بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
نگارنده گزارش مذکور در حالی ادعا کرده که «اغلب اعضا از فعالیت صندوق ناراضی و به سلامت مالی آن مشکوکند» که نظر سنجی ها نشان می دهد اغلب فرهنگیان از فعالیت موسسه رضایت داشته و قریب به اتفاق آنها به مدیران این مجموعه اعتماد دارند. بنابراین تنها در صورتی می توان در مورد رضایت یا عدم رضایت از یک مجموعه نظر داد که یک نظرسنجی معتبر و بیطرف انجام داد.
کد خبر : ۱۴۵۲۷۶

روابط عمومی و امور بین المللی صندوق ذخیره فرهنگیان در پی انتشار خبری تحت عنوان "سرمایه مردم در بانک سرمایه چه شد؟/ رمز و راز صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟" اقدام به ارسال جوابیه ای خطاب به سایت خبری بورس نیوز کرده که این رسانه در راستای عمل به رسالت خبری خود متن آن را عیناً در ذیل منتشر کرده است.

«به نام خدا»

مدیر مسئول محترم سایت پایگاه خبری بورس نیوز

با سلام

نظر به درج مطلب غیرواقع در خصوص مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با عنوان «سرمایه مردم در بانک سرمایه چه شد؟/ رمز و راز صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟» در تاریخ 17 اسفند 1393، لطفاً در اسرع وقت نسبت به انتشار جوابیه پیوست طبق قانون مطبوعات، اقدام عاجل بعمل آورید.

لازم به ذکر است در ماده 3 قانون مطبوعات حق درج انتقاد در مطبوعات و اطلاع رسانی به عموم مردم به رسمیت شناخته شده‌است. بر این اساس «مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌به اطلاع عموم برسانند.» اما این حق مطلق و بدون محدودیت نیست. تبصره همین ماده انتقاد را محدود و مشروط ساخته است.

این تبصره مقرر می‌دارد «انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهیز از توهین، تحقیر و تخریب می‌باشد.» بنابراین ماده مذکور انتقادی را به رسمیت می‌شناسد و از آن حمایت می‌کند که اولاً سازنده باشد و ثانیاً منطقی، مستدل و به دور از توهین، تخریب و تحقیر باشد. بدیهی است در صورتی که توهینی در قالب نقد صورت پذیرد، توهین‌کننده طبق قانون تعزیرات تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و در نهایت با مجازات روبرو می­گردد.

این مؤسسه و مدیر عامل محترم صندوق ذخیره فرهنگیان نیز حق پیگیری‌های قانونی خود را از طریق مراجع قانونی و قضایی در خصوص درج این مطلب برای خود محفوظ می‌دارد.

ریاض‌الدین طباطبایی

مدیر روابط عمومی و اموربین‌الملل

جوابیه

1- گزارش مذکور که پر از مطالب ضد و نقیض و حتی کذب است، در واقع یک گزارش آماتور گونه، بدون تحقیق و مجموعه ای درهم ریخته و بی سر و ته است که به شکل گزینشی استخراج گردیده است. همچنین تلاش نگارنده برای استخراج کدهایی که به اثبات فرضیه وی در باره موسسه بیانجامد، باعث شده این گزارش فاقد هر گونه اسلوب و یا ارزش خبری باشد. جهت دار بودن مطلب مذکور در هدف تهیه گزارش نیز آمده و اتهاماتی مانند «عملکرد ضعیف و روابط ناصحیح» به مجموعه موسسه وارد شده که قابل پیگیری است.

2- استقلال یا عدم استقلال موسسه موضوعی است که در اساسنامه موسسه تعریف شده و به همین جهت نمی توان این موضوع را به فرد خاصی مانند وزیر فعلی آموزش و پرورش و یا مدیر عامل فعلی موسسه مرتبط دانست. کما اینکه وزیر آموزش و پرورش خود یکی از اعضای هیات دولت بوده و علاوه بر پاسخگویی به شخص رییس جمهور، در مقابل نمایندگان ملت نیز پاسخگوست. بنابراین موسسه جزو نهادهایی است که نظارت مجلس بر آن امکان پذیر است.

3- وارد کردن این اتهام که «موسسه بدون رعایت تشریفات قانونی معاملات (مزایده و مناقصه) فعالیت می کند» نیز قابلیت پیگیری دارد زیرا این موضوع خلاف واقع است و عملکرد هیات مدیره فعلی و تمامی شرکت های تابعه آن منطبق بر اهداف و موضوع فعالیت های موسسه مندرج در اساسنامه و سیاست های ابلاغی هیات امنای موسسه در چارچوب قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جاری کشور است. بنابراین لازم بود قبل از تهیه این گزارش، تحقیق کاملی در این زمینه صورت بگیرد.

4- یکسان دانستن فعالیت در حوزه ساخت و ساز مسکن با «دلالی زمین» تعریف کاملا سخیف و توهین آمیزی برای فعالیت های این بخش از شرکت های موسسه و حتی سایر شرکت های مشابه در سطح کشور است. علاوه بر آن، صدها شرکت در بخش مسکن کشور فعالیت دارند و کسب درآمد و سود در این زمینه امری نکوهیده و مجرمانه نیست. لازم به ذکر است که موسسه در راستای منافع فرهنگیان و سودآوری برای ایشان، هر گونه فعالیت اقتصادی در چارچوب قوانین کشور را انجام می دهد.

5- فقدان سیستم های نظارتی در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز یک ادعای کذب است. فعالیت وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس هیات امنای موسسه زیر ذره بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد. طبق بند «د» ماده «11» اساسنامه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، حسابرس مستقل و بازرس یکی از ارکان موسسه محسوب می شود که در حال حاضر به صورت بی وقفه بر فعالیت های موسسه نظارت دارد.

از سوی دیگر با اصلاح و بازبینی اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای افزایش نظارت و شفاف سازی، در گام نخست اعضای هیات مدیره موسسه از ٥ نفر به ٧ نفر افزایش یافت که این اقدام به معنی افزایش تعداد افراد ناظر بر فعالیت‌های اجرایی مجموعه موسسه بود.

تشکیل شورای سیاستگذاری مرکب از صاحب‌نظرانی با گرایش و دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی متنوع، گام مهم دیگری در راهبرد افزایش نظارت بود. این شورا در زمینه ترسیم استراتژی‌ها و سیاستگذاری‌های اقتصادی و رفاهی به مدیران ارشد مجموعه مؤسسه کمک می‌کند و چهره‌های سرشناس ملی با گرایش‌ها و دیدگاه‌های مختلف در حوزه اقتصاد و فرهنگ کشور، در آن حضور دارند.

در سطح کلان نیز سازوکارهای دیگری برای نظارت بیشتر بر موسسه اندیشیده شده که در این ارتباط یک کمیسیون سه نفره از سوی جناب آقای دکتر فانی، وزیر محترم آموزش و پرورش تشکیل شده که فرآیند تهیه و تصویب برنامه و بودجه و آیین‌نامه‌ها را نظارت و هدایت می‌نمایند.

تشکیل کمیته حسابرسی زیر نظر هیات مدیره، تقویت حسابرسی داخلی و امور حقوقی و قراردادهای موسسه و بازرسی ویژه مدیر عامل نیز از دیگر تمهیدات نظارتی در سطح داخلی موسسه است. وجود چنین واحدهای نظارتی افزایش شفافیت عملکرد تمامی مدیران و کارکنان مجموعه و همچنین فعالیت های اقتصادی و قراردادهای آن را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر وجود چنین سازوکارهایی، نظارت نهادهای فرادستی و برون سازمانی را نیز آسان‌تر می‌سازد.

ضمن اینکه نهادهای نظارتی در سطح کلان کشور نیز به اسناد و مدارک فعالیت‌های موسسه دسترسی کامل دارند و فعالیت‌های اقتصادی موسسه از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی نیز رصد می‌شود.

6- اخبار و اطلاعات موسسه به صورت روزآمد از طریق وب سایت موسسه و سایر خبرگزاری ها منتشر شده و در دسترس همگان قرار می گیرد. در دوره های مشخص و پس از برگزاری مجامع نیز اطلاعات مالی و گزارش مجامع موسسه و شرکت های تابعه نیز منتشر می شود. همچنین تعدادی از شرکت های موسسه از شرکت های بورسی بوده و مجامع آنها با حضور سهامداران و رسانه ها صورت می گیرد. لازم به ذکر است هر مدیری مسئولیت فعالیت هایی را به عهده دارد و به تبع آن در برابر همان اقدامات پاسخگوست.

7- موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نه تنها در راستای منافع معلمان بلکه در راستای سیاست های کلی نظام حرکت کرده و در خدمت توسعه و آبادانی و پیشرفت کشور است.

