بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر : ۱۴۵۸۵۶
سرزمین من - مریم سعیدنژاد و علی اکبر رضوی: تهرانی ها خوب می دانند که سراغ بهترین آب و هوای تهران را باید در تعطیلات نوروز گرفت که شهر حسابی خلوت شده و آسمان از همیشه آبی تر و هوا از همیشه پاک تر است. برای تهرانی هایی که نوروز را درتهران می مانند یا مسافران نوروزی تهران، یکی از گزینه های دلچسب گشت و گذار، بوستان های بزرگ و کوچکی است که در سراسر شهر وجود دارد.

این لکه های سبز که بیشترشان از روزگار قدیم تهران به جا مانده اند و بعضی هایشان هم در سال های اخیر ساخته شده اند، تقریبا در هر محله ای از تهران در دسترس اند. البته در تعطیلات نوروز، تهران آنقدر خلوت است که بتوان از یک سر شهر به بوستانی در سوی دیگر شهر رفت، بدون آنکه نگران ساعت های طولانی ترافیک بود.

اگر ساکن تهران هستید و نتوانسته اید با خانواده به سفر بروید، حتما سری به یکی از این بوستان های بزرگ شهر بزنید و در هوای بهاری بچه ها را مهمان بازی و تفریح کنید. بوستان هایی که معمولا غیر از وسایل بازی معمولی، امکاناتی مثل پیست دوچرخه سواری، آلاچیق، فضای باز برای بادبادک بازی، غذاخوری و بوفه و بازی های برقی دارند.

نکته

دیدار با دایناسورها

در بوستان ژوراسیک در منطقه سعادت آباد، میدان بهرود می توانید ماکت دایناسورهای منقرض شده را از نزدیک ببینید. آزادگان، سرخه حصار، لاله، دانشجو، قائم و ساعی از دیگر بوستان های بزرگ شهر تهران هستند که می توانید به آنها هم سری بزنهید.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

از دست ندهید

اینجا اختصاصی است

چند سال است که بوستان هایی مخصوص بانوان در شهر تهران ساخته شده که بانوان محترم می توانند به راحتی در آنجا بازی و تفریح کنند

می توانید با توجه به نزدیکی محل سکونت تان یکی از این بوستان ها را انتخاب کنید:

بوستان پردیس بانوان

این بوستان در منطقه 15 و تقریبا 27 کیلومتر مربع مساحت دارد. پردیس بانوان به جز فضای سبز و آبنماهای زیبا، دو مسیر جداگانه سنگفرش برای پیاده روی و آسفالت برای دوچرخه سواری دارد. استخر بزرگسالان و کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن های والیبال و بسکتبال و اتاق آفتابگیری، زمین های فوتبال، فوتسال، تنیس و بدمینتون، کرایه دوچرخه، غذاخوری، کتابخانه و سالن کنفرانس، خانه سلامت، زمین های اسکیت و بازی کودکان و البته سرویس بهداشتی از امکانات این بوستان است.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

برای آنکه به این بوستان برسید، باید وارد بزرگراه آزادگان و در ضلع شمالی بوستان آزادگان در میدان بسیج ورودی پردیس بانوان را ببینید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر از این بوستان می توانید با شماره 19-3461616(021) تماس بگیرید.

بوستان بهشت مادران

بهشت مادران بوستانی است تقریبا 19 کیلومتری، پر از فضای سبز و گیاهان و درختان زیبا و آبنما، زمین بازی، سالن ورزشی تیر و کمان، سالن چندمنظوره بانوان، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، خانه سلامت، آلاچیق، بوفه، زمین بازی کودک و سرویس بهداشتی از امکانات پارک است. البته در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی آقایان هم می توانند از فضای پارک استفاده کنند.

دسترسی به این بوستان از بزرگراه همت، خیابان جلفا، خیابان شهید کاویان غربی امکانپذیر است. برای گرفتن اطلاعات بیشتر از این بوستان با شماره 22881115(021) تماس بگیرید.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان شهر بانوان

بوستان شهر بانوان در حقیقت قسمتی از بوستان بزرگ ولایت در جنوب تهران است. هر بانوان 6 هکتاری در شمالی ترین بخش پارک ولایت قرار گرفته و از ویژگی های آن می توان به فضای سبز زیبا و مسیرهای دوچره سواری و اتومبیل رانی، وسایل ورزشی، زمین فوتبال چمن، زمین بسکتبال و والیبال و تنیس، استخر روباز، باغ های ایرانی، غذاخوری، بوفه، کلاس های آموزشی، تالار مد و لباس، فروشگاه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان، پادگان قلعه مرغی نشانه این بوستان است.

بوستان نرگس

این بوستان قسمتی از بوستان قائم است که برای استفاده اختصاصی بانوان تجهیز شده. بوستان 17 هکتاری نرگس، در منطقه 18 تهران قرار دارد و از ویژگی های آن مسیر دوچرخه سواری و اسکیت بازی، دوچرخه و اسکیت کرایه ای، مجموعه استخر، سونا و بدنسازی، زمین های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال و بدمینتون، کلینیک گل و گیاه، غذاخوری و کتابخانه، دریاچه، باغ راه های دیدنی، پارکینگ و سرویس بهداشتی از امکانات پارک است.

برای رسیدن به این بوستان وارد بلوار یافت آباد شوید و در تقاطع حیدری شمالی و بلوار معلم در سمت غرب بوستان قائم، وارد بوستان نرگس شوید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 66220606(021) تماس بگیرید.

*******************************

بیشتر بدانید

خوراک های بوستان پسند

بعضی از بوستان های شهر تهران، غذاخوری های معروفی هم دارند که می توان بعد از گردش به آنها سری زد

معمولا همه بوستان ها بوفه یا غذاخوری دارند اما این سه گزینه معروفند:

غذاخوری جمشیدیه

این رستوران در کنار برکه آب بوستان جمشیدیه و در فضایی زیبا قرار گرفته است. این غذاخوری دو طبقه حدود 150 نفر ظرفیت دارد و دو قسمت روباز و سربسته دارد. در اینجا می توانید انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و فست فود را امتحان کنید.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر از این غذاخوری و بوفه اش می توانید با شماره های 22808655 و 22807572(021) تماس بگیرید.

مجموعه پذیرایی اکو

این مجموعه در کنار دریاچه پارک ملت قرار دارد و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی با منوی باز و منوی کافی شاپ است. بخش داخلی رستوران برای 60 نفر و فضای باز آن برای حدود 500 نفر جا دارد که شامل میزهایی کنار دریاچه یا آبنمای موزیکال می شود. برای رزرو میز در این غذاخوری می توانید با شماره 09125094704 تماس بگیرید.

غذاخوری و چایخانه تشریفات

این غذاخوری یکی از غذاخوری های پارک جنگلی چیتگر است. در این مرکز می توانید انواع غذاهای سنتی را بخورید یا از منوی چایخانه و کافی شاپ استفاده کنید. آلاچیق، پارکینگ و اجرای موسیقی زنده از امکانات اینجاست. این غذاخوری برای پذیرایی از مهمانی ها و برگزاری جشن ها هم آمادگی دارد. تشریفات در فاز غربی بوستان چیتگر است و 44906011(021) شماره تماس آنجاست.

*****************************

کجا بگردیم

شهر پر بوستان

تهران بوستان های زیبا و بزرگی برای تفرج در روزهای نوروز دارد.

پارک شهر

پارک شهر قدیمی ترین و در اصل اولین پارک شهر تهران است که در سال 1328 تقریبا با مساحت 25 هکتار ساخته شد. به خاطر همین قدمت، درختان قدیمی و کهنسال، این بوستان حال و هوای کاملا متفاوتی دارد. موزه صلح، آکواریوم، باغ پرندگان وس فره خانه، شهربازی، مرکز بهزیستی، آبنما، استخر، زمین بازی کودکان، ساعت مرکزی، بوفه، سالن ورزشی بانوان، وسایل بدنسازی و سرویس بهداشتی از امکانات و بخش های مختلف این پارک است، ضمن آنکه این بوستان یکی از کتابخانه های قدیمی و خوب تهران را دارد. وارد خیابان وحدت اسلامی می شوید و نبخش خیابان فیاض بخش وارد بوستان شوید. البته این بوستان بزرگ هشت ورودی دارد.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان رازی

بوستان رازی، یکی از بوستان های بزرگ و پرامکانات جنوب شهر تهران است. غیر از دریاچه بزرگ وسط بوستان و فضای سبز، می توان از شهربازی این بوستان لذت برد. بوفه و غذاخوری، زمین بازی کودکان، زمین های ورزشی، سالن سرپوشیده چند منظوره و آمفی تئاتر، بازارچه هنری، برج فانوس دریایی، قایق سواری، خانه کشتی، دستگاه های بدنسازی و سرویس بهداشتی تعدادی از امکانات متنوع این بوستان است.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

فرهنگسرای رازی با برنامه ها و کلاس های آموزشی متنوع موجب استقبال بیشتر اهالی از این بوستان شده است. ورودی این بوستان در خیابان قزوین، خیابان مرادی، کنار شهرداری منطقه 11 قرار دارد.

