بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر : ۱۴۵۸۷۹
فرارو-رییس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که انتشار گزارشی درباره جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی وی را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بینر روز سه شنبه چهارم فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت که وی اطلاعی درباره اینکه آیا اطلاعات اسرائیل به دست قانونگذاران آمریکایی رسیده باشد، ندارد.

روزنامه وال استریت جورنال روز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل نه تنها از مذاکرات فوق محرمانه ایران و شش قدرت جهانی جاسوسی می‌کرده، بلکه جزئیات این مذاکرات را در اختیار برخی قانونگذاران آمریکایی قرار داده که هدف آن خرابکاری در مسیر ممانعت از رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران بوده است.

بینر که قرار است در روزهای آینده و به دنبال پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در انتخابات پارلمانی به تلاویو سفر کند، اظهار داشت: «صمیمانه بگویم که مقداری شگفت‌زده شدم، چون اطلاعاتی که گفته می‌شود اسرائیل به نمایندگان منتقل کرده است، هنوز به خود من نرسیده است».

وی درباره «نشت آشکار اطلاعات» به نمایندگانی که نامی از آن‌ها برده نشده است، گفت که من کلا از این موضوع اطلاع ندارم.

این گزارش می‌افزاید که بسیاری از جمهوریخواهان مخالف هرگونه توافقی هستند که «برنامه هسته‌ای ایران را به طور کامل متوقف نکند».

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گزارش وال استریت جورنال را «کذب» خوانده و گفته است که «ما هرگز از ایالات متحده آمریکا جاسوسی نمی‌کنیم».

بینر از پاسخ دادن به پرسشی درباره توان بالقوه اسرائیلی‌ها در زمینه انتقال اطلاعات محرمانه مذاکرات هسته‌ای به اعضای کنگره آمریکا خودداری کرد و تنها گفت: «من مطمئن نیستم که چه اطلاعاتی بوده، اما از آن گزارش شگفت زده شده‌ام».

موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل، نیز در واکنش به گزارش وال استریت جورنال گفته است که «آمریکا هرگز درباره موضوع ادعایی جاسوسی که در این گزارش مطرح شده، شکایتی به اسرائیل نکرده است».

رییس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل سال جاری میلادی به خاطر دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران که بدون مشاوره با دولت آمریکا صورت گرفت، مورد خشم دمکرات‌ها قرار گرفت.

نتانیاهو نهایتا دو هفته‌ مانده به انتخابات پارلمانی اسرائیل در کنگره آمریکا سخنرانی کرد، اما برخی از نمایندگان دمکرات این سخنرانی را بایکوت کردند و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز از دیدار با نتانیاهو امتناع کرد.

بینر قرار است در تعطیلات کنگره که اواخر هفته جاری آغاز می‌شود به اسرائیل سفر کند.

یک سخنگوی دفتر رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که بینر در سفر به اسرائیل قرار است درباره اولویت‌های مشترک دو کشور در زمینه صلح و امنیت منطقه، همچنین مسحکم‌تر کردن روابط واشنگتن-تل آویو مذاکراتی انجام دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
فرانسه خودشان میگویند نماینده اسراییل هستم وامریکایی بعدازمذارکره مستقیم به نتان گزارش میدهند دلیلی برای جاسوسی وجود ندارد اکثریت مذاکره کننده ها نان خور نتانیا هو هستند