8- عدم یک جستجوی ساده باعث شده که تهیه کننده گزارش مذکور مسائلی را مطرح کند که کذب است. آخرین بازبینی از اساسنامه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بر روی وب سایت موسسه قرار داشته و برای همگان قابل دسترسی است. همچنین وب سایت موسسه همیشه فعال بوده و بر خلاف ادعای نویسنده گزارش مذکور، سایت از دسترس خارج نیست.

9- طرح این ادعا که «موسسه محیط مناسبی جهت رشد تخلفات و رانت است» نیز جای تاسف دارد زیرا موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از طریق نهادهای نظارتی زیر ذره بین بوده و از این اتهامات مبراست.

10- نگارنده گزارش مذکور در حالی ادعا کرده که «اغلب اعضا از فعالیت صندوق ناراضی و به سلامت مالی آن مشکوکند» که نظر سنجی ها نشان می دهد اغلب فرهنگیان از فعالیت موسسه رضایت داشته و قریب به اتفاق آنها به مدیران این مجموعه اعتماد دارند. بنابراین تنها در صورتی می توان در مورد رضایت یا عدم رضایت از یک مجموعه نظر داد که یک نظرسنجی معتبر و بیطرف انجام داد.

11- با اینکه مشخص نیست که گزارشگر بورس نیوز با استناد به چه اعدادی و با مقایسه کدام آمار اعلام کرده که سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1393 موسسه حدود 14 درصد بوده اما لازم به ذکر است که سود موسسه همواره بالاتر از سود معمول بانکی در کشور بوده است. همچنین سود سال مالی 93 پس از برگزاری مجمع مشخص شده و در این زمینه اطلاع رسانی گسترده صورت می گیرد.

12- در خصوص وضعیت بانک سرمایه لازم به ذکر است که برخی مشکلات و به ویژه موضوع بدهکاران بانکی که در دولت های نهم و دهم بر نظام بانکی کشور سایه انداخته، بانک سرمایه را به عنوان یکی از شرکت های تابعه موسسه درگیر کرده است.

با این حال در طول یکسال گذشته آسیب شناسی و حل مشکلات بانک سرمایه به یکی از دغدغه های اصلی تیم مدیریتی جدید این مجموعه تبدیل شده و بخشی از توان مؤسسه صرف مرتفع ساختن مشکلات این نهاد مالی شده است.

تیم مدیریتی جدید از بدو روی کار آمدن با برخورد به مشکلاتی در بانک سرمایه به دلیل حساسیت هایی که در عرصه اقتصادی کشور و به ویژه حوزه بانکی وجود داشت، تلاش بر این شد که چالش های این بانک به صورت نظام مند و در یک پروسه زمانی مناسب و به گونه ای حل شود که کمترین تأثیر زیانبار را بر عملکرد بانک و در نهایت سرمایه فرهنگیان داشته باشد.

مدیریت جدید موسسه، در اسرع وقت و با تغییراتی که در سطح مدیریتی کلان بانک سرمایه ایجاد کرد، تاحدی روند شتابان مشکلات این بانک را متوقف کرده و آن را به ریل اصلی خود برگرداند. اگرچه بانک سرمایه همیشه از تغییرات مدیریتی پی در پی رنج برده، اما تغییر مدیر عامل، اجتناب ناپذیر بود.

دليل توقف نماد معاملاتي بانک سرمايه از تیرماه 1393، ايرادي بود که سازمان بورس نسبت به ثبت افزايش سرمايه بانک از 350 ميليارد تومان به 400 ميليارد تومان گرفت و ادعا کرد که با توجه به دليل عدم ثبت اين افزايش سرمايه، بانک نمي تواند سود مجمع را ميان سهامداران و صاحبان حق تقدم هاي سهام توزيع کند. از اين رو سازمان بورس بطور موقت نماد معاملاتي بانک سرمايه را متوقف کرد.

با این حال با اهتمام مدیران موسسه و بانک سرمایه در دهه فجر امسال مجمع بانک سرمایه برگزار شده و سود نقدی پس از سه سال بین سهامداران تقسیم شد.

در مورد تصميم اخير مجلس شورای اسلامی براي تحقيق و تفحص از بانک سرمايه باید گفت که ‌اين طرح با توجه به «برخي تسهيلات ارائه شده به اشخاص حقيقي و حقوقی عدم بازگشت کامل آن» در مجلس به تصويب رسيد که عمده آن مربوط به 37 درصد سرمايه‌اي است که در دست آقاي ريخته گران و بابک زنجاني بوده و در دولت های نهم و دهم اتفاق افتاده است.

