بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر : ۱۴۵۰۵۹

معاون ميراث فرهنگي کشور از احتمال منتفي شدن جشن جهاني نوروز به دليل تقارن با ايام فاطميه خبر داد.

محمدحسن طالبيان معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، در حاشيه ضيافت شام نمايندگان فرهنگي ۱۲ کشور همکار در پرونده جهاني نوروز که شب سه‌شنبه ۱۲ اسفند به ميرباني رئيس کتابخانه ملي در محل اين سازمان برگزار شد، گفت: اگر حتي يکي از اين ۱۲ کشور پرونده نهايي در خصوص ثبت جهاني نوروز را براي ارسال به يونسکو امضا نکند، اين موضوع دوباره به سال آينده موکول مي‌شود.

وي با بيان اينکه تا اين لحظه تقريباً نظرات نهايي در اين خصوص از سوي نمايندگان غالب کشورها ارائه شده، افزود: ما اميدواريم تا جمعه اين موضوع نهايي شود ولي همانطور که گفتم اين موضوع نيازمند توافق نظر همه اعضا است. ما تا ۳۱ مارس ۲۰۱۵ فرصت داريم که اين پرونده را به يونسکو ارسال کنيم و در صورت تائيد پرونده، موضوع براي سال ۲۰۱۶ مطرح مي‌شود.

طالبيان درباره وضعيت ميزباني جش جهاني نوروز هم گفت: قزاقستان و ترکمنستان قرار بود اين ميزباني را بر عهده بگيرند که تا اين لحظه اطلاعي از اين موضوع به دست ما نرسيده است. ولي بحثي از منتفي شدن اين موضوع نيست ولي اگر تا چند روز ديگر اطلاع مشخصي ندهند، طبعاً موضوع منتفي است.

معاون ميراث فرهنگي کشور همچنين با بيان اينکه ما البته مي‌توانستيم اين کار را انجام دهيم ولي امسال با توجه به تقارن موضوع با ايام فاطميه، ترجيح داديم که خودمان ميزبان جشن جهاني نوروز نباشيم، در عين حال از برگزاري يک مراسم مختصر و نمادين در دفتر يونسکو و با حمايت معنوي سازمان ميراث فرهنگي خبر داد.

وي اضافه کرد: ما با همکاري دو کشور منطقه در حال آماده‌سازي چند پرونده مشترک براي ثبت جهاني هستيم. پرونده مشترک هميشه به نفع ما و نيز منطقه است.
منبع:مهر
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
چه ربطی دارند بهم ما شیعه ایم شیعه باید رفتارش شیعه باشد از شیعه بودن فقط شیون را یادگرفته اید
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
همین یه دونه نوروز رو داریم اونم بردارین خلاص
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
دير زماني است که شادي در ميان مردم مرده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کسی حق نداره جشن نورور به کام مردم تلخ کنه. مگه میشه عید برداشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
این یک افتخار فرهنگی ما ایرانیان است و ما ایرانیان میراث دار انیم.به هیچ عنوان کسی نمیتواند به هر دلیلی جلوی برگزاری ان را بگیرد.
آرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
حالا نه اینکه سالهای قبل سورو سات بوده و اقتصاد خوب بوده و کسی شرمنده خانوادش نبوده اسلام به ظاهر سازی نیست اگر دلی رو خوشحا کردید سیره پیامبران و رفتید دیگه این جور کارا نوبره
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
ای کیوی ها کسی نگفته جشن نوروز نگیرید :)))