بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر : ۱۴۵۸۷۴
مایندگان آمریکا،انگلیس و فرانسه در سازمان ملل در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای با ایران و با هدف افزایش قدرت چانه زنی خود در این گفتگوها، مدعی کافی نبودن پیشرفت های حاصل شده در این رابطه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فرانسوا دلاتره»نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد، ضمن آنکه هشدار دادپیشرفت‌ ها در مواردی از مذاکرات هسته ایبا ایران کافی نبوده، گفتتهران برای به دست آوردن اعتماد جهانی، باید دست به انتخاب گزینه‌ ای سخت بزند.

سفیر فرانسه در سازمان ملل، شب گذشته در جلسه‌ ای در شورای امنیت این سازمان، گفتپیشرفت در مذاکرات به ویژه در موارد تحقیقات و توسعه و مسئله تحریم‌ها «ناکافی» بوده است.

به گفته او «اگر ایران واقعا می‌خواهد اعتماد جامعه جهانی را کسب کند، باید دست به انتخاب سختی بزند».

به گزارش رویترز، یکی از موارد حل‌نشده بین طرف‌ها در مذاکرات اتمی، به گفته مقاماتغربی این است که تهران می‌خواهد در روند تحقیقات و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته محدودیتی نباشد.موضوع دیگر نیز رفع فوری تحریم‌ها پس از به نتیجه رسیدن توافق است.

همزمان با گفته‌ های سفیر فرانسه، «پیتر ویلسون»نماینده انگلیس نیز در شورای امنیت سازمان ملل گفت:تهران باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و دست به انتخاب سختی بزند تا به توافق (در مذاکرات هسته‌ای) برسیم.

دیوید پرسمن، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفته است «هنوز فاصله‌هایی چشم‌گیر و گزینه‌های مهمی برای انتخاب وجود دارد».

به گفتهپرسمن طرف‌ها در تلاش هستند تا ببینند می‌توانند تا پایان ماه میلادی مارس (طی یک هفته پیش‌رو) به توافق سیاسی‌برسند که مسائل اصلی یک توافق جامع را در بر گیرد.

پیش از این نیز مقام‌های ارشد غربی، از ایران خواسته بودند که برای رسیدن به توافق، تصمیم گرفته و آن را به گذر زمان موکول نکند.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، اول فروردین ماه گفته بود «ما عجله‌ای نداریم… اما درک می‌کنیم که اکنون باید تصمیم‌های بنیادین گرفت، گذر زمان آنها را آسان نخواهد کرد».

دور جدیدمذاکرات هسته‌ای از ششم فروردین ماه، در لوزان سوئیس، از سر گرفته می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
این فافکنی ها رو ما هم بیشتر از انها داریم
علی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
به غیر از ما، همه دنیا فرافکنی می کنند!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
چرا همه قدرتهای جهانی وابستگی شدیدی به داشتن غنی سازی و کلاهک اتمی و زرادخانه اتمی دارند؟ اگه انرژی اتمی کارایی نداره چرا کنار نمی ذارن؟اگه کنار بذارن دیگه قدرت جهانی نیستند؟