از سوی دیگر، هيچ مساله غير شفاف و پشت پرده‌اي در بانک سرمايه وجود ندارد و در صورت نهايي شدن طرح تحقيق و تفحص از اين بانک، اطلاعات در اختيار نمايندگان و افراد مربوطه قرار می گیرد.

13- همچنین انتقاد گزارش مذکور از عملکرد سازمان بورس در انتشار یادداشت های توضیحی همراه در صورت های مالی بانک سرمایه، موضوعی است که آن سازمان محترم باید پاسخگوی آن باشد و در حیطه اختیارات و وظایف موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نیست.

اینکه نگارنده گزارش مذکور با چه هدفی اقدام به انتشار یکسری اطلاعات در هم ریخته و خلاف واقع درباره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نموده، از سوی مدیران این مجموعه پیگیری خواهد شد اما اینکه انتشار چنین گزارش هایی به منافع معلمان در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان آسیب جدی وارد کرده و باعث تشویش افکار عمومی خواهد شد، موضوعی است که باید رسانه وزین بورس نیوز مسئولیت آن را بپذیرد. با این حال موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از انتقادات منصفانه و سازنده استقبال می کند.

پاسخ بورس نیوز 


ضمن سپاسگزاری از پاسخگویی مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان و با اعلام رسمی آمادگی برای حضور در نشست حضوری جهت طرح پرسش های افکار عمومی با مدیران این مجموعه و دریافت و انتشار پاسخ آنها در فضای کاملاً بی طرف نکاتی چند در خصوص جوابیه معروض می دارم.

1- مدیریت محترم روابط عمومی صندوق گزارش بورس نیوز را فاقد ارزش خبری داشته است اما جوابی بلند بالا برای آن ارسال کرده که خوب معلوم نیست چرا به گزارش فاقد ارزش پاسخ داده شده و در آخر نامه از سایت وزین بورس نیوز درخواست کرده که مسئولیت پذیر باشد که توصیه خوبی است اما کاش همه مسئولیت پذیر باشند نه تنها رسانه.

2- در خصوص عدم استقلال صندوق هم باید به بند 12 و 13 اساسنامه رجوع کرد که صریحاً انتخاب هیأت امناء توسط وزیر آموزش و پرورش است و اعضاء در آن نقشی ندارند و تأیید صورت های مالی و تعیین مدیر عامل و بازرس هم با هیأت امناء است یعنی باز هم اعضاء حق عضویت واریز می کنند اما هیچ نقشی ندارند و این اساسنامه مصوب اسفند 92 است یعنی اشکالات طبق خواسته صریح فرهنگیان برطرف نشده که بتواند ناظر یا عضو هیأت امنا در صندوق داشته باشند.

جوابیه صندوق ذخیره فرهنگیان به خبر

جوابیه صندوق ذخیره فرهنگیان به خبر

3- اگر بپذیریم که کانون صنفی معلمان ایران نماینده صنفی فرهنگیان کشور است سخنگوی این کانون در مصاحبه با سایت جماران (دهم اسفند سال جاری) اظهار داشته است که عملکرد صندوق بسیار ضعیف است و اعضا از عملکرد آن رضایت ندارند و سود صندوق از سود بانک ها هم کمتر است و همچنین اساسنامه ایراد دارد حال دیگر باید از چه کسی نظرسنجی کرد تا نارضایتی مشخص شود؟

البته سیدحسین نقوی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ 22 آذر ماه سال جاری از شفاف نبودن رابطه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه انتقاد کرده که باز هم گواه دیگری بر عملکرد نامناسب این صندوق است.

در ضمن اگر عملکرد مناسب بود که بحث تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان پیش نمی آمد و قوه قضاییه جلوی ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه بانک سرمایه را نمی گرفت و سازمان بورس هم نماد این بانک را متوقف نمی کرد .

جوابیه

4- جناب شهاب الدین غندالی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در آبان ماه سال جاری طی مصاحبه ای سود سال مالی 93 را حدود 950 میلیارد تومان و دارایی مؤسسه را حدود شش هزار میلیارد تومان عنوان کرده اند که خبر از بازدهی حدود 15 درصدی این مجموعه دارد و استناد بورس نیوز به همین مصاحبه بود وگرنه طبق ماده 9 اساسنامه که سرمایه صندوق کلا سه میلیون تومان است و قابلیت استفاده برای محاسبه بازدهی ندارد .

جوابیه صندوق ذخیره فرهنگیان به خبر

5- سایت این مؤسسه در روزهای گذشته به هیچ عنوان در دسترس نبود حال اینکه بعد از خبر ما سایت در دسترس قرار گرفته و یا اشکال آن از نظر فنی برطرف شده جای تقدیر دارد.

در خاتمه ضمن عرض اردات به کلیه فرهنگیان کشور که حق بسیاری به گردن ما دارند و با احترام مجدد به مدیریت صندوق دخیره فرهنگیان اعلام می داریم آماده ایم در یک نشست تخصصی به بررسی این موارد با مدیریت صندوق بپردازیم و برای افکار عمومی شفاف سازی کنیم و هیچگونه سوء نیست یا قصد تخریب نداشته و نداریم و نخواهیم داشت.

                                                                                                                                              با احترام

مدیر مسوول - یونس جداری


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
با سپاس از سایت بورس نیوز جناب غندالی اردیبهشت 93 فرمودند قراراست سود ی بین اعضا پرداخت شود تا حالا این کار انجام نشده کاش روابط عمومی به این هم اشاره میکردند
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
این صندوق سرمایشو از فرهنگیان گرفته وتابه حال چه سودی چه خدمتی برای فرهنگیان انجام داده به جز اینکه بادرصدهای بالا خودرو و لوازم خانگی و ... به صورت لیزینگ به فرهنگیان تحویل داده و سودهای کلان سرمایه گذاری ها رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
بورس نیوز در این زمینه من هم با شما کاملا موافقم....
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
بورس نیوز جز جو سازی و عدم تایید نظرات مخالف خود هیچ رسالتی ندارد !
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
بورس نیوز دست گلت دردنکنه که صدای ما فرهنگیان ضعیف هم هستی .
محسن نظری
Germany
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کاملا حق با بورس نیوز است فساد این مجموعه از استین بانک سرمایه بیرون زد چرا این مشکلاتی که به دروغ مسئولان صندوق فرهنگیان بیان کردند برای بانکی مثل ملت یا انصار یا پاسارگاد یا سایر بانکها به وجود نیامد به نظر شما چرا فقط بانک سرمایه با افراد مشکل دار مانند زنجانی و غیره مراودات مالی و تسهیلات دهی داشته است
لطفا خوانندگان با وجدانی بیدار به روند بانک سرمایه فکر کنند زد و بندهای داخلی در این بانک باعث سقوط ازاد این بانک شد...
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
بورس خدا خیرت بده از قدیم گفتن وقتی چوب برمی داری گربه دزده می ترسه. به امید خدا هر چه زودتر جلسه مناظره برگزار بشه تا عملکرد ضعیف آقایون معلوم بشه . لطفا از مدیر عامل صندوق درخواست کنید تا صورتهای مالی حسابرسی شده و عملکردی صندوق ذخیره فرهنگیان را برای عموم منتشر کنند. با تشکر
متاسفانه ایرانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
سلام.جالب اینجاست آمار و ارقام بورس نیوز رو به سخره گرفته میگه بدون دلیل و مستند هست اما خودش تو جوابیه دلیل و مستند نداده و فقط حرف مفت زده.فاجعه دولت قبلی ترکشاش تازه داره رونمایی میشه.اختلاس بانک سرمایه .... اگه 4 سال دیگه ادامه داشت کل مملکتو فروخته بودن این وحشیا.......
فرهنگي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
آقايون از كجا نظر سنجي ميكنن كه ميگن فرهنگيان راضي هستند يكي از اين آقايون بپرسه شما تا حالا طبق گفته خودتون 960 ميليارد سود كردين پس چرا تو اين سالا براي اعضاتون نتونستين حداقل يك بيمه آبرو مند رديف كنين فقط ميتونين سالي چند خودرو بدين با سود بالا قسطي اونم تازه سهميه ماشينهاي بدرد بخورش مثل 206 مال پرسنل اداريه بقيه مثل سمند و 405 مال كادر آموزش بعد ناراحت هستند وقتي بهشون ميگند با اينهمه سرمايه خروجي ضعيفه يكي از همكاران با 27 سال سابقه تازگي سرطان گرفته هرعكسي كه ميگيره با آزمايشهاش 5 ميليون تموم ميشه بيمه آتيه سازان هزينه هاشو قبول نكرده گفته تعهد نداريم تا حالا هر چي خرج كرده پول ماشينش بوده كه فروخته 27 ساله كه پولاشو ريخته تو صندوق شما حالا كه نياز داره صندوق شما مياد بهش وام بده مياد خدمات بيمه اي بده حداقل كاري كه تو اين سالا ميتونستين بكنين يك بيمه با شرايط عالي بود يك كارت سفر بود با تخفيف بالا نميدونم تا حالا مدير اين صندوق عيد يا تابستون تو مدارس اسكان گرفته يا نه تا بفهمه ما چي ميگيم قطعا نه همش ميگين عملكرد مون خوب بوده ما تو شركتهاي زيادي سرمايه گذاري كرديم بقول اون بنده خدا كه ميگفت تو كه اين قدر چريدي دنبت كو
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
