بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
واحد اطلاعات موسسه اکونومیست اعلام کرد سنگاپور همانند سال گذشته همچنان گران ترین شهر جهان محسوب می شود.
کد خبر : ۱۴۵۰۳۴
به گزارش مشرق، واحد اطلاعات موسسه اکونومیست اعلام کرد همانند سال گذشته، سنگاپور در حال حضار گران ترین شهر جهان محسوب می شود.

در این گزارش که 133 شهر بزرگ جهان را مورد بررسی قرار داده است، 5 شهر گران جهان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اند و همچنان پس از سنگاپور، پاریس فرانسه، اسلو در نروژ، زوریخ سوئیس و سیدنی استرالیا در رده های بعدی گران ترین شهرهای جهان قرار گرفته اند.

در این بررسی 160 شاخص هزینه در این شهرها از جمله هزینه خدمات، قیمت اجناس،‌کالاها، مواد غذایی، پوشاک و ...مورد بررسی قرار گرفته است و مبنای این بررسی هزینه های حال حاضر زندگی در نیویورک قرار گرفته است.

بر همین اساس قیمت مواد غذایی کشاورزی در سنگاپور 11 درصد نسبت به نیویورک بیشتر بوده است.

از سوی دیگر به دلیل اعمال محدودیت های گوناگون در این شهر، قیمت خودرو در این شهر آسیایی بسیار بالاتر از نیویورک است به گونه ای که اگر این خودروها توسط شرکت های حمل و نقل سنگاپوری حمل شوند قیمت آنها به حدود سه برابر قیمت در نیویورک خواهد رسید.

در این گزارش سنگاپور به همراه سئول، گران ترین شهر جهان برای پوشاک ارزیابی شدند به گونه ای که قیمت پوشاک در این دو شهر 50 درصد نسبت به نیویورک بالاتر بوده است.

همچنین این گزارش می افزاید ارزان ترین شهرهای جهان به ترتیب کراچی پاکستان، بنگلور هند، کاراکاس ونزوئلا، بمبئی و چنای در هند ارزیابی شده اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
چرا تهران و ایران رو نیاورده که هم خودرو و هم ..... و مخصوصا مسکن چندین برابر بقیه دنیاست و جالب اینکه میزان دسمتزد یک بیستم همین نیویورک