بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در حوزه قالب سازی، به دنبال این هستیم که 5 قالب ساز جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ایران طی سه سال آینده تاسیس شود.
کد خبر : ۱۴۵۸۶۹
به گزارشخبرنگار اقصادی باایران خودروشگاه خبرنگاران، دومین همایش بین المللی صنعت خودرو در آذرماه سال 93 برگزار شد، که در این همایش مدیران خودروساز ایرانی و خارجی حضور بهم رسانده بودند.

بر این اساس؛ هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این همایش به ارائه سخنرانی پرداخته بود که متن زیر سخنان وی در آذر ماه سال گذشته است.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: دارایی ایران خودرو 6 میلیارد دلار است که 58 هزار کارگر نیز در شرکت ما مشغول به کار هستند.

وی افزود: همکاری با رنو باعث شد پیکاپ ال 90 نیز امسال به بازار وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: وانت، سمند، سورن و دنا و رانا از جمله محصولاتی است که با برند خودمان تولید می کنیم.

یکه زارع ادامه داد: در 6 ماهه دوم سال 92 نسبت به 6 ماهه اول تولیدمان دو برابر شد و تا دیروز تولیدملن به 400 هزار تولید کردیم که نسبت به سال قبل 93 درصد رشد داشتیم که تا پایان سال قطعا به تولید 600 هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.

وی افزود: در سال 2013 رتبه جهانی ما به 20 رسید که با تولید 1 میلیون و 200 هزار دستگاه تولید خواهد شد امیدواریم به رتبه 15 یا 16 برسیم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: برای زنجیره خدمات پس از فروش بسیار فعالیم و درواقع دیگر دغدغه ای به نام تولید نداریم و تمرکزمان بر روی کیفیت و توسعه محصول و صادرات و خدمات پس از فروش است که در صورت موفقیت در این حوزه دیگر با روی دادن اتفاقاتی همچون تحریم، به مشکل بر نخواهیم خورد.

یکه زارع به صادرت این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: 220 هزار دستگاه به کشورهای مختلف مثل سوریه و سایر کشورها صادر شد که به منظور پشتیبانی، 135 نمایندگی خدمات پس از فروش در این کشور راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در بهمن سال آینده اولین موتور دیزلی را به بازار عرضه می کنیم که 30 درصد کاهش مصرف سوخت و 25 درصد کاهش الایندگی را در ی خواهد داشت.

به گفته یکه زارع تولید ایران خودرو تا سال 1404 یه یک میلیون و 800 هزار تولید خواهد رسید.

شریک چهارم ایران خودرو غیرآسیایی خواهد بود

وی به شرکای خارجی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: هم اکنون با شرکت پژو و رنو و سوزوکی کار می کنیم و در پی این هستیم که یک شرکت غیرآسیایی شریک چهارم ما باشد.

یکه زارع افزود: در بحث پلت فرم به دنبال انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی هستیم که در این بحث قوای محرکه نیز بسیار دارای اهمیت خواهد بود.

وی اظهار داشت: روی گیربکس اتوماتیک نیز با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به کار شده ایم، ضمن اینکه رسیدن به تولید خودروهای برقی و هیبریدی، نیز در دستور کار قرار گرفته است، بر این اساس ظرف 1.5 سال آتی اولین خودروهای برقی را در تیراژ 100 هزار دستگاه در شهرهای بزرگ کشور روانه بازار کنیم.

یکه زارع گفت: در شراکت با شرکتهای خارجی، به دنبال جوینت ونچر با سرمایه گذاری 50-50 هستیم و سهم 30 درصدی صادرات نیز در نظر گرفته ایم، با یکی از شرکت هایی که در حال همکاری هستیم، به توافقات خوبی رسیده ایم که امیدواریم آثار مثبت آن به زودی نمایان شود. برای همکاری مناسب با شرکت های خارجی، نیازمند این هستیم که محصول خود را داشته باشیم، البته به دنبال این نیستیم که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است را تکرار کرده و به سمت مونتاژ کاری پیش رویم.

تاسیس سه شرکت طراحی بدنه خودرو با همکاری ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: در بخش طراحی ظاهری خودرو و طراحی بدنه، اخبار خوبی را به زودی اعلام خواهیم کرد، بر این اساس سه شرکت خصوصی طراحی بدنه خودرو با همکاری ایران خودرو به زودی تاسیس خواهد شد و تضمین خواهیم کرد که حداقل 5 سال کار برای آنها داشته باشیم، البته مشاور خارجی نیز برای دستیابی این شرکتها به دانش طراحی خودرو خواهیم گرفت.

وی همچنین به بحث قالب سازی اشاره کرد و گفت: در حوزه قالب سازی، به دنبال این هستیم که 5 قالب ساز جدید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ایران طی سه سال آینده تاسیس شود که بر این اساس ایران خودرو با حضور مشاوران خارجی از این قالب سازی حمایت می کند ضمن اینکه 5 سال محصولات این شرکت را خریداری و تضمین می کنیم.

یکه زارع گفت: در مجموعه تعلیق نیز برای پیگیری تنوع محصول، نیازمند 5 شرکت خصوصی طراحی هستیم که حداقل ده شرکت جدید نیز نیاز است به صورت قطعه سازی تاسیس شود یا شرکت های قطعه سازی موجود، کار خود را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: در موتور و گیربکس نیز سیاست ما این است که مونتاژ موتور و گیربکس را خود انجام دهد. در این بحث پیش بینی ما این است که حداقل 5 شرکت جدید تاسیس شود و یک شرکت دیگر نیز همانند چرخشگر و نیرومحرکه نیز باید ایجاد شوند تا به ظرفیت های مورد نیاز ما پاسخ دهند، درموتورسازی نیز ده شرکت قطعه ساز جدید باید ایجاد شود.

وی افزود: از نظر تریم، در ایران شرکت های خوبی وجود دارند که باید تقویت شده و در مباحث طراحی وارد شوند، در بخش آپشن و تست نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شرکت تست آزمون جاده ای را تقویت می کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
وانت، سمند، سورن و دنا و رانا از جمله محصولاتی است که با برند خودمان تولید می کنیم. نه بابا !!! آقای زارع حقوق ماهانه جنابعالی چقدر است؟