این بند خیلی دوست دارم : "12- در خصوص وضعیت بانک سرمایه لازم به ذکر است که برخی مشکلات و به ویژه موضوع بدهکاران بانکی که در دولت های نهم و دهم بر نظام بانکی کشور سایه انداخته، بانک سرمایه را به عنوان یکی از شرکت های تابعه موسسه درگیر کرده است." یکی نیست به اینها بگه 73 درصد بانک مال صندوق ذخیره فرهنگیان است بعد اومدی به بابک زنجانی وام بدون وثیقه دادی تازه خوشحالم هستی و داری توجیه می کنی؟؟؟ ماشاالله خیلی رو دارین.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
آقا به پیر به پیغمبر همه همکاران فرهنگی از این صندوق ناراضی اند! این صندوق کدوم خدمت رسانی رو داره؟!!! همین سرمایه خود فرهنگیان اگه دولت سهم خودش رو واریز کنه خدا شاهده فقط تو صندوق گنجینه سپهر صادرات همکاران عضو بشن هزاران مرتبه آبرومندتر از این صندوق هستش! بنده یه معلمم ناحیه 2 اردبیل فقط کافیه اطلاع رسانی بشه معلمان در مورد این صندوق اس ام اس بزنن و رضایت و عدم رضایت شون رو اعلام کنن! قطعاً کمتر از ده درصد اعلام رضایت می کنن اونهم بخاطر اینکه هیچ دغدغه ای و اطلاعی از چندو چون قضیه ندارن و به همه چی و هر کی خوش بین مطلق هستن!
معلم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
با تشکر از بورس نیوز
سوالم از مسولین مربوط صندوق اینه که میایید برای معلم 5 میلیون وام بدید معلمان را به بانک ملی معرفی می کنید و مسولین بانک ملی هم که آنقدر اذیت می کنند که منصرف می شویم. اما معلم خودش صاحب بانک است و سهامدارش برای خودش نمی تواند وام از بانک سرمایه خود بگیرد تا هم مشکلش حل شود و هم سودحاصل از وام برگردد به بانک و به تبع ان به خود معلم چگونه وام و سرمایه معلمان را بدون وثیقه به افراد فاسق اقتصادی وام می دهید. کاش اینجا کشور چین بود تا دمار از مسولین در می آوردند. لطفا سانسور نفر مایید تا این مسولین صندوق بشنوند و بدانند که معلم می داند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
سلام به این جوابگوئی باید گفت شفاف سازی فرهنگی یا چماق سازی فرهنگی و بی ظرفیتی فرهنگی ومغلطه سازی قانونی بهاین گویند فرهنگ خدا نگه
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
بنده هم بعنوان یک فرهنگی با دوازده سال سابقه چیزی جز اجحاف در حق فرهنگیان از سوی صندوق ذخیره ندیدم به همین دلیل 3 سال قبل سرمایمو از صندوق گرفتم .جالبه بدونید بعد چند سال عضویت فقط واریزی ماهیانه خودم به صندوق را دادن و نه حقی که دولت میده و نه سود پول رو .جالبتر اینکه صندوق میگه بعد سی سال خدمت اگه عضو باشید سود و سهم دولت را پرداخت میکنیم در صورتی که از همون زمانی که من پولمو از صنوق ذخیره گرفتم به دلیل تورم موجود ارزش ملکی (قسمتی از ملک از پول صندوق بوده)که گرفتم چندین برابر شده است ولی متاسفانه خیلی از همکاران بنده اقتصادی نیستند و نمی دونند چه کلاهی بر سرشان می رود و صندوق ذخیره با سرمایه شان چه سود های هنگفتی می کند.در پایان ممنون از اطلاع رسانی شجاعانه بورس نیوز
یکی از هزاران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
اگر در این صندوق بدرستی و صداقت عمل میشد بدون شک بسیاری از مشکلات مالی فرهنگیان حل می شد با توجه به تعداد زیاد فرهنگیان ای کاش بورس نیوز یک نظر سنجی میگذاشت و به طریقی فرهنگیان محترم از این نظر سنجی مطلع میشدند.
شکوهی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
پس تکلیف سهام بانک سرمایه چی میشه
محمدعلی معلم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
من بعنوان نماینده معلمان استان های خراسان از گزارش بورس نیوز جهت امری که باعث شفافیت در صندوق وشرکت های وابسته شود کمال تشکر را دارم وازمدیران صندوق برادرانه می خواهم به پیشنهاد عزیزان دربورس نیوز برای جلسه فنی پاسخ مثبت دهند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
بورس نیوز ممنون بابت پیگیرهاتون
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
واقعا ۱۳ سال است هیچی از صندوق ندیدیم فقط خودرو دادند با سود زیاد همه ما معلمان از عملکرد صندوق ناراضی هستیم چرا که در عرض این همه سال همهی ما فرهنگیان صاحب خانه شده بودند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
امسال اجبارا همه فرهنگیانی که حتی مایل نبودن عضو این صندوق شدند!!!!!!
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
این صندوق تخلفات زیادی داشته و اکثر فرهنگیان به اقدامات و گزارشات آن معترض و مشکوک هستند
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
با سلام و خسته نباشید به بورس نیوز
آقا من و همسرم فرهنگی و عضو صندوق هستیم از عملکرد این صندوق بسیار ناراضییم و اکثر همکاران نیز که صحبت میکنیم رضایت ندارند فقط این افرادی که به ناحق حق ما و بچه هایمان را میخورند به خدا واگذار میکنیم چون دیکه دستمان به جایی نمی رسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
به یک نفر گفتند دزدی کردی این هم مدارک

گفت این چه انتقادی است انتقاد باید سازنده باشد

عمل فوق دزدی نبوده بلکه یک نوع قرض گرفتن تا زمان مشخص (قیامت )است
جهت صحیح بودن روند کار و7 تا 9 نفر هم به عنوان شریک خودم اینجا اوردهام که نسبت به صحت امر خطیرمان دقت نظر دارند
ضمنا میرو ازت شکایت میکنم
این مال دست من امانت بوده و چون محلی مطمئن برایش نداشتم در گاو صندوق دوستان با دریافت حق الزحمه به امانت گذاشتم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
1-ایشان اظهار داشته اند اغلب فرهنگیان از فعالیت این صتدوق رضایت داشته اند! مگر از فرهنگیان نظرسنجی نموده اند؟2-ایشان مشکلات موجود در بانک سرمایه را پذیرفته ولی به دولت قبل حواله داده اند!پس چنین مشکلاتی موجود بوده !علی ایحال چرا موسسه جلو تخلفات را نگرفته است؟پس حتما جایی از کار ایراد دارد که امکان تخلف در آن موجود بوده است.در صورتی که این موسسه باید از هرگونه جناح بندی و وابستگی به شخص وزیر دور بوده و فقط هدفش ارائه خدمت به فرهنگیان باشدمانند تمام موسسات مالی دیگر وابسته ارگان های مختلف که حداقل تا کنون گندش در نیامده!!
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
نمیدانم کدام فرهنگی از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان ، فرآیند و بانک سرمایه راضی است؟؟، البته منکر نمیتوان شد که صد درصد خانواده مسئولین محترم، خانواده جناب آقای بابک زنجانی و خانواده های دیگری که پول فرهنگیان نگونبخت را چاپیده اند راضی هستند. دولت تدبیر !!!!! و امید؟؟؟؟ متشکریم که اینقدر به فکر اهالی فرهنگ هستید.
کیوان
-
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
با سلام و عرض ارادت به بورس نیوز که چنین مطلبی را درج نموده
البته در فضایی که در کشور بوجود آوردند (دروغ گویی و دروغ پردازی )برای سرپوش گذاشتن به تخلفات خود می باشد که انجام چنین تخلفاتی دور از ذهن نخواهد بود و در آینده ای نه چندان دور ، اگر این قوه قضائیه به قدرت ها وابسته نباشد دزدان و متخلفین بزرگی در همین کوتاه مدت این دولت قابل پیگیری خواهد بود بنابراین جای قدر دانی از مسئولین بورس نیوز وجود دارد که چنین مطالبی انشاا... در آینده ببینیم نه اینکه تحت تأثیر زور و قدرت آنها قرار گیرد یا .....
معلم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
همه حرفهای بورس نیوز صحیح است.
نمونه آن که برای همه اعضا ملموس است سودی هست که صندوق ذخیره به سرمایه های موجود ما در صندوق می دهد ازسود بانکها فوق العاده کمتر است .چراکه صندوق فقط به پس انداز آن سال سود می دهد وکل سرمایه شخص را نمی بیند؟؟؟؟؟؟/
مستجاب الدعا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
خدايش من كه از مديران جزء و ارشد اين صندوق راضي هستم دوستان دعا كنيد كه خداوند نيز از آنها راضي شود و ما بيش از اين در اين دنيا مزاحم آنها نشويم .
آمين يارب العالمين
یک معلم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
با سلام این صندوق کلاه گشادیست که بر سر معلمین نهاده شده
از طرفی هرکدام از همکاران قبل بازشستگی اگر انصراف دهند این صندوق فقط سهم کارمند رو با سودش میدهد