بوستان ولایت

بوستان ولایت یکی از تازه ترین بوستان های تهران است که سه سال از تاسیس آن می گذرد. این بوستان در محل قبلی فرودگاه قلعه مرغی ساخته شده و 300 هکتار وسعت و امکاناتی مثل شهربازی سقف دار و پیست دوچرخه سواری، مسیر سلامت و مسیر چندمنظوره پیاده روی دارد. برای رسیدن به این بوستان بزرگ و پرامکانات باید تا انتهای بزرگراه نواب بروید و در تقاطع بزرگراه تندگویان وارد بوستان شوید.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان جمشیدیه

این بوستان زیبای شمال شهری هم، زمانی باغ قجری بوده که امروز به فضای مفرح عمومی تبدیل شده است. در بوستان جمشیدیه، از بوفه، آب نما، نگارستان، استخر و قفس پرندگانش بیشتر، فضای زیبا و سنگفرش کف بوستان دل را جلا می دهد. گونه های متنوع گیاهی در شیب های نامنظم بوستان تداعی یک جنگل کوچک است در شمال این شهر شلوغ؛ و اگر اهل کوهپیمایی هستید، مجهز به بوستان جمشیدیه بیایید و از آنجا به قله کلک چال صعود کنید. وارد خیابان شهید باهنر (نیاوران) شوید و به سمت خیابان شهید امیدوار بپیچید.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان قیطریه

زیبایی های بوستان 122 هکتاری شمال شهر را در کمتر بوستانی در سراسر کشور می توان پیدا کرد. قیطریه، این باغ اربابی قدیم و بوستان شهری امروز، نه تنها با تنوع بی نظیر گیاهی و پرندگان متنوع، جلوه بصری بسیار زیبایی دارد، بلکه نقش مهمی هم در تلطیف هوای مناطق اطراف خود ایفا می کند.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

در این بوستان حداقل 25 گونه درخت و درختچه در زمینی نامسطح و در بین فضاسازی های دلربا خواهید دید. در بوستان قیطریه رفتن به فرهنگسرای ملل و نگارخانه را از دست ندهید و همچنین امکاناتی مثل زمین بازی، کافه، برکه، زمین اسکیت و البته بازارچه هایی در آخر هفته.

در خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، کنار خیابان روشنگر می توانید وارد بوستان شوید.

بوستان آب و آتش

در بوستان حضرت ابراهیم (ع) یا همان بوستان آب و آتش، تجربه های متفاوتی خواهید داشت. به بوستان بنادر سری بزنید و از روی برج دیده بانی دریایی، اطراف را نظاره کنید. به کافه های بوستان با طراحی های جالب شان بروید و از خوردنی ها و نوشیدنی هایش لذت ببرید. غروب ها در آمفی تئاتر بوستان، نقال ها، داستان های فردوسی می خوانند. از بوستان آب و آتش بگذرید و سری به خواهرخوانده اش یعنی بوستان طالقانی بزنید که پل تازه تاسیس طبیعت برای این پیاده روی کارتان را راحت کرده است.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

در نزدیکی چادر نمایش، در ضلع جنوب شرقی بوستان، اسب و کالسکه سوار شوید و اگر خواستید آموزش سوارکاری هم ببینید و با اسب های اصیل ایرانی، ترکمن و عرب آشنا شوید. تیرول، همان حرکت معلق با قرقره و طناب بر فراز بوستان و در روزهای گرم ستون های آبفشان کف محوطه را از دست ندهید. برای ورود به بوستان در میدان ونک وارد بزرگراه شهید حقانی شوید و بعد از چهارراه جهان کودک وارد بوستان شوید.

بوستان ملت

بوستان وسیع ملت، در راستایی طولانی، همجوار بلندترین خیابان شهر است. از ورودی فراخ و خوش منظر پارک، به بهشت زیبای مقابل تان نگاه کنید و قدم زنان تا کنار آب نمای بزرگ آن بیایید و اگر شب است از آبشار موزیکال میان آب نما و در طول روز هم از گونه های گیاهی نادری مثل سیدالشجار، نوئل آبی، کاج کاشفی، بید فری و بسیاری گونه های چشم نواز دیگر لذت ببرید. گرفتن عکس همراه با تندیس های جالب بوستان را از دست ندهید و همینطور در ضلع غربی بوستان، اولین ماشن دودی را که در زمان ناصرالدین شاه بین تهران و شاه عبدالعظیم (ع) کار می کرد، ببینید.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان نهج البلاغه

