بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر : ۱۴۵۱۸۲
علی رسولیان عصر روز شنبه در اجتماع حدود هزار نفر از سپرده گذاران موسسه میزان در مسجد امیرالمومنین(ع) مشهد افزود: بانک مرکزی بخشی از سپرده های این موسسه را آزاد کرده اما بر اساس دستورالعمل تعیین شده این بانک باید پول مردم پرداخت شود.

وی گفت: بر این اساس پرداختها باید به صورت پلکانی انجام شود که در مرحله نخست سپرده های زیر 30 میلیون ریال از طریق بانک عامل در حال پرداخت است و استانداری خراسان رضوی نیز نظارت لازم را اعمال می کند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: بر اساس خواست مردم میزان دارایی و اموال موسسه میزان در دست بررسی است و از نظر نهادهای مالی و اسناد ارائه شده این موسسه دارای تراز مالی مثبت و شرایط بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا از محل بازگشت تسهیلات، پول سپرده گذاران موسسه میزان برگردانده شود.

رسولیان گفت: همچنین از نظر داراییها و اموال نیز موسسه میزان شرایط بسیار مطلوبی دارد و دستگاه قضایی هم جلوی نقل و انتقالات آن را گرفته لذا تنها در صورتی امکان فروش دارد که پول آن به سپرده گذاران داده شود.

وی افزود: مقرر شده املاک با نرخ منطقی فروخته شده و پول مردم را برگردانند اما مردم نیز باید تحمل کنند تا املاک با نرخ واقعی فروخته شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به برخی درخواستها مبنی بر ادغام موسسه میزان با یکی از بانکهای دولتی نیز گفت: این امر در اختیار استانداری نیست اما پیگیریهایی در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مشهد هم در این جمه گفت: برخی از مردم در شرایط کنونی مشکلاتی دارند که به نوعی اضطرار دارد پرداختهایی به آنان انجام شود.

عبدالله ارجاعی افزود: عده ای بامشکلاتی چون بیماری، عمل جراحی و مانند آن دست و پنجه نرم می کنند لذا نیاز به برداشت از حسابهای خود در موسسه میزان دارند.

وی ادامه داد: به منظور حل مشکل این عده دستورجلسه ای هم اکنون تهیه و به امضای رییس هیات مدیره موسسه میزان، مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی و معاون فرمانداری مشهد می رسد.

معاون فرماندار مشهد گفت: مسوولان استان خراسان رضوی تصمیم گرفته اند فرصت کوتاهی به موسسه میزان داده تا مساله را در چارچوب اقتصادی حل کند.

وی خطاب به سپرده گذاران موسسه میزان اظهارداشت: مطمئن باشید اگر جایی احتمال آن برود که مردم متضرر می شوند وارد عمل شده و از راهکارهای دیگری برای احقاق حقوق مردم بهره می گیریم.

ارجاعی افزود: به منظور اطمینان از صحت اجرای این مصوبات مجموعه شش نفره از نمایندگان سپرده گذاران و یک ناظر فرمانداری مشهد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس حساب متمرکزی نزد یکی از بانکهای دولتی ایجاد و تمامی واریزیهای موسسه میزان به آن حساب می رود تا از این محل به سپرده گذارانی که در شرایط اضطرار هستند پرداختها انجام شود.

معاون فرماندار مشهد گفت: همچنین از محل آزادسازی 10 درصد سپرده های قانونی موسسه میزان نزد بانک مرکزی که بخش قابل توجهی آزادسازی شده از طریق بانک عامل به کمک بازپرداخت سپرده های مردم می آید.

وی افزود: راهکار کلی که برای حل مشکل موسسه میزان ارائه شده ادغام با یکی از بانکها است لذا به نمایندگی از سپرده گذاران و با درخواست هیات مدیره موضوع را از طریق استانداری خراسان رضوی پیگیری می کنیم.

موسسه اعتباری میزان از حدود 40 روز پیش در پی طرح شایعه ای، با حجم گسترده سپرده گذاران برای بیرون کشیدن سپرده هایشان از این موسسه مواجه شد.

طی این مدت نیز برخی سپرده گذاران در مقابل استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و دادگستری تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسوولان در این زمینه شده اند.

رییس هیات مدیره موسسه اعتباری میزان نیز نهم اسفند ماه در جمع خبرنگاران تاکید کرده بود: هیچ حقی از هیچیک از سهامداران و سپرده گذاران این موسسه ضایع نخواهد شد لذا تلاش می شود با اقدامات در دست انجام و تامین نقدینگی لازم معضل تا پایان امسال فروکش کند.

غفور حلمی افزود: موسسه اعتباری میزان هیچگاه زیانده نبوده و با اقدامات و برنامه هایی که در دست دارد سال آینده با قوت و گستره بیشتری در حوزه نظام پولی و بانکی کشور به فعالیت ادامه می دهد.

وی همچنین گفت: طی 40 روز گذشته با وجود تبعات ناشی از جو روانی شایعات، موسسه میزان بدون وقفه به مشتریان خود مشغول ارائه خدمت بوده و حتی در هفته نخست که حجم مراجعات گسترده بود از ابتدای صبح تا ساعت 19 فعال بوده است.

حلمی افزود: تعدادی از فرصت طلبان که اقدام به شایعه پراکنی کرده بودند نیز با همکاری مقام قضایی توسط نیروی انتظامی باعنوان اخلالگر اقتصادی دستگیر شده اند که از این تعداد پنج نفر در مشهد و یک نفر در گناباد بود و به زودی دادگاه آنان تشکیل می شود.

