بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر : ۱۴۵۸۱۲
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اختلاف شدید امریکا و فرانسه در مذاکرات هسته ای / تماس تلفنی لوران فابیوس با مذاکره کنندگان فرانسوی: به ایران امتیاز بیشتری ندهید / ایران: موضع فرانسه توافق را برهم می زند
گاردین نوشت: مذاکرات هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران در میانه ی اختلافات بین امریکا و فرانسه متوقف شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، جان کری وزیر خارجه آمریکا قرار است که امروز با همتایان اروپایی حود دیدار کرده و اختلافات بر سر ایران را حل کند.

مذاکرات با ایران قرار است چهارشنبه در سوئیس ادامه پیدا کند.

اختلاف اصلی امریکا و فرانسه بر سر لغو تحریم های ایران است. امریکا پیشنهاد لغو مرحله ای تحریم های سازمان ملل را در مقابل افدامات اعتماد ساز ایران، داده است، اما فرانسه تنها خواستار لغو نمادین تحریم های اعمال شده است.

دیپلمات ها می گویند که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به هیات فرانسوی در سوئیس تماس گرفته تا اطمینان حاصل کند امتیازات بیشتری به ایران اعطا نشده است. وی همچنین تاکید کرده که تحریم های سازمان ملل تنها زمانی لغو می شود که ایران توضیح کاملی در مورد ادعای طراحی ساخت کلاهک اتمی در گذشته، ارائه دهد.

موضع فرانسه برای ایرانیان غیرقابل قبول است. یک دیپلمات اروپایی حاضر در مذاکرات گفت: ایرانی ها این موضوع را قابل قبول نمی دانند و آن را برهم زننده توافق می دانند.

وی افزود: با این حال هیچ نشانه ای نیست که فرانسه موضع خود را نرم کرده باشد.

اختلافات تا به حدی افزایش یافت که مسئولان امریکایی و فرانسوی در سوئیس بر سر اخباری که به رسانه ها دادند، دچار درگیری شدند.

فضای مذاکرات از این بابت قدری منفی شد. با این حال تسلیت حضوری جان کری به برادر حسن روحانی در سوئیس نیز نتیجه نداد و این اقدام بر فضا منفی مذاکرات غلیه نکرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
درود برآمریکا مرگ بر فرانسه
ناشناس
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
گذشته از پاچه خواری فرانسوی ها برای اعراب ، مشکل قدیمی فرانسوی ها با آمریکایی ها را هم نباید فراموش کرد. این ها با هم مشکل تاریخی دارند. فیلم های فرانسوی را نگاه کنید بروشنی عصابنیت خودشان را از آمریکایی ها برخ می کشند.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
با ابن شرایط وضعیت بورس 94درهاله ای از ابهام است
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
این اولین بار نیست که فرانسه بدستور اسرائیل مانع توافق میشه,حالا هی برید برای شرکتهای فرانسوی مثل رنو و پزو و... فرش قرمز پهن کنید, اگه خاطرتون باشه این ملت در برنامه پایش به حضور شرکتهای فرانسوی (نه)گفتند.بابا این امریکاییها سگشون میارزه به این فرانسوی ها.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
درد من از اينه كه ما دهها ساله به دشمن واقعيمون-فرانسه خدمت ميكنيم و چاپلوسيشو ميكنيم و از منافعمون در دوستي با آمريكا دوري ميكنيم.
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
جو مذاکرات هنوز منفی است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
این باج خواهی کثیف فرانسوی هاست مثل روسیه و چین که در پشت پرده زیاده خواهی منافع خود را دنبال میکنند ولی امریکایی ها همیشه رو بازی میکنند که بایستی سیاستمداران ما آگاهانه عمل نمایند .
اولاند از فرانسه
FRANCE
دوشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
کی بود کی بود... من نبودم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
بورس نیوز خیلی فاشیستی که کوچکترین صدای مخالفی رو سانسور میکنی، درت رو گل بگیرن، اینم سانسور کن ببینم بکجا میرسی.....