اینجا دره ای است که تا همین چند سال پیش، فقط فرحزاد بود اما فرح زا نبود. حالا 5 سالی می شود که شیب های دره سرسبز شده و بستر آن پر شده از امکاحناتی فرهنگی و ورزشی و تفریحی.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

در این 35 هکتار باغ مصفا، بیش از همه از دوچرخه سواری در هشت مسیر مخصوص و پیاده روی در سه مسیر لذت ببرید. برکه زیبای بوستان را فراموش نکنید. در فضاهای متعدد ورزشی، پینگ پنگ و بدمینتون و والیبال بازی کنید. در کنار خانواده یکی از 80 آلاچیق بستر دره را برای استراحت انتخاب کنید و فرزندان تان را به فضای مخصوص بازی شان ببرید. در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت حد فاصل بزرگراه یادگار امام و اشرفی اصفهانی می توانید وارد بوستان شوید.

بوستان پردیسان

پردیسان، یک بوستان جنگلی در شمال غرب تهران است. در پردیسان می توانید علاوه بر فضای سبز بوستان، از کارگاه تاکسیدرمی آنجا هم دیدن کنید. موزه تنوع زیست محیطی، موزه آب و باغ وحش پردیسان هم از دیگر دیدنی های بوستان پردیسان است. مثل سایر بوستان ها اینجا هم امکانات رفاهی مثل بوفه8 و غذاخوری و امکانات ورزشی مثل زمین بازی و ورزشی مجهزی دارد.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

مهمتر از همه اینجا در روزهای تعطیل، پاتوق بادبادک بازهای حرفه ای هم می شود.برای ورود به این بوستان، باید وارد مسیر غرب به شرق بزرگراه همت شوید و در حوالی شیخ فضل الله ورودی بوستان را ببینید.

بوستان جنگلی چیتگر

بوستان جنگلی چیتگر یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بوستان های جنگلی تهران است که سال 1342 تاسیس شد. در فضای بزرگ جنگلی علاوه بر آنکه می توانید مسیرهای دوچرخه سواری سرعت، استقامت و کوهستان را با کرایه دوچرخه دلخواه تان امتحان کنید، امکاناتی مثل باشگاه سوارکاری، زمین پینت بال، سالن تیراندازی، زمین ورزشی، آلاچیق و سکوهای سینمای، آبنما، برکه، بوفه و غذاخوری های متنوع، پراکینگ و سرویس بهداشتی در دسترس شماست. اگر به بوستان چیتگر رفتید، دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر در شمال آن را از دست ندهید. برای رسیدن به این بوستان در کیلومتر 9 آزادراه تهران - کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن وارد بوستان شوید. البته اگر خودروی شخصی هم ندارید، نگران نباشید؛ ایستگاه متروی چیتگر درست در کنار این بوستان بزرگ قرار دارد.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

آبشار تهران

در انتهای غربی بزرگراه همت، بعد از پل آزادگان، از خروجی آبشار تهران می توانید به این آبشار در نزدیکی بوستان جنگلی چیتگر هم سری بزنید. اینجا هم از چشم انداز زیبای شهر لذت ببرید و هم لابلای برکه های مصنوعی از صدا و حرکت دلنشین آب حظ کنید. در فضای اطراف آبشار، امکان دوچرخه سواری، رستوران سنگی، باغ گیاهان دارویی، باغ گل، مسیر کالسکه سواری و سالن آمفی تئاتر هم وجود دارد.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

بوستان لویزان

بوستان 80 هکتاری لویزان در شرق تهران بسیار محبوب است، نه فقط به خاطر فضای سبز و مسیرهای دوچرخه سواری اش که به خاطر باغ بزرگ پرندگان. این باغ با 23 هکتار مساحت، بزرگترین باغ پرندگان است که سال قبل افتتاح شد.

این باغ پرندگانی مثل کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج، عقاب، قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو، اردک، قوی سیاه و غاز دارد.

بوستان گردی در هوای بهاری تهران

ساعت های بازدید از باغ پرندگان تهران از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر است و اگر اطلاعات بیشتری درباره آن می خواهید با شماره های 5-77075210(021) تماس بگیرید.

این وبلاگ tehranbirdsgarden.blogfa.com اطلاعات تقریبا کاملی درباره باغ پرندگان دارد. بوستان لویزان دو ورودی اصلی دارد؛ یکی از خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان و دیگری از بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، مسیر کندروی شهرک امید و خیابان کوهستان.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر