بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
در بورس نیوز بخوانید:

23 اصل موفقیت وارن بافت

فلسفه سرمایه گذاری وی بر سرمایه گذاری بر مبنای ارزش و سودآوری آتی شرکت ها استوار است. در سال 2007، مجله تایم وی را به عنوان یکی از صد تأثیرگذارترین شخصیت های تاریخ جهان معرفی کرد. در نقل قولی معروف، بافت معاملات سهام را بهترین گزینه برای سودآوری دانست.
کد خبر : ۱۴۵۶۴۰
نویسنده :
کیوان فر
وارن بافت موفق ترین سرمایه گذار جهان در 50 سال اخیر به شمار می رود. وی در سال 1930 در آمریکا متولد شد و فعالیت مالی خود را از فروش نوشابه و روزنامه و امثال آن در پیاده رو خیابان ها آغاز کرد. وی با بیش از 47 میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین سرمایه گذار جهان و سومین مرد ثروتمند دنیا به شمار می رود. فلسفه سرمایه گذاری وی بر سرمایه گذاری بر مبنای ارزش و سودآوری آتی شرکت ها استوار است. در سال 2007، مجله تایم وی را به عنوان یکی از صد تأثیرگذارترین شخصیت های تاریخ جهان معرفی کرد. در نقل قولی معروف، بافت معاملات سهام را بهترین گزینه برای سودآوری دانست.

به گزارش بورس نیوز، در این متن در نظر داریم به خلاصه ای از کتاب 23 اصل موفقیت وی و دیگر نابغه های سرمایه گذاری را که یکی از پرفروش ترین کتاب های نوشته شده است، بپردازیم. چراکه بافت و بسیاری دیگر از نابغه های سرمایه گذاری از صفر شروع کردند و تنها از راه سرمایه گذاری به ثروت های میلیارد دلاری دست یافتند. جالب است که روش ها و استراتژی های این افراد بسیار متفاوت از یکدیگرند. اما حتماً نقاط مشترکی در روش کار این افراد وجود دارد که باعث موفیت چشمگیر و بی نظیر آنها شده است. مارک تایر در این مجموعه کم نظیر با گردآوری "23 اصل و 7 اشتباه بزرگ" نشان می دهد اصولی که بافت و دیگران را به ثروتمندترین سرمایه گذاران دنیا تبدیل کرد، همان روش های ذهنی و استراتژی هایی است که این افراد ایجاد کرده و در مدت 50 سال به انجام آنها پایبند بوده اند. پس از خواندن کتاب، استراتژی های خود را در مقابل اصول گفته شده قرار دهید تا دریابید چه اندازه با موفق ترین سرمایه گذاران دنیا همسو هستید.

1-حفظ سرمایه همیشه الویت اول است.

سرمایه گذار خبره: بر این باور است که همیشه الویت اول حفظ سرمایه است. این باور زیربنای روش سرمایه گذاری او می باشد.

سرمایه گذار بازنده: از سرمایه گذاری تنها یک هدف دارد، "به دست آوردن پول زیاد". در نتیجه غالباً در حفظ سرمایه با شکست مواجه می شود.

2- اجتناب از ریسک به صورت جدی

سرمایه گذار خبره: در نتیجه شماره 1، مخالف ریسک است.

سرمایه گذار بازنده: فکر می کند که سودهای کلان تنها از طریق پذیرش ریسک های بزرگ، به دست می آیند.

3- فلسفه سرمایه گذاری مخصوص به خود را طرح کنید.

سرمایه گذار خبره: فلسفه سرمایه گذاری مخصوص به خود را طرح کرده است که گویای شخصیت، توانایی ها و اهداف او می باشد. در نتیجه، ممکن نیست که سرمایه گذاران بسیار موفق، فلسفه های سرمایه گذاری مشابهی داشته باشند.

سرمایه گذار بازنده: یا هیچگونه فلسفه سرمایه گذاری ندارد و یا از فلسفه سرمایه گذاری شخص دیگری استفاده می کند.

4- برای انتخاب، خرید و فروش سهام، سیستم شخصی خودتان را طراحی کنید.

سرمایه گذار خبره: او سیستم شخصی خود را برای انتخاب، خرید و فروش سرمایه گذاری ها ایجاد کرده و آزمایش کرده است.

سرمایه گذار بازنده: هیچگونه سیستمی ندارد یا سیستم شخص دیگری را اتخاذ کرده است، بدون آنکه آن را آزمایش و یا با شخصیت خود سازگار کند. (هنگامی که چنین سیستمی برای او مؤثر واقع نمی شود، سیستم دیگری را اتخاذ می کند که آن هم مؤثر واقع نمی شود.)

5- تا آن اندازه که می توانی خرید کن.

سرمایه گذار خبره: به تنوع بخشی اعتقاد ندارد. در صورتی که یک سرمایه گذاری، معیارهای او را داشته باشد، همیشه تا آن اندازه که می تواند به خرید آن می پردازد.

سرمایه گذار بازنده: اعتماد به نفس لازم برای انجام یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ را ندارد.

6- بر میزان بازدهی که پس از پرداخت مالیات به دست می آید، تمرکز کنید.

سرمایه گذار خبره: از پرداخت مالیات و دیگر هزینه های داد و ستد متنفر است و فعالیت های خود را به گونه ای تنظیم می کند که پرداخت مالیات خود را به طور قانونی به پایین ترین حد برساند.

سرمایه گذار بازنده: متوجه تأثیر منفی مالیات ها و هزینه های معاملات بر عملکرد سرمایه گذاری در بلندمدت نیست و یا آن را نادیده می گیرد.

7- تنها بر روی چیزی که درک می کنی سرمایه گذاری کن.

سرمایه گذار خبره: تنها بر روی چیزی که درک می کند سرمایه گذاری انجام می دهد.

سرمایه گذار بازنده: نمی داند که یکی از پیش نیازهای ضروری موفقیت، داشتن درک عمیق از کاری است که انجام می دهد. به ندرت متوجه می شود که موقعیت های سودمند در حوزه تخصصی خود او وجود دارد.

8- از سرمایه گذاری در بخش هایی که با معیارهایتان سازگار نیست، اجتناب کنید.

سرمایه گذار خبره: از سرمایه گذاری در بخش هایی که با معیارهایش سازگار نیست، اجتناب می کند. می تواند به آسانی به هر چیز دیگری نه بگوید.

سرمایه گذار بازنده: هیچ معیاری ندارد یا معیارهای دیگران را اتخاذ می کند نمی تواند به طمع خو نه بگوید.

9- تحقیقات خود را انجام دهید.

سرمایه گذار خبره: به طور مستمر در پی فرصت های سرمایه گذاری جدید است که با معیارهای او همخوانی داشته و کاملاً بر پایه تحقیقات خودش باشند. تنها به صحبت های سرمایه گذاران و تحلیلگرانی گوش می دهد که دلایل پرمحتوا و قابل احترامی دارند.

سرمایه گذار بازنده: به دنبال یک فرصت یک به هزار است که وی را در مسیر آسان تر قرار دهد. در نتیجه همیشه به دنبال "نقطه اوج فعالیت های ماهیانه" است. همیشه به هر که ظاهرش شبیه "متخصص ها" باشد گوش می دهد. به ندرت پیش از خرید مطالعه ای عمیق و اساسی انجام می دهد. تمام تحقیقات او منحصر به آخرین نکته "داغ" پیشنهادی از سوی یک کارگزار، مشاور یا روزنامه روز قبل است.

10- بی اندازه صبور باشید

سرمایه گذار خبره: این صبر را دارد که در هنگام عدم یافتن یک سرمایه گذاری منطبق با معیارهایش به انتظار بنشیند تا موردی را بیابد که مطابق معیارهایش باشد.

سرمایه گذار بازنده: تصور می کند در همه حال باید در بازار مشغول انجام کاری باشد.

