بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر : ۱۴۶۰۰۶
گزارش های منابع اروپایی حاکی از پیروزی نیروهای مردمی انصار الله و ارتش یمن در مرزهای یمن با عربستان حکایت دارد.

به گزارش «انتخاب»؛ پایگاه اطلاع رسانی نهرین نت روز یکشنبه گزارش داد، منابع دیپلماتیک اروپایی در بروکسل تاکید کردند با وجود حملات هوایی جنگنده های عربستان، امارات، قطر و اردن به مواضع نیروهای مردمی انصار الله و ارتش یمن، در مرزهای دو کشور گزارش های موثقی به همراه نوار های ویدئویی وجود دارد که نشان می دهد، نیروهای مردمی انصارالله و ارتش یمن 15 کیلومتر وارد خاک عربستان شده و به نیروهای ارتش عربستان حمله کرده و دهها تن از آنان را به قتل رسانده و خودروهای نظامی سعودی ها را منهدم کرده اند.

این گزارش ها حاکی است نیروهای مردمی انصارالله توانسته اند به غنایم جنگی از جمله توپخانه های سنگین و تانک های عربستانی ها دست یافته و آنها را به داخل خاک یمن منتقل کنند که این تحول نظامی می تواند درس مهمی برای تجاوزگران عربستانی و عرب باشد.

پیروزی یمنی ها در حالی است که ائتلاف عربستان با کشورهای امارات، قطر، کویت، بحرین به جز عمان که از اعضای شورای همکاری خلیج فارس می باشند از پنجشنبه گذشته در 24 ساعت اول حمله 850 سورتی پرواز در آسمان یمن انجام داده اند.

در این حملات 180 جنگده از کشورهایی همچون آمریکا، اردن، مغرب، مصر، سودان و همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی با پشتیبانی واشنگتن در این عملیات تجاوزکارانه مشارکت داشته اند.

نهرین نت در همین حال به نقل از عبدالمنعم القرشی عضو شورای اجرایی جنبش مردمی انصارالله نوشت: اگر عربستان همچنان به عملیات خصمانه علیه مردم یمن ادامه دهد آنان تا چند ساعت آینده داخل خاک عربستان عملیات شهادت طلبانه اجرا خواهند داد.

وی گفت ما صدای صهیونیست ها و آل سعود را از یک جبهه واحد می شنویم و این به معنی آن است که عربستان اجرا کننده نقشه های آمریکا و صهیونیست هاست.

القرشی اظهار داشت: دلیل اصلی دشمنی عربستان شکست سیاست های ریاض در داخل یمن است؛ عربستان از منصور هادی و گروه های تکفیری مایوس شده و احساس می کند یمن اکنون در اختیار مردم این کشور است بنابر این نمی تواند این مساله را تحمل کند.

جنگنده های عربستان سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) از نیمه شب چهارشنبه در تجاوز به یمن حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعا را آغاز کردند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن دهها شهروند یمنی و زخمی شدن شمار زیادی دیگر شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر