بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
علی رغم انتظارات بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص ادامه روند نزولی قیمت طلا، تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس هنوز بر این باور است که احتمال افزایش قیمت طلا به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس وجود دارد.
کد خبر : ۱۴۵۵۸۰
به گزارش بنکر (Banker) به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، جولیان جیساپ تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس گفت: بسیاری از اخبار مهم اقتصادی جهان در روزهای گذشته مربوط به افزایش ارزش دلار آمریکا و تاثیر منفی آن بر قیمت طلا بوده است. بی شک بخش زیادی از افت قیمت طلا در روزهای گذشته مربوط به افزایش ارزش دلار آمریکا است.
براساس این گزارش وی افزود: به نظر من قیمت طلا به خوبی در برابر افزایش ارزش دلار مقاومت کرده و این مساله نوید بخش آن است که قیمت این فلز زرد می تواند بار دیگر روند صعودی خود را از سر بگیرد.
به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته با افت یک درصدی روبرو شده است. وی افزود: این احتمال وجود دارد که با افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا قیمت طلا با 300 دلاری دیگری روبرو شود و قیمت هر اونس طلا به کمتر از 850 دلار برسد. ولی این مساله در صورتی اتفاق خواهد افتاد که ما تقاضای فیزیکی چین و هند و مسائل ساختاری در طرف عرضه را فراموش کنیم.
وی گفت: ادامه روند نزولی قیمت طلا فشار زیادی را بر شرکت های معدنی وارد کرده و این مساله احتمال افت شدید عرضه و تولید را افزایش داده است. از سوی دیگر فروپاشی احتمالی منطقه یورو و تشدید مشکلات اقتصادی اروپا می تواند قیمت طلا را تا 2000 دلار در هر اونس افزایش دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر