بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر : ۱۴۵۱۱۲
وزیر خارجه آمریکا به کشورهای عربی اطمینان داد که توافق هسته‌ای با ایران به نفع آنها خواهد بود اما همتای سعودی او گرچه از مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام حمایت کرد ولی نتوانست نگرانی خود را از توافق، پنهان کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با سعود الفیصل در ریاض با بیان اینکه «آمریکا به دنبال توافق بزرگ با ایران نیست»، توافق احتمالی را به نفع کشورهای عربی دانست.

او در ادامه با طرح ادعایی مبنی بر آنچه که آن را نقش ایران در بی‌ثباتی سوریه، لبنان، عراق و یمن می‌خواند، گفت: آمریکا چشمان خود را به روی این مساله نمی‌بندد.

سعود الفیصل نیز در این نشست اعلام کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از مذاکرات بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند اما نگرانی‌هایی درباره نفوذ منطقه‌ای تهران دارند.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره جزئیات مذاکراتش با کری نیز گفت: آمریکا این تضمین را داده که روی فعالیت ایران در منطقه متمرکز شود.

او همچنین از فعالیت‌های ایران در عراق انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا اواخر روز چهارشنبه پس از مذاکرات هسته‌ای با محمدجواد ظریف در مونتروی سوئیس، برای گفت‌وگو با مقامات سعودی راهی عربستان شد و در ریاض با مقامات ارشد شش کشور عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات و ادعاهای کری و همتای سعودی‌اش مبنی بر مداخلات منطقه‌ای ایران در حالی بیان می‌شود که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر