بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
این شرکت ها در حالی پا به بازار سرمایه گذاشته اند که طی معاملات روز جاری هیچ یک از فعالان بازار سرمایه متوجه نشدند که پی بر ای و قیمت سهام شرکت هایی همچون "شبندر" با چهار سناریوی اعلامی یا "شاوان" و "شتران " با دو سود برآوردی بر مبنای کدام پیش بینی درآمد هر سهم تعیین گردید
کد خبر : ۱۴۵۶۸۲
نویسنده :
کیوان فر-بابک آموخته

طی معاملات روز جاری سرانجام نماد پالایشی ها پس از هشت ماه توقف طولانی مدت و حرف و حدیث های فراوان بر سر گزارش ها و چالش هایی که با آن مواجه بودند، مجدداً به تابلوی بورس بازگشتند.

به گزارش بورس نیوز، از ابتدا اهالی بازار سرمایه مخالفت خود را با متوقف ماندن نماد شرکت های این گروه اعلام کرده بودند و ما نیز پیشتر درباره این موضوع خبرهای متعددی منتشر کردیم که توقف این نمادها به نفع هیچکس نیست. اما سوالی که امروز در ذهن اهالی بازار به وجود آمد این بود که اطلاعات امروز شرکت های پالایشی با هشت ماه گذشته آنها که به بهانه ابهام در اطلاعات مالی مربوط به نرخ خوراک متوقف شده اند چه تفاوتی داشت. 

غیر از این بود که امروز در چهارشنبه سوری سال 93 سرمایه گذاران شاهد سوختن سرمایه هایشان بودند؛ آیا واقعاً پالایشی ها امروز با شفافیت اطلاعاتی باز شدند؟ آیا بعد از این مدت توقف نماد اطلاعاتی که مدنظر مسئولین و خواسته فعالان بورس بود، ارایه شد؟

از این دست سوالات امروز بسیار در ذهن اهالی بازار سرمایه وجود داشت. اما شاید یک سوال به عنوان بزرگترین سوال موجود در ذهن اهالی بازار سهام بود؛ مگر مسئولین اقتصادی و وزارت نفت و نیز مسئولین سازمان بورس وعده حل شدن مشکل پالایشی ها را نداده بودند؟ مگر در گذشته اعلام نکرده بودند که سهامداران این شرکت ها را راضی نگه خواهیم داشت؟ آیا اینگونه سهامداران شرکت های مذکور راضی شدند؟

باز هم تأکید می کنیم ما در گذشته هم اعلام کرده بودیم که با توقف نماد شرکت ها مخالفیم و باید جلوی توقف طولانی مدت نمادها گرفته شود و از بازگشایی نمادهای آنها در روز جاری نیز خوشحال شدیم اما بازگشایی نماد پالایشی ها در روز جاری با ابهام بیشتر و عدم مشخص شدن نتیجه و تکلیف سودهای اعلامی به چه دلیل بود؟

چه دلیلی داشت مسئولین سازمان بورس نماد این شرکت ها را متوقف کنند بی آنکه توان دریافت اطلاعات جدیدی از سوی آنها داشته باشند.

این اتفاقی که امروز بر سر بازار سرمایه آمد و سنگین ترین افت تاریخ بازار را رقم زد که خاطره آن قطعاً در خاطر اهالی بازار تا ابد خواهد ماند نتیجه بی تدبیری و تصمیمات خلق الساعه مدیرانی بود که باید متولی بازار سرمایه و حامی فعالان این بازار با نظارت بر عملکرد ذی نفعان آن باشند.

روی سخنمان با مسئولین این اتفاق است. اگر قرار نبود که گزارش جدیدی از سوی شرکت ها ارایه گردد پس چرا هشت ماه نمادها را متوقف و بازار را به این روز انداختید؟ اگر نمادها را متوقف کردید که با شفافیت اطلاعاتی باز نمایید پس چرا امروز این نمادها را با ابهامات بیش از گذشته مجدداً به تابلوی معاملات بازگرداندید؟

تبعات اینگونه تصمیمات و این قبیل اقدامات نسنجیده را هم فعالان بازار باید بپردازند و هم مدیران و مسئولین اقتصادی کشور و در رأس آنها وزارت اقتصاد.

اگر نماد پالایشی ها متوقف نمی شد و تا به امروز فعالیت آنها در بازار سرمایه ادامه داشت. قطعاً به جرأت می توان گفت که هیچ گونه تغییری با آنچه که امروز اتفاق افتاد به وقوع نمی پیوست به جز آنکه قدرت تصمیم گیری و دسترسی سهامداران به سرمایه هایشان برای مدت هشت ماه از آنها گرفته نمی شد. واقعاً تا به کی سرمایه گذاران باید تاوان بی تدبیری و تصمیمات نسنجیده و یکشبه برخی مدیران را بدهند.

شرکت های پالایشی که هشت ماه گذشته به جهت شفافیت اطلاعاتی متوقف شدند. امروز برمبنای کدامیک از پیش بینی درآمدهایشان در بازار سرمایه کشف قیمت شدند.آیا ابهام در یک شرکت پالایشی با یک eps و p/e مشخص بهتر از ابهام در یک شرکت با دو و  یا حتی چهار سود برآوردی نبود؟

اینکه امروز سهامداران این شرکت ها و حتی کل سهامداران بازار را بر سر دو راهی و یا حتی چهار راهی قرار دادیم، به شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه کمک کرده ایم؟

از ابتدا که نماد پالایشی ها در بازار سرمایه عرضه شدند بارها نسبت به غیرشفاف بودن اطلاعات مالی این شرکت ها هشدار داده شد. اگر این شرکت ها شفافیت مالی لازم را ندارند که از ابتدا هم نداشتند پس چرا به بازار سرمایه واردشان کردیم.مگر غیر از این است که سهام "شبندر" و "شتران" با تغییر سودهای دفعتی و قابل توجه مواجه شدند و عجیب ترین اتفاقات بورس را رقم زدند.

هنوز عرضه اولیه سهام "شتران" یادمان نرفته، سهمی که در ابتدای ورود خود به بازار سهام با قیمت 7500 تومان لقب گران قیمت ترین عرضه اولیه بازار را یدک می کشید و پس از رشد قیمت تا حدود 10 هزار و 553 تومان جهت تعدیل سود سهم متوقف گردید. پس از مدتی نیز در قیمت 77 هزار تومان دوباره معاملات خود را از سر گرفت و حتی تا بیش از 115 هزار تومان هم بالا رفت ؛ قیمتی که تا آن روزها برای بازار سهام بی سابقه بود.

چهارشنبه سوری بورس با آتش زدن ارزش سهام پالایشی ها

اما داستان این بازگشایی به همین جا هم ختم نمی شود؛ چراکه اوج بازی های چهارشنبه سوزی! ببخشید چهارشنبه سوری بورس را امروز در نماد "شتران "مشاهده کردیم.

نماد "شتران" در حالی با قیمت 416 تومان معامله شد که بعد از چند دقیقه اطلاعیه دیگری بر اساس سناریوی دوم این مجموعه روی سایت کدال منتشر شد که در این سناریو "ای پی اس" سهم تقریبا دو برابر سناریوی اول بود و در نتیجه انتشار آن سهم بین کمینه و بیشینه قیمت های امروز سهم 35 درصد نوسان را نظاره کرد. از این رو بایستی به دنبال پاسخ این سوال بود که سود این نوسان از دست تعدادی سهامدار حقیقی و خرد که بعد از چندین ماه بسته بودن نماد از روی ترس و براساس گزارش اول سهم را در قیمت 416 فروختند؛ به جیب چه افرادی رفت؟! آیا نباید در خصوص ابطال معاملات این سهم تصمیم گیری کرد؟

از سوی دیگر وزارت نفت با چه موضوعی با وزارت اقتصاد به توافق رسید و قول راضی نگه داشتن سهامداران این شرکت ها را داد و اگر قرار بود توافق نکنند چه اتفاقی می افتاد؟!!

حال روی صحبتمان با وزارت اقتصاد و شخص وزیر، آقای دکتر طیب نیاست. آقای وزیر سوختن سرمایه سهامداران در شرکت های پالایشی که امروز  در بازار سرمایه مشاهده کردید نتیجه اقدامات و تصمیماتی است که در بازار سرمایه ابتدا اجرا می شود و سپس در خصوص آن تفکر می شود.

نمونه های بارز از این دست اقدامات را نیز در سال 93 زیاد دیده ایم. اینگونه تصمیمات و اتفاقات در شرایط حال حاضر تبدیل به ریسک غیرسیستماتیکی شده که اهالی بازار سرمایه همانند تحریم های اروپا و آمریکا از آن هراس دارند.آقای دکتر اینگونه تصمیمات برخی مدیران بورسی کشور تلاش ها و اقدامات شما و تیم اقتصادی دولت را نیز در بازگرداندن رونق و پویایی به بازار سرمایه تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت نیز جبران لطمات وارد آمده از اقدامات خلق الساعه این افراد بر دوش وزارت اقتصاد خواهد افتاد. شاید وقت آن رسیده باشد که از برخی مدیران بورسی بخواهید در نحوه تصمیم گیری ها و اقدامات خود تجدید نظر کنند و یا حداقل خودشان مسولیت تبعات به بار آمده از تصمیماتشان را بر عهده بگیرند.

همچنین نقش مدیران شرکت های پالایشی نیز در دامن زدن به ابهامات موجود غیر قابل انکار است. به عنوان مثال متوجه نشدیم که اعلام دو یا چهار سود پیش بینی شده برمبنای نرخ های اعلامی پالایش و پخش و نرخ های ادعایی شرکت ها یعنی چه؟؟

آیا مگر این شرکت ها می توانند ادعایی هم داشته باشند ، وقتی شرکت های بالا سری آنها تکلیف موضوعی همانند نرخ خوراک و فرآورده های آنها را مشخص می کنند ؟ مدیران این شرکت ها نیز پا را فرا تر از اختیارات خود گذاشته اند و به عدم ایجاد شفافیت در بازار سرمایه دامن زده اند.

اما در نهایت باز به نقش متولیان بازار سرمایه در این رابطه بر میخوریم، چرا باید چنین اطلاعاتی از سوی مدیران این شرکت ها پذیرفته شوند و در سایت رسمی کدال نیز منتشر گردد.

در انتها نکته قابل توجه امروز بازار سهام در نماد پالایشی ها آن بود که این شرکت ها در حالی پا به بازار سرمایه گذاشته اند که طی معاملات روز جاری هیچ یک از فعالان بازار سرمایه متوجه نشدند که پی بر ای و قیمت سهام شرکت هایی همچون "شبندر" با چهار سناریوی اعلامی یا "شاوان" و "شتران " با دو سود برآوردی بر مبنای کدام پیش بینی درآمد هر سهم تعیین گردید.این موضوع نیز برای خود مسولین سوال بود و همین امر سبب شد تا نمادهای پالایشی باز شده هیچ اطلاعاتی از سود پیش بینی شده و پی بر ای در سایت مدیریت فن آوری بورس تهران نداشته باشند.

در پایان گفتنی است رفتار این روزهای مسئولان بازار به ویژه در بازگشایی نماد پالایشی ها طی روز جاری ما را به یاد سریال طنز ماجراهای کلاه قرمزی انداخت؛ همان جایی که "آقای عزیزم ببخشید فرزند لطفا" خطاب به مهمان برنامه می گوید: نوشیدنی میل دارید؟ نوشیدنی شما گرم باشد یا سرد؟ گازدار یا بی گاز؟ خنک یا ولرم؟ آب معدنی یا آب شیر؟ با یخ یا بی یخ؟ یخ خرد یا یخ درشت؟ آب رو تو لیوان بیارم یا تو پارچ؟ پارچ دسته دار یا بی دسته؟ شیشه ای یا پلاستیکی؟ دردار یا بی در؟ پایینش پهن باشه یا باریک؟ حباب روی آب تشکیل شده باشه یا تشکیل نشده باشه؟ پیش دستی باشه یا نباشه؟ پیش دستی گلدار باشه یا گلدار نباشه؟ چینی باشه یا ملامین؟ با سینی یا بدون سینی؟ سینی فلزی یا ملامین؟ نی داشته باشه یا نداشته باشه؟ با قاشق یا بی قاشق؟

فارغ از اینکه این ابهامات و ایجاد سوالات فراوان باعث عصبی و ناراحت شدن مخاطب می شود و در بازار سرمایه هر بار سهامدار بایستی به این پرسش ها پاسخ دهد که سهم خود را با چه ویژگی هایی و برمبنای چه نرخ سود و چه مولفه هایی می خواهد خریداری کند!

سال 93 با این اتفاق رسما خود را در ذهن ها ماندگار کرد سرمایه هایی که در چهارشنبه سوزی حافظ دود شدند و چه بسا سهامدارانی که بالن آرزوهایشان در هوا محو شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
من امروز آموختم که میشود ادعای مسلمانی کرد ، اما مسلمانی رفتار نکرد

آموختم که میشود وعده ی آبادانی داد ، اما ویرانی بجای گذاشت

آموختم که میشود حرف زد اما عمل نکرد

آموختم که میشود شعر عدالت و حمایت داد ، اما از راه قانونی مردمانی نیازمند و در سختیها اسیر را چپاول کرد و پاسخگو هم نبود

عیدی منحصر به فردی بود
شاید تا سالها در خاطرم بماند

بورس ایران ، بهترین مکان برای سرمایه سوزی
جلال
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
بورس ایران مسخره ترین بورس دنیا خداوکیلی امروز دنیا باید به ما بخندد
جلال
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
امروز رکورد زدیم رکورد میفهمی رکورد تو دنیا ایران رکورد همه چی رو زد ما شاا.. به ناظر بازار و مسولین مملکت
ناشناس
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
شما که میگید دامنه نوسان باید برداشته شه تا بورس ما مثل بورس های دنیا بشه خوب امروز سهما پالایشگاهها بدون دامنه نوسان بودچرا پس اعتراض میکنید.
پس بورس نباید مثل بورسای دنیا شه اقتصاد ما باید جهانی شه تا مشکل حل شه.
مهدی
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
واقعا تازه امروز آموختی!!!!!!!!!!!؟
خدایا بدادم برس
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
احسن برادر علی شاه حرف دل مرا زدی 36 سال برای این نظام فداکاری کردم بعلت طرفداری از مسئولین جمهوری اسلامی بارها با افراد بیگانه وفامیل جر بحث ودوا کردم تا بحال خیلی حق حقوقم پایمال گشته ولی امروز دیگر نقره داغم کردند که مسئول آن همان دولت امید وتدبیر است
ناشناس
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
امروز همگی به آتیش زنگنه سوختیم . ایشون از روزی که مسئولیت گرفت دائما گفت که خصوصی کردن پالایشگاهها اشتباه بوده و باید به وزارت نفت بازگردانده شوند . کسی هم در دولت توان برخورد با وی را ندارد و سوگلی حرم محسوب می شوند . دوستان عزیز من شخصا به دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد .
afsar
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
سهاهم سوزی امروز مبارک چه مناسب است
علی
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
اول تشکر از متن زیبا و دوم سهامداران محترم پالایشگاهی اگر تک سهم بودید به اندازه نیاز به نقدینگی میفروختید شاید اصلا" قیمت یک ریال سهام باز میشد شما باید کلا" میفروختید و دوستان ضمن تاسف هیچ وقت تک سهم هیچ صنعتی نباشید و با آرزوی جبران زیان های سهامداران گرامی .
بحث مسلمانی و وعده نیست باید با چشمانی باز در بازار سرمایه قدم نهاد ، عدالت 8 ساله اقتصاد مملکت را به این روز انداخت که تا سالها باید جبران خسارت نماییم هرچند که جناب زنگنه نیز آتش بیار معرکه پالایشگاهها و پتروشیمی ها بودند .
مال باخته
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
ومیشود خیلی راحت مال و سرمایه مظلومو حیف و میل کرد و پاسخگو نبود!!؟؟
مهدی
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
خدا جای حق نشسته.مطمئن باشید در قیامت باید به تک تک افراد پاسخگو باشند.این حق الناسه.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
ناشناس 19:20 دامنه نوسان رو به عشق ما مردم مظلوم ايران ايجاد نكردن به خاطر منافع دو روزه خودشون ونوسانگيري حقوقي ها وشبه دولتي ها درست كردن منشا تمام فسادهاي بورس ايران همين دامنه نوسان هست اتفاقا من از خدايم هست دامنه نوسان برداشته بشه اگه ديگه شما جرات داشتي سهم بي ارزش بخري ديگه سهام خريدن جيگر مي خواد وافرادي واردش ميشن كه يه تار موشون به دنيا ميارزه نه مثل الان كه با دامنه نوسان گردن خوديهايتان راكلفت كرده ايد خوديهايي كه رانت اطلاعاتي دارند ونوسانگيرهم هستند وغيرخوديها وسهامداران
جلال
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
از ثمرات تشکیل کمیته ثبات بازار سرمایه و جلسه فعالین بورس با وزیران درجه یک دولت زنگنه و طیب نیا اش خوبی برای همه پخته شد تدبیر و امید دستت درد نکنه که خوب عیدی به همه دادی
جلال
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
حالم از اسم کمیته ثبات بهم میخوره بیشتر بهش میاد اسمش کمیته نابودی سهام حقیقی ها باشه بابا جم کنید این همه دزدی ها رو امروز 16 هزار میلیارد پول دود شد پول هزاران نفر ایرانی 5 برابر اختلاس های گذشته این مملکت هر کی برای خودشه
خاک بر سر شده
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
بورس بهترین مکان برای سرمایه سوزی هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
این آخرین تیر تدبیر وامید در سال 93 بود
ناشناس
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
نه تدبیری در این دولت هست ونه امیدی به اینده

این دولت هزینه پاداش مدیرانش را از جیب مستضعفان بر میدارد
afsar
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
تیر خلاص به سهام داران بیچاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
ناچاریم بگویم به کسانی که پول مردم را اتش میزنند.
آتیش سوزی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
با سلام
همش کشکه....دولت میخواست کسری بوجه شو یه جور جبران کنه صورت مالی سوری داد..همش فیلم...فقط یه مشت سهامدار خرد این وسط سوختن.همش هم تقصیر زنگنه با تیمشه که فقط فیلم بازی میکنن.
afsar
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
چه فیلمی؟؟؟؟؟؟ این فیلم نیست دزدی واقعیه
امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
این چ باز کردن بود برای چی ملت را تنبه می کنید چرا دست از ظلم بر نمی دارید اگر این اتقاق در هر جای غیر ایران بود بورس و پدر بورس را اتیش می زدن چرا با این همه ابهام بازگشایی کردید چرا دیشب ساعت 9 شب گزارش امد فرداش باز کردید آیا آیه نازل شده بود که باید این نماد ها باز بشن چرا ایقدر ظلم می کنید چرا با جان ومال مردم بازی می کنید خدا شاهد دیگه دارید شورش را در می آورید و اطمینان داشته باشد این آتیش که به زندگی ملت انداختید ب زندگی خودتان هم می افتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
با سودهای اعلامی و پیشبینی سال 94 که کمتر هم خواهد شد بنظر قیمت بالایی خوردن و جای افت بیشتری دارند که احتمالا همراه میشه با پیش بینی سال 94 ( دقت کنید بیش از نصف سال 93 را با نفت بالای 100 دلار حساب کردن که اینطور شده )
علی شاه
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
بورس نیوز عزیزم متن بسیار مناسب و شایسته ای بود ، سپاس

ای کاش میشد برای ابطال معاملات امروز قدمی برداشت ، هر چند که همه میدانیم واقعه ی امروز کاملا تعمدی بود و خواست خود آقایون بود

مچینگ شپنا از 110 تومان شروع شد با 200 هزار فروشنده - قضاوت با خودتون

برای ثانیه به ثانیه ی زمان عمرم و ریال به ریال سرمایه ام که در این خانه ی ظلم گذاشتم پشیمانم
خورشیدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
عجب!!!
ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
سلام به دوستان
این اولین باری نیست که با دروغهای دولت مردان به چاه افتادیم .یادتون باشه در ابتداری کار این دولت بی تدبیر نیز خیلیا وارد بازار نا بسامان شدن و ضررهای هنگفتی متحمل شدن .فقط از خدا میخوام که تقاص این بی تدبیریشونو بدن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
فقط ابطال معاملات فقط و فقط !!!
afsar
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
حسین جان کوگوش شنوا
رامین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
نماد های پالایشگاهی بر چه مبنایی کشف قیمت شدند باید کلیه معاملات امروز پالایشگاهی ها ابطال شود. جوابگوی این همه ضرر کیست؟
afsar
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
دولت تدبیر وامید
شناسناه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
برای اهل فن و دانایی مشخصه که با سوزاندن سرمایه های ملت و تنفر از بورس تورم را پایین بیارن
سولدوز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
اگر مدعی العمومی هست که هست باید مدیران بورس و هیات مدیره پالایشگاهها و وزرای اقتصادی دولت قفل - بایستی به دادستان کل محترم کشور پاسخگو باشند .
ناشناس
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
اگر توطیه ای نبود چرا این همه وقت سال باز نشد تا در بدترین زمان بشه واقعا یا نهایت بی خردی بوده که اینها مدعی عقل کل هستند ویا توطیه بود
reza
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
واقعا دلتان خوش است واقعا فکر میکنید این مسائل سر سوزنی برای مسئولین اهمیتی دارد؟؟؟؟؟؟؟ نماد تکمبا را مدتها به بهانه عدم شفافیت بستند بعد یک برگه کاغذ A4 به عنوان امار تولید و فروش بدون مهر و امضا و سربرگ در کدال منتشر کردند و روز بعد هم سراسیمه نماد را بازگشایی کردند و تا مدتها هم صف فروش بود یعنی یک کاغذ پاره بدون آرم و مهر و امضا برایتان کافی بود میگفتید یه جدول براتون میکشیدیم از یه شماره فاکس میکردیم زودتر نماد را باز میکردید خاطره ارسال نامه جعلی از سوی شبندر و ارسال به کدال را فراموش نکرده ایم به همین سادگی میشود بورس را دور زد
جواد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
با سلام افرین به نگارنده متن به جای رسیدم که فرشتگان برای ما دعا کنن و نفرین سهامداران و خانواده های انها بچه های کوچک انها بر دولت تدبیر و امید خداوند امیدهای این دولت را انشاالله در پایان همین سال با نفرین میلیونها سهامدار به باد دهد تا نتواند دیگر درس امید بدهد مزدا3
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
تدبیر وامید=ویرانی اقتصاد ونابودی کار مندان و سهامداران جزء(خرد)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
در یک کلام در راستای اقدامات دولت تدبیر و امید بخصوص در بعد اقتصادی آن می توان گفت: امیدوار بود آدمی به خیر کسان مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
زنگنه پارسال سر قیمت خوراک پتروشیمی ها همین بازی درآورد آخر سر هم با زرنگی توپ انداخت تو زمین مجلس پدر شرکتهای پتروشیمی و سهامداراش درآورد
حسابرس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
وقتی که مساله را درک مکنی و به جراید متن تحلیلی میفرستی و از روی عمد منتشر نمی کنند و وقتی پیگیری میکنی و جواب نمیدم-وقتی مشکلات سازمان بورس رو میگی و بی اعتنایی میکنن و........
کدام گوش شنواست که اینارو بشنوه و عمل کنه؟
کلا سرمایه گذاری جواب نداره فقط باید بشینی و انتظار سوخت شدن اونو بکشی
این اعمال بی اعتمادی و قهر سرمایه گذاران رو در پی دارد به طور جد
حسابرس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
وقتی که مساله را درک مکنی و به جراید متن تحلیلی میفرستی و از روی عمد منتشر نمی کنند و وقتی پیگیری میکنی و جواب نمیدم-وقتی مشکلات سازمان بورس رو میگی و بی اعتنایی میکنن و........
کدام گوش شنواست که اینارو بشنوه و عمل کنه؟
کلا سرمایه گذاری جواب نداره فقط باید بشینی و انتظار سوخت شدن اونو بکشی
این اعمال بی اعتمادی و قهر سرمایه گذاران رو در پی دارد به طور جد
رضا
Oman
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
سلام ا جه انتظاری دارید فردا همین سناریو را بر سر پتروشیمی در می اورند وروز بعد هم نوبت معدنی هاست تا همه پی ببرند که بی کفایتی مدیری می تواند بی حد باشد .
جواد حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
با سلام به دوستان و همو طنان داغ دیده به جای رسیدم مانند مولایم حضرت علی سر در بیابان ببرم و سرم در چاه کنم اشک ناله های دلم را به چاه بریزم که دادرسی نیست کاش دولتمردانمان همانند علی کمی جوانمرد بودن و چنین با جان مال و امال ارزوهای مردم بازی نکنند چه بسا سر نوشتهای را دگر گون کردن
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
اینا واقعا به بهشت و جهنم اعتقاد دارن که اینجور با سرمایه مردم بازی کردن؟ واقعا دیگه اعتمادی هم به بورس مونده؟ اصلا این کسایی که در راس امور اقتصادی کشور هستند واقعا ایرانین؟!!!
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
یه روز دولت مهرورز رو عاق میکنیم یه روز به تدبیر و امید نفرین میفرستیم.
پس رفتار اون عزیزی که حاضره سهامشو با قیمت پایین معامله کنه چی میشه؟!
نکنه اون هم با بخشنامه دولت تدبیر و امید میفروشه!
منم سهامدارم. سرمایه ای که آوردم کوچیک تر شده. اما با علم به ماهیت ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک اومدم تو این فضا. وصد البته هم بلندمدت اومدم.
توهم توطئه ذهن آدم رو فلج میکنه. نمیذازه مسئولیت عملشو به گردن بگیره.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کاوه عزیز قیمت شپنا رو زمان بسته شدن ببین ، افزایش سرمایه و سود الکی اعلامیش رو هم در نظر بگیر ، قیمت بازگشایش رو هم ببین و صف خرید امروزش رو هم ببین . به نظرت اگر سهمی با چنین ارزشی بازگشایی بشه (با توجه به پیش بینی سودش ) ، چنین صف خریدی براش منطقی یا علمی هست ؟؟؟
غیر از توطئه چیز دیگه ای به نظر شما میرسه ؟؟؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
تو رو خدا این بی عدالتیو پیگیری کنید......لعنت به این شب عید
احمد
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
چقدمسخره هست بازارسرمایه>هههه یعنی برای رفع ابهام هشت ماه نمادرو متوقف کنی بعد با ابهام بیشتربازکنی ههههه. دراین تالار رو ببندید ابرومون رفت
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
خدا از سر تقصیرات وزرا نگذره..پول عروسیمو اتیش زدن..ایشاللا خیر نبینن..فقط امیدم به ابطال معاملاته..خدایا خودت کمکم کن
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
فقط میتونم بگم بغضی که ماند...
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
با سلام خدمت تمامی دوستان
واقعا باید به حال مملکتی تاسف خورد که دولتمردان آن می خواهند از طریق سرمایه های مردمانشان آمارهای اقتصادی خود را خوب جلوه دهند بله دوستان از بین بردن 50 درصد از سرمایه های مردم یعنی عدم ورود این پول به بازارهای دیگر و این یعنی کنترل نقدینگی و در نهایت کنترل تورم
واقعا باید تاسف خورد و بس
ناخدا
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۹
خدایش این یکی را خوب آومدی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
بورس ایران یک مغازه است.یک مغازه برای کاسبی بعضی ها....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
با سهامداران پالایشگاهی همدردی میکنم ولی دعوای خودرو و پالایشی ها را ما بردیم .
ما فرغون سازها
بمب درحال انفجار
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
به مالک اشتر علی زمان (حاج قاسم سلیمانی) بگید برگردد داخل 'خوارج همینجاست بخدا اگر غفلت کنیم اینها نه به امام ونه به‌ امت رحم نمی‌کنند نمونه اش بخاک سیاه نشاندن سهامداران پالایشگاهها۰مگرغیراز این است که مال مسلمان مثل جانش محترم است از بین رفتن سرمایه یعنی ازبین رفتن آبرو حیثیت آن شخص۰۰پس از آدمی که آبرویش را بردی انتظا ر حریم و حرمت و اخلاق و راستی و امانتداری وووووو غیره را نداشته باشید۰
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
انا لله وانا الیه راجعون.بورس ایران بعلت برخورد شدید به وزرای نفت واقتصاد به ملکوت اعلی پیوست..به دولت تدبیر وامید تسلیت عرض مینماییم..!!!
بنده بی پناه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
با نظر اقا علی شاه موافقممممممممم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
سرمایه مردم را دود میکنن عین خیالشون هم نیست ، بعد توقع دارن مردم باز بهشون رای بدن !1 رای بدرک اعتقاد مردم را از بین میبرید ، خانه را از پایبست ویران میکنید ، وای بحال شما وای
حساب سوز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
بورس نیوز عزیز متن زیبایی ارائه فرمودیدید کو چشم بینا وگوش شنوا از چهارشنبه سوزی بورس تعجب نداریم چون بی تدبیری در مملکت امر عادی است
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
به خدا قسم به خدا قسم به خداااااا قسم

تو این کشور تنها...باید سرمایه گزاری کرد..
حجت
Germany
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
ناظر بورس فکر کنم مرخصی تشریف داشتند یا چشم پوشی کردند؟
سید محمد صادق آل احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
ضمن تشکر از یادداشت "چهارشنبه سوری بورس" مواردی به استحضار می رسانم:
1 - چه دلیل قانع کنده ای مدیران تصمیم گیر بورس می توانند ارائه نمایند که شرکتهایی که نزدیک به یکسال نمادشان صرفا بدلیل اعدم ارائه اطلاعات شفاف بسته بوده، ظرف کمتر از 24 ساعت پس از ارائه اطلاعاتی چند برگی و بدون اظهار نظر حسابرس و بازرس محترم شرکت در دو روز مانده به پایان سال بدین شکل بازگشائی شوند؟
2 - کدام یک از این شرکتها پیش بینی سال 94 را را ارائه نمودند که امروز بازگشائی شدند؟ مگر نه این است که تعداد بیشماری شرکت از صنایع دیگر آخرین اطلاعات سال 93 را داده بودند ولی صرفا به دلیل اینکه پیش بینی های سال 94 را اعلام ننموده بودند هرگز بازگشائی نشدند.
3 - آیا براستی میتوان تصور نمود که مچ شدن اولیه شبندر به اوون شکل و صف فروش شدن 20 میلیونی بعد از آن و سپس مچ شدن شرکتهای دیگر کاملا تصادفی بوده است؟ آیا بهتر نبود مچینگ این شرکتها در یک زمان انجام می شد؟ مسئله شتران که نویسنده یادداشت نیز به آن اشاره نمود هم خیلی حائز اهمیت است. آیا براستی سناریوی دوم این شرکت به یکباره به مدیران محترم نازل گردید و مسئولین کدال هم در راستای شفافیت بیتر نسبت به افشای آن اقدام کردند؟
4 - بنده شخصا همواره مخالف جدی بسته بودن طولانی مدت نمادهای بورسی بوده و هستم و این مخالفتم را بارها و بارها به اطلاع جناب خواجه نصیر رسانده ام ولی واقعیت این است که بازگشائی بدین شکل پالایشی ها در روز جاری به زعم بنده ظلم بسیار بسیار بزرگی بود که به دارندگان سهام این شرکتها روا داشته شد.
در پایان از تمام مسولین ذیربط و اهالی بازار سرمایه تقاضا دارم نسبت به این موضوع بسیار مهم بی تفاوت نبوده و تا مرحله درخواست ارائه پاسخی مناسب از مسئولین محترم بورس پیگیر موضوع باشند.
ناشناس
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳
توافق خبری نیست
دولتهم فهمیده

پالایشیها مفت باز شدند تا 2 تا 3 ماه اینطوری بازار را مثبت کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
گاهی اوقات واژه بدون شرح بهترین گزینه برای فهماندن مطلب است.به همه مسیولین عرض میکنم که لطفا تابلوی معاملات رو نگاهی کنند و میگوییم بدون شرح............
امان از تصمیمات بی تعهد مسیولین،خودشون که حقوقشون به راهه اینم عیدی و هدیه دم عیدشون بود به ما..........
واقعا همگی به خاطر جلسات متعدد خسته نباشین
دقیقا بهمون بگین در این جلسات چی عنوان میکردین؟؟؟؟؟؟؟؟ یا شایدم تو جلسات به این روزها و ما مردم بیچاره میخندیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقایون و مسولیین حق مردم این نبود این عید چطور میخواین شاد باشین در حالی که دل خیلی ها رو خون کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
از ماست که برماست . چرا سهام را سهامدار مفت می فروشد ؟ الان که به پولش نمی رسد چون کارگزاریها حسابهاشونو بستن. وقتی اتحاد نباشد همین است دیگر . من هم سهم شپنا دارم ولی فروشنده نیستم . اگر همه سهامداران پالایشی فروشنده نبودند دولت و وزارت نفت و بورس و ... درس بزرگی می گرفتند که باملت این کارهارا نکنند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
چرا اینجا مدعی العموم پیدا نمیشه؟؟!!!! باید معاملات باطل بشه. باید باید باید بسته باشه بهتر از اسنه که 70 تا 80 دردص در ضرر باشیم. گزارشاتی که که پر از استباهات عددی و .. است گزارش نیست. کاغذ پارست برای رانت خواری بیشتر.

معاملات رو باطل کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
وقتی شرکت پالایش و پخش هنوز قیمت فرآورده ها رو تعیین تکلیف نکرده بطوریکه مورد توافق
شرکتهای پالایشی باشد،ارائه ی صورتهای مالی و پیش بینی سود انهم بر اساس سناریوهای
مختلف !!! و بازگشایی نمادها چه لزومی دارد؟! مگر آنکه سناریوی اصلی،آتش زدن به سرمایه
مردم و خارج کردن سهام از دست ایشان به قیمت یا مفت باشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
وقتی برای پیش بینی سود 4 تا سناریو هست یعنی دیگه شفافیتی وجود ندار که بازگشایی بشن، پس اصلا برا چی بسته بودن آخ! ن واقعا چرا یک سال بسته بوده ؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
چرا وقتی سود شرکتهای پالایشی و شرکتهای پتروشیمی تا حدی افزایش پیدا می کرد آقایان نمایندگان مجلس بلافاصله موضع گیری می کردند که این سودآوری ، رانت است و باید جلوی این رانت گرفته شود الان باید دید در مقابل این ضرر و زیان هنگفت چه موضعی خواهند داشت ؟
محمود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
بورس نیوز : پیشنهاد می کنم یک نضر سنجی در رابطه با قیمت و نحوه بازگشایی پالایشگاهیها انجام شه
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
1- خدا به همه ی شما بورس نیوزی های غیرتمند که حرف دل ما را منتشر می کنید عزت و
اجر بدهد .
2- این جمله کاربر بالا عالی بود,
برای ثانیه به ثانیه ی زمان عمرم و ریال به ریال سرمایه ام که در این خانه ی ظلم گذاشتم پشیمانم
3- پشیمانم از شادی که کردم زمانی که وزیر اقتصاد از مجلس رای اعتماد گرفت ,به اطرافیانم می گفتم تحصیل کرده خارج است و بسیار با معلومات ولی نمیدانستم که با علمش خونه ی محقر خودم را خراب می کند.12 ماه است سرمایه ام در شپنا خوابیده امروز بعد از یکسال با 66 در صد زیان باز شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
سردبیر محترم بورس نیوز خواهشمند است ا ین کامنت های سهامداران حقیقی را بهر وسیله شده به گوش مسئولین برسانید که بدانند که چقدر مارا بدبخت کردند گر چه آنها حقوق مکفی میگیرند بفکر ایام عید هستند به فکر مانیستند شاید دستی توکار است که میخواهند ملت را بنظام بدبین کنند. مگر میشود قیمت سهام پالایشگاه به 40000ریال برسد وسود 3500 ریال داشته باشد یک دفعه یک سال سرمایه مردم را بلوکه کنند بعداز یک سال قیمت سهام وسودش به باد فنا برود
ناشناس
Japan
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
این فسادی که ما می بینیم تازه سر کوه یخه که باقی اش از دید پنهانه.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
به همین سادگی سرمایمون رفت. میدونستم اصلاح طلب و اصولگرا هیچ کدوم به عدالت فکر نمیکنن. همش تظاهره. بدبخت شدیم. همش از خود روحانی نشات گرفته. مطمئنم خوراک پتروشیمی ها هم از خودشه. فکرکردید میگن اگر مذاکرات به نتبیجه نرسه هم میشه مملکت رو اداره کرد. چطور بوده. همین طور خوردن حق مردم و قشر ضعیف. ضمنا این هیچ ربطی به قیمت نفت نداره. چون قبل از اینکه نفت پایین بیاد فکر تدبیر و امید و وزیراش همین بوده. برای همین بود رئیس بورس استعفا داد. شکی نیست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
با سلام
اتفاق تاریخی که امروز در بازار بورس افتاد که تا به حال در هیچ یک از بازار های بورس هیچ یک از کشورهای دنیا تا بحال اتفاق نیافتاده .این اتفاق نشان داد که سازمان بورس که در کاغذ یک شرکت غیر دولتی می باشد کاملا توسط دولت اداره می باشد و فقط ماموریت دارد که خواسته های دولت را در بازار سرمایه انجام دهد. مهم ترین موضوع انتخاب انجام این کار توسط بورس بود که تنها دو روز به انتهای سال بود انجام داد تا با توجه به تعطیلات نوروزی از زیر بار پاسخ گویی فرار کرده .
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
تورم رو به قیمت بدبخت کردن نیمی از جامعه پایین آوردن. اینطور پایین آوردنی فقط تبلیغاتیه احمدی نزاد هم میتونست اینطوری پایین بیاره
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
كجا تورم اومده پايين
ناشناس
Iraq
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
اين معني رعايت حق الناس است .يادگرفتيم.اينهم يه جوردزدي و..است...فكري بحال قيامتي كه مااعتقادداريم بكنيد.من ديگه پولي راسرمايه گذاري نخواهم كردچون اين بورس باتحليل هيچ تحليلگري جوردرنمي آيد...واگذارتان بخداوندمنتقم......
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
فی الواقع بیچاره شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
وقتی دادستانی به راحتی سهام پدیده رو می بنده بدلیل اینکه ارزش سهم رو بالا می دونه چرا فکری به حال اتفاق امروز بورس نمی ندازه ؟ من یه کارمندم که نیمی از سرمایه ام رو همون زمان که وزیر اقتصاد وعده روزهای خوب بورس رو می داد دادم و پالایشگاهی خریدم چون می گفتم به هر حال صنعت مملکت نفت و الان می بینم حاصل حقوق سالها تلاشم بعد از یکسال یک سوم شده
malek
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
من سهام های پالایشی هارو نداشتم اما با یه حساب سر انگشتی متوجه ضرری که مردم عایدشون شد هستم پالایش تهران 78000هزاری شده 500 تومن خدا بهتون صبر بده از صمیم قلب
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
پلایش نفت تهرا از 78 هزار تومن نشده 500 تومن. یه کم با فکر و تحقیق حرف بزن. پالایش نفت تهران افزایش سرمایه داده. بعدش هم مثل همه پالایشی ها با 50 درصد منفی باز شد. ما هم که پالایشی نداشتیم تو این هشت ماه کمتر از این ضرر نکردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
همانطورکه اه جمشید بسم الله دامن رحیمی معاون اول احمدی نژآدو گرفت وانداختنش زندون ادامن این حرامخوارها را خواهد گرفت
عاطفه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
دلم میسوزه برای اینکه از نزول بازار بورس از زمان دی ماه 92 فقط بدبخت بیچاره ها وهمه اوناییکه از راه حلال پس انداز کرده بودن و ب امید سود در بورس سرمایگذاری کردن تو بورس موندن و دارن متحمل زیان های خانمان سوز میشن
گردن کلفتا واقازاده ها همه از پارسال موقع نزول شاخص خارج شدن برا همین اینا هر بلایی دلشون بخاد رو سر این بیچاره ها در میارن اقا خانم در بورس ایرانو بایست گل گرفت فقط خروج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
چی شد بورس نیوز خفه شدی!یادته هر روز میگفتی پدیده کلاه برداره ؟حالا کی کلاه برداره ؟پدیده یا شماها؟
پيمان
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
بايد باطل بشود اين روند و معاملات چرا :
١) يك سال دستمان بسته و نماد ها بسته با دليل عدم شفافيت سود ، نرخ خوراك و نرخ فروش ( با كيفيت و بي كيفيت ، يه قيمت )
٢) بعد از يك سال عدم حل دلايلي كه سهام بسته شد ! حتي ابهامات بيشتر شد ( چه صورت مالي ) با چند فرض !!!
به زور قدرت دولتي ، سهام باز شد با چه منطقي ؟
نه قانوني نه عرفي نه شرعي ! پاسخگو كيه ؟!
حق ندارين اين كارو كنين ! حق ندارين !
فاضل مدینه فاضله
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
بسمه تعالی عزیزان خودتان را خسته ننمایید مقهور گشتگان به غرب می خواهند ثابت کنند که ایرانیان بدون حمایت غرب قادر به هیچ کاری نیستنداز جمله سرمایه گذاری و...ومانیز سکوت می کنیم وقت آن نرسیده که دیگر فریب نخوریم وبا فروش کلیه سهام تا سپری شدن این دولت با بورس خداحافظی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
خدا حافظ بورس تهران
afsar
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
باید مسولین جواب گوی این همه ضرر مردم باشن لطفا چاپ کن بورس نیوز
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
من امروز به معنای واقعی سوختم و دیگه امیدی به جبران ضرر سنگینم ندارم:(
ورشکسته
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
سلام به دوستان
.فقط از خدا میخوام که تقاص این بی تدبیریشونو بدن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
امروزاخبارساعت 14راگوش میکردمدررایطه باریزش شاخص بااقی خواجه نصیرناظربازاربورس مصاحبه کردندفکرکنم خودش هم نفهمیدچی میگویداین قبیل افرادرادورهم جمع کرده اندکه منافع ماهاراحفظ کنندالبته حفظ میکنند منافع خودشان راحالامتوجه میشوم چرااقای دکترعبده که ایهمه علاقمند بورس هست چراریاست سازمان راقبول نکرده برای اینکه دراین چندسال همه ساختارهای سازمان بورس ازبین رفته
مسلم حبیبی
Netherlands
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
من متاسفم من خودم کلی ضرر کردم باید معاملات امروز ررو باطل کنند .. -_-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
تو يك سال 80 درصد سرمايه اي كه با هزار جون كندن توي بورس گذاشته بود سوخت
خدا باعث و بانيش رو توي آتيش خشم خودش بسوزونه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
این مسئولین دلشان که برای مردم نمی سوزد فقط با دادن اطلاعات دروغ به مردم به فکر منافع خود میباشند
که اکثر این افراد از این رانت ها پول کلانی به دست اوردندو ضرر زیادی به مردم رساندند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
برادران من سهم پالایشگاه نداشتم ولی واقعا شوکه شدم که سهام داران جز چه می کشند خدا به انها رحم کند وبیشتر از این متضرر نشوند .ولی انچه مسلم است این یک نقشه از پیش طراحی شده بود تا سرمایه یک عده انسان صادق که به حرف دولت اعتماد کرده ودر بورس سرمایه گذاری کردن از بین برود و در جیب یک عده که خودشان می دانند وارد شده و حجم پولی کاهش یافته و دولت تدبیر شب عید اعلام خواهد کرد که تورم باز هم کم شد. به این می گویند تدبیر.باز هم دولت قبل حد اقل این نارو ها را به مردم نمی زد هرچند بورس نیوز به دولت قبل الرژی دارد و سانسور می کند.
mehrdad
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
چرا امروز همشون با هم باز شدن مگه نمادهابا هم بسته شده بودن با چه اصولی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
hamid
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
با سلام تخصیر از ماست مای بد بخت که کل زندگیمونو ریختیم تو این خراب شده هر روز شاهد سوختن پول خودمون میشیم هیچ تاثیری در انتخاب ارکان بورس رئیسی که ما انتخاب نکنیم دلش به حال من و شما میشوزه نمیدونم چی بگم ولی اگه 5% شعور داشتین اقای رئیس میفهمیدین یک سال ما به خاطر همین ابهامات گند زدید به بازار حالا شما با چه منطقی این کارو کردین اگه زندگی خودتونم بود اینجوری راحت اتیشش میزدین وا از این مدارک الکی وای بر ما.
پيشگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
الهى بميرم براتون واقعآ متآسفم آره واقعآ تو اين اوضاع و احوال بد اقتصادى خيلى سخته كه پولى رو كه با زحمت درآوردين به اين راحتى از دستتون رفت به جاى اينكه الان با شادى به استقبال عيد برين بايد زانو غم بغل كنين وبايه دنيا افسوس سال جديدو آغاز كنين ولى عزيزاى من چيكار ميشه كرد! عيبى نداره خدا ارحم الراحمين خدا بخشنده اس دوباره از خدا كمك بخواين و از نو شروع كنين انشاءاله فرصتهاى خوب پيدا ميشه جونتون سلامت براى همه تون از ته دل دعا ميكنم
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
من سوال دارم: اگه این سهام پالایشی ها اینقدر پایین بودن پس ناظرین بازار چرا اجازه دادن که این از خدا بیخبرا این سهامو چند برابر قیمت به مردم بفروشن ؟؟
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
پولی که باید از جیب ما که با بد بختی جمع کردیم بره بیرون تا این برادران مدیر حرام خور با حیله بخورندکه معلوم نیست چجوری به این مقام رسیده اند و هیچ کس هم نمیتونه انها را محاکمه کنه
جم شيد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
در واقع بايد با پشتيباني از سهامداران خردو تشويق بيشتر انها به سرمايه گذاري در بورس ، كار توليد و صنايع را رونق بخشيد ولي بر عكس با اين خيانت ها به سهامداران جزء نقدينگي را به بانك ها با بيست ودو درصد سود سالانه هدايت ميكنند ، حتمآ طبق نقشه قبلي عمل شده !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
خدا یا انتقام من وخوانواده ام ر ا از کسانی که این مملکت را به این روز انداخته اند بگیر من نرفتم در بازار دلالی دلار وربا خاری امدم کمک کنم به تولید واشتقال این بود جواب ما خیال کردین ما چپاول میکنیم از ما انتقام گرفتین سهم پالایشی را که 3600 بود 312 تومان باز کردین کل سرما یه ام سوخت بیچاره شدیم نفرین بر خودتا وخانواده تان عیدی خوبی بود با شادی به استقبال عید میرویم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
در طی این هشت ماه تقریبا تمامی سهمها حداقل 50 درصد افت کردند و پتروشیمی ها هم نمیتوانند از این قایده مستثنی باشند اما نکته اینجاست که با بستن نمادها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به مدت 8 ماه باعث شد که پول سهامداران این سهمها راکد بماند و درضمن تمامی ضرر متوجه یک گروه بشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
خدا رو شکر که پالایشی نداشتم/ مثل من فقط سهم های ارزون بخرید که جای رشد زیادی دارن. میتونید این ضرر رو جبران کنید. ناامید نباشید
سام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
بازارسهام ازاین حرفها زیاد دارد مگر شتران هفت هزارتومانی صد هزارتومان نشد چرا یکی ناراحت نشد مگر شپنا پانصد تومان نبود بنا براین درآن بالا رفتن ها کیف می کردید وکاری نداشتید که چرا یکدفعه چند برابر شده واگر سهامداری می گفت که حباب است حضرات عصبانی شده وتشر می زدند که حباب نیست
حالا بازار بورس قاعده وقانون دارد شما نباید سرمایه مورد نیاز خود رابیاری وسهام بخری بلکه باید ازسرمایه مازاد برای این کار استفاده کنی ضرب المثل قدیمی می گوید خود سوخته را چاره ای نیست کدام اقتصاد دان گفته که خانه مسکونی وماشین وطلای زن وبچه رابفروش سهام بخر شبندر 1400ریالی را18000ریال می فروختید بشکن می زدید بنابراین باید تحمل 4000ریالی را هم داشته باشید وقوانین بازارسهام چند نکته را همیشه به سهامداران توصیه مکنه 1-زیادی حرص نزن2-صبورباش 3-باسود کم قانع باش4-طمع زیادرا از خودت دور کن.5-پول مازاد رابه بورس بیاور که اگر ازبین رفت دچارمشکل نشوی 6-بورس جای بد وبیراه گفتن نیست باچشم باز معامله کن .و.....
نریمان
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
سام عزیز ما گول سادگیهایمان را خوردیم آن یکه شما میفرمایید تماما بجیب حقوقی ها. مدیران شرکتها پالایشی ها. وصندوق توسعه دولت . ومدیران پخش فرآورده های وغیره ....رفته است . نصیب سهامداران جزء فقط خریدن سهم به قیمت بالا بعد از یک سال بلوکه شدن سرمایه وبعد در چهارشنبه سوزی دود شدن آن سرمایه وبعد از این آه وناله و تحمل سرزنشهای دیگران ومقروض بودن وگوش دادن به حرفهای .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
وقتی برای پیش بینی سود 4 تا سناریو هست یعنی دیگه شفافیتی وجود ندار که بازگشایی بشن، پس اصلا برا چی بسته بودن آخ! ن واقعا چرا یک سال بسته بوده ؟!!!!
محمود
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱
کاش یکی از صاحبان حقوقی سهام پالایشگاهی و یا
شرکت های کارگزاری ، هم اعلان نظد می کردند انها با این همه سهام خود چه می خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
همه این حرفها درست. ولی من نمی فهمم چرا کسی حاضرست خیلی پایین سهماشو بفروشد. بابا اینهمه مجبور به صبر بودین چند روز دیگر هم خودتون صبر میکردین و اون انتخاب لعنتی فروش را نمیزدین. طرف حرفهام اونایین امروز سهم فروختن.
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۶
نادان دلش خوش است به تدبیر ناخدا
غافل که ناخدا هم از این تخته پاره هاست

صائب تبریزی
یونس
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۷
یک سال تمام پول من در شپنا قفل شد . در یک ساعت شصت و شش درصد آن دود شد . بعضی دوستان نوشته اند انشالله جبران می شود . به دلیل آب شدن پول ام ، این سهم اگر صد صد در صد هم رشد قیمتی کند به هفتاد درصد سرمایه اول ام میرسم . زندگی من و خیلی های دیگر مختل شده . شپنا گزارش نداد . سازمان بورس زورکی نماد را باز کرد .
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰
روحانی،متشکریییییییم!خواجه نصیری در پاسخ به خبر عادی و دسته چندم بیست و سی:ساز و کار بازاره!
عین اله
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
ادمی که منفی میدی اینها درد دلهای هم وطن هاته
جعفر
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
عین اله خان ناراحت نباش این یک نفر که منفی میدهد بنظرم یک آدم بی فکر بی هویت است که در تمام سایت ها حضوردارد وکارش منفی دادن است
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
جدا" ؟؟؟؟
سعید
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹
من 150 میلیون پول از موقعیکه بورس شروع به ریزش کرد در بورس داشتم با سود بانکی وپولهای خردی که از حقوقم روش می گذاشتم ودر بورس سرمایه کردم حالا پولم شده 43 میلیون با سود بانکی 150 میلیونی ضرر کردم به چه کسی باید شکایت کنم می خواستم خونه بخرم ....از کسانی که مشهد هستند تقاضای دعا دارم در ضمن مقام معظم رهبری هم اگه مشهد اومد یه جوری بهش بگید ما را بدبخت کردن
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
چرا پولتو سپرده نکردی بعد که چشم انداز بورس خوب شد دوباره بیای تو بورس ؟
سعید رستمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
این دنیا که هیچ اما باعث و بانیش باید اون دنیا بهمون جواب بدن خدا ازتون نگذره .
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
اون دنیا ؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
چرا اونوقتی که شبندر از 125 تومن تا 2000 تومان رفت و سرمایه هاتون 20 برابر شد این مظلوم حسین گفتن ها و سینه زدن ها نبود ؟؟؟ مگه دولت مسئول ثروتمند کردن شماست؟؟؟ دولت باید به فکر اون کارگر بدبختی باشه که با حقوق 700 تومن تو برق آفتاب عسلویه برای مملکت جون می کنه و این ثروتها رو که تو جیب شماست تولید می کنه نه این که به فکر افزودن به صفرهای حساب بانکی شما باشه!!!
مال باخته
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
آن پولها به جیب حقوقی ها رفته است نه سهامداران خرد سهامداران خرد سهم را به قیمت خیلی بالا خریدند. دلیل وتوضیح آن یک من کاغذ میخواهد تا تورا حالی نماییم
شکرستان
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
اقای ناشناس خوابی یا اینکه خودت را به خواب زدی؟بیچاره آن کسی که شبندر را در 1500 تومان ویا کمتر و بیشتر خریده را با آن کسی که در 100 تومان خریده در یک ردیف قرار میدهی؟ آیا همه در عرضه اولیه آنرا خریده اند و تا الان نگهش داشته اند؟اول کمی فکر کن بعدا بنویس.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
احسنت .
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
محصول پالایشگاهها بنزین نفت و گازوییل است تماما در کشور مصرف میشود
قیمت بنزین 35% گران شده

و قیمت نفت خام نصف شده

چطور سود پالایشگاهها کم میشود؟

زنگنه از طریق پالایش و پخش عیدی وزیران را فراهم کرد
ناشناس
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
واقعا که ؟؟؟؟..کسانی مثل تو ساده لوحی ونادانی را به شکل کاملا ویژه ترسیم می کند.حیف.... که همچ.ن تویی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
کاری که بر سر پالایشگاهی ها و سهامداران آوردند رو باید در تاریخ ثبت کرد.هیچ ملت و هیچ تاریخی همچنین چیزی را به خود ندیده. مسئولین باید پاسخگو باشند.چرا نماد یک سهم باید نزدیک به یک سال بسته باشد و پول سهامدار رو بلوکه کنه؟اگر گزارشات شفاف ارائه نشده کسانیکه درارائه گزارش اهمال کرده اند باید جوابگو باشند.چرا بعد از نزدیک به یک سال سهام های پالایشگاهی باید با این افت شدید مواجه شود؟مسلماً اگر این همه مدت نمادهای پالایشگاهی بسته نبود سهامداران فرصت تصمیم گیری بهتری برای نگهداری یا فروش داشتند واین همه متضرر نمیشدند.این دم عیدی تیر خلاصی وآن هم در دولت تدبیر وامید به سهامداران واردشد.
jafari
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
قیمت نفت دوماه است نصف شده درعجبیم یک سال سهامهای ما بسته است سود ان به کنارفته
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
پارسال همین موقع شبندر به قمیت 1400 خریدم الان به قیمت 450 فروختم خدا لعنتشون کنه اگر طی این 8 ماه بسته نبودند عمرا همچنین روزگاری به خود نمیدیدیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
این کاردولت رابه چیزدیگرتشبیه کردن خظاست.معنی این کاریعنی پایین آوردن تورم!یعنی بالابردن شاخص رشداقتصادی!.یعنی کنترل بازاروتورم! آتش زدن خانه های مردم به نوبت وهرروزدرمقابل چشمان خودشان.یعنی پابرهنه کردن بچه های مردم درسرما وگرما.یعنی بمباران خانه هاواموال مردم.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
و البته این داستان ادامه خواهد داشت ... پس حواستونو خوب جمع کنید که سال 94 سال پوست کنیه ..
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
در زمانهای نه بسیار دور شخصی روی شاخه درختی نشسته بود و شاخه از بن می برید شخصی دیگر او را دید و گفت اگر ادامه دهی از شاخه خواهی افتاد، مرد گوشش بدهکار نشد و آن شد که نباید می شد، مثل دولتمردان کنونی است که باز آزمون و خطا را انتخاب کرده اند و دارند شاخه ای که روی آن نشسته اند را از بن می برند، سالها پیش اذعان کردند که شرکت هایی که تحت مدیریت دولتی است بازدهی مثبت ندارد لاجرم شرکت ها را و کارخانه ها را شبه دولتی کردند و سهام به مردم فروختند، اکنون باز فاز مخالف می زنند و به هر قیمتی شده کمبودهای مالی خود را به دوش سهام های بورسی می اندازند، حال کدام فرد عاقلی باور دارد وقتی خوراک پالایشگاه ها ارزانتر از تولیدات آنها است سود و قیمت سهامشان حدود یکچهارم افت کند، اگر در بورس ما قائده و قانونی وجود دارد باید پی گیری شود، و گر نه فاتحه ای برایش باید خواند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
فقط باید فاتحه خواند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
سرمایه زندگیم از بین رفت اگه راه حلی برای احقاق حقوق ما سراغ دارید بفرمائید تلفن 09353000850
akbar
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
رهکار را باید از رهبری جوست وکمک گرفت
شکرستان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
حالا بیچاره ما که قیمت سهاممان را 70 درصد پایین آوردند و از امروز صف خرید چند صد میلیونی ایجاد میکنند..... بر این مسولین دلسوز. .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
یکسال و 10 روز نماد بسته بوده ، و بعدش 67 درصد سقوط.
واقعا من شیفته ی پیگیریهای سازمان بوررررررس شدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس ،
مرگ بر امپریالیسم جهانی ،

چه خبر از ظلم بر سیاهپوستان امریکا و نا ارامی های وال استریت !!

چه خبر از تحریمهای ظالمانه 5+1 !

ما که مردیم از این همه تدبیر و امید .
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
بايد جلوي وزارت اقتصاد تحصن كرد .
بيچاره شديم
معلم
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
مگر ما تحصن کردیم چی شد ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
اگر این مسئولین که خودشون را از هر نظر کامل میدانند همه چیز را که پایین آوردند چرا ارزاق مردم خصوصا نان را مرتبا گران میکنند 50 درصد این مردم مملک ضعیف و کم بینیه مالی هستند نان سنگک بدون کیفیت 15000 ریال یک خانواده 5 نفره با این حقوقی که اعلام کردید حتی اگر نان خالی هم بخورند و اجاره ندهند کم می آورند خلاصه این مملک دست 3 درصد آدمهایی است که هم ثروت دارند و هم قدرت و این 70 و اندی میلیون جمعیت را به هر سمتی که خودشان میخواهند میکشند بدا بحال این مردم با این دولتمردان مثلا مسلمان و عادل
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
تازه فهمیدی اخوی .. بعد 36 سال ؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
اقا قاعده بورس همینه بالا پایین داره حرفه ایها و اونایی که چندین ساله تو بورسن بارها اینو دیدین تازگی نداره.
امير
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
پترول از 4 اسفند بسته شده ميانگين خريد بيشتر سهامدار هم بالاست. اطلاعيه مجمع هم نهم اومده روي كدال. زنگ ميزني به شركت، زنگ ميزني به ناظر به خدا مثل بز پشت تلفن بع بع مي كنند. به خدا شور اين مملكت در اومده . بي مسئوليتي محض. انسانيت هم چيزي ازش نمونده.
سهام دار پالایشی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
بورس نیوز
در مورد پالایشی ها بیشتر مطلب بزارین
به این نا عدالتی بیشتر اهمیت بدین
سرمایه ما را سوزاندند و خاکسترش را هم به باد دادند این دولتی ها
خدا ازشون نگذره
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
من خواهش ميكنم من التماس ميكنم سايت بورس نيوز راجع به سهماي پالايشي خوب يا بد هيچي ننويس هر وقت مطلب پالايشگاهي نوشتي بعدش اومدن ما رو با خاك يكسان كردند دست از سرما بردارراجع به سهماي نفتي نه هيجان مثبت به بازار منتقل كن ونه هيجان منفي به بازار منتقل كن. به سهماي ديگر بپرداز اسم سهماي پالايشي روهم نياريد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
اشتباه از ماست... پیش از اینها باید آسمان دیگری را برای زندگی انتخاب میکردیم... من که خواهم رفت... شما هم اگر ماندید و مسلمانید بدانید که باید در برابر ظلم بایستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
ایشالا که مسوبین این کاهش وحشتناک که باعث نابودی سهامدارای خرد شد بزودی به جزای کارشون برسن. طعم نابودی و بچشن.
MONES
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
ناراحت نباشید ایجابورس است بالا پایین داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
دیروز هم بغضی ها عنی سازی کزدند .عنی سازی بالای 20 ذزصد ؟ غنی سازی بورسی هم حق مسلم بعضی ها است !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مافیای قدرت وثروت دوباره بازی را برای افزایش چند برابری ثروتش در کوتاه مدت شروع کرد تاباهمدستی پول هنگفت وبدون زحمت را به جیب بزند
سلمان حیدری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
دوستان نامه بدهید به دفتر رهبری من هم امیل زدم و هم در سایتشان نوشتم به این متن (رهبر عزیز به داد این سهامداران پا لایشگاهی برسید بدبخت شدیم رهبر جان دوازده میلیون تومان سرمایه ام حالا شده سه میلیون سی صد در شبندر سرمایه ام به باد رفت یکی از بزرگان به بهانه نرخ خوراک قیمت سهم را پایین می آور روزی سیاسی روزی آقای زنگنه و روزی دیگر آقایان مجلسی بعد از 9 ماه بدون اینکه گزارش به در بخوری بدهند باز می کنند و خودشان قیمت پایه می دهند و افراد بی خبر از همه جا را به بدبختی می کشانند خواهش می کنم حق ما را بگیرید حیدری از زنجان 09128413432
امیر
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
اقای حیدری لطفا راهنمایی بیشر کن تا ما هم با رهبر عزیزما تماس بگیریم
اسلام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
سلام
100 میلیون پولی که طی 10 سال با سخت ترین شرایط بدست آورده بودم با وعده های فراوان به بورس آوردم حالا بعد از یک سال 25 میلیون دارم ، من ضرر کردم و این ضرر قبل از هرچیز متوجه خودم و تنها اشتباهم بخاطر اطمینان به مردان سیاست کشورم است ، کسی ناراحت من نخواهد شد و تنها یاد و خاطره ای است که از سرمایه گذاری در مملکتم برایم باقی خواهد ماند ، خداحافظ ایران
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
درآمد پنج ماه که ساعت پنج صبح تا پنج کار کردم دیسک کمر گرفتم ، دست و پایم خشک شد از من گرفتیند. عجب رابین هود های داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
عدم شفافیت در این بورس بیداد می کند و فقط حقیقی را بدبخت و سرکیسه می کنند. در بسیاری از سهما اینطور است. من شخصا از ورود به بورس بسیار پشیمان و خشمگینم و فقط ضرر به ما زده اند در این سال اخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
85 نظر غیر قابل انتشار ؟؟؟؟؟؟
مگه چی گفتن که منتشر نمی کنی ؟ مبحث که بورسی و اقتصادیه !!!
ابراهیم
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
سلام
متاسفم برای مردمی که گول حرف های بی پایه و اساس مسئولین را می خورند.
بارها دروغ گفته اند ....
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
دوستان تمام این حرفهای احساسی را دور بریزید طرف مقابل بارها به ما یاد داده است که احساس یعنی حماقت ...فقط بگوئید چه راهکار قانونی دارد اگر چه قانون را هم همینها مینویسند وگرنه این جسارت و بی تعهدی بی سابقه است در پایان از کنار مسئله نباید به راحتی گذشت دوستان بورس نیوز راه چاره چیست سرمایه هنگفتی از دستمان رفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
بار خدایا! این غمو از رو دوشم بردار. موقع بازگشایی همون حالی بهم دست داد که پارسال خبر فوت پدرمو شنیدم. به خدا بیچاره شدم.
moharam
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
هر چه بر سر ما ملت بیاید حقمان است
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
زمانیکه پالایشگاهها دولتی بودند به علت ضعف مدیران وزارتشان ضرر ده بودند ودولت به همین علت انها را فروخت ولی بعدا به علت تفکر اقتصادی وتوان مدیریتی بخش خصوصی وتغییرات فنی و عملیاتی زیاد سودده شدندمثلا در زمان دولتی نفتای سبک که ماده با ارزشی بود در کوره ها ودیگهای بخار جهت تولید حرارت وایجاد بخار محرکه می سوخت وهدر می شدولی از زمان خصوصی شدن عوض نفتا از گاز شهری استفاده می شود ونفتا دوباره تبدیل به بنزین یورو 4 می شود وسود اوری زیادی دارد در این موقع بود که زنگنه نتوانست به خود بقبولاندکه پالایشگاهها فروخته شده اند و باید حریم مالک خصوصی را رعایت کند همچنان انها را جزو اموال دولتی میپندارد ومی خواهد دوباره بصورت مفت از چنگ مالکان خصوصی در بیاورد ولی بداند که هر چقدر به بخش خصوصی زورگفته وظلم کند نمی تواند کاری از پیش ببرد به نظر اینجانب شرکتهای پالایش باید پس از در میان گذاشتن مشکل خود با رهبر معظم انقلاب نفت خام خود را از کشورهای منطقه خرید کرده ودر عوض فراورده ها را هم صادر کنند تا مجالی برای زورگویی نباشد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
سهام پالایشی ها را فقط یک روز مانده به تعطیلات 17 روزه باز کردند تا مردم تا دو هفته بعد به وضع فعلی عادت کرده ونتوانند اعتراض بکنند
كورش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
من يك سوال دارم و اون اينكه همه جا صحبت از كاهش نرخ خوراك و نرخ خريد محصولات در ميانه .
اما نكته بارز اينكه ؛ درسته كه قيمت نفت خام كاهش پيدا كرده و در پي اين كاهش قيمت نرخ محصولاتي مانند بنزين و گازوئيل هم در كشورهاي اروپايي كاهش داشته اما اين موضوع چه ربطي به ايران داره آخه؟
اگر فرض بر اين باشه كه نرخ خوراك اومده پائين و به طبع اون نرخ فرآورده ها هم بايد بياد پائين پس چرا مردم بنزين رو بايد ليتري 1000 بخرن و همينطور ساير محصولات .
به نظر من اين يك بيشرمي تمام عيار از سوي نهاد دولته ، اين يك دزدي بي سابقه توسط عمال دولت و از همه مهمتر شخص وزير نفته ، نرخ نفت خام رو اگر ارزون بدهيد به پالايشگاه ها و نرخ محصولات توليدي رو با اين قيمت بديد دست مردم كه سود پالايشگاه ها سر به فلك مي زاره ، چطور همچين چيزي ممكنه ؟ اين تفاوت قيمت بين دادن خوراك و نرخ خريد محصولات توي جيب كدام دزد بي شرفي ميره به غير از خود دولتي ها ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
منو بدبخت کردن خدا نابودشون کنه که حاصل 5 سال سگ دو زدنم توی عسلویه رو گزاشتم تو بورس و این دولت بخاک سیاه نشوندم. نمیدونم بقیه چه حالی دارن ولی من نابودم فقط خدا بهم صبر بده سکته نزنم.
یا خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
باسلام ضمن تبریک سال نو ساتا چندین ماه قبل به باز نشستگان واحتمالا به شاغلین ارتش اعلام نمود کسانی که وام می خواهند ماهیانه مبلغی از30000هزار تومان تا100000هزارتومان بمدت چهار ماه پس انداز نماید با این فرا خوانی 90درصد قرارداد بستند وبمدت یک سال بعد از کم شدن پول از فیش حقوقی اطلاعیه دادند که این دریافتی برای سال 93 سرمایه گزاری بوده وشما ها 22درصد سود واصل پول را در یافت می کنید از کسانی که از سایت ساتا کپی فرا خوان را دارند جهت شکایت بمراجع قضایی واعلام نمایند تا در این باره قوه قضاییه محترم تصمیم گیری وضرر زیان پرسنل باز پس گرفته شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷
خدا رو شکر وارد بورس نشدم.5میلیون تومن داشتم اونم تو پدیده سرمایه گزاری کردم.حداقل میبینی یه چیزی ساخته شده.الان چه اتفاقی افتاده که شماها این همه ضرر کردین.پالایشگاه نابود شده یا نفت تموم شده؟
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
سکوت در مقابل چنین ظلمی به غیر ذلت چیزی در بر ندارد . کارمون شده اه و ناله تو این فضاها .
سلام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
شتران سرمایه 400 میلیونی شو به 3میلیارد افزایش داده و در واقع به سهامدارانش سهام یا حق تقدم داده و سهامهای دیگه جدا از پالایشی ها هم افت داشتندمثلآ پارسان 1200 تومنی که به 1500 هم رسید الان 288 معامله میشه و این سیاست دولته که شاخصو تدریجی بیاره پایین و در رنج خاصی نگه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۲
فساد دربورس بیداد میکند ودولت امسال تاکنون دوبار دست بنوسان گیری زده وتوان بازار از بین رفته برای جذب سرمایه گذار جدید قیمت را بالای 50 درصد پائین کشیدن تا بیتوانند 20الی 25 درصد سهم را بالا ببرند ومجدد نوسان دیگری بگیرند حال انکه دیگر سرمایه گذار با این شرایط جذب نمیشود وشرکت باجبار هر روز از ارزش سهم میکاهد 85 درصد سرمایه گذاران متضرر وتوان دیگری ندارند