بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر : ۱۴۵۰۸۳
یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش سپاه‌نیوز، یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و روانه زندان شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف و رسالت ذاتی خود و اجرای فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی و بسترسازی برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سالم و امن و تحقق عملی شعار "مبارزه با فساد اقتصادی و مالی"، با همکاری و صدور حکم قضایی، یکی از مفسدین اصلی اقتصادی کشور و از بدهکاران کلان سیستم بانکی را دستگیر و روانه زندان ساخت.

بنابر این گزارش این مفسد اقتصادی و بدهکار کلان سیستم بانکی کشور، آقای "ح.ا" مشهور به داریوش است که با همراهی برادران خود و دیگر عوامل نفوذی، اقدام به راه‌اندازی شبکه فساد اقتصادی و سوءاستفاده از شرایط تحریم کشور کرده بودند.

این شبکه جهت تعمیق فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف شوم مورد نظر، اقدام به آلوده‌سازی افراد از طریق پرداخت رشوه‌های بسیار کلان و سازماندهی خانه فساد می‌نمودند.

آقای "ح.ا" با راه‌اندازی تعداد قابل توجهی شرکت‌های کاغذی، جعل اسناد و ایجاد چرخه دور اختصاصی در فرآیند فعالیت‌های اقتصادی با سندسازی و انهدام اسناد، مانع انجام کنترل، نظارت، بازرسی و پیگیری مفاسد اقتصادی خود از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌شده است.

این فرد که یکی از محکومین اصلی پرونده فساد اقتصادی معروف در سال 76 هم می‌باشد، موارد اتهامی و پرونده‌های مختلفی از جمله اخلال در نظم اقتصادی کشور، قاچاق ارز، قاچاق کالا، قاچاق عتیقه و پرداخت رشوه‌های کلان در دستگاه قضایی دارد.

آقای "ح.ا" پس از آزادی از زندان در سال 80 توانست با استفاده از خلاء‌های اقتصادی و قانونی و سوءاستفاده از برخی افراد و عوامل نفوذی، مجددا به فضای اقتصادی کشور بازگردد و در حوزه "کالاهای اساسی و مایحتاج‌های ضروری مردم" فعالیت نماید.

اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پرونده این بود که به موازات تشدید تحریم‌ها از سوی دشمنان در سال‌های اخیر، وی با سوءاستفاده از شرایط اقتصادی کشور و با گرفتن ارزهای مرجع به صورت کلان، به جای مصرف در بخش واردات کالاهای اساسی و تأمین مایحتاج مردم، آنها را در بخش برج‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کرد که خانه شخصی 7 هزار متری یکی از املاک وی می‌باشد. آن بخشی را هم که صرف خرید کالاهای اساسی می‌شده است در داخل کشور به صورت قاچاق و با سودهای سرشار به فروش می‌رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرده است: این نهاد انقلابی به عنوان پرچم‌دار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، همواره بر خود فرض می‌داند در راستای تحقق عدالت اجتماعی، جلوگیری از شکل‌گیری باندهای فساد اقتصادی و شبکه‌های هرمی، اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
چقدر دزد و اختلاس گر زیاد شده !!!
فساد که میگن همینه واقعا
حالا واقعا دنیای غرب کافر فاسده یا ...........؟
قلی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
خفته را خفته کی کند بیدار.
هالو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
پرچم دار یا پرچمدار...!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
اگه این یارو مفسده اقتصادیه پس چرا اسمشو حروف الفبا زدین؟
عبدالحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
خسته نباشید دلاوران بی ادعا ایکاش قوه قضاییه به سپاه واگذار میشد انوقت ایران گلستان میشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
خخخخخ
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
جالبه این آقا از سال 76 اینکاره بوده و بعد در زندان رفته و سابقه و پرونده در دستگاه قضایی داشته ومجددا به ایشان ارز های مرجع تعلق گرفته و از این ارزها در برج سازی استفاده میکرده همه هم نشستن تو این همه سال ایشون را تماشا میکردند وحالا سپاه موفق شده بگیردش؟
بورس نیوز باور کن باور کن اگه فکر میکنی مردم شعور ندارند و یا احساس میکنی با این خبر ها مردم را میتونی دور بزنی سخت در اشتباهی که 16 سال یه آدم سابقه دار بتونه در همه دستگاه های دولتی فعالیت داشته باشه وهیچ کس هم متوجه نباشه ،ایشون تکخوری کرده و حالا سکو پرتابش کردن اون موقع درصد ها میرسیده همه هم ساکت بودند.
کاروندی
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
احسن بر این شعور مردم که همه چیز را میبینند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
بخدا خسته شدیم چرا مملکت ما به این حال و روز افتاده چرا فساد آور شده . خدایا به دادمان برس . دیگه اعصاب و روان برایمان نمانده . برای یک لقمه نان شب مانده ایم آنوقت فساد های کلان مملکت را گرفته . بعد میگویند چرا بیکار زیاد است چرا اعتیاد جرم و جنایت و فقر و بدبختی زیاد است . آخه ما هم خدایی داریم با این حرص ها زودتر میمیریم اما در ان دنیا منتظرتان میمانیم و با اعتقادی که به الله داریم انتقاممان را میگیریم .
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
ماشاالله که اسمش را نمیتونین بگین ؟

لطفا یک سری هم به دزدان و مدیران .... که خون مسهامداران را مکیدند ....بزنید ....اگر واقعا سرباز امام زمان هستید ...مطمعن باشید در اینصورت مردم باور پذیر و معتقدتر میشوند ؟انتظار چنین سربازانی را داریم ....بزرگترین پیمانکار شرکت نفتی کشور ...با این همه پروژه و حمایت و تشکیلات ....پشت سر هم ضرر روی ضرر میسازد ...؟کدام عقل قبول دارد ...انتظار چاپ این مطلب را دارم.
رضا
ROMANIA
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱
آفرین به شما...احسن....خوشحال شدیم...خسته نباشید...اقدامتون مستدام....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
همین مشابه شرکتهای کاغذی الان بورس به این وضعیت انداخته و سهامداران خرد را بدبخت کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
واااااای خدا!
روز ویا ماه نیست که یک فساد جدید اقتصادی کذایی رو نشنویم!
آدم روانی میشه.....
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
پرچم افراشته ها ، افراشته شد . ایشان طفلی بود که فهمید ایران بهشت خلافکاران است . 30 سال است که همه فساد ها را انجام داده ، بعد از این هم انجام خواهد داد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
این بابا (داریوش افراشته) اوایل انقلاب با یک نفر دیگر مالک یکتاکسی بود با فروش سهم خود وارد ساختمان سازی شد چون شم قوی در امر تجارت و راههای زودتر رسیدن به مدارج بالاتر را با رساندن خود به مسئولان عالی رتبه میدانست، زمان کرباسچی شد یکی از مشاوران غیر رسمی وی و او بود یک دریا رانت دولتی و حکومتی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
ضمن تشکر از برادر سپاه در واحد اطلاعات ، ولیکن خواهش می کنیم نام سربازان گمنام امام زمان (عج) را به خود نسبت ندهند این جمله تنها برای کارکنان وزارت اطلاعات از سوی امام (ره) خطاب شد و تنها برازنده این عزیزان است .لذا خواهشا اخلاق را رعایت کرده و خود را سرباز گمنام خطاب نکنید و بگویید کارکنان سپاه در واحد اطلاعات. خدا خیرتان دهد برادرها