وی تاکید کرد: موسسه میزان در پرداخت سود سپرده گذاران هم مشکلی ندارد چنانکه تراز مالی آن در این سالها هیچگاه منفی نبوده است.

موسسه اعتباری میزان با 700 هزار سپرده گذار، چهار هزار سهامدار، هزار و 200 کارمند و 110 شعبه از 14 سال پیش تاکنون در سطح کشور فعالیت می کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ّآرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
اینقدر مزخرف ننویس برو از سپرده گذاران مطلب بگذار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
خداروشکر،انشاا...همه چیزبرگرده به روال قبل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
همش دوروغه.اين سي سال كي راست گفتن كه اين دوميش باشه .من خودم اونجا بودم.مردم ديگه اعتماد ندارن و ميزان بزرگترين سرمايش كه اعتماد مردم بوده رو از دست داده.حتي استاندار يا معاونش هم حاضر نشد بياد و به مردم قول پرداخت بده.پس وظيفه استانداري چيه؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
خیلی زحمت کشیدن قدم رنجه فرمودن که تشریف بیارن به یه جمع هزارنفره حرفای تکراری تحویل دهند!! این نطقی که شمافرمودین توهمه سایت ها قبلا چرخیده جناب.باحلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشه این حرفا پول نمیشه مردم مریض دارن مشکل دارن آخرساله پول نیاز دارن.پول کسی یا ارگانی که نخواستیم پول خودمونومیخوایم که دریغ ازدادن 1چوب...واقعا آدم به چی کجا به کی کدوم ارگان موسسه صندوق و...اعتماد داشته باشه؟؟؟؟
شادمهر
UNITED STATES
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
1 - پرداخت پلکانی منتفی شد و به درست هم منتفی شد چون بالای 3 م زمان پرداختشان و طول مدت این طرح نا معلوم و غیر منطقی بود و پیشنهاد غیر کارشناسی بانک مرکزی بود که همین طرح هم در مدت اجرا به درستی و به طور کامل اجرا نشد بدلایلی مثلا عدم منابع مالی کافی و ...
2 -در آنجا که اشاره میکنید که ؛ رسولیان گفت:مردم نیز باید تحمل کنند تا املاک با نرخ واقعی فروخته شود. چنین مطلبی منطقی نیست و آنچه ما شنیدیم این چنین تعبیر نمیشود و در صورت صحت چرا باید باز هم صبر تحمل کرد وقتی راهی موثر تر چون ادغام با بانکهای دولتی وجود دارد . این راه هم که در نهایت به مصادره و فروش یا واگذاری املاک آن به غیر می شود حالا بخوان خورد خورد بفروشن یا یکجا بدن به بانک دولتی که بعد از دادن پول یا دفترچه حسابی از خو بشینن با هم املاک و مستقلاتش را چرتکه کنن .
3 - آنچه جمع حاضر متفق القول بر آن بودن عدم اطمینان و اعتماد سپرده گذاران به موسسه میزان و مسئولین آن و وعده های تحقق نیافته و تسریع در پرداخت کامل مطالباتشان است که در ادغام خلاصه میشود و نقش استانداری پیگیری این خواسته به حق سپرده گذاران است .
4 - در نهایت پس از بیان صحبها و وعده های تکراری آقای حلمی در پایان جلسه ایشان نیز امر ادغام را پذیرفتن و از جمع حاضر خواستند تا بانکهایی که اعلام موافق دارند را معرفی کنند .
کاشمری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
باسلام
آقا لطفا هرجه زودتر تکلیفش رو مشخص کنید پس واسه چی نشستین اون بالا
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
هی میگفتن و میگن شایعست، 40 روز هست که پول میخام دریغ از 1 هزار تومنی. هر کس میگه شایعست و میزان مشکلی در باز پرداخت نداره 1 سر به شعب میزان بزنه. نون به درد گشنگی میخوره ما الان پول میخاییم. سر کوچتون بی مجوز بقالی بزنی فرداش از 10 اداره و سازمان ریختن تو بقالیت و مجوز میخوان، این همه موسسات و بنگاهای اقتصادی دارن فعالیت می کنند بدون مجوز!!!!!!!!!!خب مثل بقالی ها پلمشون کنید.علتش چیه 1 بام و 2 هوا؟؟؟؟
یه فرد عادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
حکم ربا در شرع مقدس اسلام چیست ربا خوا و ربا گیرنده
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
اگر مثلا با بانک صادرات ادغام شود مشکل میزان با 200میلیارد تومان حل میشود و بقیه مردم اگر طرفشان بانکی با اعتبار باشد،حتی با سودی کمتر حاضر به همکاری با مثلا بانک صادرات هستند و عده ای فقط میخوان که اطمینا حاصل کنند که پولشان جای درستی باشد و پول تا مثلا 6 ماه یا یکسال در آن بانک سپرده باشد ،مشکل بی اعتمادی میباشد که آن هم با ادغام به نظر من 90 درصد مردم دنبال پول نخواهند آمد، در ضمن دست و پای این موسسات هم برای همیشه بسته خواهد شد و دولت انضباط مالی را میتواند اجرا کند،
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
خوب زودتر ادغام کنید،90 درصد مردم با گرفتن دفترچه از بانک جدید،به سپرده گذاری جدید ادامه میدهند