بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
عقب ماندگی مزدی در واحدهای تولیدی کشور؛

کارفرمایان توان تامین هزینه‌های خانوار کارگری را ندارند

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، اظهارداشت که کارفرمایان توان تامین هزینه های خانوار کارگری را مطابق با واقعیت ها ندارند.
کد خبر : ۱۴۵۰۳۵
محمد عطاردیان با اشاره به عقب ماندگی مزدی کارگران در برخی از واحدهای تولیدی کشور افزود: سیاست اقتصادی دولت های قبل در روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موجب ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی شده است از این رو شورای عالی کار برای پیشگیری از اخراج کارگران باید نرخ دستمزد کارگران را به گونه ای تعیین کند تا کارفرمایان توان پرداخت آن را داشته باشند.

وی، در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران اضافه کرد: در شرایط کنونی کارفرمایان هم به سختی زندگی خود را می‌گذرانند و به دلیل مشکلات اقتصادی با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

عطاردیان، در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش حمایت های دولت از کارفرمایان ادامه داد: یارانه های پرداختی از سوی دولت تاثیری در زندگی مردم ندارد چرا باید بجای پرداخت مطالبات هزاران میلیارد تومانی پیمانکاران و کارفرمایان یارانه به مردم پرداخت شود، عدم پرداخت آن به کارفرمایان،‌ چرخه اقتصادی کشور را با مشکلات عمده ای مواجه کرده است.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی در ادامه با بیان این که اکثر کارگران حداکثر حقوق را دریافت می کنند ادامه داد: درصد کارگرانی که حداقل‌ها را دریافت می‌کنند کم است و بیشتر افراد با دستمزدهایی بیش از حداقل استخدام می‌شوند. دوم اینکه کارفرما وقتی یک کارگر با حداقل دستمزد را استخدام می‌کند، دست‌کم 2.5 برابر این رقم را برای کارگر خود هزینه می‌کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
بسمه تعالی
اگر کارفرمایان از حرص و طمع خودشون کم کنند قطعاً می‌توانند حق و حقوق کارگران خود را به راحتی تأمین کنند.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
من حرفی برای گفتن ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
كارگر آنقدر بيچاره هست كه سي روز كار ميكنه آخر ماه كارفرماي محترم بايد تمام چاله چوله هاي خودشو پر كنه اگه تهش چيزي موند تازه به فكر حقوق تيكه تيكه شده كارگر باشه .واين مصداق ضرب المثل سير هيچ وقت به فكر كرسنه نيسته والسلام