بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی عنوان شد:

امیدواری در حصول توافق هسته ای همراه با بازدهی 50 درصدی بازار سهام

عدم کارایی مثبت کاهش حجم مبنا و رونمایی از شاخص بازدهی قیمت سهام شرکت های بورسی در شرایط فعلی بازار، امری غیرعادی تلقی نمی گردد بلکه اقدامات اخیر سازمان بورس، منجر به فراهم شدن زیرساخت های مطلوب بازار سهام خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۵۵۷۲
نویسنده :
محمدآموخته
عدم کارایی مثبت کاهش حجم مبنا و رونمایی از شاخص بازدهی قیمت سهام شرکت های بورسی در شرایط فعلی بازار، امری غیرعادی تلقی نمی گردد بلکه اقدامات اخیر سازمان بورس، منجر به فراهم شدن زیرساخت های مطلوب بازار سهام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اصلاح ریز ساختاهای بازار سرمایه باید تا آنجایی ادامه یابد که منجر به حرکت بازار سهام به سوی استانداردهای جهانی حرکت شده و در نهایت بهبود وضعیت کنونی بازار سهام را فراهم آورد.

حسین خزلی خرازی، نوسانات اخیر بازار سهام را به دلیل نحوه معامله فعالین بازار دانست و با طبیعی خواندن آن افزود: براساس سنوات گذشته، در پایان هر سال نه تنها افراد حقیقی بلکه بسیاری از بنگاه های بزرگ و شرکت های سرمایه گذاری با کاهش وجوه نقد مورد نیاز خود مواجه می شوند و در نهایت منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش سهام موجود در پرتفوی به دست می آورند.

وی پیش بینی بودجه سال مالی 94 اکثر شرکت های بورسی را در حالتی محافظه کارانه برآورد کرد و یادآور شد: نتایج مذاکرات هسته ای به احتمال 80 درصد با موفقیت همراه خواهد بود که این اتفاق منجر به بازده ای حداقل 50 درصدی سهام شرکت های بورسی می گردد و در صورت شکست مذاکرات هسته ای نیز در نهایت کاهش 20 درصدی قیمت ها را در پی دارد.

خرازی به اصطلاح مفهوم "امید ریاضی" در آمار اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن 80 درصد امکان حصول توافق هسته ای و در پی آن رشد 50 درصدی سهام شرکت های بورسی در یک محاسبه ریاضی از احتمال 40 درصدی و در صورت شکست مذاکرات هسته ای و ریزش 20 درصدی قیمت سهام شرکت ها نیز با احتمال 4 درصدی "امید ریاضی" بازار سهام مواجه می شویم.

وی در پایان شکست در مذاکرات هسته ای را همراه با افزایش نرخ دلار دانست و خاطر نشان کرد: افزایش نرخ دلار در یک بازه زمانی می تواند منجر به افزایش درآمدهای شرکت ها و به تبع آن رشد سهام شرکت های مذکور شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
ضمن تشکر از جو مثبت هجوم خریداران برای خری سهام بنیادی مثل. بانکها . فلزیها خصوصا فملی و یقینا فولاد. تاپیکوو.و.و همه نشان از اخبار مثبت میدهند؟؟؟
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
فعلا" باید صبر کرد و نتیجه را دید و برا خرید سهام عجله نکرد چون ممکن است با یک خبر نچندان منفی عاشقان خرید سهام در اولین فرصت پا به فرار بگذارندو مثل دفعه ی
قبل ما بمانیم و ضررهایمان.اگه مذاکرات به نتیجه رسید که میایم سهام میخریم و اگه نتیجه نداشت پولمان را دلار میخریم وبا کسب سود زمانی به بورس برمیگردیم که قیمتا ریزش خودش را کرده باشه.و آماده نوسات گیری باشه.دلیل این حرف ان است که آمریکا در چند دوره قبل مذاکرات توافق را در دقیقه نود به هم زده.
ناشناس
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
داداش اگه مذاکرات به نتیجه برسه که سهام گیرت نمیاد
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
با توافق هسته ای برعکس سابق که با بالا رفتن ارزش دلار ارزش ریالی کارخانجات و شرکتها بالا رفت، حالا با توافق هسته ای و بالا رفتن ارزش ریال باید شاخص بیاد پایین!!!!
واین بزودی اتفاق خواهد افتاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
تا بازار مثبت ميشه همه تحليل مثبت ميكنن- تا بازار منفي ميشه همه تحليل منفي ميكنن
علی
GERMANY
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
جناب خزلی ما هنوز جملات قصار شما بعد از مذاکرات 3 آذر را از یاد نبرده ایم

بورس نیوز جان ! شما دیگه چرا ؟
به اعتبار خودت لطمه نزن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
تحریم‌ها هرچند امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند اما معجزه نمی‌کند. شاید شکاف بزرگی میان آنچه انتظارات عمومی از اثر لغو تحریم ها تلقی م‌کند با آنچه واقعیت دارد، وجود داشته باشد اگر این شکاف را درست مدیریت نکنیم، ممکن است آن شرایط بدتر از شرایط فعلی که تحریم است، بشود. یعنی شکل‌گیری انتظارات فراتر از واقعیت برای شرایط پس توافق این خطر را دارد که در صورت مواجهه با واقعیت اعتماد عمومی خدشه دار شود. در حال حاضر نه تنها در میان عامه مردم که برخی مدیران نیز تصور می کنند با توافق هسته‌ای، همه مسائل کشور حل می‌شود در حالی این موضوع صحت ندارد. بسیاری از مسائل ارتباطی به تحریم ندارد. سامان یافتن برخی از عواملی هم که به تحریم ربط دارد، زمان‌بر خواهد بود. بنابراین دچار خو‌ش‌بینی کاذب شدن ممکن است ظرفیت تحمل جامعه را سرریز کن
حقیقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
خدا ازتون نگذره زندگیمو ازم گرفتید
امين
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
بازار بورس بلند مدته، مس فولاد مباركه غدير ملي و چندين سهم ديگر در پرتفوي داشته باش و چند سال صبر. افرادي كه امسال وارد بورس شده اند متاصفانه زمان بدي را براي ورود به بازار انتخاب كردند. اگر مزاكرات بشه در 2 ماه 100% سود يعني زيان ها جبران مي شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
ایشان بعد از 3 آذر همانند یک معامله گر تازه وارد و آماتور فرمودند کاش میلیاردها تومان پول داشتم و سهام میخریدم در حالیکه قیمت سهام بعضا 30 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد!!!!
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
حجم مبنا قرار نبوده كم شود بلكه قرار بوده بر داشته شود، وارد جاده خاكي نشويد لطفا. حجم مبنا برداشته شود و دامنه نوسان باز شود، بعد تازه بازار بورس همانند بازارهاي ساير نقاط دنيا مي شود. كم كردن حجم مبنا شروع خوبي در اين راستا بوده است.
ضرر دیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
ایشون تا حالا 4 بار گفته بازار رشد میکنه ما هم هر دفعه ضرر سنگین کردیم
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
لطفا درباره ریزش شدید بورس طی یک سال اخیر توضیح دهید و توضیح دهید سهامداران جز که با ضررهای هنگفتی طی یکسال اخیر مواجه شده اند حق و حقوق ضایع شده خود را باید از کجا بگیرند؟!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
ببخشید ها.... این محاسبات بر چه مبنایی هستش آخه؟ دو تا ضرب و جمع ذهنی فرمودید و به 50% رشد رسیدید!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
باتوجه به انتخاب ایشان بعنوان مدیرعامل شرکت کارگزاری بدنیست استدلال علمی برای احتساب رشد50درصدی ومحاسبات علمی خودرا به اطلاع میرساندندوگرنه هرشخص غیر متخصص هم میتواند چنین حرفهایی رابزند.ضمنا بورس نیوز چرا درمیان 124هزارپیغمبرچراجرجیس راانتخاب کرده ای!
ميلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
از حالا داره ميگه مذاكرات به نتيجه نرسه دلار ميره بالا و شركت ها سود ده ميشن...بابا دست مريزاد از الان داري اميد واهي ميدي ؟!!!