بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
خبرگزاري ايمنا: وزير امور خارجه كشورمان با ارايه دومين گزارش خود در سال جديد، خوش قولي خود را به اثبات رساند.
کد خبر : ۱۴۵۹۹۴
به گزارش ايمنا،‌ محمد جواد ظريف كه در ابتداي سال جديد قول داده بود هر هفته گزارشي را از روند كاري وزارت خارجه در صفحه فیس بوک خود ارايه كند، اين بار توضیحات کوتاهی را در مورد مسایل منطقه و روند مذاکرات هسته‌ای ارایه و ابراز امیدواری کرد و نوشت:
سلام دوستان
يك بار ديگر عيدتان مبارك
این روزها برنامه‌ام بسیار فشرده است و علاوه بر مذاکرات، زمان زیادی را برای پیگیری و رایزنی پیرامون مشکلات منطقه‌ای ناشی از اقدامات خطرناک و عجولانه حامیان گروه‌های تندرو و تکفیری که منطقه ما و جهان را تهدید می کند، اختصاص داده ام. امیدوارم با همفکری و همکاری همسایگانمان بتوانیم با واقع بینی و دوراندیشی روند خطرناک جنگ و تفرقه را متوقف کنیم. .مذاکرات هسته‌ای در چند روز گذشته هم سخت و سنگین و فشرده بود و با ورود تدریجی وزرای خارجه بقیه کشورهای عضو ۱+۵ پیچیده‌تر شده است. امروز علاوه بر دو دور مذاکره با آقای کری، گفتگوهای جدی ولی مثبتی با آقایان اشتاینمایر و فابیوس، وزرای خارجه آلمان و فرانسه داشتیم. در مسیر رسیدن به راه حل‌های قابل قبول پیشرفت داشته‌ایم ولی هنوز باید در مورد چند موضوع مهم کار کنیم. کلید رسیدن به توافق انتخاب راهبردی بین فشار و تحریم یا تعامل و توافق از سوی طرف مقابل است. متأسفانه مجموعه گرفتاری‌ها، وقت کافی برای نوشتن یک گزارش جدی برای تقدیم خدمت شما نگذاشته است. ولی فکر کردم خیلی زود است که بدقولی را شروع کنم و به وعده آغاز سال همدلی و همزبانی عمل ننمایم. لذا این چند خط فقط برای وفای به عهد. شاد و سربلند باشید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
دکتر به بزرگمردی چون شما افتخار می کنیم
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
اقای ظریف عید شماهم مبارک سال نو پر از شادی وموفقیت برایتان ارزو میکنم وامیدوارم سربلندودست پر عیدی برای ملت ایران به وطن باز گردید که مستحق والاترین احترام ایرانیان هستید
علی
ROMANIA
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
خداحفظت کندکه مرم رابحساب میاری موفق باشید
ناشناس
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
بخاطر اينه كه ينگه دنيا بوده