11- فوراً اقدام کنید

سرمایه گذار خبره: به محض تصمیم گیری اقدام می کند.

سرمایه گذار بازنده: کارها را به تعویق می اندازد.

12- یک سرمایه گذاری موفق را تا زمانی نگه دارید که دلیل از پیش تعیین شده ای برای فروش آن داشته باشید

سرمایه گذار خبره: یک سرمایه گذاری موفق را تا زمانی نگه می دارد که دلیل از پیش تعیین شده برای خروج از سرمایه گذاری به وجود آید.

سرمایه گذار بازنده: به ندرت قانونی از پیش تعیین شده ای برای به دست آوردن سود دارد. اغلب می ترسد که سود کم به زیان تبدیل گردد. بنابراین سرمایه گذاری خود را به پول نقد تبدیل می کند و همواره سودهای کلانی را از دست می دهد. در سال 2000 اطلاعات بایگانی شده بر کشایر در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) آشکار ساخت که برکشایر مقدار زیادی از سهام خود در دیزنی را فروخته است. در مجمع سالیانه برکشایر در سال 2002، سهامداری از بافت سوال کرد که چرا این سهام را فروخته است. سیاست بافت این است که او هرگز درباره سرمایه گذاری هایش نظری نمی دهد، بنابراین غیر مستقیم پاسخ داد: "ما نسبت به ویژگی های رقابتی شرکت نظری داشتیم که تغییر کرد."

13- از سیستم خود مصرانه پیروی کنید.

سرمایه گذار خبره: از سیستم خود مصرانه پیروی کنید.

سرمایه گذار بازنده: دائماً سیستم خود را زیر سوال می برد، البته اگر سیستمی باشد. معیارها و اهدافش را برای توجیه کارهایش تغییر می دهد.

14- اشتباهات خود را بپذیرید و فوراً آنها را اصلاح کنید

سرمایه گذار خبره: او می داند که ممکن است اشتباه کند لحظه ای که متوجه اشتباهاتش می شود آنها را اصلاح می کند، در نتیجه به ندرت پیش می آید که مشکلات او چیزی بیش از زیان های کوچک باشد.

سرمایه گذار بازنده: دست از سرمایه گذاری هایی که در آنها شکست خورده، نمی کشد و امیدوار است که بتواند ضررش را جبران کند در نتیجه اغلب از زیان های بزرگ رنج می برد.

15-اشتباهات را به تجربیات آموزنده تبدیل کنید.

سرمایه گذار خبره: همواره به اشتباهات به عنوان تجربیات آموزنده می نگرد.

سرمایه گذار بازنده: هرگز به اندزه کافی به یک روش نمی پردازد تا بفهمد چگونه آن را بهبود بخشد همواره به دنبال یک راه حل سریع و آسان است.

16-هزینه های خود را بپردازید.

سرمایه گذار خبره: سود وی با افزایش تجربه اش افزایش می یابد و اکنون با صرف وقت کمتر درآمد بیشتری کسب می کند. او هزینه های خود را پرداخته است.

سرمایه گذار بازنده: نمی داند که پرداخت هزینه ها یک ضرورت است به ندرت از تجربیات خود درس می گیرد و بر تکرار اشتباهاتش اصرار می ورزد تا آنجا که همه چیز خود را از دست می دهد.

17- هرگز در مورد کاری که در حال انجام آن هستید چیزی نگویید.

سرمایه گذار خبره: تقریباً هیچگاه درباره کاری که در حال انجام آن است با کسی سخن نمی گوید به اینکه دیگران در مورد تصمیمات سرمایه گذاری او چه فکری می کنند، علاقه ای ندارد و خود را درگیر آن نمی کند.

سرمایه گذار بازنده: همواره در مورد سرمایه گذاری های فعلی اش با سایرین صحبت می کند و به جای آنکه تصمیمات خود را با واقعیت بسنجد، آنها را با نظرات دیگران محک می زند.

18- بدانید که چگونه کارهای خود را به دیگران بسپارید.

سرمایه گذار خبره: اغلب مسئولیت های خود و یا حتی همه آنها را با موفقیت به دیگران می سپارد.

سرمایه گذار بازنده: مشاوران و مدیران سرمایه گذاری را به همان روشی که تصمیمات سرمایه گذاری اش را می گیرد انتخاب می کند.

19- بسیار پایین تر از سطح ثروت خود زندگی کنید.

سرمایه گذار خبره: بسیار پایین تر از سطح ثروت خود زندگی می کند.

سرمایه گذار بازنده: احتمالاً فراتر از سطح ثروت خود، زندگی می کند (اغلب مردم چنین کاری می کنند)

20- پول عامل اصلی نیست

سرمایه گذار خبره: برای اشتیاق و کامیابی خود سرمایه گذاری می کند و نه برای پول.

سرمایه گذار بازنده: به واسطه پول، انگیزه پیدا می کند و تصور می کند که سرمایه گذاری راهی سریع برای دستیابی آسان به ثروت است.

21- عاشق کاری باشید که انجام می دهید و نه عاشق چیزی که دارید.

سرمایه گذار خبره: از لحاظ احساسی با فرآیند سرمایه گذاری درگیر شده است و رضایت و خرسندی خود را از آن کسب می کند و قادر است از هرگونه سرمایه گذاری شخصی دوری گزیند.

سرمایه گذار بازنده: عاشق سرمایه گذاری های خود می شود.

22- تمام فکر و ذکر خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید.

سرمایه گذار خبره: در تمام مدت شبانه روز به فکر سرمایه گذاری است.

سرمایه گذار بازنده: فکر و زمان خود را به طور کامل به رسیدن به اهداف سرمایه گذاری خود اختصاص نمی دهد؛ حتی اگر بداند که آن اهداف چه چیزهایی هستند.

23- سرمایه خود را در جریان فعالیت اصلی خود قرار دهید.

سرمایه گذار خبره: پول خود را در همان حوزه هایی که بیش از همه دوستشان دارد صرف می کند. برای مثال وارن بافت 99 درصد از سرمایه خود را در سهام برکشایرهاثوی قرار داده است، به همین ترتیب جورجی شوارتز بیشتر حجم پول خود را در صندوق کوآنتوم حفظ می کند. برای شوارتز و بافت سرنوشت دارایی شخصی خودشان با سرنوشت دارایی افرادی که پول خود را به مدیریت آنها واگذار کرده اند، یکسان است.

سرمایه گذار بازنده: در میان سرمایه گذاری ها، مقادیری کمی به سرمایه خود اضافه می کند. در واقع فعالیت های سرمایه گذاری او غالباً برای ثروتش مخاطره آمیز است. وجوه مورد نیاز سرمایه گذاری های خود و جبران زیان های خود را از جای دیگری همچون سودهای تجارت، حقوق، صندوق بازنشستگی، برنامه های پاداش دهی شرکت و .. تأمین می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
GERMANY
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
بورس نیوز جان
همه ی فرمایش شما متین
اما یه چیزی را از قلم انداختی
ایشون در بورس آمریکا فعالیت میکنه

اگه ایشون هم در بورس ایران بود و سهامدار سهمهایی مثل وبصادر و وساپا و سفارس و شبندر و شپنا و امثالهم بود روانی میشد.
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
تو بورس باز نیستی
علی شاه
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
بله قربان
اگه منظور شما از بورس ، نوسانگیری و دلالی ، داشتن رانت و اطلاعات پنهانی و بهم پاشوندن یک روز در میان بازاره ، بله من قطعا بورس باز نیستم
کاوه
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
توجه کنید وارن بافت درخصوص سرمایه گذاری صحبت می کند نه در خصوص بورس ، سرمایه گذاری میتونه درخصوص کشاورزی دامداری کار تولیدی و یا هرچیز دیگه ای باشه ، باید به مانند شرکت های سرمایه گذاری به غیر سبد بورسی سبد غیر بورسی هم تشکیل داد
ناشناس
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
تمام فرمایشات متین، اما از همه مهمتر رانت اطلاعاتی بود تو این مملکت که تا نداشته باشی ول معطلی عزیزم
ناشناس
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
هنوز بورس ایران به اندازه کافی اصلاح نکرده خودشو. چون هنوز امثال شمایی توی بورس ایران هستند. احتمالا شما نیمه دوم سال 92 وارد بورس شدی و سال گذشته سرمایه خود را بیرون کشیدی و الان خورده شهمی هنوز داری. درست می گم؟
ضمنا نوسانگیری، دلالی، داشتن رانت و اطلاعات پنهانی و حتی پاشوندن یک روز در میان بازار ابزارهای مفید یک بورس باز واقعی هستند. شما نمی تونی خداحافظی کن با این بازار. بانکها پیشنهاد بهتری برای شما دارند.
فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
وارن بافت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تو ایران با این دستورهای لحظه ای قطعا" ورشکسته میشد.
نمونه اش نرخ خوراک پتروشیمی و نرخ نفت تحیلی و نرخ خرید محصولات و....

