بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
رییس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد:

برنامه های "فولاد" برای سال مالی 94/تشریح آخرین وضعیت پروژه ها

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سود برآوردی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 خود را با کاهش حدود 10 درصدی سود برآوردی نسبت به آخرین بودجه اعلامی سال مالی 93 مبلغ 453 ریال اعلام کرده است.
کد خبر : ۱۴۵۶۳۶
شرکت فولاد مبارکه اصفهان سود برآوردی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 خود را با کاهش حدود 10 درصدی سود برآوردی نسبت به آخرین بودجه اعلامی سال مالی 93 مبلغ 453 ریال اعلام کرده است.

مفروضات بودجه سال مالی 94

در همین ارتباط، رییس امور سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بودجه سال مالی 94 این مجموعه با مفروضاتی همچون افزایش 17 درصدی هزینه حقوق و دستمزد، رشد شش درصدی قیمت خرید گندله و در مقابل کاهش 18 درصدی نرخ خرید آهن قراضه و عدم تغییر قیمت انرژی مصرفی تدوین شده است.

مرتضی شبانی به نرخ فروش محصولات طی سال مالی 94 اشاره کرد و گفت: به طور معمول قیمت فروش محصولات تولیدی طی سال آینده براساس آخرین نرخ فروش طی اسفند ماه سال قبل در نظر گرفته می شود. براین اساس متوسط قیمت فروش محصولات گرم داخلی مبلغ 1732 تومان به ازای هر کیلو و نرخ فروش محصولات سرد مبلغ 2050 تومان به ازای هر کیلو برای سال 94 محاسبه شده است.

وی همچنین به مقدار فروش برآوردی پنج میلیون و 944 هزار تنی محصولات طی سال 93 اشاره کرد و در خصوص سال مالی 94 گفت: در مجموع طی سال 94 پنج میلیون و 830 هزار تن از محصولات تولیدی به فروش می رسند که از این مقدار چهار میلیون و 330 هزار تن در بازارهای داخلی به فروش می رسد و مابقی یعنی یک میلیون و 500 هزار تن به کشورهای خارجی صادر می شود.

رییس امور سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: روش این مجموعه برای برآورد مقدار فروش محصولات براساس سفارش گیری از مشتریان می باشد، به گونه ای که معمولاً مقدار تولید براساس تقاضای مشتریان و سفارش های گرفته شده برنامه ریزی می شود، براین اساس فروش سه میلیون و 800 هزار تن محصولات گرم و یک میلیون و 500 هزار تن محصولات سرد طی سال 94 پیش بینی شده است.

افزایش 100 هزار تنی مقدار فروش صادراتی

شبانی در خصوص فروش صادراتی شرکت اظهار داشت: شرکت به منظور جبران آثار منفی ناشی از رکود حاکم بر بازار داخلی فروش محصولات، در صدد افزایش صادرات محصولات تولیدی برآمد، به گونه ای که در حالی یک میلیون و 400 هزار تن از محصولات طی سال مالی 93 به کشورهای خارجی صادر شد که این رقم طی سال 94 با افزایش هفت درصدی به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

تسعیر درآمدهای ارزی با ارز آزاد

وی افزود: عمده محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی و عراق صادر می شود و درآمدهای حاصل از فروش خارجی طی سال 94 با ارز آزاد در صورت های مالی "فولاد" تسعیر خواهد شد. این درحالی است که نرخ تسعیر ارز درآمدهای صادراتی طی سال 93 ارز مبادله ای در نظر گرفته می شد.

براین اساس، درآمد حاصل از فروش صادراتی محصولات طی سال 94 با افزایش حدود 400 میلیارد تومانی نسبت به سال مالی 93 مبلغ دو هزار و 400 میلیارد تومان لحاظ گردیده است.

آخرین وضعیت اجرای طرح های توسعه ای "فولاد"

رییس امور سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به طرح های توسعه ای "فولاد"، در این خصوص افزود: پیش بینی می شود طرح ریخته گری شماره 5 با پیشرفت فیزیکی 68 درصدی و پروژه توسعه سبا با پیشرفت 65 درصدی طی سال 94 به بهره برداری برسند. علاوه بر این، طرح های توسعه ای سنگان با پیشرفت فیزیکی 28 درصدی طی سال مالی 95 تکمیل می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
امروز دل همه شاد شد بجز سهامداران معدنی کنور که بعد ازیکسال،افت 400 درصدی هنوز هم صف،فروش سنگین داره
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
فولاد خیلی به این بازار بدهکاره خرید 380 دارم چه کنم
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
امور سهام فولاد گفته این شرکت در سال ۹۴ افزایش سرمایه ۶۰ درصدی خواهد داشت
میثم دانشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
فولاد مبارکه اگر بجای دست و دلبازی و صد البته حاتم بازی بیجا به فکر سود سهامدارها بود بیش تر از اینا سود میداد.
آخه ورزشگاه اصفهان چه سودی برای جیب من سهامدار داره که فولاد بودجه تکمیلش را میده
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
از قدیم گفته اند که تاکسی خالی بوق میزنه !