تحلیلگر بازار سرمایه فرزند یک فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
صندوق اسمش ذخیره فرهنگیانه وولی برای خودش کار میکنه و هیچ امکاناتی برای فرهنگیان نداره که به چشم بیاد من پدرم فرهنگی بازنشسته است تا حالا خیری از صندوق ذخیره ندیدیم.
یک فرهنگی عصو صندوق
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
به عنوان بک فرهنگی که هر ماهه از حقوق من بابت صندوق ذخیره پول کسر می شود. سوال می کنم که این پول در کجای سرمایه موسسه نمود پیدا می کند
شرکت کارگزاری ا و سایر شرکتهای وابسته به این صندوق چه مشکلی از فرهنگیان را مرتفع کرده اند؟
لیزینگ فرهنگیان و ... چه تاج گلی به سر فرهنگیان زده اند.
البته از حق نباید گذشت که حیف و میل پول بی صاحب فرهنگیان شاهکار این موسسه است.
صمد
Germany
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
بنده هم با وجود عضویت درصندوق ازعملکرد ان ناراضی هستم وبه خاطر انعکاس از بورس نیوز متشکرم
مهدی
-
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
صندوق ذخیره یک شخصیت حقوقی دارد که از ابتدای تاسیس استمرار داشته است، ما پول خود را به دولت قبل یا دولت جدید نداده ایم بلکه به یک شخص حقوقی که دارای براساس قانون تشکیل شده است داده ایم، پس اینکه مسئولین فعلی مشکلات را به عهده و گردن دولت قبل بیاندازند قابل توجیه نیست.
معلم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
باسلام بنده از سال هفتاد وچهار عضو صندوق هستم ولی تا حالا خیری ندیدم
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
باسلام بانک سرمایه که همه را نقره داغ کرد . رفتیم وام بگیریم گفتند بدهکارید .به کجا بانک سرمایه . رفتیم رفع سو کنیم .گفتند یه سو ء تفاهم بین صندوق وبانک سرمایه به وجود آمده است.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
من یک فرهنگی هستم که دو سال قبل از صندوق ذخیره فرهنگیان انصراف دادم . چون دیدم سود بانک بسیار بیشتر است . بعضی عضو هستند و ناله می کنند . بهتر نیست به جای نفرین و ناله تصمیم درست گرفته شود ؟
کیوانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
از جوابیه صندوق ذخیره فهیمیدم چه کاره هستند .
حمید رابعی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
با سلام
قطع به یقین این مطلب را یا یکی از مدیران صندوق ذخیره نگاشته اند یا به سفارش یکی از مدیران نگاشته شده است
چیزی که مسلم است اکثر غریب به اتفاق فرهنگیان تا 5 درصد حقوق خود را به عنوان سهام به این صندوق واریز کرده و میکنند و عدم شفاف سازی در خصوص رابطه حقوقی بین صندوق و اعضا و استمرار این وضعیت نوعی سوء استفاده از عبارتهای حقوقی و عدم آشنایی اکثر جامعه فرهنگیان با این اصطلاحات و کاربرد حقوقی آن است.

استفاده از عبارت صندوق برای این موسسه مالی با توجه به کاربرد آن برای صندوق های سرمایه گذاری فعال در بورس سرمایه چیزی جز سوء استفاده از کلمات و بازی با بار معنایی آن که به ضرر اعضا تمام خواهد شد نیست
م.ن.ص
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
باسلام.چرا برای دریافت کدبورسی صندوق ذخیره فرهنگیان سیستم بیش از دومرتبه رمز تایید نمی دهد؟