بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر : ۱۴۵۰۹۲

فرمانده ناجا: در برابر حادثه تلخ کهریزک زبانی جز عذرخواهی نداریم/ باید

فرمانده ناجا با اشاره به حادثه تلخ کهریزک، وقوع این حادثه را باعث بیداری پلیس عنوان کرد و افزود: ما در برابر این حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم.

به گزارش انتخاب ؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در دهمین نشست روسای پلیس پیشگیری کشور ضمن رونمایی از سامانه ارتباطی میان قوه قضائیه و پلیس، به موضوع تلخ حادثه کهریزک اشاره کرد و با تأکید بر عبرت‌گیری از آن حادثه خاطرنشان کرد: ما باید از حوادث تلخ پیش آمده همچون داستان کهریزک عبرت گیریم و امروز در برابر آن حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم و تنها قادر به جبران بخشی از آثار تلخ آن هستیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: داستان تلخ کهریزک باعث بیداری در پلیس شد و پس از آن ما به سمت توجه بیشتر به حقوق شهروندی پیش رفتیم.

احمدی‌مقدم افزود: بحث حقوق شهروندی پس از آن حادثه یکی از مطالبه‌های اصلی شورای عالی امنیت ملی بود و من در آن جلسه قول دادم که ظرف مدت ۲ سال وضعیت بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های پلیس را سامان دهم و این ساماندهی حتی به بهانه نبود اعتبارات نیز متوقف نشود.

وی با بیان این‌که امروز شاهد تحول در وضعیت حقوق بشر در تحت نظرگاه‌های و بازداشتگاه‌های پلیس هستیم، گفت: امروز که ما در روزهای پایانی سال ۹۳ قرار داریم ارزیابی‌های ما نشان از کسب رتبه ۸۶ تا ۸۷ از سطح دارد و امیدواریم نواقص باقی‌مانده نیز در طرح تکمیلی مکنا در سال ۹۴ مرتفع شود.

مرتضوی اصرار داشت

سردار اسماعیل احمدی مقدم نیز سابق بر این گفته بود که سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران با وجود مخالفت وی، اصرار داشت که بازداشت شدگان به بازداشتگاه کهریزک فرستاده شوند.

وی می‌گوید که کهریزک اساساً بازداشتگاه نبوده، بلکه در ابتدا به عنوان ''انبار نیروی انتظامی'' مورد استفاده قرار می‌گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح می‌کند: «صبح روز جمعه جلسه‌ای پیرامون اتفاقات آن زمان برگزار شد و آقای مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند. من مخالفتم را به صراحت اعلام کردم و گفتم آنجا نه تنها جا نداریم، بلکه آن مکان جای خطرناکی است.»

وی با بیان اینکه سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، اصرار داشت که این افراد دستگیر شده ''چاقو، قمه و زنجیر داشته‌اند و از همین حیث اراذل و اوباش محسوب می‌شوند''، می‌افزاید: «من در آن جلسه عنوان کردم که ضبط کنید و بنویسید که من مخالف هستم و مخالفت ناجا نیز ثبت شد.»

نامه به مقام معظم رهبری

احمدی مقدم دو سال پیش نیز در یک برنامه تلویزیونی درباره نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشته، گفت: «نوشته بودم در هر صورت اگر جنابعالی صلاح بدانید در این حوادث اخیر بنده مسئولیت هر آن‌چه که اتفاق افتاده، اعم از اینکه ناجا کرده یا نکرده را می‌پذیرم، شما من را برکنار کنید تا قائله بخوابد. در این نامه نوشتم که مطمئن باشید بنده هرگز از جنابعالی دلگیر نخواهم شد. من گفتم مرا برکنار کنید و ایشان نپذیرفتند.»

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
همین ... تموم .. پس عدالت کجاست ؟
ناشناس
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
چه انتظاری داری عمو /؟؟ همین که اعتراف کرده باید کلاتو بندازی تو هوا
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
ایشان میدانند که مردم بزرگوارایران درصورتیکه از آنها بخاطر اشتباهاتی که در گذشته درحق آنهاکرده اند غذرخواهی شود حتما میبخشند . فراموش نکنیم جناب آقای سرداراحمدی مقدم فرزند همین آب و خاک است و دردامان پر مهر مادری بزرگ بنام ایران پرورش یافته که حرف اولش به فرزند دوست داشتن و عشق ورزیدن است