به نظر من این مطالب را قرار ندهید چون هیچ سنخیتی با فرهنگ و نظام ما ندارد!!!
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
با این کتاب اشنا شدم به دنیای سرمایه گزاری و کمکم به این ایده های 23 گانه هر سال نزدیک نزدیک تر میشم
کارشناس خبره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
اصلا وارن بافت ماهیت خارجی دارد یا ساخته زهن سازمانهای
بورسیست برای چپاول پولها کسی بابورس پولدار نمیشه چون
بازی گردان امار ادمو داره بارها بهم سابت شده
Shayan
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
نتيجه:
براي فروشندگان پالايشگاهي ها ناراحتم
اين يه بازيه كثيف بود با چندين سناريوي مختلف كه هر كدام ناپاكي خودش را داشت،
اين سهام پر بازده ترين سهام سال ٩٤ خواهد بود ، چه با توافق چه بي توافق
زمان همه چيز را ثابت خواهد كرد
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
برای خودت ناراحت باش
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
فارغ از مسایل جاری بورس - همین اینکه یک نکته آموزش را در سایت دادید تشکر وقدرانی لازم را دارم .
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
سایت خبریه یا آموزشی؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
من زمانی روی حرف دولت حساب کردم و چادرملو را خریدم تا چند سال خوب بود اما از دوسال پیش دولت قانونی تصویب کرد و گفت که 50 درصد فروش مال دولت است بقیه سهمها هم همین طور است الان که مس ارزان است ضرر و زیانش مال سهامداران است چند سال بعد که مس گران شد سودش مال دولت است با این حساب وارن بافت بورس ایران خود دولت است
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
اشتباه کردی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
بسمه تعالی
با سلام
این اصول مربوط به زمانی می باشه که همه چیز متعادل باشه
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
الان متعادله
اصلاح شود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
طبق جدیدترین آمار سرمایه وارن بافت در سال 2014 بالغ بر 70 میلیارد دلار بوده است.
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
خوب حالا چی کنیم؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
من هم می خواهم وارن بافت شوم امروز خانه ام را برای فروش گذاشتم
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کار خوبی کردی، برو اخابر بخر
امینی
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
بعضیها وقتی سهمی را می خرند شروع به تبلیغ می کنند این کار غیر اخلاقیست اگر شما تحقیق کردی سهم خریدی دیگه تبلیغ برای چیست در سایتها ملاحضه مشود که عدای برای منافع خود چه کارها می کنند مثال. ثنظامی که فقط نهایت 35 تا آپارتمان در نگین رامسر دارد و بقیه مال کسای دیگریست . به گفته مدیر .عامل ویا بهپاک55ت با سود ونوین دارد چون فروش زمین تکرار نمشود با فروش زمین شده 127 ویا ثنوسا ویا وساخت اینها هم برای ونوین کارمی کنند هیچ سودی دست ملت ندادند وخیلی از سهام دیگر
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
سود بدن به تو که چی بشه؟ مگه خودشون بلد نیستن بخورن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
(فلسفه سرمایه گذاری وی بر سرمایه گذاری بر مبنای ارزش و سودآوری آتی شرکت ها استوار است).ایا توی ایران میشه روی اطلاعاتی که شرکتا اعلام میکنند اعتماد کرد
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
میتونی بری امریکا اگه ناراحتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
باسلام.به بورس نیوزعزیز.عیدتون مبارک.سالی خوشی براتون ارزو دارم.خواهش میکنم ازشرکت کنتورسازی گزارشی تهیه کنید.تاحالا دوساله سود سهامدارارو بلوکه کرده.اما پسرش ماشین میلیاردی سوار میشه. باتشکر ازبورس نیوز عزیز
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کنتور سازی مگه پسر داره؟ فکر نمیکردم شرکت بچه دار بشه
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
در بورس دولتی که ما داریم این اصول کارایی ندارن متاسفانه
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
برو سوادتو زیاد کن بعد بیا حرف بزن
ناشناس
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
شما کی هستی که تو تمام کامنت ها نظر میدی.به نظرم شما خودت به سواد آموزی بیشتر محتاج هستی.این ژن عقل کل به نظر رسیدن هم بد جوری همه گیر شده البته در بین انسانهای متوهم
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
لطیفه جالبی بود...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
اصل 24خود را به رانت دولتی وصل کنید در غیر این صورت یا بورس را رها کنید یا منتظر غارت سرمایه تان باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰
معلومه کسی که رو همه کامنتهای بقیه کامنت گذاشته یک نفره با روحیه ای خاص!
ناشناس
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
اره، همه رو من گزاشتم، مشکلی داره؟
ناشناس
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲
به زمانشم اگه دقت کرده باشین از 20:51 شروع و در 20:56 دقیقه تموم کرده.
طرف از اون علافا بوده تو 5 دقیقه بیش از 15 تا توهین به دیگران داشته.
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
ممنون از مطلبی که منتشر کردید ولی متاسفانه در بورس ما بدلایل مختلف ازجمله رانت اطلاعاتی شدید و همینطور قوانین خاص خودش(حجم مبنا, و بسته شدن طولانی مدت سهمها و...) هیچ اصول خاصی جواب نمیده.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
بوزس ما شامل قوانین منطقی نمیشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
معرفی این مرد خیلی کار خوب و حرفه ای است . آموزهای ایشان اصول کلی است در همه جای دنیا کاربرد دارد. ایشان میگوید هیجان باید کنترل شود معامله باید بلند مدت باشد
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
نظرات بافت فوق العاده است.ولی همش به درد بورس ایران نمی خوره. تعدادی از انها که متناسب با شخصیت معامله گری ما می باشد برای اصلاح رفتارمون خوبه. ولی بقیه اش که متناسب با شیوه های سرمایه گذاری می باشد چندان سازگار با بورس ما نیست.یکیش اینکه بیشتر از 90 در صد شرکت های امریکایی اصلا سود توزیع نمی کنند. سهامداران امریکایی این موضوع را پذیرفتند ولی سهامداران ایرانی اگر شرکتی 200 تومن سود بده حتما 100 تومنشو می خواهند. فرقمون زیاده. با این وجود بسیار فرد ارزشمندی است برای دنیا.
ابوذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
بورس نیوز عزیز
-کمی هم به فکر مناسبت های ملی باشد و سایتت را دستی بهاری و نوروزی بکش
- وارن بافت این روز ها دیگر از رونق افتاده است و کمتر کسی در اقتصاد های تولیدی و صنعتی به اندرز های وی گوش می دهد . مدتها است که پیش بینی سقوط عنقریب بورس را می کند ولی چنین اتفاقی هنوز واقع نشده است
- محیط سرمایه گذاری ایران خواه بورسی یا غیر بورسی بیشتر تابع اقتصاد سیاسی است و تصمیم های ناگهانی دولت، مجلس بانک مرکزی و دیگر ارگانها، کلیه تحلیل های مالی و بورسی از هر نوع را تحت الشعاع قرار می دهد
- در اقتصاد ایران سود عمده ( به جز دارندگان اطلاعات نهایی و رانتی) عاید کسانی می شود که از مهارت نوسان گیری در بازار سرمایه و سایر بازار های موازی بر خوردارند
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
مفید بود. دست شما درد نکند. گرچه که ماهیت کار شما خبری ست اما اگر بخش ثابتی هم برای آموزش داشته باشید بسیار خوب خواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
تورو خدا بورس نیوز غالبر رو هم بررسی کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
جانم به این استراتژی
فوق العاده س
بهترین روش برای پولدار شدنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
امروز هم یه چیز جدید یاد گرفتم
بسیار پایین تر از سطح ثروت خود زندگی کنید. (تاکید بر بسیار خیلی مهم است).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
با نادیده گرفتن اصل 17 در هفته گذشته ، امروز متوجه شدم که به این اصل توجه کافی نداشتم.
یه مشتری رو به خاطر رعایت نکردن این اصل از دست دادم.
این اصول واقعا جای تامل دارن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
رعایت کردن اصل 2 خیلی کمکم کرد.
قصد داشتم ریسک مذاکرات رو به جون بخرم و مبلغ 2 میلیارد تومن وبصادر بخرم (تک سهم)
امروز که بازار منفیه فهمیدم این اصل کمکم کرده وگرنه معلوم نبود به کدوم سمت و سو می رفتم.
ضمن اینکه اگه شرایط مساعد باشه و ریسک مذاکرات کم بشه وبصادر رو تک سهم میشم (البته نه با 2 میلیارد تومن بلکه با مبلغی معقول تر و منطقی تر).
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
امروز یه مقدار فمراد تو منفی 5 خرید کردم.
توکل به خدا
احتمالا فردا بفروشم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
ریسک بی منطق نتیجش همین میشه

فمراد بیش از 2 میلیون صف فروش

واقعا بعضی وقتا کاری انجام ندادن بهتر از اقدام کردنه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
نتیجه تجربه جدید :

به خودم قول میدم تنها در شرایط اطمینان وارد سرمایه گذاری بشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
واقعا که رعایت نکردن حد ضرر چه بلاهایی که سر آدم نمیاره.

حد ضرر واقعا باید تو معاملات رعایت بشه.

تا حالا چندین مرتبه به دلیل رعایت نکردن این اصل و فقط با رویا پردازی و خیالبافی که سهم رشد خواهد کرد ، ضررهای سنگینی دادم.

تجربه جدید :

از این به بعد حد ضرر رو تو هر شرایطی رعایت خواهم کرد. (تاکید می کنم در هر شرایطی)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
اصول بسیار مهمی که امروز از یکی از دوستان یاد گرفتم :
1- هر سهمی را که خواستی بخری بصورت پله ای بخر (حتی پله اول را هم در چند مرحله بخر به اصطلاح خودمان به سهم با حجم کم ناخنک بزن) واگر سهم نزولی شد هرگز به حجم اضافه نکن و پله های بعدی را خرید نکن

2- هرگز در بورس توکل به هیچ کس یا هیچ پدیده متا فیزیکی نکنید چون ادمهای مومن تر از من و شما در این بازار وجود داشته اند که مغلوب شده اند (درا ین بازار ایمان بدرد نمی خورد صبروشکیبایی و علم نیاز است )
3- قبل از خرید روند کوتاه مدت گروه را چک کن مثلا گروه خورویی بخاطر بحث مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها شاید صعودی بشوند ولی گروه سیمانی بخاطر وجود داعش در عراق حداقل تا دو سه ماه دیگرامیدی به آن نیست وبعد از چک وضعیت گروه سهام خوب گروه را زیر نظر بگیر و تکنیکالی آنرا بخر

4- در صورتی که در سهمی به سود دهی رسیدی (البته در این بازاروبخاطر شرایط موجود بهترین سهام نیز در یک بازه خاص نوسان می دهند و نباید انتظار ایجاد روندهای صعودی قوی را داشت) پله ای بفروش تا هم کسب سود کنی و هم اگر روند صعودی قوی شکل گرفت از قافله عقب نمونی.

خیلی عالی بود. ممنون از دوست خوبم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
امروز ریسک کردم .


یه ریسک فوق العاده و جذاب !!


ظاهرا 200 یا 300 هزار تومن دور ریختم ولی ارزش داشت.


میخوام دل و جرات شکست و ضرر رو پیدا کنم!!


خیلی خوشحالم که این کار رو کردم.


عالی بود عاااااالیییییییییییییییی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
ایده های جدید همینطور مثل سیل دارن میان سراغم


راه روشنی در پیش دارم.

ممنونم خالق من

خیلی خیلی ممنونم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
یه جمله عالی دیگه همین الان خوندم :


زیان ها را بپذیرید. اگر زیان سختی به شما وارد شداستراحت کنید و با روحیه ای تازه برگردید. این بخشی از بازی است.

بازی است بازی


کل دنیایی که توش هستیم یه بازی بیشتر نیست. کل دنیا یه بازیه ولی بازی ای که به نظر جدی میاد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
معامله گران منضبط با سیستم های تجاری آزمایش شده، برندگان اصلی بازار سرمایه هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰
با شرایط حاکم بر بورس ایران اصلا نمی توان اعتماد کرد
صادق
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
شما که بورس راقبول نداری برای چه آمدی تو بورس هرچه زودتر خارج شو برو دنبال کار مورد علاقه چون آن پولی که شما انتظارش را دارید اینجا نیست.
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
اقا یناشناس شمایی که جواب همه رو میدید خیلی بی تربیت هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
ارزش کل بورس ایران کمتر از یک شرکت رده هشتادو چهارم بورس آمریکاست، در آمریکا حقوق نماینده مجلس حداکثر سه برابر حقوق مصوب است، واقعا در ایران حقوق نمایندگان محترم مجلس دو میلیون و دویست هزار تومان است؟؟؟؟؟؟؟ در آمریکا نمایندگانی وجود ندارند که یک شب نرخ خوراک پتروشی را از سه سنت به هجده سنت برسانند وبازار پتروشیمی رو دو دستی تقدیم اعراب دشمن بده، همان بلایی که سر نفت کشورمون آوردن و سهمیه نفت مردم ایران تو اوپک رو تقدیم عربستان و نیجریه و ونزوئلا کردن اینجا ایران نه آمریکا،تنها چیزی که ارزش نداره حق و حقوق ملت
الناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
من که راضی هسم و سودهای خوبی کردم در واقع شغل دومم حساب میشه ولی از شغل اولم درامدش بیشتر هس
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹
شماره ی نوزده کاملا غلطه. سخت در اشتباهید. زندگی کردن بسیار پایین تر از سطح ثروت مسخره س. ترجیح میدم برا افزایش سطح زندگیم، به فکر یه دارایی باشم ک درآمد تولید کنه و با سود اون سطح زندگیمو بالا میبرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
دوستان‌یکبار‌دیگر‌مطلب‌‌رابخوانید‌(پنچاه‌سال‌اخیر‌مثلا‌۱۹۵۷لغایت۲۰۰۷خوب‌‌‌‌کدامیک‌از‌ما‌فقط‌هفتاد‌سال‌از‌عمرش‌را‌صرف‌سرمایه‌گذاری‌کرده‌‌)بر‌فرض‌قطعه‌زمینی‌در‌سال‌۱۳۲۰به‌مبلغ‌یکصد‌وپنجاه‌هزار﷼‌خریده‌باشد‌ایا‌در‌حال‌قیمتش‌زیر‌ده‌میلیارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
بجه ها نا اميد نشيد