره .هر چند اگه چنین بشه من مجبورم خرید کنم و به سهامم بیفزایم چرا که قیمتش مفته .
با تشکر علی صادقی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
بورس نیوز منظورت از نقد ینگی چی بود؟!!
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
بوی بی اعتمادی و بلاتکلیفی به خوبی به مشام میرسه. این بستن و باز کردن نمادها هم در بی اعتمادی بی تاثیر نیستن. در مورد مذاکرات بگم که: از اونجایی که رشته تحصیلی من علوم سیاسی بوده پیش بینی می کنم که احتمال اعلام توافق در فروردین، حتی در صورت حصول، کمه، اما تیر ماه قطعا این اتفاق میوفته. در مجموع بازرا آبنده خوبی برای سال 94 داره و رشد 50% رو می تونیم شاهد باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
صددرصد توافق هسته ای در فروردین اتفاق خواهد افتاد.تو این مدت باقی مونده پرتفوی خود رو جمع و جور کنید و آماده باشید. این قیمت ها هرگز تکرار نخواهد شد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
پالایشی ها نیاز به نقدینگی ریالی ندارن چون با دلار سروکار دارن.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
تا کور شود هر آنکه نتواند دید (در مورد نقدینگی پالایشی ها )
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
بورس نیوزعزیزمطلبی به انگیزه حمایت ازپالایشی هانوشته بودین ولی جامع وکامل نبود جسارتمو بپذیریدوبه ان پاسخ بدین اشاره داشتین که بازارافت خودشوکردولی حالاپالایشی هاکه بازارشروع رشدروداره تجربه میکنه نه اینطورنیست شبندرمثال بزنم قیمتش بوده1803 الان شده نصف تقریبا شاوان ودیگرپالایشی هام به همین صورت استدعامیکنم عطف به گزارش قبلتون نسبت به تصیح پیام اوامرمقتضی صادرفرماییدالبته یقین دارم مدیریت سایت ازقیمت ابانماه 92همه پالایشی هاخبرداشتندنمیدونم چرابه ان کهالان قیمت پالایشی هابه نصف تقلیل یافته اشاره نداشتندبیصبرانه منتظرگزارش تصیح شده پالایشی هابه نمایندگی ازسهامدارای پالایشی سایت سهامیاب هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
بورس نیوز اگرچه گاهی جانبدارانه مطلب می زنی اما به خاطر زحمات قریب به انصافتان متشکریم و آروزی سعادت برایتان داریم
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
شاوان 4380تومنی شده 1839تومن این افت نیست پس چی هست؟شبندر1803تومن شده 900تومن افت نیست پس چی هست؟همین طور سایر پالایشی ها.بورس نیوز کوری نمی بینی.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
طبق اطلاعات موثق مطلع شدیم که چندین شرکت بزرگ اینترنتی دنیا برای انعقاد قراردادهای جدید با برخی شرکتهای مخابرات و ارتباطات زیر ساخت وارد ایران شده اند که به دلیل وجود تحریمها احتمالا این قراردادها با شرکتهای دیگری که مشکل تحریم ندارند منعقد میشود از جمله این شرکتها رکیش ،رتاپ و مرقام میباشد

طبق آخرین اطلاعات ارسال گویا شب گذشته نمایندگانی از شرکت گوگل نیز وارد ایران شده اند البته هنوز قراردادی منعقد نشده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
بورس نیوز باید یادآوری کنم که در زمانی که در نیمه دوم پارسال تمام بازار سراسر سبز بود و همه سهم ها دو تا 3 برابر قیمت شدند پالایشی ها هر روز منفی بودند به بهانه نفت 110 دلاری که یکی از سایت های بورسی راه انداخته بود به طوری که شاوان از 4500 به 1700 نزول پیدا کرد. حالا این به اون در که پالایشی ها بسته بودند و افت نداشتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
بورس نیوز مغرضانه ننویس
سرمایه همین مردم توی پالایشی هاست
چرا میخوای بقیه هم ضرر کنند؟! خوشحال میشی؟!
چرا وقتی بندر از 1800 اومد 900 نگران سرمایه مردم نبودی؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
بورس نیوز به چه درد میخورد وقتی نظرات را اینقدر دیر منتشر می کنی ؟
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
با سلام . اگه این قدر بد بینی بین ما ایرانیها وجود نداشت ایران گلستان میشد . بورس نیوز همیشه قشنگ انتقاد میکنه . این راهشه . قابل توجه دلواپسان . یاد بگیرین
حسن بزرگیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
یه مقدار با انصاف تر باشید آیا پالایشی ها افت نداشتند لیدر آنها شبندر که کل بازار مدیون این سهم است ، نصف شده شاوان ۶۵٪ افت شپنا ۴۵٪ و بقیه هم بهمین ترتیب . آنوقت شما اطلاعات غلط منتشر می کنید . بد نیست یه کم به اعتبار سایت خود را نیز ، توجه داشته باشید. البته معمولا شما این پست ها را منتشر نمی کنید!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
حالا ببنید من خودم شبندر دارم تا پالایشی هارو باز نکنن 15 درصد منفی ندن خیالشون راحت نمیشه اصلانم بهگزارش ربط نداره مطمن باشید با منفی باز میکنند
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
نقدینگی چه کمکی به بازار می کد عین یک مسکن است الان مهمترین مسئله در بورس و اقتصاد بی اعتمادی تولید کننده و سرمایه گذار است از طرفی فکر نمی کنم آقای ظریف و تیم مذاکره کننده ایشان هم به صراحت بدانند که با چند درصد احتمال مذاکرات به نتیجه می رسد و به نظر نمی رسد که خیلی در تصمیم گیری ها تاثیر گذار باشند!پس شما چگونه چنین نتیجه ای می گیرید بورس نیوز عزیز
در هر صورت امیدوارم که حداقل در مورد نتیجه مذاکرات تصمیم صحیحی اخذ شود که مصالح جامعه لحاظ گردد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
سهامداران محترم پالایشگاهها اگر با هم متعهد باشند و مفت سهامشان را عرضه نکنند نه تنها پالایشی ها با تعدیل مثبت باز میشن بلکه تا هفته ها صف خریدشون از بین نخواهد رفت.فقط لازمه این کار اتحاد داشتن و قدر سهام خود را دانستن است.
ایوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
سلام
مبارک صبر و استقامت بناچار سهام دار پالایشگاهی نگران نباشید با قیمت خوبی باز می شوند به شایعات توجه نکنید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
عزیزان طوری کامنت میگذارند که انگار تازه وارد بازار شدن و خبر از هیچ ندارند . این پالایشگاهیها حتی اگر تعدیل صددرصدی هم بدن مطمئن باشید بیشتر از یکی دوروز مثبت نمیخورند البته اگر بخورند بعدش حقوقی مریض پدر سهم و مارو میاره جلوی چشممون . مگر اینکه خدا بخواد و مذاکرات نتیجه بده که اون وقت نتنها پالایشگاهیها که هیچ سهمی تو بازار با این قیمتهای فعلی راحت گیر کسی نمیاد
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
من فکر می کردم کار سایت شما اطلاع رسانیه . حالا اومدی مسئله هم طرح می کنی . نوبرشی
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
پروفسور بورس نیوز . پالایشی ها 1800 بودن وقتی شما و کارشناسات میگفتید بیاید بورس الان شبندر 900 و 100 % ریزش داشته توقع نداری که سهمی که 250 سود داره هم قیمت تکما و خودرو زیانده بشه
شاد مهر هزارويكشب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
مي بينم خوب ركب خوردي بورس نيوز جوووووون و همه دارندگان اخبار رانتي نوش جانتان نوسانگيران اهريمني نوش جانتان . حتي اگربا قيمت صفر بازشوند هرگز نمي فروشم وهرگز نخواهم فروخت. ركب به معناي يكي از فنون كشتي باستاني ايران است به معني فريب خوردن وگول كسي را خوردن
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴
بله...مردم به بزودی به بورس و بورس بازان هم به سهام پالایشی هجوم می برن...رویای زیبا